Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Capitol Reef

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Capitol Reef

Bericht door Izognoeg »

Heb via de zoekfunctie verschillende aanraders hierover gelezen.
Het gaat dan voornamelijk over wandeltochten en laat ik nou helemaal geen wandelaar zijn...

Mijn vraag is dus, is daar naast die wandelroutes ook nog iets interessants voor de niet-wandelaars onder ons... :roll: :shock:

Groetjes,
Paul
Manonneke

Bericht door Manonneke »

Hoihoi!

Wij zijn dus ook geen wandelaars en hebben daarom wat leuke "offroad" routes gereden in het park. Verder is de weg die door het park zelf loop ook al gigamooi, je kijkt je ogen uit hoor!

En als je net als ons gewoon af en toe even stopt en uitstapt om even rond te kijken zie je ook heel veel!
Je hebt vlak na de ingang aan de linkerkant van de weg na de eerste grote bocht(als je vanaf Torrey rijdt) een soort houten veranda waar je over kunt lopen, is wel grappig, de wanden aan de zijkant kun je zo heel goed bekijken en het is maar een klein stukje lopen. :wink:

Manon
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

1 van de meer ontoegankelijke parken om het zo maar te zeggen.
De mooie dingen moet je voor lopen, hoewel de zonsondergangen daar heel erg mooi zijn. Vroeger bewoond door mormonen die daar ook een fruitboomgaard hebben aangelegd.
Een hele mooie natuurlijke brug is op loopafstand te zien. Niet langer dan een half uur en niet al te zwaar.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij vonden de scenic drive helemaal geweldig. We hebben het laatste stukje over de dirt road ook gereden en dan rijd je echt tussen de hoge rotsen. Heel mooi!

Elly
Afbeelding
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Een bezoek aan Capitol Reef NP kan ik jou aanbevelen. Prachtige ruige, bruinrode rotsennatuur.

Website van de National Park Service - Capitol Reef NP

Kijk op deze site bij "Plan your visit" en daar staat een opsomming van dingen die je kan doen in circa twee uur. Dan krijg je in ieder geval een aardige indruk van dit mooie park.

Wil je toch even de benen strekken, dan is de wandeling naar de stenen boogbrug, die Bart aangeeft, een goed idee.
Dat is de wandeling naar de Hickman Bridge. Kijk op dit kaartje met wandelingen.
Vanaf de parkeerplaats loopt het wandelpad iets omhoog en je loopt door een prachtig stuk natuur. En opeens is sta je onder een gigantische stenen boog. Erg de moeite waard.

Hier een website over de Hickman Bridge Trail.
En hier nog een andere website.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

Heb onze route enigszins aangepast, zodat we daar een overnachting gaan plegen, de tijd hebben om die brug te bewonderen en een rondrit te maken.

Met dank voor de suggesties...
Paul
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Zou ik zeker doen.
Hier de brug van vrijdichtbij geschoten.
Afbeelding

Zonsondergang bij Chimneyrock (vanaf de parkeerplaats) Wordt erg mooi oranje.
Afbeelding
Lily-USA
Amerika-ontdekker

Bericht door Lily-USA »

Wij zijn van plan om de ganse Burr Trail te rijden. Raden jullie aan om daarna nog de scenic road binnen het park te rijden of is de Burr Trail voldoende om een goed beeld van het park te krijgen?
Bedankt voor alle info!
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Capitol Reef en als ik jouw foto zie Bart dan krijg ik er megazin in. Wauw wat prachtig.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Lily-USA schreef:Wij zijn van plan om de ganse Burr Trail te rijden. Raden jullie aan om daarna nog de scenic road binnen het park te rijden of is de Burr Trail voldoende om een goed beeld van het park te krijgen?
Bedankt voor alle info!
De Burr Trail is zeker niet voldoende om een goed beeld van het park te krijgen. Integendeel zelfs. De Burr Trail loopt voornamelijk buiten het park en maar een klein stukje dwars door de zuidkant van het Capitol Reef.

Het is een prachtige trail om te rijden, maar de natuur van het gedeelte wat door het park loopt, ziet er totaal anders uit dan de noordkant van het park met zijn enorme rode rotsformaties. De SR 24 die aan de noordkant dwars door het park loopt en de (stukje) scenic drive, moet je dus zeker gaan rijden.

Hieronder een foto vanaf de Burr Trail op de plek waar je dwars het Capitol Reef oversteekt aan de zuidkant. Je ziet hier de zgn. Waterpocket Fold (een plooi in de aardkorst). Een bijzonder natuurverschijnsel.

Afbeelding

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Zonder al te negatief te klinken......wij vonden dit één van de mindere parken.
We hadden het rondje Grand Canyon, Page (met Antylope Canyon), Monument Valley, Arches, Canyonlands gehad en hebben daar zo ontzettend veel mooie dingen gezien en prachtige wandelingen gemaakt dat Capitol Reef ons een beetje tegenviel.

OK, het was prachtig en het was zeker leuk om zelf appels uit een boom te plukken en de scenic route te rijden maar wij vonden het niet speciaal.

Misschien als we het rondje andersom hadden gemaakt óf alleen dit park hadden bezocht maar het was zeker niet een van onze hoogtepunten.

Sorry :(

Reny

PS: misschien voor ons een reden om terug te gaan en het park nogmaals te verkennen :wink:
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Reny schreef:Zonder al te negatief te klinken......wij vonden dit één van de mindere parken.
We hadden het rondje Grand Canyon, Page (met Antylope Canyon), Monument Valley, Arches, Canyonlands gehad en hebben daar zo ontzettend veel mooie dingen gezien en prachtige wandelingen gemaakt dat Capitol Reef ons een beetje tegenviel.

OK, het was prachtig en het was zeker leuk om zelf appels uit een boom te plukken en de scenic route te rijden maar wij vonden het niet speciaal.

Misschien als we het rondje andersom hadden gemaakt óf alleen dit park hadden bezocht maar het was zeker niet een van onze hoogtepunten.

Sorry :(

Reny

PS: misschien voor ons een reden om terug te gaan en het park nogmaals te verkennen :wink:
Wel grappig, wij hebben ongeveer hetzelfde rondje gedaan en vonden dit park juist 1 van de hoogtepunten. Wij vonden vooral de scenic drive geweldig!

Elly
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Ja, grappig is dat hé, hoe persoonlijk iemand een bepaalde plek ervaart.

Wij hadden bv geen enkele voorstelling van Canyonlands en dat vonden wij qua wandelingen het mooiste park. Misschien ook omdat we daar vrijwel alleen liepen en het gevoel hadden dat het hele park van ons was :lol:

Uiteraard behoorden Bryce en Zion tot onze toppers!

Gr.
Reny
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik heb een vraag over de Cathedral Valley loop in Capitol Reef, want ik begrijp niet zo goed hoe die precies loopt en wat het begin- of eindpunt is.

Ik heb de map van het park hier bij de hand, maar de dirtroads hebben een andere naam. Ik neem aan dat het hier gaat om de hele lange loop die naar het noorden en voor het grootste gedeelte buiten het park loopt?

Henriëtte is op haar site erg enthousiast over deze tocht en ik wil hem dit jaar dan ook graag rijden. Bart heeft hem volgens mij ook gereden.

Wie kan mij ietsjes wijzer maken?..... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Ik heb nog een kaart van Capitol Reef liggen, dus ik kan even met je 'meekijken', Marjan. Als je het park aan de oostzijde uitrijdt, dan zie je dat de dirtroad begint bij de River Ford. Dat is de plek waar je een klein stukje door de rivier heen moet rijden. Die dirtroad heet Hartnet Road, maar die naam zie ik niet op de kaart staan.
Hartnet Road eindigt bij Hartnet Junction. Dat punt staat wel op de kaart, helemaal in het noordwesten van Capitol Reef. Je gaat daar rechtsaf via de volgende dirtroad, die heet de Caineville Wash Road (die naam zie je wel op de kaart staan). De rit eindigt bij het gehucht Caineville.

Je kan de rit ook in omgekeerde volgorde doen, maar dan komt de oversteek door de rivier helemaal aan het einde. Dan moet je wel vooraf zeker weten dat het water niet te hoog staat, anders moet je helemaal terug.

En inderdaad, ik ben ongelooflijk enthousiast over deze rit. Het is onze mooiste ervaring in de USA geweest, zelfs nog mooier dan bijvoorbeeld The Wave en de Shafer Trail. En dat wil wat zeggen :D :D :D
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Henriëtte heel erg bedankt. Het is me nu wel duidelijk geworden.

Hoe lang doe je trouwens over deze loop? We zijn waarschijnlijk twee nachten in Capitol Reef en we willen ook nog een hike doen en de scenic drive rijden.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Henriëtte schreef:En inderdaad, ik ben ongelooflijk enthousiast over deze rit. Het is onze mooiste ervaring in de USA geweest, zelfs nog mooier dan bijvoorbeeld The Wave en de Shafer Trail. En dat wil wat zeggen :D :D :D
Dat vonden wij ook :D
Wij hebben er heel de dag over gedaan, je hebt zoveel mooie uitzichtpunten.
We hebben een krantje gehaald bij het Visitor Center van Capitol Reef: "Cathedral Valley - Self-Guiding Autotour". Daar staat heel duidelijk in beschreven hoe je moet rijden en staan 21 stops aangegeven. Je begint inderdaad met de oversteek van de River Ford, de Hartnet Road en deze ligt 11.7 mijl ten oosten van het visitor center aan highway 24. Je eindigt ook weer aan highway 24, maar dan 18.6 mijl ten oosten van het visitor center.
Ik wil het krantje zelf wel graag houden, omdat we dit jaar de tocht misschien nog eens gaan maken. Maar als je wilt Marjan kan ik wel een copie maken en het opsturen?

Groet,
Karin
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij beginnen na deze verhalen ook wel héél erg veel zin te krijgen in deze trail. Wij hebben aardig ruimte in ons schema, dus wellicht ... Weten jullie of er Jeeps te huur zijn bij Capitol Reef?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Hoe lang doe je trouwens over deze loop?
Wij hebben er in totaal 7,5 uur over gedaan. Dat is dan wel inclusief de diverse zijwegen, korte wandelingen en heel veel fotostops. De rit zelf is de moeite zeker waard, maar het is nog veel mooier als je ook echt de tijd neemt om naar de uitkijkpunten te lopen. Het mooiste punt vond ik de Upper Cathedral Valley Overlook, daarvoor moet je een korte (slechte!) zijweg nemen en dan nog een korte wandeling waar wat eenvoudig klimwerk aan te pas komt. Ik hoop er zeker nog eens te komen :D

Wij hadden, net als Karin, ook de Self-Guiding Autotour gekocht. Heel handig, daar staat de hele route uitgebreid in beschreven.

Henriëtte
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer