Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Paardrijden in het zuidwesten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Elisha
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Paardrijden in het zuidwesten

Bericht door Elisha »

Ik wil heel graag een echte trailride maken tijdens mijn verblijf in het zuidwesten van Amerika. Alleen kom ik er niet goed achter wat nu een echt goede ranch is. Heel veel locaties zijn gericht op toeristen. Mensen die nog nooit op een paard hebben gezeten gaan op vakantie ineens een buitenrit maken. En dan krijg je van die suffe stapritjes met mensen die nog net niet van hun paard vallen. In een rijtje lopen met twintig paarden neus in staart. Niet mijn idee van een trailride.
Ik rij in Nederland ook al western en wil in Amerika dus op een goed beleerd westernpaard stappen en een buitenrit maken met draf en galop. De lengte van de rit maakt mij dan niet uit (1 tot 6 uur is mogelijk) als er maar wat actie in zit :clap:

Wie kan mij een goed adres aanraden? :thumbup:

Locaties: Joshua Tree, Grand Canyon, Page, Monument Valley, Capitol Reef, Bryce, Zion, Death Valley, Yosemite.
Laatst gewijzigd door Elisha op 05 mei 2019, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Elisha
Amerika-ontdekker

Re: Paardrijden in het zuidwesten

Bericht door Elisha »

Ik vond bijvoorbeeld de Rockin' R Ranch (cowboy & dude ranch) (Antimony, Utah) die bieden wat ik zoek. Maar zij doen alleen vakanties, waardoor je alleen kan paardrijden als je er minimaal één nacht verblijft. Helaas.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik rijd dan wel geen western in Nl maar mijn mooiste rit ooit was toch die in Monument Valley.
Ik had een privé rit geboekt met een Navajo, om dezelfde reden die jij nu aangeeft. Ik kreeg een mustang hengst mee die ze zelf zadelmak maken en ik moet zeggen dat het echt té gek was. Ik heb nog nooit in mijn leven zo hard gegaloppeerd want met die dressuurpaarden tegenwoordig moet je altijd uitkijken : :wink:
Maar ik kan het niet naar western standaard vertalen, ik heb daar in Nl. geen ervaring mee.

In Bryce heb ik wel zo’n suf stapritje gemaakt maar dat is ook wel mooi, vooral vanwege de omgeving.

Met andere parken heb ik geen ervaring. Zit je op een bekend paardenforum ? Misschien anders daar eens navragen in het USA topic.
Elisha
Amerika-ontdekker

Bericht door Elisha »

Welke ranch was dat in Monument Valley? Klinkt gaaf! Al hoef ik nou ook weer niet zo hard #schijterd :lol:
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Het is geen ranch of zo, meer een beetje krakkemikkig bij elkaar geraapte paddocks. Het zou niet mijn manier van paarden houden zijn, laat ik dat voorop stellen. Dat vind ik toch vaak bij alle door native American gerunde bedrijven. Maar het was bij Roy Black. Er zitten trouwens genoeg uitbaters in Monument Valley.
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

in visitor centers hangen aan het infobord vaak briefjes met contactinfo's , niet van de grote firma's maar van privé-personen. de beste rit die we ooit gemaakt hebben was in Moab met een cowboy, was ,,echt" rijden. misschien eens checken in de visitor centers.

Jacques
Elisha
Amerika-ontdekker

Bericht door Elisha »

Van Ruby's Horseback Adventures(Bryce Canyon City) en Red Canyon Trail Rides (Bryce) heb ik antwoord terug dat ze alleen ritten in stap organiseren.

Ik heb ook nog Outlaw Trails Guide (Torrey/Capitol Reef) en Canyon Trail Rides (Tropic/Bryce) gevonden, maar die hebben niet geantwoord.

De Hell's Backbone Ranch and Trail (Boulder / tussen Capitol Reef en Bryce) ligt ook nog in hetzelfde gebied, maar wat onhandig en niet direct bij een plaats waar we verblijven.
Elisha
Amerika-ontdekker

Bericht door Elisha »

Canyon Trail Rides (Bryce) zit echt in het park, maar is een simpel stapritje van 2 of 3 uur.

Hell's Backbone Ranch and Trail (Boulder / tussen Capitol Reef en Bryce) doet ritten op maat met stap, draf en galop. Helaas hadden ze geen plek op de dag dat ik langs reed.

Ik heb nu gereden bij Zion Trail Rides / Jacob's Ranch (Virgin). Ik vond ze wel vrij prijzig ($125 voor 3 uur, $160 voor 4 uur en de experience die wij geboekt hadden was $220), maar ze rijden wel echt de rit die jij wilt (alle gangen). Ik had met mijn vriendin de experience geboekt, je betaalt voor 7 uur en de rest is gratis (wij waren er 9 uur). Je begint dan op de grond, kiest je eigen paard uit en doet een kennismaking in de roundpen. Vooral heel fijn voor mijn vriendin die weinig ervaring had en een beetje angstig was. Daarna ga je in een bergachtig gebied rijden. Onze rit duurde uiteindelijk 5 uur (met een klein uur pauze onderweg) en we hebben gestapt, gedraafd, gegaloppeerd en ook heuvels opgerend, echt fantastisch. Aanrader :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer