Wandelen in Red Rock Canyon en Valley Of Fire

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Aaron
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 feb 2015, 14:48

Wandelen in Red Rock Canyon en Valley Of Fire

Bericht door Aaron »

Wij zijn voornemens om in juli Red Rock Canyon en Valley Of Fire te bezoeken. We willen vroeg gaan om nog enigszins de hitte voor te zijn. Nu zijn wij niet heel erg van het wandelen. Ik heb dan ook de volgende vragen:

1)door Red Rock Canyon loopt de Scenic Loop Drive. Als we die afrijden en bij de parkeerplaatsen stoppen, zien we dan ook al moois of is het echt nodig om wandelingen te maken om het moois dat Red Rock Canyon te bieden heeft te kunnen ervaren?
2)als het antwoord op (1) is dat het nodig is om te wandelen, wat zijn dan voor ons, niet geoefende wandelaars de meest geschikte wandelingen? Ik heb natuurlijk al gekeken naar de lengte van de hikes maar ik kan me voorstellen dat de lengte misschien niet de enige factor is die we mee moeten laten wegen om te kiezen welke hikes we zullen gaan lopen. Ik kan me zo voorstellen dat de ene hike bv zwaarder is door meer klimmen, slechtere paden, minder schaduw etc.
3)door Valley Of Fire loopt de Valley Of Fire Road (aka Fire Scenic Byway aka Route 169). Als we die afrijden en bij de parkeerplaatsen stoppen, zien we dan ook al moois of is het echt nodig om wandelingen te maken om het moois dat Valley Of Fire te bieden heeft te kunnen ervaren?
4)als het antwoord op (3) is dat het nodig is om te wandelen, wat zijn dan voor ons, niet geoefende wandelaars de meest geschikte wandelingen? Ik heb natuurlijk al gekeken naar de lengte van de hikes maar ik kan me voorstellen dat de lengte misschien niet de enige factor is die we mee moeten laten wegen om te kiezen welke hikes we zullen gaan lopen. Ik kan me zo voorstellen dat de ene hike bv zwaarder is door meer klimmen, slechtere paden, minder schaduw etc.

Alvast erg bedankt.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Wandelen in Red Rock Canyon en Valley Of Fire

Bericht door jojostravelusa »

De kans is groot dat het heel druk is in Red Rock Canyon en het is duimen dat je dan een parkeerplaats kunt vinden. Wij waren er in 2018 in april in het weekend en dat was dramatisch. Maar misschien is het in het hoogseizoen, doordat het een stuk warmer is, wel rustiger. We hebben alleen de loop gereden en zijn niet uitgestapt. Het was ook niet mogelijk om een parkeerplek te vinden. De loop was mooi, maar we vonden het niet spectaculair, maar ik denk dat je, als je het echt wilt zien, inderdaad wandelingen moet maken. Maar daar kan ik dus niks over zeggen.

Valley of Fire is sowieso heel mooi. Ook als je geen wandelingen maakt, maar het voegt wel wat toe. De wandelingen naar White Domes en de Fire Wave trail zijn ook wel te doen als je geen echt ervaren wandelaar bent. Wel moet je er rekening mee houden dat het er goed heet is en dat je nergens in de schaduw loopt.

Kijk voor een indruk op ons blog:
[urlhttps://usa-chicago-lasvegas-losangeles-2018.blogspot.com/p/vrijdag-20-april.html][/url]
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... april.html
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wandelen in Red Rock Canyon en Valley Of Fire

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben geen ervaring met wandelen in Red Rock Canyon: we zijn er eens doorheen gereden (zie hier ons verslag) en zijn wel regelmatig gestopt maar vonden het te warm om te gaan wandelen.
Ook Valley of Fire is in juli eigenlijk te heet om veel te doen. Een aantal wandelingen is dan ook verboden. Zie daarvoor deze kaart en dan de opmerking bovenin.

Je kunt zo hier en daar wat korte wandelingen doen. Informeer ook eens bij het visitor center.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Wandelen in Red Rock Canyon en Valley Of Fire

Bericht door josea »

Wij waren in 2019 eind mei in Red Rock Canyon. Bij ons was het helemaal niet druk, konden overal stoppen, maar we waren ook vroeg.
Wij vonden de eerste stopplaatsen de mooiste/leukste.
Zie onze dag hier: https://threeladiesontour.blogspot.com/ ... vegas.html
Laatst gewijzigd door josea op 28 mei 2022, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Aaron
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 feb 2015, 14:48

Re: Wandelen in Red Rock Canyon en Valley Of Fire

Bericht door Aaron »

Schaamteloze zelfpromotie.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wandelen in Red Rock Canyon en Valley Of Fire

Bericht door Martin & Marianne »

Mark Twain zei ooit eens: "Ik houd van kritiek, maar ik moet het er wel mee eens zijn."

Ik ben het met het je "kritiek" dan ook niet eens en ik snap je reactie ook niet zo goed. Je stelt wat vragen en een aantal mensen, waaronder wij, reageren daarop met verwijzingen naar sites met hun reisverslagen die, als je ze open klikt, leiden naar de pagina's waarop je kan het zien hoe zij het in die twee parken ervaren hebben en dus antwoorden geven op je vragen. Heb je ze wel bekeken?

De mensen nemen dus de moeite om die links voor je op te zoeken en dan kom je met zo'n reactie. Ik zou dat geen "Schaamteloze zelfpromotie" noemen maar vriendelijkheid. Ach, om nog een keer Mark Twain aan te halen: "Vriendelijkheid is de taal die de doven kunnen horen en de blinden kunnen zien."

Martin
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Wandelen in Red Rock Canyon en Valley Of Fire

Bericht door HennyCox »

Aaron schreef:
28 mei 2022, 00:51
Schaamteloze zelfpromotie.
Stel nog eens een keer een vraag.... :roll:
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Wandelen in Red Rock Canyon en Valley Of Fire

Bericht door josea »

Aaron schreef:
28 mei 2022, 00:51
Schaamteloze zelfpromotie.
Pardon?? Je vraagt toch om ervaringen!?
Had je liever gehad dat ik het hele verhaal hier overgetypt had?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Wandelen in Red Rock Canyon en Valley Of Fire

Bericht door bedeve »

Martin & Marianne schreef:
27 mei 2022, 14:47
Wij hebben geen ervaring met wandelen in Red Rock Canyon:
Tis er prachtig !
Het gebied zou zeker niet misstaan in jouw wandelpagina's Marianne.
Maar dan wel om uitgevoerd te worden in een "wandelbare ' tijd van het jaar...
Ik was er eind januari , maar in februari zal t er op zn mooist zijn.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Wandelen in Red Rock Canyon en Valley Of Fire

Bericht door jojostravelusa »

Aaron schreef:
28 mei 2022, 00:51
Schaamteloze zelfpromotie.
Je hoeft het niet te lezen. Je hoeft ook geen vraag te stellen. Dan heb je ook geen last van het antwoord :wink:
Volgens mij gaan we hier op het forum anders met elkaar om.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wandelen in Red Rock Canyon en Valley Of Fire

Bericht door Pete.Z »

En dan het antwoord, beide locaties zijn normaal gesproken in juli veel te heet om verder te wandelen dan de parkeerplaatsen, en het zal dan ook worden afgeraden door de park rangers.
Ik heb wel foto’s van de waarschuwingen, maar die durf ik nu niet meer te plaatsen.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Wandelen in Red Rock Canyon en Valley Of Fire

Bericht door HennyCox »

Pete.Z schreef:
28 mei 2022, 13:30
maar die durf ik nu niet meer te plaatsen.
Schaamteloze angst :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wandelen in Red Rock Canyon en Valley Of Fire

Bericht door Martin & Marianne »

Pete.Z schreef:
28 mei 2022, 13:30
Ik heb wel foto’s van de waarschuwingen, maar die durf ik nu niet meer te plaatsen.
Ik wel.
image.png
image.png (559.76 KiB) 960 keer bekeken
Martin
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer