Reis Hendrik8: vragen over reis.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Hendrik8
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jun 2021, 01:56
Aantal x V.S. bezocht: 15

Reis Hendrik8: vragen over reis.

Bericht door Hendrik8 »

Opmerking moderator


Hallo,

ik zag dat Coyote een tip gaf over een code gebruiken voor goedkopere autohuur en dat werkt, maar is dat legaal of hoe werkt dat?

Ik ben ook aan het plannen en nu ik hier toch ben, wij hebben altijd zelf alles uitgezocht en nu ook, en bij het voorbereiden op een reis door Z-W USA (Phoenix > via Colorado en terug via Utah naar Las Vegas en evt Lax), willen voor de 2e x naar de Mt Evans in CO, maar gaat na 6 sept dicht, en wanneer we daarna gaan, is het dan nog de moeite waard om er langs te gaan.

Ook benieuwd of het erg warm kan zijn t h v Gr C, Bryce en Zion, dus zeg maar tussen eind aug en half sept.

Het is afwachten wanneer de grenzen voor ons open gaan, deel 2 en 3 van onze reis is minder afhankelijk van die periode.
Inmiddels 15 x in de USA geweest, vooral in het mooiste gedeelte, namelijk Washington State en BC.
Bedankt alvast voor het antwoord.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Hendrik8: vragen over reis.

Bericht door Martin & Marianne »

Het zal in augustus, maar ook in september, aardig warm zijn, zeker in Zion. Bryce ligt hoger, daar valt het wel mee. En bij de Grand Canyon zal het ook wel meevallen, zolang je niet naar beneden loopt.

Wij waren in 2019 in september in het Kolob-deel van Zion en toen was het eigenlijk nog te warm om een lange wandeling te doen.

Wat bedoel je precies met er langs te gaan? Om langs Mt Evans te rijden? Of om naar Colorado te gaan? Dat is schitterend in september, zeker als je het geluk hebt dat de bomen al verkleuren. Kijk eens in ons 2019-verslag om een idee te krijgen (wij waren eigenlijk net te vroeg voor de herfstkleuren).

Marianne
Hendrik8
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jun 2021, 01:56
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Hendrik8: vragen over reis.

Bericht door Hendrik8 »

De keer dat ik met een kennis op de Mt Evans was waren we er tegen het eind van de middag eind augustus 1979 !! en toen was het al dat er sneeuw viel dus niet lang daar gebleven, we weten dat Colorado prachtig is en Utah ook we hebben daar best wel wat gezien meestal op doorreis maar deze keer beginnen we vanaf Phoenix naar Flagstaff en 2 dagen Grand Canyon(1e keer) en daarna via Winslow naar Durango of (2e keus) Santa Fe (saaie route) en dan naar Colorado Springs om via binnendoor naar de I-70 te rijden dus via die Sqaw-pass en zo door naar Grand Junction ,en vanf daar via rte 89 naar Panquitch en Bryce te rijden en daarna bij tijd genoeg nog de North Rim te zien en terug naar Kanab en vervolgens naar Zion Natl park (we zijn geen wandelaars) en daarna via St George naar Las Vegas en eindigend in Los Angeles vlak bij het vliegveld alwaar we vandaar naar Hawaii willen vliegen en 10 dagen op 2 eilanden willen blijven
Terugvliegen naar Seattle waar we reeds 12 x geweest zijn(familie)en vandaar weer terug naar Amsterdam
Ook de nodige reiservaring opgedaan in voorgaande jaren
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Hendrik8: vragen over reis.

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie plannen!
Waarom de 89? Heb je de UT12 al gereden? En Capitol Reef bezocht?
Je schrijft dat jullie geen wandelaars zijn; waarom dan twee dagen Grand Canyon, wat zijn jullie plannen daar?

Zoals ik al aangaf hebben wij in 2019 deels iets vergelijkbaars gedaan. September is een prachtige periode voor dat deel. Misschien kun je nog wat tips uit ons verslag halen. Ik weet niet hoeveel tijd jullie hebben, maar bij voldoende tijd zou je een bezoek kunnen brengen aan Snow Canyon (bij St George) en Valley of Fire.

Marianne
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Hendrik8: vragen over reis.

Bericht door Trails »

Hendrik8 schreef:
15 jun 2021, 00:13
vanaf daar via rte 89 naar Panquitch en Bryce
We reden dit stuk in 2019 en ook al hebben we wat leuke dingen gezien/gedaan, de route op zich is verder erg saai.
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/West% ... /26-9.html

We zijn toen ook verder gereden naar Bryce, Kanab en Zion.
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/West% ... /27-9.html
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/West% ... /28-9.html
Hendrik8
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jun 2021, 01:56
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Hendrik8: vragen over reis.

Bericht door Hendrik8 »

Hallo Marianne. In 1991 hebben we al eens in Utah, maar ook in Colorado, gereden en de Bryce Canyon bezocht en ook door Capitol Reef gereden en de reden van de rte 89 is dat we vanaf de snelweg bij Grand Junction zo naar Panquitch rijden en overnachten om wederom Bryce C P en daarna Zion te gaan bezoeken, vanwege lichamelijke beperking kunnen we niet al te veel wandelen, mede omdat we ook een rolstoel bij ons hebben i g v beperking.
Ik heb op dat gebied al heel wat informatie vergaard uit de sites van de diverse parken en het moet gezegd, de USA is soms verder met voorzieningen dan hier in NL op het gebied van toegankelijkheid.
De planning van de rondreis staat zo goed als vast en na Zion overwegen we om evt via de route langs de Valley of Fire te gaan en dan door naar Las Vegas (evt via de Hoover dam) en stoppen we daar, of door naar Los Angeles voor een reis naar Hawaii en terug naar Seattle.
Omdat zoals je weet het in dat deel van de USA (Arizona, Colorado en Utah) zo schitterend is, moet ik wel keuzes maken.
2 dagen Grand Canyon doen we vanuit Flagstaff, om daarna door te rijden naar Winslow (we zijn begin 70 jaar, dus ook tijd nodig om uit te rusten van de rondritten).
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Hendrik8: vragen over reis.

Bericht door Martin & Marianne »

Je weet dat het vanaf Flagstaff ruim 1,5 uur rijden is naar de Grand Canyon? Niet ideaal als je een zonsondergang en zonsopkomst wilt meemaken. Waarom kijk je niet of je in het park kunt overnachten?
Als je twee dagen Grand Canyon vanuit Flagstaff doet betekent het behoorlijk veel heen en weer rijden.

Marianne
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Hendrik8: vragen over reis.

Bericht door markro »

Wat Marianne hierboven schrijft. Mijn voorkeur is het ook niet om het Grand Canyon NP te bezoeken vanuit de plaats Flagstaff, dat ligt best ver uit elkaar. Zoek accommodatie in het nationale park of aan de zuidkant daar vlakbij in de plaats Tusayan. In Tusayan kan de accommodatie prijzig zijn, maar je hebt veel meer tijd voor een bezoek aan het park en het scheelt heel veel rijden.

Beoordelingen van de forumleden voor accommodatie:
- Tusayan: https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... n&staat=AZ
- Grand Canyon NP in Village (zuidkant van het park): https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... e&staat=AZ

Een alternatief is verblijf in de plaats Williams (leuke Route-66 plaats) en ga met de trein heen en weer naar de Grand Canyon, zie https://www.thetrain.com/
Met de auto is het vanuit Williams ook nog een uur rijden (enkele reis) naar het Grand Canyon NP (zuidkant).
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Hendrik8
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jun 2021, 01:56
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Hendrik8: vragen over reis.

Bericht door Hendrik8 »

Verblijf Flagstaff
Reagerend op jullie opmerkingen van afstand Flagstaff- Gr Canyon ,ja dat weet ik dat het 130km is maar Flagstaff is wel goedkoper met overnachtingen en makkelijk aan te rijden,geen punt als je portemonnee genoeg geld bevat om in het park te verblijven en daarbij heb ik goed uitgekiend dat we in Gr C de zonsondergang willen zien bij de Hermit route en daarna terug rijden naar Flagstaff met een auto waar koplampen op zitten ,andere dag doen we nog een aantal andere bezoeken in het park en via de oostkant er uit naar Winslow,Az,komt helemaal goed, hopelijk snel de grenzen open , dan kunnen we boeken voor de reis
Toch bedankt voor de tips
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Hendrik8: vragen over reis.

Bericht door Coyote »

Ik snap jouw overwegingen helemaal. Zelf slaap ik ook niet vaak in een National Park zelf maar liever iets erbuiten. Als mijn trip in oktober door kan gaan dan zal ik ook vanuit Flagstaff de Grand Canyon bezoeken. Mijn grootste argument was ook de prijs. In Flagstaff is het 3x zo goedkoop als bij de Grand Canyon zelf. Een overnachting mag wel eens wat meer kosten maar het moet wel in verhouding staan tot.

Overigens hoef ik niet voor de zonsopgang of -ondergang in het park te zijn. Dat heb ik in 2004 al eens meegemaakt toen ik in Yavapai Lodge verbleef. En in 2001 heb ik vanuit Williams de treinrit naar de Grand Canyon gemaakt. Erg leuk met veel entertainment onderweg. Echt een aanrader.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Hendrik8: vragen over reis.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp de keuze ook wel, maar je kunt al vanaf 108 dollar in de Bright Angel Lodge terecht, dus dat valt wel mee.

Marianne
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Hendrik8: vragen over reis.

Bericht door Coyote »

Voor de data van @Hendrik8?

Ik heb enkele maanden geleden al gekeken naar mogelijkheden voor mijzelf. Via officiële site is alles inmiddels vol voor mijn data. Bij Yavapai Lodge zou ik nog terecht kunnen maar betaal ik € 220 voor 1 nachtje. Dat doen we dus maar niet. :lol:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Hendrik8
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jun 2021, 01:56
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Hendrik8: vragen over reis.

Bericht door Hendrik8 »

Beste forumleden die gereageerd hebben in mijn vraag over een rondreis zoals beschreven
Afgezien van onze planning half september wil ik weten of het eind september nog aangenaam weer kan zijn om de Grand Canyon te bezoeken en na de geplande rondreis na een week dit ook geldt voor Bryce en Zion ,dan is het begin oktober , de dagen worden dan wel wat korter maar het gaat erom wat voor weer we evt kunnen verwachten ,in Colorado zal het wel kouder zijn tussendoor omdat we via de I-70 terugrijden en daar zijn best wel hoogte verschillen(bij Vail)
Las Vegas zal misschien ook wel meevallen denk ik wat klimaat betreft
Graag jullie ervaringen en alvast bedankt
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis Hendrik8: vragen over reis.

Bericht door mtl »

Eind september 2018 was het ongeveer 30 graden in Las Vegas. Anderhalf week later een paar graden minder. Best wel warm buiten.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Hendrik8: vragen over reis.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is me niet helemaal duidelijk wat jullie plannen nu zijn. Eerst had je het over eind augustus tot half september voor GC, Zion en Bryce, maar nu over oktober?
Kun je niet eens de route hier neer zetten, van dag tot dag?
Je hebt het over de I70; maak je daar ook stops? Wat ga je onderweg doen? Of is dat alleen maar om van A naar B te rijden? In dat geval is het niet zo belangrijk hoe warm het is lijkt me. Maar als je onderweg iets gaat doen is het wel goed om te weten waar je stopt en wat de plannen daar zijn. Een paar honderd meter hoger kan al een wereld van verschil maken qua temperatuur.
Wij waren in 2019 eind september in Rocky Mountain NP. Aan de westkant was het lekker weer, maar wel fris (een trui was voldoende), maar toen we langs de Trail Ridge road wat gingen wandelen was het ontzettend koud; je had toen echt een trui en jas nodig.
Als ik naar ons reisverslag kijk zie ik dat we in Colorado vrijwel overal in een lange broek met trui gekleed waren. Alleen tijdens onze fietstocht bij Leadville deden we het zonder trui.
En zoals ik in mijn eerste reactie al aangaf was het in Zion een aantal dagen daarvoor nog heel erg warm.
Voor de Grand Canyon is er ook een verschil tussen de North Rim en de South rum; de North Rim ligt hoger en is dus kouder.
Ook in de loop van de dag zullen de verschillen groot zijn; het duurt langer voor het warm is, en 'nachts zal het vrijwel overal behoorlijk afkoelen.

