Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voor het eerst naar USA (met een camper)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Voor het eerst naar USA (met een camper)

Bericht door covri »

Je denkt te moeilijk :wink:
Je hebt een watertank onder de camper. Die vul je en dat water gebruik je voor alles. Dus ook voor de douche. Je verwarmt het water met de heater. kwestie van knopje omzetten.
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door jill1234 »

Dat is fijn! dank je!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Kleine aanvulling. Het warme water is een boiler, en die boiler heeft niet heel veel inhoud. Kwestie van snel douchen of natmaken inzepen, en weer afspoelen. Of anders heb je koud water. En de boiler moet je aanzetten en even de kans geven om op te warmen, dus even een kwartier voordat je gaat douchen de boiler aan. Voor de afwas komt trouwens het warme water uit dezelfde boiler. Wil je dus afwassen moet je ook van te voren even de boiler aanzetten.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Dank voor de tip! Ben vandaag aan jullie reisverslagen begonnen. Heerlijk om te lezen!
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Leuk! Veel plezier er mee :wink:
patrick1986
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door patrick1986 »

He hai! En dan ook nog maar even een reactie van degene die deze post ooit heeft geplaatst. 🙂

Wanneer je een (full) hookup plaats hebt, gebruik je natuurlijk gewoon de wateraansluiting van de locatie. Ook wanneer je dan gaat douchen, hadden wij in principe (twee personen) gewoon genoeg water om je inderdaad even in te zepen en af te spoelen. We hebben eigenlijk bijna nooit koud water gehad. Overigens werd onze boiler ook best snel warm. 15/20 min en je hebt echt heeeeel warm water. Dat viel me absoluut niet tegen.

Bij iedere hookup plek vul je gewoon je watertank even bij. En ookal heb je geen hookup plek, dan is er vaak wel een dump station (de plek waar je je grijze en zwarte watertanken kunt legen) waar ook een wateraansluiting is om je verse water bij te vullen.

Enne: water om te drinken of koken haal je uit waterflessen he! 🙂 Niet uit de kraan, ook niet bij een hookup plek.

Spannend hoor, eerste keer met de camper. Wij zijn in september dus voor t eerst geweest... t was geweldig. Er komt veel op je af in de voorbereiding, maar alles komt goed. 😉 Kijk ook even een paar keer de voorbereidingsvideo’s, dat helpt. Geniet van de voorpret!
covri
Amerikakenner

Bericht door covri »

Wat is er mis met water uit de kraan? Het is toch drinkwater? Potable water?
Als wij full hookup hebben en aangesloten zijn op citywater, gebruiken we gewoon water uit de kraan om te koken.
Alleen om zo te drinken of limonade te maken komt uit flessen. Gewoon om we dat lekkerder vinden.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Theoretisch kun je "city water" idd gewoon drinken, maar je kunt nooit zeker weten of er geen vervuiling in de leiding van de camper zit, daarom wordt vaak aangeraden dit water niet te drinken.
Terug in Texas!
patrick1986
Amerika-newbie

Om te koken gebruikten we ook wel eens water van de full hookup plaats, maar ik probeerde t altijd te vermijden eigenlijk. Er hingen stickers van Cruise America die drinken uit de tank niet aanbevolen. En omdat ik niet weet wanneer ze de boel voor t laatst hebben schoongespoeld, drink ik er liever niets uit.
covri
Amerikakenner

Bericht door covri »

Uit de tank drinken is niet hetzelfde als citywater rechtstreeks uit de kraan..... toch? :wink:
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

@covri ik weet niet bij wie jullie huren, bij Roadbear campers heb je een aparte aansluiting voor citywater. Je water komt dan inderdaad rechtstreeks uit de aansluiting. Ik weet niet of campers van andere verhuurders dit ook hebben. Vroeger was die aansluiting er namelijk niet en kwam het water standaard uit de tank :wink:
covri
Amerikakenner

Bericht door covri »

Ah... zo. Dank je.
Wij huurden vorig jaar en een jaar daarvoor bij El Monte, daar zat ook aparte aansluiting voor citywater. Dit jaar krijgen we een rv van Road Bear.
AnitaV
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door AnitaV »

Misschien is dit handig om eens te bekijken. Het is een instructie video van El Monte.

Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Je camper heeft 1 vulpunt voor water.
Vanuit de tank wordt het water verdeeld voor douchen, keuken gebruik, toilet gebruik.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Hoewel niet meer zo erg als vroeger, is het water wat uit de waterleiding komt, toch vaak gechloreerd. Niet echt lekker. Wij gebruiken altijd flessenwater.
Even terugkomend op het begin van het topic. Waarom zou je een eerste Amerikareis niet met een camper kunnen doen? Wij hebben het, vele jaren geleden al weer, ook gedaan en geen enkel probleem ervaren. Toen bestond er nog geen internet, dus waren we ook niet tot in detail voorbereid op wat komen ging. Als je zin hebt in een camperreis, gewoon doen. Wij vinden het de geweldigste manier van reizen door the States (en Canada dit jaar).
patrick1986
Amerika-newbie

Dagdag, dank voor jullie reacties omtrent het water, onze Cruise America camper had ook een aparte aansluiting voor het city water, maar ik denk dat ik het vooral eens ben met Jojostravelusa. Het is gewoon niet lekker én het is ook gewoon mijn gevoel dat ik even liet spreken denk ik. :)

Dan even over het het begin van het topic. Toen ik dit schreef (ruim een jaar geleden nu) zat ik in onzekerheid wat we wilden gaan doen. Als nieuweling komt er zo veel op je af als je gaat Googlen naar een reis naar Amerika. Maar: nav reacties van onze collega-forumleden zijn we naar Tioga Tours geweest en die gaven direct in een persoonlijk gesprek aan dat een camperreis een prima optie zou zijn. Dus: dat hebben we in september '18 ook gedaan! Ik kan beamen dat dit (mits je je gewoon goed voorbereid en tips van collega reizigers ter harte neemt) een heel goede keuze is geweest!

Ik heb vooraf veel instructiefilmpjes van Cruise America gekeken, dat gaf me ook veel zekerheid over hoe zo'n camper nu eigenlijk werkt (wij hadden echt totaal geen ervaring :) ). Dat werkte heel goed en daarnaast zijn we bijv. nog een keertje extra naar Tioga Tours geweest om de camper daar nog wat beter te bekijken (er staat er daar immers één als showmodel).

Om nog even wat ervaringen te delen: ik denk dat ik een volgende keer wel nóg meer tijd en rust zou inplannen. Ook zou ik toch een iets ruimere camper nemen, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Wij hadden de C19 van Cruise America en als je (net als ik) geen grote kampeerfreak bent, dan is het bed toch wel vrij krap en niet extreem comfortabel. Daarentegen had mijn vriendin nergens moeite mee hoor, dus dat zegt al weer hoe persoonlijk het is. We kwamen mensen met een camper van El Monte tegen, waar gewoon een fatsoenlijk bed in zat, en daar was ik persoonlijk wel erg jaloers op moet ik zeggen. :)

Wat ik als nieuweling/beginneling echt heel prettig vond was de goede begeleiding van Tioga Tours. Echt top! Mensen met veel geduld en zekerheid, dat hadden wij echt nodig. En bovendien: de prijs is ook goed! Dus mocht iemand voor het eerst op reis willen naar USA of Canada, ik zou zeker aanraden een infodag van Tioga mee te pakken en een persoonlijk gesprek in laten plannen (gratis!). Ik krijg alweer kriebels als ik denk aan deze periode vorig jaar, toen onze voorpret nog moest beginnen. :) :P
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Tiogatours heeft 23 en 24 maart weer een reizigers voor reizigersbeurs. Waar ervaren reizigers hun ervaringen delen met de bezoekers. Ook wij zullen daar weer voor de vijfde keer aanwezig zijn met een standje :wink:
patrick1986
Amerika-newbie

Marenko schreef:
02 feb 2019, 16:18
Ook wij zullen daar weer voor de vijfde keer aanwezig zijn met een standje :wink:
Oh dat is gaaf. Misschien gaan wij voor de fun nog wel even kijken, haha. Al denk ik niet dat een reis er kostentechnisch dit jaar in zit. :P
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Leuk om te lezen! Wij hebben er echt heel veel zin in maar vinden het ook echt spannend zo'n eerste camperreis! Wij zijn ook erg tevreden over Tioga en gaan misschien 23/24 maart weer een kijkje nemen bij ze.
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Wat leuk, zo'n reizigers voor reizigers beurs.
Helaas veel te ver weg voor ons... :(
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer