Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bonneville zoutvlakte: hoe kom ik er en is het de moeite waard om te bezoeken?
- gondelier
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Bonneville zoutvlakte: hoe kom ik er en is het de moeite waard om te bezoeken?
Wij rijden volgend jaar in juni van Shoshone naar Salt Lake City, en willen dit doen via de Bonneville zoutvlakte.
Dit is wel een stukje om dus mijn vraag is of dit de moeite waard is? Het lijkt me nogal een fotogeniek, maar misschien valt dit tegen?
Hoe kom ik er, waar kun je het dichtste bij komen? Wanneer ik deze route in Google Maps zet rijdt hij eerst een heel stuk door over de 80 richt SLC, en draait dan terug. Doet er dan ook 6 uur over (400 mijl), in dat geval slaan we het over. Kan ik er vanaf Wendover niet meteen naar toe rijden?
Graag jullie advies.
Dit is wel een stukje om dus mijn vraag is of dit de moeite waard is? Het lijkt me nogal een fotogeniek, maar misschien valt dit tegen?
Hoe kom ik er, waar kun je het dichtste bij komen? Wanneer ik deze route in Google Maps zet rijdt hij eerst een heel stuk door over de 80 richt SLC, en draait dan terug. Doet er dan ook 6 uur over (400 mijl), in dat geval slaan we het over. Kan ik er vanaf Wendover niet meteen naar toe rijden?
Graag jullie advies.
Laatst gewijzigd door markro op 28 okt 2017, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Bonneville zoutvlakte: hoe kom ik er en is het de moeite waard om te bezoeken?
Als je van Shoshone Idaho komt rijdt je gewoon de 93 naar beneden tot de I80. Deze volg je richting SLC.
Geef in Google maps de Bonneville Salt Flats International Speedway in. Ik vermoed dat het toch dit stuk is dat je wil zien ? 210 mijl, 3 uur rijden vanuit Shoshone. Je moet dan de Leppy Pass Road exit nemen op de I80.
Van daaruit is het dan nog 120 mijl tot Salt Lake City.
Stel je er ook niet teveel van voor, als er niets te doen is dan is het er ook zeer desolaat.
Geef in Google maps de Bonneville Salt Flats International Speedway in. Ik vermoed dat het toch dit stuk is dat je wil zien ? 210 mijl, 3 uur rijden vanuit Shoshone. Je moet dan de Leppy Pass Road exit nemen op de I80.
Van daaruit is het dan nog 120 mijl tot Salt Lake City.
Stel je er ook niet teveel van voor, als er niets te doen is dan is het er ook zeer desolaat.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Re: Bonneville zoutvlakte: hoe kom ik er en is het de moeite waard om te bezoeken?
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
- gondelier
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik lees ook wel veel over de conditie van het zout, en dat er soms veel water op staat. Kun je ergens de conditie terugvinden van de vlakte?
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Google is toch je beste vriend ?
https://bonnevillespeedtrials.com/news/salt-conditions/ Verwijst naar een facebook pagina, hoe goed ze dit bijwerken is de vraag natuurlijk.
https://bonnevillespeedtrials.com/news/salt-conditions/ Verwijst naar een facebook pagina, hoe goed ze dit bijwerken is de vraag natuurlijk.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
- gondelier
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik heb andere vrienden
, Thanks
- Bushmaster
- Amerika-expert
Wij zijn twee keer op de Bonneville zoutvlakte geweest,
eenmaal was in november, toen was het kurkdroog en het zout was als beton. Toen zijn we helemaal naar de oval gereden en langs de tribunes.
tweede keer was in april, toen stond er overal water. Aangezien je dan niet kan zien of er ergens gaten zitten, zijn we toen maar klein stukje de zoutvlakte op geweest. Als het nat is is het ook gelijk spiegelglad, en aangezien je daar heel veel ruimte hebt kan je even leuke dingen doen met de auto, daarna wel naar de wasstraat.

eenmaal was in november, toen was het kurkdroog en het zout was als beton. Toen zijn we helemaal naar de oval gereden en langs de tribunes.
tweede keer was in april, toen stond er overal water. Aangezien je dan niet kan zien of er ergens gaten zitten, zijn we toen maar klein stukje de zoutvlakte op geweest. Als het nat is is het ook gelijk spiegelglad, en aangezien je daar heel veel ruimte hebt kan je even leuke dingen doen met de auto, daarna wel naar de wasstraat.

Zo, de laatste reactie over deze omgeving is alweer van anderhalf jaar geleden, maar ook ik ben nu achter deze plek gekomen.
MotorTrend Channel heeft op Youtube onderstaand filmpje gemaakt, en dit is precies wat ik ook wil doen.
Wij gaan namelijk met 2 Mustang GT's cruisen en het lijkt me super vet om zulke beelden te schieten.
Nadat ik wat verder ging zoeken kwam ik ook onderstaand amateurfilmpje tegen van een koppel dat daar is geweest en toen was ik verkocht!
Ook ik ben in het bezit van een drone, en het zou echt gaaf zijn als ik daar kan rijden.
Wat zijn de regels daar? Staan er borden waar je het gebied op mag rijden of mag je overal rijden?
En welke maanden zijn de droge maanden daar? Is het standaard juli en augustus of verschilt dat aanzienlijk per jaar?
Ik heb namelijk geen zin om zoveel om te rijden, als het gebied daar helemaal nat is en ik niet zulke video's kan schieten.
MotorTrend Channel heeft op Youtube onderstaand filmpje gemaakt, en dit is precies wat ik ook wil doen.
Wij gaan namelijk met 2 Mustang GT's cruisen en het lijkt me super vet om zulke beelden te schieten.
Nadat ik wat verder ging zoeken kwam ik ook onderstaand amateurfilmpje tegen van een koppel dat daar is geweest en toen was ik verkocht!
Ook ik ben in het bezit van een drone, en het zou echt gaaf zijn als ik daar kan rijden.
Wat zijn de regels daar? Staan er borden waar je het gebied op mag rijden of mag je overal rijden?
En welke maanden zijn de droge maanden daar? Is het standaard juli en augustus of verschilt dat aanzienlijk per jaar?
Ik heb namelijk geen zin om zoveel om te rijden, als het gebied daar helemaal nat is en ik niet zulke video's kan schieten.
- Bushmaster
- Amerika-expert
https://www.visitutah.com/places-to-go/ ... alt-flats/
The Bonneville Salt Flats are free and open to the public most of the year. During landspeed racing events and/or filming projects, special security restrictions may be required to maintain public safety.
Note: Some rental car companies will charge a cleaning and repair fee to vehicles driven on the salt flats because the salt corrodes the wheel bearings and requires extensive work to fully clean the salt out of the vehicle's drivetrain. If your rental company prohibits off-roading, this includes the salt flats. Check with your rental company for more specific information.
Mooi. Ik heb mijn reisschema iets aangepast om een paar uur hier wat video's te kunnen maken.
-
Sofie87
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij waren een paar jaar geleden in augustus in Bonneville. Helaas ging de speedweek niet door, maar desondanks vonden we het toch een bezichtiging waard. Hele uitgestrekte zoutvlakte, met een bijzonderder race geschiedenis. Maar het is natuurlijk je smaak/interesse of niet 
Ik hoop juist dat die speedweek er niet is als ik er ben haha. Maar ik ga in juni :p
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Nee dat is van 10-16 augustus, maar er zijn meer events.
Hieronder ook 1 met oa een linkje naar het weer op de flats. Http://saltflats.com
http://saltflats.com/Weather%20links.html
Hieronder ook 1 met oa een linkje naar het weer op de flats. Http://saltflats.com
http://saltflats.com/Weather%20links.html
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 3721 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-