Kijk ook eens op de NPS-sites. Bij elke park staat vaak wel aangegeven hoe het weer is in de verschillende seizoenen.
Zie bijvoorbeeld hier voor een tabel met de gemiddelde maandtemperaturen in de Grand Canyon .

Marianne
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Hendrik8: vragen over reis.

Bericht door Trails »

Wij zijn zowel in 2017 als in 2019 (met camper) van half september tot eind oktober in de staten Utah, Arizona en Colorado geweest.
Als er een volgende keer komt gaan we zeker weer in die periode. We hebben schitterend weer gehad. 's Ochtends en 's avonds frisjes (lange broek en sweater) maar overdag heerlijke temperaturen (korte broek en topje). Alleen in 2019 hebben we de laatste week erg koude nachten gehad omdat er een koufront vanaf de pool naar het zuiden trok.
Ook de natuur is dan geweldig mooi met al die schitterende kleuren.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Hendrik8: vragen over reis.

Bericht door Martin & Marianne »

(Eind) september is inderdaad een prachtige periode om te gaan. Het enige nadeel is dat het al vroeg donker is vergeleken met bijvoorbeeld mei of juni.

Onze eerste Amerika-reis was ook in september. Wij deden toen min of meer toen het klassieke rondje zuidwesten. In Bryce had het een paar dagen voor wij er aan kwamen gesneeuwd, maar wij hadden er prachtig weer (wel nachtvorst). Kijk eens in ons 1988-verslag om een indruk te krijgen van het weer.

Marianne
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Hendrik8: vragen over reis.

Bericht door markro »

Wij hebben regelmatig in delen van september en oktober door de VS gereisd en hebben over het algemeen goed weer gehad. Wij vinden het een aantrekkelijke periode om rond te reizen.
Indien belangstelling, klik hier voor onze reisverslagen, meestal staat er ook wel iets over het weer beschreven.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Hendrik8: vragen over reis.

Bericht door Old Faithful »

Wij hadden in 2019 van 10 september tot 10 oktober mooi weer in het zuidwesten. Overdag temperaturen tussen 20 en 30ºC en geen wolk gezien. Na zonsondergang koelde het snel af en kon het in de hogere gebieden - Grand Canyon, Bryce en aan de oostkant van de Sierra Nevada - 's nachts vriezen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Hendrik8
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jun 2021, 01:56
Aantal x V.S. bezocht: 15

Reizen eind sept/begin oktober.

Bericht door Hendrik8 »

Beste forumleden,

ik heb al eerder hier wat gevraagd over een rondreis door de staten Az, Ut, Co, Nv, Ca en wel voor eind aug/begin sept.
Maar omdat de restricties er nog steeds zijn om de USA binnen te komen, pas ik de tijd aan in de verwachting dat het zomaar ineens wel kan.
We hadden een rondreis willen maken door Az, Nm, Co, Ut van 12 dagen en zo via Las Vegas naar LAX om vandaar naar Hawaii te vliegen.
Echter we hebben nu besloten om vanaf Phoenix via Flagstaff naar de Grand Canyon te gaan en via Page naar Bryce Canyon en de North Rim naar Zion Natl. Park (uiteraard met overnachtingen) en dan zo via Las Vegas naar LAX, maar dan wordt het eind september, of misschien wel begin oktober.

De vraag is of dat dan nog de moeite waard is wat het weer betreft, en de schoonheid van de herfstkleuren.
Las Vegas zal wel meevallen wat weer betreft en L A ook wel, maar daar zijn we niet zo lang.
Dus wie heeft een redelijk antwoord? Bedankt alvast.
Laatst gewijzigd door Dude op 01 aug 2021, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerpen samengevoegd om dubbele antwoorden te voorkomen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer