Kanoën van Glen Canyon Dam naar Lee's Ferry

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Galapogos
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Kanoën van Glen Canyon Dam naar Lee's Ferry

Berichtdoor Galapogos » 08 nov 2018, 22:26

Heeft er iemand ervaring met het op eigen gelegenheid kanoën van Glen Canyon Dam naar Lee's Ferry, met eventueel een tentovernachting onderweg? Ik zie dat het mogelijk is in Page een kano te huren, daarmee naar Lee's Ferry te rijden en je vervolgens met een motorboot naar Glen Canyon Dam te laten brengen (met kano en al). Dat lijkt me best leuk om te doen. Wie heeft dit weleens gedaan of heeft er weleens over gedacht dit te doen?

PSVwally
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Kanoën van Glen Canyon Dam naar Lee's Ferry

Berichtdoor PSVwally » 08 nov 2018, 22:57

Welk stuk doe je dan per kano als je met een auto gebracht wordt en met een motorboot terug naar de dam wordt gebracht

Galapogos
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Berichtdoor Galapogos » 09 nov 2018, 00:11

Je wordt eerst met een motorboot stroomopwaarts van Lee's Ferry naar de dam gebracht, om vervolgens datzelfde stuk stroomafwaarts per kano af te leggen. Dat stuk is ongeveer 15 mijl. Je kunt dat in één dag doen, maar je kunt ook 's middags beginnen, 's avonds kamperen aan de oever van de rivier, en dan de volgende dag het laatste stuk varen.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor Martin & Marianne » 10 nov 2018, 07:28

Wij hebben vorig jaar een stuk van de Colorado gedaan, maar niet met een kano. Wij zijn niet verder geweest dan Horseshoe Bend, hoewel het me wel mooi had geleken om tot aan Lee's Ferry te gaan. We hebben toen ook wel naar andere mogelijkheden gekeken maar dat kostte allemaal te veel tijd. Het lijkt mij wat jammer om eerst nog met een boot naar de dam gebracht te worden; tijdrovend, en je doet twee keer hetzelfde stuk (hoewel de ervaring natuurlijk heel anders is). Ik zou zeker onderweg gaan kamperen, dat lijkt me leuker dan het op 1 dag te doen.

Marianne

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht