Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Opening Tioga Pass 2019
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Opening Tioga Pass 2019
@nadiaU Ik zou er niet op rekenen. Waarom de twijfel tussen Sonora Pass of onderlangs? Hoe zou je in dat laatste geval willen rijden? Waar overnacht je in Yosemite?
Marianne
Marianne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij gaan ook de 11e over de Tioga pass, althans.... dat wilden we.
Maar wij gaan echt no way onderlangs als de Sonora pass open is. En hij is open, ik zie geen reden om onderlangs te rijden eigenlijk, het is veel langer, veel saaier (lijkt mij) plus dat ons hotel (11-12 juni) in Mammoth lakes is en dat ik die 160km van Lone pine naar Mammoth lakes de volgende dag weer moet rijden richting Death Valley.
Bovendien willen wij Bodie bezoeken wat eigenlijk op de route ligt als je de Sonora pass rijdt
Sonora pass
Yosemite valley - Mammoth lakes 221 Miles 4:55 rijden
Onderlangs
Yosemite valley - Mammoth lakes 456 Miles 8:06 rijden
Lijkt me een no brainer
dan reken ik er op dat je op beide plekken een verblijf hebt uiteraard, wat mij best logisch lijkt.
Als jullie van Yosemite meteen naar death valley rijden maakt het inderdaad bijna niets uit. Dan scheelt het 15 Miles en een kwartiertje.
Maar wij gaan echt no way onderlangs als de Sonora pass open is. En hij is open, ik zie geen reden om onderlangs te rijden eigenlijk, het is veel langer, veel saaier (lijkt mij) plus dat ons hotel (11-12 juni) in Mammoth lakes is en dat ik die 160km van Lone pine naar Mammoth lakes de volgende dag weer moet rijden richting Death Valley.
Bovendien willen wij Bodie bezoeken wat eigenlijk op de route ligt als je de Sonora pass rijdt
Sonora pass
Yosemite valley - Mammoth lakes 221 Miles 4:55 rijden
Onderlangs
Yosemite valley - Mammoth lakes 456 Miles 8:06 rijden
Lijkt me een no brainer

Als jullie van Yosemite meteen naar death valley rijden maakt het inderdaad bijna niets uit. Dan scheelt het 15 Miles en een kwartiertje.
2018 Florida / 2019 Westkust
- Nootje
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik twijfel er nu eerder over of we niet Sonora Pass zullen gaan rijden ook al is Tioga wel open.
In 2012 hebben we Tioga gereden. Is het de moeite waard? Of zeggen jullie hoe dan ook Tioga doen (als dat mogelijk is)?
In zou in ieder geval zeker niet onderlangs rijden.
In 2012 hebben we Tioga gereden. Is het de moeite waard? Of zeggen jullie hoe dan ook Tioga doen (als dat mogelijk is)?
In zou in ieder geval zeker niet onderlangs rijden.
Wij hebben vorige zomer de Sonora pass gereden en daar ook een stukje van de pacific crest trail gewandeld, zeker de moeite waard, ook in vergelijking met de Tioga pass!
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat heb je toen onderweg gedaan? Zijn jullie ook gestopt, heb je wat wandelingen gemaakt? Als je dat nog niet gedaan hebt langs de Tioga road zou ik weer voor de Tioga Pass kiezen en dan bijvoorbeeld rond Tenaya Lake lopen, naar Soda Springs, naar Gaylor Lakes, etc. De Sonora Pass is ook mooi, maar toch minder indrukwekkend vind ik.
Marianne
- Nootje
- Amerikafan
- Contacteer:
Dankjewel voor je tips Marianne! We zijn toen inderdaad ook gestopt oa bij Ellery Lake, Olmsted Point en nog wat andere punten.
Geen wandelingen, maar dan houden we het wanneer mogelijk bij Tioga
Geen wandelingen, maar dan houden we het wanneer mogelijk bij Tioga

Dankjewel! Ga hem onthouden mochten we Sonora Pass rijden.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Een stukje Pacific Crest Trail lopen kan óók vanaf de Tioga Pass hoor. Dat pad is 4265 km lang en loopt van de Canadese naar de Mexicaanse grens. 

Wij twijfelden eigenlijk ivm Sequoia NP..
Maar de twijfel is inmiddels al weg en de hotels die we onderlangs hadden ook geannuleerd.
We gaan dus sowieso via de Senora pass..
Nog tips voor kleine simpele wandelingetjes/stops met een baby in de drager daar ?
Maar de twijfel is inmiddels al weg en de hotels die we onderlangs hadden ook geannuleerd.
We gaan dus sowieso via de Senora pass..
Nog tips voor kleine simpele wandelingetjes/stops met een baby in de drager daar ?
Haha, ik bedoelde ook niet dat het uitzonderlijk was (als heg goed is pakken we aanstaande zomer ook een stukje in Manning Park in canada) om op de Sonora pass een stukje PCT trail mee te kunnen pakken, meer dag het qua natuurschoon ook zeker de moeite waard is.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Weer een update:
June 12, 2019
Tioga Road will remain closed at least through this weekend (June 15–16); this does not imply it will open just after the weekend—there is no estimated date for opening. Opening work continues, especially near Olmsted Point. The road is closed to all entry, including vehicles, bicycles, and pedestrians.
Klinkt toch wel een beetje alsof hij ergens komende week open zou kunnen gaan. Voor het weekend van de 22e wellicht?
Marianne
June 12, 2019
Tioga Road will remain closed at least through this weekend (June 15–16); this does not imply it will open just after the weekend—there is no estimated date for opening. Opening work continues, especially near Olmsted Point. The road is closed to all entry, including vehicles, bicycles, and pedestrians.
Klinkt toch wel een beetje alsof hij ergens komende week open zou kunnen gaan. Voor het weekend van de 22e wellicht?
Marianne
-
- Amerikakenner
Dan zit jij er wel heel dicht bij met je allereerste voorspelling

Jammer dat hij nog niet open is. Wij passeren vrijdag. Gelukkig kunnen we wel over de Sonoro Pass. Dat scheelt weer een stuk omrijden.
- Nootje
- Amerikafan
- Contacteer:
Spannend! Wij hebben de 21e gepland!Martin & Marianne schreef: ↑13 jun 2019, 06:59Weer een update:
June 12, 2019
Marianne
-
- Amerikakenner
- Partner van: Sjaan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Ben bang dat de 21e nog niet gaat lukken 
Laatst gewijzigd door Ron Notenboom op 19 jun 2019, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De 21e gaat niet lukken. Er is bijvoorbeeld nog te veel lawinegevaar. Zie dit berichtje van eergisteren van de Superintendent van Yosemite National Park: http://www.kibskbov.com/2019/06/tioga-pass-update/ ("We are hoping next week is the big push of melt and we can get the avalanche areas safe to get full opening crews up there to push facilities open.")
Caltran heeft overigens een mooi filmpje geplaatst wat er allemaal van pas komt om de weg vrij te maken. Zie
Martin
Caltran heeft overigens een mooi filmpje geplaatst wat er allemaal van pas komt om de weg vrij te maken. Zie
Martin
Iemand een idee waar die toegang precies is aan de oostkant?
Wij moeten hier zondag morgend over, dus wil er zeker klaar staan om kwart voor 10.
Van nps site:
Wij moeten hier zondag morgend over, dus wil er zeker klaar staan om kwart voor 10.
Van nps site:
Yosemite National Park announces there will be limited access to Tioga Road (Highway 120 East) for visitors interested in crossing the Sierra. Tioga Road will be open to all vehicles, including bicycles, from 10:00 am to 11:00 am and from 3:00 pm to 4:00 pm. No parking will be allowed on Tioga Road and day use recreation is not permitted. There is no visitor parking available at either end of the road closure.
There are no visitor services available along Tioga Road. The Tuolumne Meadows Visitor Center, Wilderness Center, and the Tuolumne Meadows Campground remain closed. Opening dates for the 2019 season have not been determined. Restroom facilities will be available 5 miles east of Crane Flat Junction and at Tioga Pass.
Visitors are encouraged to plan their trips over Tioga Road in advance and to prepare for the restricted access and no access to visitor services. The road will remain closed outside of these times to allow for continued roadwork and snow clearing.
Cyclists traveling over Tioga Road will need to be prepared to cross over the full length of Tioga Road during daylight hours. Tioga Road is closed to overnight camping.
Backpackers planning trips in the High Sierra will be able to be dropped off and picked up at trailheads along Tioga Road. All backpackers will need to pick up their wilderness permits in advance and have a bear canister in hand. It is strongly recommended for all backpackers to be aware of the timing that the road is open and closed and to plan their trip logistics accordingly. Any backpacker who misses the road open period will need to be prepared to spend an additional night in the wilderness. All wilderness regulations will remain in effect.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat grappig om te zien hoe snel Martin ongelijk krijgt.
Voor de volledigheid ook even de datum erbij, die ontbrak in het citaat hierboven:
Limited access on Tioga Road beginning June 21
Beginning Friday, June 21, Tioga Road will be open to entry at Tioga Pass and 5 miles east of Crane Flat only 10 am–11 am and 3 pm–4 pm daily until further notice. No parking and no day-use recreation are allowed. No visitor services will be available.
Hierin staat ook dat je bij de Tioga Pass moet zijn. Ik zou zorgen dat je tegen kwart voor tien bij de ingang staat.
Marianne

Voor de volledigheid ook even de datum erbij, die ontbrak in het citaat hierboven:
Limited access on Tioga Road beginning June 21
Beginning Friday, June 21, Tioga Road will be open to entry at Tioga Pass and 5 miles east of Crane Flat only 10 am–11 am and 3 pm–4 pm daily until further notice. No parking and no day-use recreation are allowed. No visitor services will be available.
Hierin staat ook dat je bij de Tioga Pass moet zijn. Ik zou zorgen dat je tegen kwart voor tien bij de ingang staat.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Marianne, Morgen is mijn broer daar. Ik wil hem het bericht doorsturen. Maar weet jij of dit geldt voor beide richtingen ?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jazeker, Crane Flat is aan de westkant. Dus zowel bij de pas als iets ten oosten van Crane Flat kun je de weg op op de vermelde tijden.
Scheelt veel in reistijd maar je kunt helaas niets doen onderweg.
Marianne
Scheelt veel in reistijd maar je kunt helaas niets doen onderweg.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bedankt. Ik weet niet wat zijn plannen zijn, maar ga het doorgeven.