Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overnachting San Francisco en Yosemite met 3 tieners.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
claudia1975
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Overnachting San Francisco en Yosemite met 3 tieners.

Bericht door claudia1975 »

Hoi!

We zijn druk aan t kijken naar welke route we willen nemen op onze vakantie van 17 juli tot en met 5 augustus!

De grote steden die we willen zien zijn San Francisco, Las Vegas en Los Angeles, daartussen plannen we de parken.

Nu ben ik op zoek naar een hotelkamer voor 5 personen, we hebben 3 kinderen die dan 12, 15 en 19 zijn.

Als eerste komen we aan op woensdag 17 juli en daar willen we 3 nachten blijven...ik wil proberen om onder de 200 per nacht euro te blijven maar ik vind het moeilijk om daar iets te vinden voor die prijs? Het liefst natuurlijk in het centrum gebied maar anders daar vlak buiten? Hebben jullie enig idee welke buurt we dan het beste kunnen zitten? We hebben geen auto daar!
De auto halen we zaterdagochtend de 20e op en van daar rijden we naar Yosemite...ook voor 3 nachten maar alles in het park zit al vol?

Hebben jullie tips waar we dan het beste kunnen overnachten?

Groetjes Claudia
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Overnachting San Francisco en yosemite met 3 tieners

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt al wat tips gekregen in een ander topic.
Voor Yosemite zou je eens voor 2 nachten kunnen kijken ipv 3 nachten. Ik zie voor 21-23 juli wel iets. Voor de eerste nacht zou je dan in Oakhurst iets kunnen zoeken, dan kun je de Mariposa Grove bezoeken die eerste dag.
Je komt er op een weekend aan, dat maakt het natuurlijk niet gemakkelijker. Liggen de vluchten al vast?
Wat SF betreft: daar had je in het andere topic al een suggestie voor gekregen, was dat niets?
Je kunt eens kijken naar een van de Motor Inn, zoals de Cow Hollow Moter Inn etc. De kamers daar zijn ruim genoeg om er een matje of luchtbed bij te plaatsen.

Marianne
claudia1975
Amerika-ontdekker

Ik ga idd kijken voor 2 nachten! En dan de eerste nacht in Oakhurst. Dat is een goede idd!
De vluchten liggen op zich nog niet vast maar ik hou al een tijdje de vluchten in de gaten en de tickets zijn nu vandaag gelukkig weer gezakt...ik weet niet of ik nog langer moet wachten namelijk om ze te boeken, ben bang dat ze weer duurder worden....
Dus helaas idd hebben we het weekend in Yosemite! De tips die ik kreeg voor SF zitten Of vol of er kunnen echt maar 4 personen op de kamer, en als we twee kamers moeten nemen dan wordt het weer zo ontzettend duur...we overwegen nu anders maar 2 nachten in San Francisco.

We zijn natuurlijk ook wat later met het boeken van deze reis dus makkelijk gaat het niet worden ben ik bang...
Ook de Cow Motel zit vol.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Voor San Francisco ga ik je snel uit de droom helpen. Dat gaat je simpelweg niet lukken. En al helemaal niet in het centrum.

Je geeft aan dat je €200 per nacht kwijt wil zijn. Je probleem gaat zijn dat jij vindt dat je met 3 kinderen op reis bent. Maar dat de oudste door veel hotels als een volwassene gezien zal worden. Dat betekent 9 van de 10 keer dat je op 2 kamers gaat uitkomen. En dan gaat de prijs dus x2.

Het goedkoopste wat ik gevonden kan krijgen is het Bel Air Hotel. Klinkt een stuk beter als dat het is. Met een 4,9 op Booking.com maar daar betaal je nog steeds bijna 800 euro voor.
Dan heb je het San Francisco Hostel, vlakbij Union Square wordt ook goed beoordeeld. Kost rond de 700 euro. Maar dan krijg je al bedden op een mannenslaapzaal. Ik weet niet of dat een fijne gedachte is voor je vakantie.

Alles wat daarna komt is ruim boven de 1.000 euro. Een stuk van het centrum af en nog steeds kijk je dan in de categorie we hebben wel 3 sterren maar dan hebben we die 2 in de glazen entreedeur ook meegeteld. Ik zou gaan kijken om de Bay heen. Zelfs dan valt het nog niet mee voor de door jou genoemde prijs. Maar in de buurt van Newark gaat het wel lukken. Enigszins normaal hotel, met normale kamers.

Dan moet je de auto eerder gaan huren. Kijk eens bij Hertz. Haal je auto op bij de South Boulevard ipv het vliegveld zelf. Dit is met de taxi letterlijk 2 minuutjes rijden en kan je zo maar de helft van de huur schelen. Terug inleveren kan gewoon op het vliegveld. Mocht je een rondje doen. Parkeren in San Francisco is over het algemeen geen erg groot probleem. Onder Union Square zit een grote parkeergarage. Daar kan je de auto 24 uur laten staan voor $35.
claudia1975
Amerika-ontdekker

Ha nee ik vind niet dat ik met 3 kinderen op reis ben ;-) Ik vul idd overal idd dat we met 3 volwassenen zijn en 2 kids!
En idd komen we dan steeds op 2 kamers, of soms dat ze vinden dat je met z'n drieen in een bed kan ;-) Het is een hele zoektoch idd, ben nu al echt hele dagen aan het speuren!
Maar bedankt voor de tips in ieder geval..ik denk dat we de prijs voor SF maar een beetje omhoog moeten doen want anders kom je er gewoon echt niet!
claudia1975
Amerika-ontdekker

Heb nu dan een hostel gevonden, 3 nachten voor 600...er worden wel oordopjes aangeraden ;-) Het zijn dan 2 keer 3 persoonskamers...
HI San Francisco Downtown Hostel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk eens naar het Town House motel. Family suite voor 189 dollar per nacht (ex tax).
Niet voor 3 nachten beschikbaar, maar wel voor 2 nachten.

En ik zou ook niet te bang zijn om naar 4-persoonskamers te kijken. Als het ruime kamers zijn is het vaak geen probleem om er met 5 personen te overnachten. Eventueel bel je het hotel om te checken of het toegestaan is. Alleen in Las Vegas is het niet toegestaan om met meer dan 4 personen op een kamer te overnachten.
Als ze aangeven dat je met 3 in een bed kunt is het natuurlijk ook prima om er een luchtbed bij te plaatsen.

Marianne
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Almere vak V schreef:...we hebben wel 3 sterren maar dan hebben we die 2 in de glazen entreedeur ook meegeteld.
:lol: :clap:
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Martin & Marianne schreef: Als ze aangeven dat je met 3 in een bed kunt is het natuurlijk ook prima om er een luchtbed bij te plaatsen.
Dat dus, als 5 op een kamer mag en je hebt alleen 2 queen (of 2 double) bedden, zorg dan gewoon voor matje en slaapzak. Doen wij ook vaak, geen probleem, en bespaart heel veel geld.
Terug in Texas!
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

claudia1975 schreef:Heb nu dan een hostel gevonden, 3 nachten voor 600...er worden wel oordopjes aangeraden ;-) Het zijn dan 2 keer 3 persoonskamers...
HI San Francisco Downtown Hostel
Super goeie plek, dat wel! De hoek om lopen en je staat zo op Union Square. Starbucks op 3 keer languit vallen. En hetzelfde geldt voor Jack in the Box. Hele goeie milkshakes!

Als je niet echt gewend bent aan slapen in de stad zijn oordopjes misschien wel handig. Anders zit je de helft van de nacht rechtop in bed. Van de “stads”geluiden zullen we maar zeggen... :wink:
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

Wij slapen straks eind aug san remo hotel in San Francisco. €100 per nacht. Dus met 2 kamers zou dat €200 zijn. Gedeelde badkamer als nadeel, voordeel ligging wel gunstig en goedkoop. Misschien is dat iets voor je. De meeste beoordelingen zijn wel goed, sommige ook over gehorig. Oordoppen heb ik mee en we zien wel.
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Je kunt ook nog even de AIRBNB opties bekijken. Dan zit je ook vaak midden in de stad, maar je komt al gauw iets duurder uit dan €200 per nacht wil je iets met een beetje ruimte hebben.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Als je met 5 gaat reizen zou ik zeker ook even zoeken op AIRBNB en HOMEAWAY. Daar hebben wij goede ervaring mee. En je kan er heel vlot zoeken op locatie, prijs,...
Je zou zo 3 nachten in Oakland (net over de brug) kunnen gaan zitten voor zowat 700 eur. Is geen centrum SF natuurlijk.
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Overnachting San Francisco en Yosemite met 3 tieners.

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

voor Yosemite, al eens gekeken bij VRBO ? Huizen, cabine, vlakbij het park.

Jacques
claudia1975
Amerika-ontdekker

Het is gelukt!
Voor San Francisco hebben we het Town House motel en in Yosemite hebben we een unheated tent in half dome village!
Joeyvdl
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Joeyvdl »

Town House Motel is een goede keuze. Wij hebben hier geslapen in 2017.

N.a.v. jouw eerste bericht was ik al direct op zoek naar de prijs in dit hotel. Maar je had al geboekt :clap:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer