Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Advies gevraagd route Las Vegas - Moab
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Advies gevraagd route Las Vegas - Moab
Hallo,
Volgende week vertrekken wij naar de VS, waar wij onze eerste nacht in Las Vegas doorbrengen om de volgende dag (vroeg) in 1 keer door te rijden naar Moab. Het staat vast dat we dit lange stuk in 1 keer (dag) gaan rijden. De snelste route (a een dikke 6 uur) is via de 15 en 70. Nu zijn er ook routes mogelijk die soms afwijken van de interstate, en daardoor iets langere reistijd betekenen. Zijn er mensen die advies kunnen geven over deze route en waar het mogelijk interessant/mooi is een omweg te nemen? Ivm jetlag zullen we vroeg vertrekken uit Las Vegas en het is geen probleem laat in Moab aan te komen. Zion en Bryce zijn we reeds geweest, maar we staan voor alles open. Dank!
Volgende week vertrekken wij naar de VS, waar wij onze eerste nacht in Las Vegas doorbrengen om de volgende dag (vroeg) in 1 keer door te rijden naar Moab. Het staat vast dat we dit lange stuk in 1 keer (dag) gaan rijden. De snelste route (a een dikke 6 uur) is via de 15 en 70. Nu zijn er ook routes mogelijk die soms afwijken van de interstate, en daardoor iets langere reistijd betekenen. Zijn er mensen die advies kunnen geven over deze route en waar het mogelijk interessant/mooi is een omweg te nemen? Ivm jetlag zullen we vroeg vertrekken uit Las Vegas en het is geen probleem laat in Moab aan te komen. Zion en Bryce zijn we reeds geweest, maar we staan voor alles open. Dank!
Florida 1995
Westen VS 2013
Florida 2014
West-Canada 2017
Midwesten VS 2019
Westen VS 2013
Florida 2014
West-Canada 2017
Midwesten VS 2019
Re: Advies gevraagd route Las Vegas - Moab
Het is wel een omweg van 2 uur maar wellicht kun je via de prachtige UT12 (tussen Bryce en Torrey) en mooie UT24 rijden.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Hou ook rekening met een uur extra ivm tijdsverschil.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De UT 12 is prachtig om me te nemen, maar dat maakt het wel een echt lange rijdag. De I70 is ook een mooie weg, alleen wel jammer dat je dan toch een stuk van de I15 moet nemen. Je kunt nog de omweg via Valley of Fire nemen.
Marianne
Marianne
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Als tijd geen issue is, zou ik rijden via I-15 tot Hurricane, dan de UT-9 door Zion, de UT-12 en dan de UT-24 omhoog. Ben je wel drie uur langer onderweg, maar rijd je wel een groot stuk door een prachtige omgeving in plaats van zes uur over de saaie snelweg...
Met hier en daar een paar korte stops kun je zo 12-13 uur volmaken (incl. tijdverschil).
Zeven uur vertrekken Las Vegas (of eerder?), acht uur aankomen in Moab?
Met hier en daar een paar korte stops kun je zo 12-13 uur volmaken (incl. tijdverschil).
Zeven uur vertrekken Las Vegas (of eerder?), acht uur aankomen in Moab?
De UT-12 is heel erg mooi, maar rijdt allesbehalve relaxed. Mijn gezelschap kon slecht tegen haarspeldbochten en ravijnen zonder vangrail. Ik wel, maar zou de route binnendoor qua inspanning denk ik wel te veel vinden. Een alternatief is de I 15 volgen tot Cedar City, dan naar Cedar Breaks NM ( erg mooie route, uitkijkpunten kosten niet veel tijd), via Panguitch ( Chubby halen bij Henry) richting Bryce en dan linksaf de Johns Valley Road. Heel rustig, mooi, lang kaarsrecht en heel relaxed. Via Koosharem ga je dan het laatste stukje de I 70 op. Volgens Google Maps is dat bijna 8,5 uur (volgens mij inclusief tijdsverschil). Lijkt mij prima balans tussen mooi, tijd en comfortabel sturen. Je kunt ook de 89 nemen als je meer tijd wilt besparen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dank allen voor het meedenken! Voldoende opties zo lees ik, ik ga nog eens even puzzelen. Thanks!
Florida 1995
Westen VS 2013
Florida 2014
West-Canada 2017
Midwesten VS 2019
Westen VS 2013
Florida 2014
West-Canada 2017
Midwesten VS 2019
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties