Zijn er hier mensen in de winter (ik ga in januari) in de populaire slot canyon's geweest? Ik zou nl graag naar de Upper of Lower Antelope gaan maar heb weinig zin in die horrordrukte. Dus mijn vraag is: is het in de winter beter te doen?
Ik ben in November 2017 in Page geweest en heb toen de Upper Antelope Canyon bezocht. We waren de eerste tourgroep van de dag (07:30 of 08:00 als ik me goed herinner) en daarom was er niemand behalve onze groep toen we aankwamen. De heenweg hadden we de canyon dus voor ons zelf. Maar omdat er direct meerdere groepen achter ons zaten, kwamen we op de weg terug zeer regelmatig andere mensen tegen.
Als de drukte vermijden het doel is, dan moet je kijken naar de vroegst mogelijke tour. Let er wel op dat de lichtval in de canyon erg afhankelijk is van de tijd van de dag (en de periode in het jaar), dus als er een specifiek licht-scenario is dat je wel zien, dan zul je moeten onderzoeken welk tijdstip daar het meest geschikt voor is (en of de zon in de winter uberhaubt hoog genoeg aan de hemel komt) en eventueel de drukte moeten trotseren.
Allright, dankje. Ik hoef niet per se een specifiek lichtscenario want de kans dat dat lukt lijkt me in die periode vh jaar toch niet zo heel groot. Zoals ik er nu over denk ga ik gewoon de upper of lower reserveren en dan maar duimen dat het niet enorm druk is. Als ik het hier zo lees zijn het toch wel de mooiste slot canyons.
In Upper is rond een uur of 12 het populairst omdat dan bij ideale omstandigheden de lichtstralen de bodem kunnen halen. Kans op bewolking en niet de perfecte zonnestand is in de winter natuurlijk groter. Bij Lower wil je juist zoveel mogelijk verschillende kleuren. Die krijg je 's morgens vroeg. Ik zou daar dus de eerst beschikbare tour 's morgens boeken. Heb je niet de drukte van wachtende groepen voor je, en al bij een beetje zon erg mooie foto's. Het blijft prijzig en toeristisch, maar ik vond Lower wel echt bijzonder. Gewoon met je mobiele telefoon kun je foto's maken waar iedereen de mond van open valt.
Klinkt logisch! Wordt weer een harde confrontatie met mezelf aangezien ik absoluut geen ochtendmens ben Maar ergens in november gaan de reserveringen voor volgend jaar open dus dan zorg ik dat ik achter m'n laptop klaarzit.
prachtige canyons, en als het lukt om als laatsten van de groep te wandelen heb je achter je een slotcanyon zonder (andere) toeristen. Wat zeker ook prachtig is is op eigen houtje een slotcanyon verkennen, moest je daarvoor de kans hebben. Hou wel het weer in het oog.
Upper Canyon, 04:30pm is de laatste tour en hierdoor kom je op de terugweg bijna geen groepen tegen.
Wij bleven 'wat hangen' achter onze groep en hebben gewoon mooie 'mensvrije' plaatjes gemaakt.
Lichtinval was nog prima + een supergids* gehad: informatief, leuke anecdotes en zeer behulpzaam inzake foto's nemen
(zoals forumleden Klaas 73 & Hans B reeds lieten weten).
Die gidsen zijn zeer up to date inzake smartphones en digi camera's.
*Even met de man gehad over Trucks & Torque power en het klikte meteen,
tijdens de heen- en terugrit goed en leuk gesprek gehad,
zo leer je weer wat over hun samenleving.
Ik las op het forum de tip dat in de Lower je één kant op loopt, dus bij de vroege tour blijft het rustig. Bij de Upper moet je weer terug en wordt het de terugweg dus drukker. Dit ging alleen niet specifiek over de winter, dus geen idee hoe druk het dan uberhaupt is.
Ik lees van steeds meer mensen dat ze Canyon X bezoeken i.p.v. de Upper of Lower, omdat deze rustiger zou zijn.
Vroeger ging dat op en nam men voor lief dat deze net iets minder mooi was, mede vanwege de lagere prijs. Tegenwoordig gaat dat nauwelijks meer op. Vrijwel net zo duur en druk.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.