Navajo en Hopi Permits

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Esthertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 apr 2008, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Navajo en Hopi Permits

Bericht door Esthertje »

Ik begrijp helemaal niks van de Navajo en Hopi permits.
We willen Coal Mine Canyon bezoeken en daarvoor keurig een permit kopen: op de website https://navajonationparks.org/ wilde ik een General Permit kopen voor onze reisdag: ik kan echter dan alleen een permit kopen voor Monument Valley. Is dat ook geldig voor Coal Mine Canyon?

In Monument Valley hebben we de volgende dag een overnachting in een cabin in The View Hotel: dan heb ik voor de dag van aankomst en de dag van vertrek een permit nodig denk ik?
En dan moet je ook een Backcountry Permit hebben? Wij zijn van plan om ws halve dagtour te doen met een organisatie ter plekke. Daarna misschien nog de Wildcat Trail lopen.

En dan een vraag over de route:
Vanaf Coal MIne Canyon gaan we door naar Chinle voor de overnachting, omdat we de volgende dag eerst Canyon de Chelly willen bezoeken. Daarna gaan we in de loop van deze dag dus naar Monument Valley.
Kortste route is via de 4 naar Chinle en dan via 59 van Chinle naar Kayenta (en door naar Monument Valley): deze wegen gaan door Navajo en Hopi reservations.
Zijn hier ook de Navajo General Permit voor nodig en is dit dus ook weer de Monument Valley Permit?
En heb je ook een permit nodig omdat een deel van de 4 door Hopi Reservation gaat? Zo ja: waar koop je deze?

En nu ik hier toch over vraag: zijn de 4 en de 59 goed te berijden? Zijn nl op Google maps de kortste routes maar wel "witte"wegen.
Laatst gewijzigd door Esthertje op 26 jan 2020, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
A good life is a collection of good memories
http://www.alweervakantie.nl/noord-amerika
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 527
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Navajo en Hopi Permits

Bericht door Robbie&Irene »

Voor het uitkijkpunt bij de picknick plaatsen van Coalmine Canyon zou ik geen permit kopen mits je daar niet overnacht of "backcountry trails" gaat lopen. In 2015 heb ik een aantal telefoontjes gedaan en mailtjes uitgewisseld, maar de Navajo permit organisatie kon geen eenduidig antwoord geven. Is ook net alsof je bij een ambtenaar uit Groningen een permit wil aanschaffen voor het betreden van een stukje boerengrond in Limburg. Ik gun de Natives graag hun inkomsten hoor, ze hebben het daar echt niet breed, maar voor dit stukje is vooralsnog geen afspraak of beleid. Ben er nu 3 x maal geweest, laatst in 2018 en alle keren niemand gezien.

Voor het rijden op de 4 en de 59 heb je geen permit nodig, dit zijn normale geasfalteerde wegen die voor iedereen toegankelijk zijn.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42308
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Navajo en Hopi Permits

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben Coal Mine Canyon zonder permit bezocht, we kwamen er niemand tegen, maar ik voelde me er niet echt prettig bij.
Voor MV betaal je toegang bij de ingang, als je naar de View rijdt. Voor de Wildcat Trail heb je voor zover wij konden nagaan geen permit nodig. Een permit is alleen nodig als je je buiten het park op het grondgebied van de Navajo's gaat bevinden. Ik zou het ter plekke bekijken; als je voor die tour een permit nodig hebt hoor je dat wel. Ik denk dat het dan wel bij de prijs inbegrepen is.

Wij vonden de Wildcat Trail erg de moeite waard, maar ga wel zo vroeg mogelijk; het kan er erg heet worden. Zie ons 2019-verslag voor onze ervaring.
Wij reden diezelfde vakantie ook de 59 naar Chinle. Dat is een gewone, verharde, weg. Op onze Indian County Map van de AAA (een aanrader, die kaart, er staan ook allerlei tips op) is het een zwart lijntje, oftewel een paved road.

Marianne
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Navajo en Hopi Permits

Bericht door Christian »

Wij hebben het ook geprobeerd om permits te krijgen. Ik voel mij dan ook beter op mijn gemak. Ik kreeg via email geen reactie. Ik las op internet dat in het hotel in Tuba city ze je daar wel aan konden helpen. Maar de dames bij de receptie wisten van niks.
Toen er maar gewoon heen gereden. Niemand gezien.
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1210
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: Navajo en Hopi Permits

Bericht door lsl »

"zijn de 4 en de 59 goed te berijden? Zijn nl op Google maps de kortste routes maar wel "witte"wegen."

Deze wegen heb ik in 2013 gereden.

De 59 was toen reeds geasfalteerd (zie Google Streetview).

Van de 4 zijn ondertussen al grote stukken geasfalteerd.
Bij nat weer daar toch wel opletten en eventueel de 191 en 264 weg nemen, is meer kilometers maar zeker zo snel.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Gebruikersavatar
Floydian
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 09 jun 2013, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Navajo en Hopi Permits

Bericht door Floydian »

Als je op de Rim blijft bij Coal Mine heb je geen Permit nodig. Ook om over de 59 te rijden heb geen Permit nodig.
Bij MV koop je een ticket bij de ingang, als je die al hebt kun je doorrijden.

Have fun,

Henk
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer