Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Grand Teton: keuze HWY89 of Teton Park Road
-
DoRo travels
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Grand Teton: keuze HWY89 of Teton Park Road
Aangezien aan beide wegen mooie plekken zijn om te bezichtigen de vraag via welke weg heeft de voorkeur om van Jackson naar Yellowstone te rijden.
HWY89 of Teton Park road.
Of sowieso een rondje aan te bevelen (google maps geeft een uur voor een rondje excl. bezichtigingen natuurlijk).
HWY89 of Teton Park road.
Of sowieso een rondje aan te bevelen (google maps geeft een uur voor een rondje excl. bezichtigingen natuurlijk).
Re: Grand Teton: keuze HWY89 of Teton Park Road
Hoe veel tijd heb je? Beide is natuurlijk ideaal, maar als je erg weinig tijd hebt, ik vond het uitzicht op de bergen vanaf de 89 mooier dan vanaf Teton Park Rd, al had het weer daar ook wel wat mee te maken. Maar als je nog egens een eindje wil wandelen, bijvoorbeeld bij Jenny Lake, dan zou ik voor de Teton Park Rd gaan.
Terug in Texas!
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik zou
- vanuit Jackson over de Mormon Row rijden,
- dan bij Dornan’s naar het noorden de 89 op; daaraan liggen wel heel mooie uitzichtpunten zoals Schwabachers Landing, Snake River Overlook etc.
- vervolgens bij Jackson Lake Junction zuidwaarts rijden over de Teton Park Road
- (eventueel een stukje de Signal Mountain Road op, halverwege ligt het beste uitkijkpunt)
- tot aan Jenny Lake, daar de scenic Road rijden, misschien een stukje wandelen, met de boot overvaren
- en weer omdraaien naar het noorden en vervolgens naar Yellowstone.
Dan heb je de highlights wel gehad, denk ik.
- vanuit Jackson over de Mormon Row rijden,
- dan bij Dornan’s naar het noorden de 89 op; daaraan liggen wel heel mooie uitzichtpunten zoals Schwabachers Landing, Snake River Overlook etc.
- vervolgens bij Jackson Lake Junction zuidwaarts rijden over de Teton Park Road
- (eventueel een stukje de Signal Mountain Road op, halverwege ligt het beste uitkijkpunt)
- tot aan Jenny Lake, daar de scenic Road rijden, misschien een stukje wandelen, met de boot overvaren
- en weer omdraaien naar het noorden en vervolgens naar Yellowstone.
Dan heb je de highlights wel gehad, denk ik.
Laatst gewijzigd door josea op 06 aug 2019, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mr. Patrick
- Amerikakenner
Als je de Oxbow Bend nog meeneemt aan de 89 heb je de allermooiste punten (er zijn er uiteraard veel meer) genoemd.
Overigens zijn alle uitzichtspunten in de vroege ochtendzon het allermooist. Ik denk dat de foto's die ik toen gemaakt heb (we waren om 7:30 op de eerste plek, het was medio juni) tot de mooiste van de hele vakantie behoren.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Deep South (2022)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
-
DoRo travels
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Het is de bedoeling om in Colter Bay Campground te 2 nachten te blijven.
Dus hebben tijd om het rondje te maken.
Bedankt voor jullie tips.
Deze gaan in het roadbook.
Dus hebben tijd om het rondje te maken.
Bedankt voor jullie tips.
Deze gaan in het roadbook.
- Mr. Patrick
- Amerikakenner
Als je wat meer tijd hebt, bezoek dan op je vroege tocht langs de mooie fotoplekken ook de Shane Cabin. Minder bekend maar helemaal prachtig!
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Deep South (2022)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
jerommeke10
- Amerikakenner
Naast wat reeds genoemd werd, herinner ik mij ook de Moose Wilson road, waar we beren en elanden zagen en met een mooie wandeling naar Phelps Lake. Ook het Laurance S. Rockefeller Preserve-centrum was heel mooi. Iets verderop heb je dan ook 'Craig Thomas Visitor Center', daar stond een reusachtige opgezette eland geloof ik. En daar heb je ook de 'chapel of the transfiguration' waar je van binnenin mooi de bergen kan fotograferen.
En de hele omgeving rond Colter bay is ook bijzonder mooi en zeker een wandeling waard. Je gaat je niet vervelen
En de hele omgeving rond Colter bay is ook bijzonder mooi en zeker een wandeling waard. Je gaat je niet vervelen
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 10555 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 15 Reacties