Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Upper Pines campground (Yosemite NP)
Upper Pines campground (Yosemite NP)
Beste forumleden,
Na 3 jaar wachten is het eindelijk zover. Deze zomer zullen wij een rondreis door het zuidwesten maken.
Dit zullen wij doen met een camper van Cruise America (de C25).
Nu ben ik van plan om aankomende dinsdag een campsite te reserveren in Yosemite Valley. Na wat onderzoek ben ik erachter gekomen dat veel sites een maximale lengte van 24 feet toestaan. De camper waarmee wij reizen is volgens mij 25 feet? Dit betekent dat veel plekken op onder andere de Upper Pines campground afvallen als mogelijkheid om te reserveren.
Mijn vraag is of het absoluut niet toegestaan zou zijn om met een camper van 1 feet langer een plek van max 24 feet te reserveren? Zouden er bijvoorbeeld campingopzichters zijn die weten dat de campers van dit model Cruise America standaard 25 feet zijn en dus weigeren om je de toegang te verlenen?
Ik hoor graag van jullie!
Na 3 jaar wachten is het eindelijk zover. Deze zomer zullen wij een rondreis door het zuidwesten maken.
Dit zullen wij doen met een camper van Cruise America (de C25).
Nu ben ik van plan om aankomende dinsdag een campsite te reserveren in Yosemite Valley. Na wat onderzoek ben ik erachter gekomen dat veel sites een maximale lengte van 24 feet toestaan. De camper waarmee wij reizen is volgens mij 25 feet? Dit betekent dat veel plekken op onder andere de Upper Pines campground afvallen als mogelijkheid om te reserveren.
Mijn vraag is of het absoluut niet toegestaan zou zijn om met een camper van 1 feet langer een plek van max 24 feet te reserveren? Zouden er bijvoorbeeld campingopzichters zijn die weten dat de campers van dit model Cruise America standaard 25 feet zijn en dus weigeren om je de toegang te verlenen?
Ik hoor graag van jullie!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Upper Pines campground
Nee, het is niet verboden, ik denk niet dat ze er naar kijken, maar als je camper niet past is het jouw probleem. Er is een site waarop van elke plaats een foto staat, je kunt die eens bekijken om te zien hoe groot de sites zijn. Of bekijk de foto's op recreation.gov.
Ik neem aan dat je ook wel naar Lower Pines kijkt?
Van de NPS-site:
Veel succes dinsdag!
Marianne
Ik neem aan dat je ook wel naar Lower Pines kijkt?
Van de NPS-site:
Bron: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/rvcamping.htmRV length and trailer length are not the same! Please note that many campsites have different maximum lengths for RVs and trailers. This is because many of the campsites are back-in sites with limited turning radius. We do not enforce the length limits as long as the RV or trailer can fit on the parking pad in the site. However, if you reserve a site for equipment other than what you bring, and the site can't accommodate your RV or trailer, we will not be able to find a different campsite for you.
Veel succes dinsdag!
Marianne
-
Dokus
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Re: Upper Pines campground (Yosemite NP)
1 foot is zo'n 30 cm. Dat zal geen probleem geven denk ik.
Ik hoop dat het je gelukt is. 6 maanden van te voren op de seconde af, moet je reserveren. Anders zijn alle plaatsen vol.
Ik hoop dat het je gelukt is. 6 maanden van te voren op de seconde af, moet je reserveren. Anders zijn alle plaatsen vol.
Re: Upper Pines campground (Yosemite NP)
Het is ons zowaar gelukt een plek van 27 feet te reserveren. Hoeven we ons daar ook geen zorgen meer over te maken 
Hartelijk dank Marianne en Dokus voor jullie input
Hartelijk dank Marianne en Dokus voor jullie input
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 1690 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa