Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alternatief voor Yosemite binnen ons reisschema gezocht

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Marcovv
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Alternatief voor Yosemite binnen ons reisschema gezocht

Bericht door Marcovv »

Beste Amerika kenners,

Op 9 augustus aanstaande zouden wij twee nachten verblijven in de buurt van Yosemite. Helaas ziet het er naar uit dat die reservering geen doorgang zal vinden, vanwege de branden.

Wij zijn dan ook naarstig opzoek naar een leuk alternatief.
Wat dit (logistiek) bemoeilijkt is dat wij vanuit Mammoth Lake vertrekken (ochtend van 9 augustus) en op 11 augustus enigszins op tijd in SF moeten zijn. Vanwege onze terugvlucht willen we dus niet verder dan maximaal 4 uur van SF verblijven.

De opties waar wij nu aan denken voor twee nachten zijn South Lake Tahoe en Seqoia NP. De laatste heeft als nadeel dat het eigenlijk net iets te ver vanaf SF ligt en vanuit Mammoth Lake wat lastig te bereiken is, gelet op veel afgesloten wegen.

Hebben jullie wellicht goede tips voor ons, qua een leuk alternatief voor Yosemite dat in ons reisschema past?

Alvast enorm bedankt voor de moeite!

Marco
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Alternatief voor Yosemite binnen ons reisschema gezocht

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je het topic in het zuidwesten algemeen al bekeken?
Ik zou ML annuleren en via Sequoia reizen.
De afstand naar SF is natuurlijk helemaal afhankelijk van waar je gaat overnachten.

Marianne
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Inderdaad, Mammoth Lakes annuleren en via Sequoia NP reizen. Ben wel benieuwd naar de accommodatiemogelijkheden daar. Je zult niet de enige zijn die de plannen verlegd van Yosemite naar Sequoia. Maar mocht het mogelijk zijn, dan zou ik het proberen.

Je kunt ook de Sierra's als geheel skippen en je laatste dagen ergens aan de kust spenderen.

Succes.
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Meteen vastleggen: Grant Grove op 8 augustus: https://www.visitsequoia.com/lodging/grant-grove-cabins
Ik zou dan Mammoth Lakes vevangen door Three Rivers of Visalia
En de laatste nacht kun je kijken in Fresno.

Marianne
bjornenelsie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door bjornenelsie »

Ik vind geen beschikbaar hotel voor periode 16 tot 18 augustus.
Cecemel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Cecemel »

16 tot 18 is yosemite mogelijks weer open. Je kan ook nog even afwachten? De komende dagen zal er wel meer duidelijkheid zijn
Marcovv
Amerika-ontdekker

Bericht door Marcovv »

Allereerst iedereen dank voor de reacties!
Helaas kunnen wij het hotel in Mammoth Lake niet annuleren. Althans dat betreft een hotel dat 100% aanbetaald moest worden...
Ook gaan wij dus 9 augustus al naar Yosemite, dus zoeken wij een alternatief voor de overnachtingen 9 en 10 augustus. Zodat veel langer afwachten helaas geen optie is gezien de vooruitzichten. :(
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Update voor vandaag:

De brand is opnieuw uitgebreid langsheen de 120 en de 41. Ook binnen het nationaal park is er nog uitbreiding. Een tweede front verplaatst zich langs de 140 en de merced river richting 120.

Containment staat op 35%. Reden dat dit soms terug zakt is voornamelijk door de oppervlakte van uitbreiding.

Ik verwacht de komende week nog geen wijzigingen inzake de toegankelijkheid van Yosemite. Later op de dag zal er wel een melding van de NPS komen. Ik vermoed niet dat ze direct tot het einde van de week zullen gaan in hun aankondiging.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Marcovv schreef:Allereerst iedereen dank voor de reacties!
Helaas kunnen wij het hotel in Mammoth Lake niet annuleren. Althans dat betreft een hotel dat 100% aanbetaald moest worden...
Ook gaan wij dus 9 augustus al naar Yosemite, dus zoeken wij een alternatief voor de overnachtingen 9 en 10 augustus. Zodat veel langer afwachten helaas geen optie is gezien de vooruitzichten. :(
Dat je hebt aanbetaald betekent niet per definitie dat het niet te annuleren is. En dat het niet te annuleren is betekent niet dat je ook MOET komen. Je gaat daar toch niet in de rook zitten en extra omrijden als je een beter alternatief hebt? Jammer van die extra dollars, maar je hebt weinig keuze.

Het was duidelijk dat het voor de 9e en 10e was - ik had voor Grant Grove ook naar de 9e gekeken; daar waren twee mogelijkheden vrij. Nu helaas niet meer. Je hebt niet mijn advies opgevolgd om meteen te reserveren? Je kunt ook kijken naar een nacht Visalia/Three Rivers en dan een nacht Fresno.

Marianne
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

@Marcovv;
Heb je al contact gehad met het hotel ?
Indien hotel niet te annuleren was, dan is dat altijd onder normale omstandigheden.
We kunnen zeggen dat we nu niet in normale omstandigheden zitten.
Als je het lastig vindt om met ze te bellen, stuur ze dan iig een mail of je kunt annuleren.
Baat het niet, dan schaadt het zeker niet.
Gewoon niet op komen dagen betekent (bij normale omstandigheden) dat je betaald (maar nogmaals.. dit zijn niet de normale omstandigheden).
Laatst gewijzigd door Aricon op 06 aug 2018, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is niet toegestaan direct bovenliggende berichten volledig te quoten --> quote verwijderd.
Marcovv
Amerika-ontdekker

Bericht door Marcovv »

Hoi Marianne en Marcel,

Vwb het doorgeven van de juiste data reageerde ik inderdaad niet op Marianne. Een andere reageerder ging echter van onjuiste data uit, zodoende.

Wij hebben inderdaad niet kunnen reserveren. Het zat al vol toen ik keek. Helaas zitten we hier natuurlijk in een andere tijdzone en heb ik niet de gehele tijd WiFi.

Ook realiseer ik mij inderdaad dat het een optie is om het hotel toch te annuleren en de extra kosten voor lief te nemen. Die optie overwegen wij ook serieus. Maar het is ook niet heel gek om ook opties te verkennen, waarbij wij wel via Mammoth Lake reizen toch? Wellicht dat er reageerders zouden zijn die goede ervaringen hebben met een dergelijk alternatief.

Wij gaan vanavond de knoop even doorhakken en nemen jullie laatste suggesties daarin zeker mee!

Overigens heb ik het hotel in Mammoth Lake inderdaad gemaild maar zij geven aan dat de condities daar goed genoeg zijn om gewoon te komen...

Nogmaals iedereen enorm bedankt voor de tips en het meedenken!

Gr Marco
Marcovv
Amerika-ontdekker

Bericht door Marcovv »

Update: We hebben inmiddels ons verlies genomen. Mammoth Lake dus geannuleerd, nachtje langer in Las Vegas en vervolgens twee nachten Visalia geboekt. Vanuit daar rijden we terug naar SF.

Nogmaals bedankt voor het meedenken :thumbup:
Eveliefje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Eveliefje »

Goedeavond,

Wij hebben midden september Yosemite (half dome village) geboekt maar ben vast ook maar een alternatief aan het bekijken. Wij zouden vanuit Las Vegas ook naar Mammoth Lakes gaan en dan naar Yosemite valley en dan San Fransisco. Nu ben ik aan het kijken naar Sequoia National Park en Kings Canyon. Wat is dan de beste route? Van Vegas naar Visalia en dan de volgende dag door het park de 198 en 180 naar bijv. Fresno rijden? Ik dacht eerst misschien 2 nachten in bijv. Visalia maar dan rij je de 198 op en neer? Vroeg me af hoe je die 2 parken het beste kan bezichtigen. Hotels in het park zelf zitten nu vol.

Misschien beetje voorbarig om voor midden september al een alternatief te zoeken maar ben liever vast een beetje voorbereid.

Alvast bedankt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer