Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
2e keer Amerika, zelfde regio, maar toch anders?
2e keer Amerika, zelfde regio, maar toch anders?
Hallo,
Ik ben in 2017 met mijn vriendin 3 weken naar zuidwest Amerika geweest.
Destijds is onze reis geboekt bij een reisbureau, heel tevreden over, maar we willen nu toch zelf ook wat verder kijken.
Het 'rondje' wat we toen gedaan hebben was grofweg
Las Vegas
Grand Canyon/Williams
Page
Bryce
Zion
Death Valley
Sequoia
Yosemite
San Fransisco
LA
Hoogtepunten waren
Las Vegas (voor mij)
Antelope Canyon
Zion
Death Valley
Yosemite
Sequoia (voor mijn vriendin)
We waren beide minder fan van de steden
Als we nu in dezelfde regio nog een keer een rondreis willen doen van een week of 3, en we willen vooral dingen zien die we nu niet gezien hebben, wat moeten we dan echt niet missen? Dan gaan we namelijk gewoon een en ander op een kaart markeren, en langzaam eens kijken hoe we de reis willen maken. En wat is jullie advies als luchthaven om op te vliegen? Salt Lake city? En dan terug via bijvoorbeeld Las vegas of San Fransisco?
Overigens is het prima als we dingen een 2e keer zien. Bijvoorbeeld Zion en Yosemite hebben zoveel indruk gemaakt, dat we daar graag nog eens heen willen. We hebben nog lang niet alles gezien namelijk.
Groeten
Yannick & Emma
Ik ben in 2017 met mijn vriendin 3 weken naar zuidwest Amerika geweest.
Destijds is onze reis geboekt bij een reisbureau, heel tevreden over, maar we willen nu toch zelf ook wat verder kijken.
Het 'rondje' wat we toen gedaan hebben was grofweg
Las Vegas
Grand Canyon/Williams
Page
Bryce
Zion
Death Valley
Sequoia
Yosemite
San Fransisco
LA
Hoogtepunten waren
Las Vegas (voor mij)
Antelope Canyon
Zion
Death Valley
Yosemite
Sequoia (voor mijn vriendin)
We waren beide minder fan van de steden
Als we nu in dezelfde regio nog een keer een rondreis willen doen van een week of 3, en we willen vooral dingen zien die we nu niet gezien hebben, wat moeten we dan echt niet missen? Dan gaan we namelijk gewoon een en ander op een kaart markeren, en langzaam eens kijken hoe we de reis willen maken. En wat is jullie advies als luchthaven om op te vliegen? Salt Lake city? En dan terug via bijvoorbeeld Las vegas of San Fransisco?
Overigens is het prima als we dingen een 2e keer zien. Bijvoorbeeld Zion en Yosemite hebben zoveel indruk gemaakt, dat we daar graag nog eens heen willen. We hebben nog lang niet alles gezien namelijk.
Groeten
Yannick & Emma
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: 2e keer Amerika, zelfde regio, maar toch anders?
Zo'n eerste reis naar het zuidwesten smaakt naar meer, dat snap ik wel. Zo ging dat ook na onze eerste reis in 2016. We zijn sindsdien nog een aantal keer terug geweest en kunnen er maar geen genoeg van krijgen.
Je schrijft dat jullie naar dezelfde regio willen. Is dat omdat er bepaalde onderdelen in jullie vorige reis zaten, die er deze keer opnieuw in móéten zitten? Je hebt namelijk ook andere gebieden in het westen van de Verenigde Staten, die heel erg de moeite waard zijn, en die je al dan niet kunt bezoeken in combinatie met het zuidwesten.
Een heel mooi rondje zou zijn: Denver -> South Dakota (Black Hills, Custer State Park, Mount Rushmore, Badlands NP) -> Wyoming (Devil's Tower, Bighorn Canyon, Yellowstone, Grand Teton) -> Utah (Dinosaur NM, Capitol Reef NP, regio Moab (Arches NP, Canyonlands NP, Dead Horse Point State Park) -> Denver (Colorado NM, Black Canyon of the Gunnison NP, Rocky Mountain NP).
Je hebt daarmee geen overlap met de vorige reis, maar hebt wel vergelijkbare natuurpracht.
Als je graag nog eens naar Las Vegas en omgeving gaat zou je ook een rondje vanuit Las Vegas kunnen maken. Je bezoekt dan een deel van de parken die je al eerder hebt bezocht (Grand Canyon, Zion, Bryce Canyon, Page), en combineert dat met nieuwe plekken. Denk bijvoorbeeld aan Monument Valley, Sedona, Mesa Verde NP, Black Canyon of the Gunnison NP, Colorado NM, omgeving Moab (Arches NP, Canyonlands NP, Dead Horse Point State Park) en Capitol Reef NP.
Er zijn uiteraard nog wel meer reizen te bedenken aan de westkust. Als je California graag uitgebreider bezoekt, zou je een one-way van Los Angeles / San Francisco naar Seattle kunnen doen, of omgekeerd. Je kunt dan de natuurpracht in het noorden van California (Lake Tahoe, Lassen Volcanic NP), Oregon (Crater Lake NP, omgeving Bend, Mount Hood, Columbia River Gorge) en Washington (Mount St. Helens, Mount Rainier NP, Olympic NP) bezoeken.
Er is vooral heel veel mogelijk. Van alle bovengenoemde plekken die jij nog niet gezien hebt vind ik de regio Moab en Yellowstone het meest uniek en 'onmisbaar', met daarbij de disclaimer dat ik nog niet in Oregon en Washington ben geweest (staat op de planning voor dit jaar, als het doorgaat).
Je schrijft dat jullie naar dezelfde regio willen. Is dat omdat er bepaalde onderdelen in jullie vorige reis zaten, die er deze keer opnieuw in móéten zitten? Je hebt namelijk ook andere gebieden in het westen van de Verenigde Staten, die heel erg de moeite waard zijn, en die je al dan niet kunt bezoeken in combinatie met het zuidwesten.
Een heel mooi rondje zou zijn: Denver -> South Dakota (Black Hills, Custer State Park, Mount Rushmore, Badlands NP) -> Wyoming (Devil's Tower, Bighorn Canyon, Yellowstone, Grand Teton) -> Utah (Dinosaur NM, Capitol Reef NP, regio Moab (Arches NP, Canyonlands NP, Dead Horse Point State Park) -> Denver (Colorado NM, Black Canyon of the Gunnison NP, Rocky Mountain NP).
Je hebt daarmee geen overlap met de vorige reis, maar hebt wel vergelijkbare natuurpracht.
Als je graag nog eens naar Las Vegas en omgeving gaat zou je ook een rondje vanuit Las Vegas kunnen maken. Je bezoekt dan een deel van de parken die je al eerder hebt bezocht (Grand Canyon, Zion, Bryce Canyon, Page), en combineert dat met nieuwe plekken. Denk bijvoorbeeld aan Monument Valley, Sedona, Mesa Verde NP, Black Canyon of the Gunnison NP, Colorado NM, omgeving Moab (Arches NP, Canyonlands NP, Dead Horse Point State Park) en Capitol Reef NP.
Er zijn uiteraard nog wel meer reizen te bedenken aan de westkust. Als je California graag uitgebreider bezoekt, zou je een one-way van Los Angeles / San Francisco naar Seattle kunnen doen, of omgekeerd. Je kunt dan de natuurpracht in het noorden van California (Lake Tahoe, Lassen Volcanic NP), Oregon (Crater Lake NP, omgeving Bend, Mount Hood, Columbia River Gorge) en Washington (Mount St. Helens, Mount Rainier NP, Olympic NP) bezoeken.
Er is vooral heel veel mogelijk. Van alle bovengenoemde plekken die jij nog niet gezien hebt vind ik de regio Moab en Yellowstone het meest uniek en 'onmisbaar', met daarbij de disclaimer dat ik nog niet in Oregon en Washington ben geweest (staat op de planning voor dit jaar, als het doorgaat).
Laatst gewijzigd door Galapogos op 05 jul 2021, 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben tijdens onze 2de reis een rondje Denver gedaan. Bijna exact de route inclusief de bezienswaardigheden die @Galapogos noemt. De 1ste reis naar het zuidwesten, zeg maar het klassieke rondje, had zoveel indruk gemaakt dat ik best wel nerveus was over het feit hoe deze 2de reis ons zou bevallen. Ik was nl. degene die de route had uitgeschreven. Achteraf gezien had ik mij daar werkelijk geen zorgen over hoeven te maken want het gewoonweg fantastisch. Eén van de mooiste reizen die we in Amerika hebben gemaakt. Zoveel prachtige afwisseling in natuur (bergen, rode rotsen, imposante watervallen, geisers etc.) veel wildlife, de traditionele westernstadjes die we hebben bezocht en de vriendelijke gastvrije mensen die we daar hebben ontmoet.
Dus ja ik zou zo'n reis zeker overwegen. Je zal er geen spijt van krijgen.
Dus ja ik zou zo'n reis zeker overwegen. Je zal er geen spijt van krijgen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo, welkom op het forum!
Je hebt het over dezelfde regio, maar ik denk dat je dat toch wel wat ruimer bedoelt?
Veel mensen nemen voor een tweede reis naar het westen Yellowstone mee, al dan niet met een stuk zuidwesten. Daarvoor is het rondje vanuit Denver zoals hierboven beschreven prachtig.
Als je nogmaals wat hoogtepunten uit het zuidwesten mee wilt nemen zou je kunnen kijken naar een one way vanuit San Francisco, met Yosemite, Death Valley (via de Tioga Pass, want het lijkt er op dat je die niet hebt meegenomen de vorige keer?) en dan via Zion naar Capitol Reef en Moab (voor Arches en Canyonlands) en dan bijvoorbeeld terug vanaf Salt Lake City. Met voldoende tijd kun je dan ook Yellowstone en Grand Teton meenemen.
Wij zijn nu al meerdere keren in het zuidwesten geweest, en hebben veel parken al meerdere keren bezocht en toch doen we elke keer weer andere dingen. Misschien kun je wat inspiratie opdoen uit onze reisverslagen.
Het is ook wel goed om aan te geven in welke tijd van het jaar jullie willen gaan.
Marianne
Je hebt het over dezelfde regio, maar ik denk dat je dat toch wel wat ruimer bedoelt?
Veel mensen nemen voor een tweede reis naar het westen Yellowstone mee, al dan niet met een stuk zuidwesten. Daarvoor is het rondje vanuit Denver zoals hierboven beschreven prachtig.
Als je nogmaals wat hoogtepunten uit het zuidwesten mee wilt nemen zou je kunnen kijken naar een one way vanuit San Francisco, met Yosemite, Death Valley (via de Tioga Pass, want het lijkt er op dat je die niet hebt meegenomen de vorige keer?) en dan via Zion naar Capitol Reef en Moab (voor Arches en Canyonlands) en dan bijvoorbeeld terug vanaf Salt Lake City. Met voldoende tijd kun je dan ook Yellowstone en Grand Teton meenemen.
Wij zijn nu al meerdere keren in het zuidwesten geweest, en hebben veel parken al meerdere keren bezocht en toch doen we elke keer weer andere dingen. Misschien kun je wat inspiratie opdoen uit onze reisverslagen.
Het is ook wel goed om aan te geven in welke tijd van het jaar jullie willen gaan.
Marianne
Ah, leuk al die reacties al!
Bedankt dat jullie zoveel tijd en moeite nemen om t zo uitgebreid te vertellen!
@ Marianne:
Ik heb het inderdaad over dezelfde regio, maar wel een stuk ruimer. We zijn gewoon heel erg gecharmeerd van dit deel van Amerika.
De tijd van het jaar is voor ons niet zo van belang, in ieder geval zijn we niet tijdgebonden wat betreft werk of kinderen. We willen dan ook vooral uitzoeken wat de beste tijd is om te gaan. We zitten zelf te denken aan Juni, nog even kijken wanneer de Amerikanen zelf vakantie hebben om die drukte in ieder geval een beetje te omzeilen.
Tioga Pass stond toen wel op het lijstje maar was helaas afgesloten. We zijn toen omgereden en hebben wél sequoia gezien, wat weer niet op de planning stond. De tioga pass staat nog steeds op het wensen lijstje.
Wat tijdsplanning betreft kunnen we zo'n 3 weken van huis weg, dat is dus de tijd die we hebben.
@ Ingrid
Goed om te horen, krijgen nu al nóg meer zin om te gaan!
@ Galapogos
Er móet in ieder geval weer veel natuur in zitten. Ziet eruit als een leuk rondje rond Denver. Hoe lang zou je daar ongeveer voor moeten uittrekken?
Vanuit Vegas starten trekt mij ook wel, omdat ik vegas nog wel een keer wil zien, maar ook omdat een one-way me meer aantrekt dan een 'rondje'.
Ik ga nog eens lekker verder zoeken, als er nog ideeën zijn, vooral voor one-way's dan houd ik me aanbevolen!
Groeten
Yannick
Bedankt dat jullie zoveel tijd en moeite nemen om t zo uitgebreid te vertellen!
@ Marianne:
Ik heb het inderdaad over dezelfde regio, maar wel een stuk ruimer. We zijn gewoon heel erg gecharmeerd van dit deel van Amerika.
De tijd van het jaar is voor ons niet zo van belang, in ieder geval zijn we niet tijdgebonden wat betreft werk of kinderen. We willen dan ook vooral uitzoeken wat de beste tijd is om te gaan. We zitten zelf te denken aan Juni, nog even kijken wanneer de Amerikanen zelf vakantie hebben om die drukte in ieder geval een beetje te omzeilen.
Tioga Pass stond toen wel op het lijstje maar was helaas afgesloten. We zijn toen omgereden en hebben wél sequoia gezien, wat weer niet op de planning stond. De tioga pass staat nog steeds op het wensen lijstje.
Wat tijdsplanning betreft kunnen we zo'n 3 weken van huis weg, dat is dus de tijd die we hebben.
@ Ingrid
Goed om te horen, krijgen nu al nóg meer zin om te gaan!
@ Galapogos
Er móet in ieder geval weer veel natuur in zitten. Ziet eruit als een leuk rondje rond Denver. Hoe lang zou je daar ongeveer voor moeten uittrekken?
Vanuit Vegas starten trekt mij ook wel, omdat ik vegas nog wel een keer wil zien, maar ook omdat een one-way me meer aantrekt dan een 'rondje'.
Ik ga nog eens lekker verder zoeken, als er nog ideeën zijn, vooral voor one-way's dan houd ik me aanbevolen!
Groeten
Yannick
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een rondje Denver zoals ik hierboven beschreef kun je in ongeveer 3 weken doen, zonder je te hoeven haasten. Als je meer tijd hebt kun je het rondje eenvoudig uitbreiden met extra bestemmingen. Maar ik lees dat jullie 3 weken hebben, dus dan zou ik het zelf bij het rondje houden zoals ik het al noemde.
Je komt dan (soms afhankelijk van hoe je precies van A naar B rijdt) langs de volgende parken:
Nebraska:
- Scotts Bluff National Monument
South Dakota:
- Custer State Park
- Wind Cave National Park
- Jewel Cave National Monument
- Mount Rushmore National Memorial
- Badlands National Park
- Minuteman Missile National Historic Site
Wyoming:
- Devils Tower National Monument
- Bighorn Canyon National Recreation Area
- Yellowstone National Park
- Grand Teton National Park
Utah:
- Flaming Gorge National Recreation Area
- Dinosaur National Monument
- Arches National Park
- Canyonlands National Park
- Dead Horse Point State Park
Colorado:
- Colorado National Monument
- Rocky Mountain National Park
Wij hebben een groot deel van dit rondje gedaan in 2019, en dat is prima bevallen. Het is een echte natuurroute, de enige stad van betekenis die je tegen komt is Denver. Je komt onderweg natuurlijk wel levendige kleine stadjes tegen waar je lekker kunt eten enzo. In de Black Hills (South Dakota) liggen er een aantal, en Moab (bij Arches, Canyonlands, Dead Horse Point) is bijvoorbeeld ook zo’n stadje.
De natuur is net als bij jullie eerste reis lekker gevarieerd. Rode rotsen, ‘groene natuur’, vulkanische activiteit, prairies, het zit er allemaal in. Als je van dieren spotten houdt zit je ook goed. Zowel in de Black Hills als in Yellowstone kom je van alles tegen. Wij zagen er heel veel bizons, een aantal beren, prairiehondjes, stekelvarkens, ezels, wilde paarden en dan natuurlijk nog een grote variëteit aan kleine knaagdieren en herten enzo.
Zoek vooral eens op internet op de parken die hierboven in het lijstje staan. Dan kun je zien of het iets voor jullie is. Er zitten sowieso echt een paar plekken van absolute wereldklasse bij. Ik ken maar weinig mensen die niet onder de indruk waren van parken als Yellowstone, Arches en Canyonlands.
Dat gezegd hebbende zijn er uiteraard meer mooie routes in dit deel van Amerika. Als je iets vroeger in het jaar bent kun je het iets zuidelijker zoeken. En de route die Marianne noemt is ook mooi. Dan zou ik wel Yellowstone en Grand Teton meenemen. Met drie weken moet dat denk ik wel lukken, mits je niet te lang in San Francisco en Las Vegas blijft plakken.
Je komt dan (soms afhankelijk van hoe je precies van A naar B rijdt) langs de volgende parken:
Nebraska:
South Dakota:
- Custer State Park
- Badlands National Park
Wyoming:
Utah:
- Arches National Park
Colorado:
Wij hebben een groot deel van dit rondje gedaan in 2019, en dat is prima bevallen. Het is een echte natuurroute, de enige stad van betekenis die je tegen komt is Denver. Je komt onderweg natuurlijk wel levendige kleine stadjes tegen waar je lekker kunt eten enzo. In de Black Hills (South Dakota) liggen er een aantal, en Moab (bij Arches, Canyonlands, Dead Horse Point) is bijvoorbeeld ook zo’n stadje.
