Dagdag, dank voor jullie reacties omtrent het water, onze Cruise America camper had ook een aparte aansluiting voor het city water, maar ik denk dat ik het vooral eens ben met Jojostravelusa. Het is gewoon niet lekker én het is ook gewoon mijn gevoel dat ik even liet spreken denk ik.
Dan even over het het begin van het topic. Toen ik dit schreef (ruim een jaar geleden nu) zat ik in onzekerheid wat we wilden gaan doen. Als nieuweling komt er zo veel op je af als je gaat Googlen naar een reis naar Amerika. Maar: nav reacties van onze collega-forumleden zijn we naar Tioga Tours geweest en die gaven direct in een persoonlijk gesprek aan dat een camperreis een prima optie zou zijn. Dus: dat hebben we in september '18 ook gedaan! Ik kan beamen dat dit (mits je je gewoon goed voorbereid en tips van collega reizigers ter harte neemt) een heel goede keuze is geweest!
Ik heb vooraf veel instructiefilmpjes van Cruise America gekeken, dat gaf me ook veel zekerheid over hoe zo'n camper nu eigenlijk werkt (wij hadden echt totaal geen ervaring

). Dat werkte heel goed en daarnaast zijn we bijv. nog een keertje extra naar Tioga Tours geweest om de camper daar nog wat beter te bekijken (er staat er daar immers één als showmodel).
Om nog even wat ervaringen te delen: ik denk dat ik een volgende keer wel nóg meer tijd en rust zou inplannen. Ook zou ik toch een iets ruimere camper nemen, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Wij hadden de C19 van Cruise America en als je (net als ik) geen grote kampeerfreak bent, dan is het bed toch wel vrij krap en niet extreem comfortabel. Daarentegen had mijn vriendin nergens moeite mee hoor, dus dat zegt al weer hoe persoonlijk het is. We kwamen mensen met een camper van El Monte tegen, waar gewoon een fatsoenlijk bed in zat, en daar was ik persoonlijk wel erg jaloers op moet ik zeggen.
Wat ik als nieuweling/beginneling echt heel prettig vond was de goede begeleiding van Tioga Tours. Echt top! Mensen met veel geduld en zekerheid, dat hadden wij echt nodig. En bovendien: de prijs is ook goed! Dus mocht iemand voor het eerst op reis willen naar USA of Canada, ik zou zeker aanraden een infodag van Tioga mee te pakken en een persoonlijk gesprek in laten plannen (gratis!). Ik krijg alweer kriebels als ik denk aan deze periode vorig jaar, toen onze voorpret nog moest beginnen.