Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Death valley of Mojave desert

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Hil1977
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Death valley of Mojave desert

Bericht door Hil1977 »

In mei wil ik vanuit las vegas naar LA rijden en death valley bezoeken of Mojave desert. Welk park is het mooiste?
covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Death valley of Mojave desert

Bericht door covri »

Moeilijke vraag :wink:
Wij vonden Mojave geweldig. Hebben er wel overnacht met een camper. Het was er zo stil en helder 's nachts, in de verte lichtte Las Vegas op. Het is echt woestijn en er valt verder niks te beleven.
Hier wat foto's https://chicagonaarlasvegas2016.reislog ... l-preserve

Death Valley is ook zeker de moeite waard met mooie punten om te bezoeken.
Keuzes...... altijd lastig.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Death valley heeft wat meer 'bezienswaardigheden'.

De weg tussen Cima en Kelso vind ik niet zo heel boeiend, pak je de dirtroad richting hole in the wall, of het geasfalteerde stuk van zuid naar noord, dan kan je nog iets zien behalve die eindeloze wegen.

Ga je in één dag van LA via death valley naar Vegas dan vind ik dst persoonlijk net wat te veel rijden voor op 1 dag te doen.
Doordat de mohave wat gunstiger ligt is de afstand voor t gevoel een stuk minder.

Ik vond overigens ook dat er in death valley meer toeristen waren dan in de mohave desert...daar heb ik 3 man en een schildpad gezien terwijl het in death valley een stuk drukker was.
tomm
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door tomm »

Moeilijke vraag...
Ligt er aan waar je van houdt. Ik vindt beide geweldig mooi, en kan ook geen keuze maken eigenlijk...

Death Valley is bijzonder qua geologie/bezienswaardigheden. Highlights vonden wij de Golden Canyon, Mosaic Canyon en Zabriskie point.
Aanrader is wel om dit vroeg in de ochtend te doen ivm de hitte en de drukte later op de dag. In September waren we om 7:00 alleen in de Golden Canyon!
Afgelopen jaar hebben we de Keane Wonder Mine bezocht, ook erg bijzonder. Maar het is maar net waar je naar op zoek bent.

Als je via DV naar LV rijdt, is het bezoeken van Ash Meadows ook een goede optie. Daar heb je wat meer groen in de woestijn :)

In de Mojave is de Teutonia Peak trail erg de moeite waard. Hier is meestal geen mens te bekennen, dus genoeg rust om je heen!
tip: https://californiathroughmylens.com/hik ... tonia-peak
2010 - solo reis zuid-west USA + New York City
2011 - zuid-west USA
2015 - zuid-west USA
2016 - zuid-west USA + Yellowstone
2018 - zuid-west USA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer