Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Planning Page

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
NaomyV
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Planning Page

Bericht door NaomyV »

Hoi allemaal!

In mei/juni begint onze reis door het Zuidwesten! Nu ben ik me aan het oriënteren op welke activiteiten van te voren gereserveerd moeten worden en wat onze planning gaat worden.
Begin juni overnachten wij 1 nacht in Page. Wij komen die ochtend vanuit Grand Canyon Village en na onze overnachting in Page gaan we door naar Bryce Canyon (ook voor 1 nacht, daarna 2 nachten in Zion).

Nu wil ik sowieso Horseshoe Bend en een van de Antelope Canyons meepakken. Maar ik las ook mooie verhalen over kayakken op Lake Powell (richting de Antelope Canyon). Wat is leuk om te doen en wat is de beste planning? Is dat kayakken bijv. wel te doen als je geen volledige dag hebt in Page?
Waarschijnlijk komen we begin van de middag aan in Page en hebben we hooguit alleen de volgende ochtend nog om iets te plannen voordat we doorrijden naar Bryce.
Wat raden jullie aan als jullie dit schema zouden hebben? Al het advies is welkom!

Naomy
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Planning Page

Bericht door PSVwally »

Het ligt er ook een beetje aan wat je allemaal bij de GC al gezien hebt. Als je bv de desert view drive tot aan de watchtower al bekeken hebt in de dag(en) dat je bij de GC bent dan kan je inderdaad snel doorrijden naar Page (sla als je het park uit bent de lower grand canyon, of hoe het ook mag heten echt over....). Ik zou onderweg zeker net na de afslag bij Bitter Springs als je daadwerkelijk naar Page rijdt even stoppen om van het uitzicht te genieten en dan evt direct de horseshoe bend meepakken. Hier kom je langs aan je linkerzijde voor je Page binnenkomt.

Kayakken kan je natuurlijk zo kort/lang maken als je zelf wilt, maar het is wel mooi om een stukje van die kant het smalle gedeelte van het meer in te varen.

Mijn ervaring is dat het meer zelf in April/Mei nog erg fris was. Zeg maar ijskoud, ook al was de buitentemperatuur gewoon 25+ graden. Ik zou als je dit gaat doen het wel 's middags doen en niet in de ochtend
NaomyV
Amerika-ontdekker

Bericht door NaomyV »

We hebben daarvoor 2 nachten in GC, dus sowieso een middag en daarna nog een hele dag. Ik denk dus dat we ‘s ochtends niet heel veel tijd meer hoeven te besteden aan de GC. Al willen we ook niet heel gehaast naar Page moeten rijden, dus we willen het wel een beetje relaxed proberen te plannen allemaal!
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Kun je dan niet een nacht GC annuleren zodat je voor Page 2 nachten hebt. Je kunt dan de ochtend daarop nog een paar uur verblijven in het park en dan via de oostelijke uitgang nog wat uitzichtpunten bekijken en vervolgens doorrijden naar Page met onderweg een bezoek aan Horse Shoe Bend. Als je dan aan het eind van de middag arriveert in Page heb je daarna nog een volledige dag voor Antilope Canyon en om te kajakken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
NaomyV
Amerika-ontdekker

Bericht door NaomyV »

Dat is misschien ook nog wel mogelijk, maar ik was even benieuwd hoe mensen het zouden inplannen als je deze volgorde aanhoud. Wat zou je sowieso doen? Wat zou je overslaan? Er zijn vast wel meer mensen die 1 nacht hebben overnacht in Page en een soortgelijke planning hebben gemaakt :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zelf niet gaan kayakken als ik maar 1 nacht in Page had Dat lijkt mij erg gehaast. Maar als je maar een klein stukje wilt kayakken - dus niet naar Antelope Canyon, dat kost erg veel tijd - dan kan dat misschien wel. Je zou het eventueel ter plekke kunnen bekijken.
Horseshoe Ben kun je doen als je van de GC komt. En wellicht ook nog diezelfde dag naar Antelope Canyon (Upper is rond het middaguur het mooist, dan eerst Antelope Canyon en dan HSB). De Lower kun je het beste in de ochtend doen, dus dat zou je kunnen doen als je naar Bryce rijdt.
Wat zijn jullie plannen bij Bryce? Wil je daar gaan wandelen? Of alleen wat viewpoints bekijken? In het laatste geval hoe je er niet vroeg aan te komen, de zon gaat ook laat onder (hou wel rekening met het uur tijdverschil) dus je kunt altijd nog de zonsondergang in Bryce meepakken. Dan is kayakken die dag wellicht nog een idee.

Marianne
NaomyV
Amerika-ontdekker

Bericht door NaomyV »

Ik denk inderdaad dat het kayakken toch wat te enthousiast wordt.. voor nu heb ik denk ik toch het volgende plan in mijn hoofd:
- Onderweg van GC naar Page de Horseshoe bend meepakken. (Hoeveel tijd zal dit ongeveer in beslag nemen denken jullie?)
- In de middag nog de Lower Antelope Canyon meepakken (aangezien we toch pas om 17:00 kunnen inchecken bij onze airbnb).
- En dan lekker de volgende ochtend op ons gemak naar Bryce Canyon zodat we daar ook nog wat wandelingen kunnen maken.

Hoe is de lichtinval/drukte in de namiddag bij de lower antelope canyon? (bijv. een tour rond 3pm?). Op de website van de tours las ik dat 's ochtends en namiddag de beste tijd waren voor de Lower Antelope Canyon, maar ik lees weinig ervaringen over een tour in de namiddag.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Volgens mij is het belangrijk bij de Lower dat er geen direct zonlicht naar binnen valt. Dus het einde van de middag is prima. Misschien nog iets later gaan, bijvoorbeeld om 4 uur? Ik denk dat het qua drukte allemaal niets uitmaakt, vol is vol. Wellicht zal alleen de eerste tour in de ochtend rustiger zijn omdat er dan nog geen groep voor je is.
Op we naar Bryce kun je naar de Toadstool Hoodoo lopen, zie ons 2013-verslag daarvoor (wij reden toen in omgekeerde richting). Een bezoek aan de Glen Canyon Dam is ook mooi.
Voor Horseshoe Bend moet je ongeveer 1 tot 1,5 uur rekenen.

Marianne
WeernaardeVS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door WeernaardeVS »

Wij hebben dit jaar (mei/juni) 's ochtends de tweede tour in de Lower Antelope gedaan. Deze was zeker niet vol, we waren met zijn zessen.
Daarna zijn we naar de haven gereden om te gaan kayakken naar Antelope. Volgens mij waren we rond een uur of drie weer terug bij de auto, dus hebben we ruim een halve dag gekayakt. Ook nog een stuk de canyon ingelopen en op een strandje langs het meer even pauze gehad.

Ik denk dat later in de middag ook prima is voor Antelope. Maar hoe later, hoe beter, vermoed ik. Om 15 uur kan de zon misschien nog wel niet laag genoeg staan. Wij hadden het eerste deel van onze tour geen last van de zon, maar het laatste stukje kwam de zon toch al naar binnen schijnen. Ik denk dat dat om een uur of 8 in de ochtend was.

Naar Bryce kun je ook de Cottonwood canyon road nemen. Dit is wel een dirt road, maar in ieder geval toen wij er waren goed te rijden. Je kunt daar ook een paar leuke wandelingetjes/uitzichtpunten meepakken. De weg rijdt niet snel, dus je hebt er wel wat tijd voor nodig.

Voor de Horseshoe Bend heb je op zich niet veel tijd nodig, tenzij je van het uitzicht wilt genieten :wink: Wij liepen denk ik binnen een kwartiertje naar boven, maar haalden wel iedereen in, dus dat is niet helemaal representatief. Toen wij er waren konden we gelijk parkeren, dat kan ook wel eens anders zijn.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Kath90
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Kath90 »

Hoi,

Mijn eerste idee zou zijn om de Lower OF Upper antelope canyon vroeg in de ochtend te pakken, gewoon omdat het dan wat rustiger, koeler en relaxter is, ik vond dit zelf erg prettig en nog steeds adembenemend mooi.

Dus bijvoorbeeld
Dag 1.
9.00 weg bij GC richting Page
13.00 aankomst in Page
13.30/18.00 Kayakken?
18.30 Inchecken bij AirBNB en eten
19.30 -21.00 Horseshoe Bend (zo heb je de zonsondergang erbij deze is tussen 20.20-20.40)

Dag 2.
8.30-10.30 Lower Antelope Canyon
10.30 - 13.30 Rit naar Bryce

Als je het rustiger aan wilt doen kan je bijvoorbeeld in plaats van kayakken de Dam bezoeken en daarna de korte hanging garden Trail lopen (vlak en rustig). Dan zou je rond 16.30 richting de Antelope Canyon kunnen en de ochtend erna naar de Horseshoe bend of dat de avond ervoor erbij doen, en dan direct naar bryce.
image.png
Mijn route ziet er zo uit ^ maar ik heb net iets meer tijd dan jij.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen