Het gaat dan voornamelijk over wandeltochten en laat ik nou helemaal geen wandelaar zijn...
Mijn vraag is dus, is daar naast die wandelroutes ook nog iets interessants voor de niet-wandelaars onder ons...
Groetjes,
Paul

De Burr Trail is zeker niet voldoende om een goed beeld van het park te krijgen. Integendeel zelfs. De Burr Trail loopt voornamelijk buiten het park en maar een klein stukje dwars door de zuidkant van het Capitol Reef.Lily-USA schreef:Wij zijn van plan om de ganse Burr Trail te rijden. Raden jullie aan om daarna nog de scenic road binnen het park te rijden of is de Burr Trail voldoende om een goed beeld van het park te krijgen?
Bedankt voor alle info!

Wel grappig, wij hebben ongeveer hetzelfde rondje gedaan en vonden dit park juist 1 van de hoogtepunten. Wij vonden vooral de scenic drive geweldig!Reny schreef:Zonder al te negatief te klinken......wij vonden dit één van de mindere parken.
We hadden het rondje Grand Canyon, Page (met Antylope Canyon), Monument Valley, Arches, Canyonlands gehad en hebben daar zo ontzettend veel mooie dingen gezien en prachtige wandelingen gemaakt dat Capitol Reef ons een beetje tegenviel.
OK, het was prachtig en het was zeker leuk om zelf appels uit een boom te plukken en de scenic route te rijden maar wij vonden het niet speciaal.
Misschien als we het rondje andersom hadden gemaakt óf alleen dit park hadden bezocht maar het was zeker niet een van onze hoogtepunten.
Sorry![]()
Reny
PS: misschien voor ons een reden om terug te gaan en het park nogmaals te verkennen
Dat vonden wij ookHenriëtte schreef:En inderdaad, ik ben ongelooflijk enthousiast over deze rit. Het is onze mooiste ervaring in de USA geweest, zelfs nog mooier dan bijvoorbeeld The Wave en de Shafer Trail. En dat wil wat zeggen![]()
![]()
Wij hebben er in totaal 7,5 uur over gedaan. Dat is dan wel inclusief de diverse zijwegen, korte wandelingen en heel veel fotostops. De rit zelf is de moeite zeker waard, maar het is nog veel mooier als je ook echt de tijd neemt om naar de uitkijkpunten te lopen. Het mooiste punt vond ik de Upper Cathedral Valley Overlook, daarvoor moet je een korte (slechte!) zijweg nemen en dan nog een korte wandeling waar wat eenvoudig klimwerk aan te pas komt. Ik hoop er zeker nog eens te komenHoe lang doe je trouwens over deze loop?