Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reservation window populaire NP campings.
-
AstridenCo
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Reservation window populaire NP campings.
Ik ben even het spoor bijster wat betreft het boeken van de populaire campings op de NP's.
Ik zie dat de campingplaatsen tot en met eind juni te boeken zijn (en uiteraard reeds vol). Wordt nu per 1 januari (dus morgen!) de rest open gegooid? Of wordt het stapsgewijs gedaan? Wij gaan augustus 2022.
Onderstaande staat bijvoorbeeld bij Zion:
Booking Windows
Individual sites at this campground operate on a 6-month rolling basis:
Availability is released from Sat, January 1st 2022 through Thu, June 30th 2022. Select dates for availability.
On January 01, 2022 at 04:00 pm CET, availability will be released through July 01, 2022.
Ik zie dat de campingplaatsen tot en met eind juni te boeken zijn (en uiteraard reeds vol). Wordt nu per 1 januari (dus morgen!) de rest open gegooid? Of wordt het stapsgewijs gedaan? Wij gaan augustus 2022.
Onderstaande staat bijvoorbeeld bij Zion:
Booking Windows
Individual sites at this campground operate on a 6-month rolling basis:
Availability is released from Sat, January 1st 2022 through Thu, June 30th 2022. Select dates for availability.
On January 01, 2022 at 04:00 pm CET, availability will be released through July 01, 2022.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: reservation window populaire NP campings
Het gaat per dag. Zie de volgende uitleg op recreation.gov:
Als je voor meerdere nachten wilt reserveren dan kan dat zodra de eerste nacht te reserveren is. Wil je oefenen, of meer kans maken, dan zou je een dag eerder al kunnen boeken, en dan later de eerste nacht annuleren. Je betaalt dan wel een fee.
Watchman is snel vol. Mocht het niet lukken dan is de camping in Springdale ook niet gek. Of kijk naar South; die is twee weken voor aankomst te reserveren.
In je vraag over Moab had ik aangegeven dat je voor toegang in het park een reservering nodig hebt. Om dat te voorkomen is het handig om in het park te kamperen. Hiervoor geldt dezelfde reserveringswijze als voor Zion.
Gaan jullie ook naar Yosemite? Daar werkt het anders; je kunt daar op de 15 van elke maand boeken voor een periode vanaf 5 maanden daarna. Lees je daar goed over in! En oefen een maand eerder.
Marianne
Als je voor meerdere nachten wilt reserveren dan kan dat zodra de eerste nacht te reserveren is. Wil je oefenen, of meer kans maken, dan zou je een dag eerder al kunnen boeken, en dan later de eerste nacht annuleren. Je betaalt dan wel een fee.
Watchman is snel vol. Mocht het niet lukken dan is de camping in Springdale ook niet gek. Of kijk naar South; die is twee weken voor aankomst te reserveren.
In je vraag over Moab had ik aangegeven dat je voor toegang in het park een reservering nodig hebt. Om dat te voorkomen is het handig om in het park te kamperen. Hiervoor geldt dezelfde reserveringswijze als voor Zion.
Gaan jullie ook naar Yosemite? Daar werkt het anders; je kunt daar op de 15 van elke maand boeken voor een periode vanaf 5 maanden daarna. Lees je daar goed over in! En oefen een maand eerder.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reservation window populaire NP campings.
Ik zie in een oud topic dat je naar Yellowstone gaat. Daarvoor gelden voor sommige campings weer andere regels. Via https://www.yellowstonenationalparklodges.com/ kun je nu al campings boeken. De andere campings boek je via recreation.gov volgens de 6-maanden booking window
Marianne
Marianne
-
AstridenCo
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Dankjewel Marianne. Naar deze informatie was ik op zoek.
Yellowstone is al geboekt. Yosemite gaan we deze keer niet naar toe. Ik zal binnenkort onze route delen in mijn oude topic van 2020.
Fijne jaarwisseling
Yellowstone is al geboekt. Yosemite gaan we deze keer niet naar toe. Ik zal binnenkort onze route delen in mijn oude topic van 2020.
Fijne jaarwisseling
-
Dokus
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Tip, reserveer een camping van te voren voor het maximum aantal dagen, zodanig dat jouw geplande verblijf er in valt. Daarna, aantal weken later, annuleer je de overtollige sagen. Kost je een tientje.
Ik heb deze truc ook toegepast bij Watchman en Devils Garden Campground (paar dagen eerder boeken, later de eerste paar dagen laten vervallen)
Ik heb geen wijzigingskosten betaald. Volgens de NPS site betaal je de fee van $ 10,- als je voor een gehele periode kiest wat buiten je oorsponkelijk gekozen periode valt.
https://recreationonestopprod.serviceno ... bc7c961986
Overigens lukte het ook om twee plekken tegelijk te reserveren, waarbij ik kon aangeven voor wie de 2e plek bestemd is (onze medereizigers met hun eigen camper). Dit is al eens eerder ter sprake gekomen in een ander topic, maar het kan inderdaad.
Ik heb geen wijzigingskosten betaald. Volgens de NPS site betaal je de fee van $ 10,- als je voor een gehele periode kiest wat buiten je oorsponkelijk gekozen periode valt.
https://recreationonestopprod.serviceno ... bc7c961986
Overigens lukte het ook om twee plekken tegelijk te reserveren, waarbij ik kon aangeven voor wie de 2e plek bestemd is (onze medereizigers met hun eigen camper). Dit is al eens eerder ter sprake gekomen in een ander topic, maar het kan inderdaad.
Coby
Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 5407 Weergaves
-
Laatste bericht door erikd
-