De natuur is net als bij jullie eerste reis lekker gevarieerd. Rode rotsen, ‘groene natuur’, vulkanische activiteit, prairies, het zit er allemaal in. Als je van dieren spotten houdt zit je ook goed. Zowel in de Black Hills als in Yellowstone kom je van alles tegen. Wij zagen er heel veel bizons, een aantal beren, prairiehondjes, stekelvarkens, ezels, wilde paarden en dan natuurlijk nog een grote variëteit aan kleine knaagdieren en herten enzo.
Zoek vooral eens op internet op de parken die hierboven in het lijstje staan. Dan kun je zien of het iets voor jullie is. Er zitten sowieso echt een paar plekken van absolute wereldklasse bij. Ik ken maar weinig mensen die niet onder de indruk waren van parken als Yellowstone, Arches en Canyonlands.
Dat gezegd hebbende zijn er uiteraard meer mooie routes in dit deel van Amerika. Als je iets vroeger in het jaar bent kun je het iets zuidelijker zoeken. En de route die Marianne noemt is ook mooi. Dan zou ik wel Yellowstone en Grand Teton meenemen. Met drie weken moet dat denk ik wel lukken, mits je niet te lang in San Francisco en Las Vegas blijft plakken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou me niet direct focussen op een one way maar kijken wat je wilt zien en doen en daar dan de meest logische route bij zoeken. Daarbij kunnen zaken als kosten voor de vlucht en autohuur (drop off kosten) ook een rol spelen.yudb schreef: ↑08 jul 2021, 22:15Er móet in ieder geval weer veel natuur in zitten. Ziet eruit als een leuk rondje rond Denver. Hoe lang zou je daar ongeveer voor moeten uittrekken?
Als je bijvoorbeeld zowel Yellowstone als Yosemite wilt bezoeken dan lijkt een one way meer voor de hand te liggen. Maar met South Dakota en Yellowstone en Moab is een rondje Denver toch wel het meest aangewezen. Wil je echter graag weer naar Las Vegas dan is een one way handiger.
Schrijf eens wat mogelijkheden uit, om te zien wat er past in 3 weken. Reken voor Yellowstone bij voorkeur minimaal 3 dagen/4 nachten. En voor Moab minimaal 3 dagen/3 nachten.
Als je naar Yellowstone gaat heb je behoorlijk wat mogelijkheden, ook al ligt het wat uit de route. Wij hebben al meerdere keren Yellowstone met het zuidwesten gecombineerd; in 1991, 2004, 2008, 2015 en 2017. En allemaal met heel verschillende routes, zie daarvoor de kaartjes in ons reisverhalen-blog.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 09 jul 2021, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
opvakantie
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Wij combineren volgend jaar beiden: het rondje Denver en daarna richting Las Vegas en LA om vanuit LA naar huis te vliegen. We starten dan in Salt Lake City. Ik heb een hekel aan overstappen dus vandaar SLC en LAX. Daarvoor hebben we wel 30 dagen ingepland. Af en toe een flink stukje rijden hoort erbij en dat hebben we ervoor over omdat we graag nog eens Yellowstone willen zien en aan het strand willen eindigen.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
‘aan het strand willen eindigen.’
Dat kun je ook héél anders lezen.

Dat kun je ook héél anders lezen.
-
opvakantie
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Waarom zou je liever geen rondje willen rijden? Je rijdt dan immers niet 2x dezelfde route. Doe je wel een rondje Denver, dan zou je evt. ook nog met een binnenlandse vlucht naar Las Vegas kunnen gaan en (na een paar dagen) van daaruit terugvliegen.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
In dat kader wil ik wijzen op de site van forumlid Henriëtte en haar man: https://www.ontdek-amerika.nl/Galapogos schreef: ↑09 jul 2021, 00:45Je komt dan (soms afhankelijk van hoe je precies van A naar B rijdt) langs de volgende parken:
Nebraska:
South Dakota:
- Custer State Park
- Badlands National Park
Wyoming:
Utah:
- Arches National Park
Colorado:
Zoek vooral eens op internet op de parken die hierboven in het lijstje staan.
Heel bekend op dit forum, maar misschien ken je (@yudb) die nog niet.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Wij deden in 2018 een eigen interpretatie van het klassieke rondje en waren zo onder de indruk van zowel Zion als Bryce dat we die in 2019 weer in onze reis meegenomen hebben. Toen zijn we in Denver gestart en geëindigd. Prachtig!
Raymond
2018: Rondje LV: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... t-usa-2018
2019: Rondje Denver: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... -west-2019
2024: LA-Yellowstone-LA
2018: Rondje LV: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... t-usa-2018
2019: Rondje Denver: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... -west-2019
2024: LA-Yellowstone-LA
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht