Wanneer hotel boeken in Yosemite NP voor 2023?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Erniebert
Amerikafan
Berichten: 156
Lid geworden op: 13 sep 2014, 18:52
Aantal x V.S. bezocht: 18

Wanneer hotel boeken in Yosemite NP voor 2023?

Bericht door Erniebert »

Ik zoek me suf op de sites. Ik wil juni 2023 een aantal nachten in een lodge/hotel in Yosemity park overnachten. Dat lijkt me redelijk op tijd? Echter ik kan nergens vinden of en zo ja vanaf wanneer dat te boeken is. Hebben jullie enig idee?
Zuidwest '12, New Orleans - Nashville '12, Noordoost '13, Florida '13, Noordwest + Canada, '14, Florida '15, Texas '16, Florida ‘19
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42353
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wanneer hotel boeken in Yosemite voor 2023?

Bericht door Martin & Marianne »

Het was altijd een jaar van te voren.
Heb je het al uitgeprobeerd? Als ik naar mei 2023 kijk lijkt het dat er gereserveerd kan worden, kijk ik naar juni dan staat alles nog op N/A. Als ik echter iets probeer in mei dan lukt het niet. Probeer eens wat uit. Je kunt ook even contact opnemen als je het zeker wilt weten.
Als je meerdere nachten wil, dan is dat mogelijk. De 2e en latere nachten zijn ook al reserveren zodra de eerste nacht te reserveren is.

image.png
image.png (14.26 KiB) 2184 keer bekeken
image.png
image.png (21.32 KiB) 2184 keer bekeken

Het is Yosemite. :wink:

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 27 apr 2022, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Erniebert
Amerikafan
Berichten: 156
Lid geworden op: 13 sep 2014, 18:52
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Wanneer hotel boeken in Yosemity voor 2023?

Bericht door Erniebert »

Ha Marianne,
Dank voor je reactie (en de correctie spelfout :wink: ). Ik ben vast nog even te vroeg. Ik hou de site wel in de gaten.
Gr. Erwin
Zuidwest '12, New Orleans - Nashville '12, Noordoost '13, Florida '13, Noordwest + Canada, '14, Florida '15, Texas '16, Florida ‘19
Fleur v G
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 aug 2016, 21:36
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wanneer hotel boeken in Yosemite NP voor 2023?

Bericht door Fleur v G »

Wij gaan naar Yosemite, maar vinden het moeilijk om te bepalen waar het handig is om te overnachten.

Kwam deze tegen voor een schappelijke prijs: https://www.yosemitewestgate.com/

Weet iemand of de ligging/locatie goed is?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42353
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wanneer hotel boeken in Yosemite NP voor 2023?

Bericht door Martin & Marianne »

Bekijk het eens op GoogleMaps. Het ligt op een uur rijden van Yosemite Village. Ik zou dat zelf niet fijn vinden. je hebt niet alleen aardig wat reistijd - 2 uur op een dag - maar je moet ook nog een parkeerplaats zien te vinden in de vallei. En als je er in het hoogseizoen bent heb je ook een reservering nodig voor de toegang. Wanner ben je er en hoeveel dagen heb je voor het park? En wat wil je er bezoeken?

Marianne
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1275
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Wanneer hotel boeken in Yosemite NP voor 2023?

Bericht door IngridUSA »

Reservations are available 366 days in advance and are strongly recommended, especially from spring through fall and during holidays.
Bron:
https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/ ... eeping.htm
Fleur v G
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 aug 2016, 21:36
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wanneer hotel boeken in Yosemite NP voor 2023?

Bericht door Fleur v G »

Dank Marianne. Ik heb me er nu beter in verdiept en ik denk dat het beste is om (als nieuweling) naar Yosemite Valley te gaan.

Nu alleen nog zoeken naar een verblijfplaats. Vind een uur niet zo gek trouwens. Het is niet ideaal, maar ook weer niet te lang.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42353
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wanneer hotel boeken in Yosemite NP voor 2023?

Bericht door Martin & Marianne »

De vallei is natuurlijk een must, maar wil je niet ook naar de Mariposa Grove? En rij je ook de Tioga Pass? Voor die bestemmingen ligt Groveland ook niet gunstig.
Als je niet in het park wilt overnachten zou ik El Portal een betere keus vinden. Maar onderschat de voordelen van iets in het park niet: geen parkeerproblemen en geen toegangsreservering. Maar goed, zonder je plannen en reisperiode te kennen is het lastig adviseren.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer