Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen en werkelijk reistijd Las Vegas - Lee Vining
-
jovanand
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ervaringen en werkelijk reistijd Las Vegas - Lee Vining
Beste allemaal,
Eindelijk gaan we dit jaar weer naar Amerika, in tegenstelling tot de voorgaande reizen gaan we dit jaar met de camper.
Nu vroeg ik me af wat de ervaringen van jullie zijn met betrekking tot het rijden van het traject Las Vegas - Lee Vining in één dag.
De routeplanners geven ±360 Miles aan en een reistijd van ±5,5 uur.
Met de camper gaan we natuurlijk "iets langzamer" en bij een gemiddelde snelheid van ongeveer kom ik uit op 6,5 uur.
Is dit realistisch en wat zijn de ervaringen ?
Alvast bedankt voor de reacties.
Groeten Joep en Rineke
Eindelijk gaan we dit jaar weer naar Amerika, in tegenstelling tot de voorgaande reizen gaan we dit jaar met de camper.
Nu vroeg ik me af wat de ervaringen van jullie zijn met betrekking tot het rijden van het traject Las Vegas - Lee Vining in één dag.
De routeplanners geven ±360 Miles aan en een reistijd van ±5,5 uur.
Met de camper gaan we natuurlijk "iets langzamer" en bij een gemiddelde snelheid van ongeveer kom ik uit op 6,5 uur.
Is dit realistisch en wat zijn de ervaringen ?
Alvast bedankt voor de reacties.
Groeten Joep en Rineke
Life is what happens to you while you're busy making other plans
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Ervaringen en werkelijk reistijd Las Vegas - Lee Vining
Ik heb het zelf nog nooit gereden maar ik weet dat veel mensen met een camper het op die manier gedaan hebben. Je kunt daar ook prima doorrijden dus je zult er waarschijnlijk niet heel veel langer over doen dan Google Maps aangeeft.
Een alternatief is er ook niet echt, het is jammer van de tijd om hier een tussenstop te maken.
Als je wat ervaringen wilt lezen zou je eens naar wat reisverslagen kunnen kijken. Zie daarvoor het topic bovenaan. Als je kijkt naar reizen in de zomer met een camper dan is er een grote kans dat ze dit stuk gedaan hebben.
Marianne
Een alternatief is er ook niet echt, het is jammer van de tijd om hier een tussenstop te maken.
Als je wat ervaringen wilt lezen zou je eens naar wat reisverslagen kunnen kijken. Zie daarvoor het topic bovenaan. Als je kijkt naar reizen in de zomer met een camper dan is er een grote kans dat ze dit stuk gedaan hebben.
Marianne
Je bouwt zelf al + 20% marge in omdat je met de camper rijdt. Het zal voor een deel afhankelijk zijn van wanneer je gaat (hoe druk is het en eventueel weer) en hoe vaak je wilt stoppen onderweg (oftewel, hoe lang wil je doorrijden). Wij hebben de vergelijkbare etappe vorig jaar in 3 stukken opgesplitst. Wel een stukje (zo'n 40 mile) "omgereden" ten opzicht van de route die jullie waarschijnlijk zullen nemen: wij zijn vanuit Mammoth Lakes naar Lone Pine gereden, ik neem aan dat jullie bij Big Pine al afslaan richting de 168?
Onze route:
Mammoth Lakes >> Lone Pine
Lone Pine >> Death Valley
Death Valley >> Las Vegas.
Maar zoals Marianne ook schrijft, je kan er prima doorrijden.
Onze route:
Mammoth Lakes >> Lone Pine
Lone Pine >> Death Valley
Death Valley >> Las Vegas.
Maar zoals Marianne ook schrijft, je kan er prima doorrijden.
Wij hebben destijds vanaf Las Vegas met de auto door Death Valley gereden en geslapen in Bishop (dit is nog voor Lee Vining).
De volgende keer zou ik het niet meer op deze manier doen, want dit is een pittig stuk.
Mocht je Death Valley skippen, dan blijft wat mij betreft 6,5 uur nog redelijk lang voor een omgeving die niet al te spectaculair is. Daarentegen ben je het gebied wel gelijk door
De volgende keer zou ik het niet meer op deze manier doen, want dit is een pittig stuk.
Mocht je Death Valley skippen, dan blijft wat mij betreft 6,5 uur nog redelijk lang voor een omgeving die niet al te spectaculair is. Daarentegen ben je het gebied wel gelijk door
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 4953 Weergaves
-
Laatste bericht door Anneke73
-
- 4 Reacties