Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic
@ lindapinda
Wij hebben vorige week een wandeling naar Cathedral lakes gemaakt, zonder al teveel last van de rook in de ochtend. In de middag weer rookoverlast.
Ook net buiten Yosemite aan de Monolaken kant gewandeld. Twenty lakes basin, prachtige wandeling, geen merkbare rook, bij Saddle bagage lake. Uitzichten wel "vaag". Iets ten Noorden van Lee Vining ligt Lundy Canyon, ook mooi.
Bij June Lake kun je de loop rijden. Ook daar kun je wandelen of zwemmen. Forumlid Trails heeft hier ook gewandeld., Zie zijn verslagen.
Wij hebben vorige week een wandeling naar Cathedral lakes gemaakt, zonder al teveel last van de rook in de ochtend. In de middag weer rookoverlast.
Ook net buiten Yosemite aan de Monolaken kant gewandeld. Twenty lakes basin, prachtige wandeling, geen merkbare rook, bij Saddle bagage lake. Uitzichten wel "vaag". Iets ten Noorden van Lee Vining ligt Lundy Canyon, ook mooi.
Bij June Lake kun je de loop rijden. Ook daar kun je wandelen of zwemmen. Forumlid Trails heeft hier ook gewandeld., Zie zijn verslagen.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Wij hebben ook onze route moeten wijzigen vanwege de Ferguson Fire. Vanuit Lone Pine rijden we nu onderlangs naar Visalia voor 1,5 dag Sequoia en Kings Canyon. Bug Resort kon gelukkig nog worden geannuleerd.
We hebben nu nog 1 dag en nacht te vullen voordat we naar Millbrae gaan en de dag daarna vertrekken. Hebben jullie nog suggesties?
We zitten nu in Grand Canyon Village waar het ‘s avonds ook behoorlijk rokerig is
We hebben nu nog 1 dag en nacht te vullen voordat we naar Millbrae gaan en de dag daarna vertrekken. Hebben jullie nog suggesties?
We zitten nu in Grand Canyon Village waar het ‘s avonds ook behoorlijk rokerig is
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Dank voor de suggesties! We hebben Lake Tahoe een dag verlengd, Bodie 1 dag opgeschoven en Mammoth ook 1 dag verlengd.
Probleem opgelost.
Hier bij South Lake Tahoe geen rook overlast (nou ja misschien na het vuurwerk van vanavond wel) maar wel slecht zicht, ziet er een beetje “smog achtig” uit.
Probleem opgelost.
Hier bij South Lake Tahoe geen rook overlast (nou ja misschien na het vuurwerk van vanavond wel) maar wel slecht zicht, ziet er een beetje “smog achtig” uit.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je bedoelt Grant Village?speyside schreef: We zitten nu in Grand Canyon Village waar het ‘s avonds ook behoorlijk rokerig is
Je kunt nog de Kings Canyon Scenic Byway rijden. Er zijn meerdere wandelingen die je daar kunt doen. Dit deel van Kings Canyon lijkt op Yosemite.
Of rij naar de kust. Maar misschien ben je daar al geweest?
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
De Carr-fire bij Redding is ook een factor om rekening mee te houden voor bezoekers of doorreizigers in die regio. De 299 langs Lake Whiskeytown ten westen van Redding is afgesloten en de omgeving geëvacueerd. Waarschuwingen voor rookoverlast gelden voor de wijde omgeving, ook voor Lassen Vulcanic N.P.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Een aantal uur geleden geplaatst op Sierra News:
“Firefighters had a productive night on the lines as they completed firing operations in several sections of the Ferguson Fire.
The fire is now estimated at 53,646 acres with 30 percent containment”
Even verderop in hetzelfde artikel:
“There is now an estimated date for full containment of Aug. 15”
Het lijkt dus zeker nog enkele weken tot misschien wel een maand te gaan duren.
De volledige site: https://sierranewsonline.com/firing-ope ... 646-acres/
“Firefighters had a productive night on the lines as they completed firing operations in several sections of the Ferguson Fire.
The fire is now estimated at 53,646 acres with 30 percent containment”
Even verderop in hetzelfde artikel:
“There is now an estimated date for full containment of Aug. 15”
Het lijkt dus zeker nog enkele weken tot misschien wel een maand te gaan duren.
De volledige site: https://sierranewsonline.com/firing-ope ... 646-acres/
Vandaag vanuit Las Vegas door Death Valley naar Bishop gereden.
Death Valley aan de kant van Lone Pine was al wat heiig. Dit is nu ook in Bishop, je ruikt niets maar helemaal helder is het ook niet. We hebben wel een flauwig zonnetje. Morgen opweg naar Lake Tahoe.
Death Valley aan de kant van Lone Pine was al wat heiig. Dit is nu ook in Bishop, je ruikt niets maar helemaal helder is het ook niet. We hebben wel een flauwig zonnetje. Morgen opweg naar Lake Tahoe.
Florida 1993
Zuid-West 2018
Zuid-West 2018
Marcopstal schreef:De Tioga Pass blijft een mogelijkheid. Het is geen must natuurlijk. Onderweg naar Lake Tahoe zou je Calavares kunnen aandoen, dan zie je ook Sequoia's.
Je kan ervoor kiezen om vanaf Lake Tahoe via Bodie naar Mammoth Lakes te rijden ook. Met een volgende stop in Lone Pine heb je als je wil zelfs tijd om de Tioga Pass heen en terug te doen vanaf Mammoth Lakes en dan door te rijden naar Lone Pine.
Bedankt, marianne ook!!
We gaan nu via calavares naar lake tahoe daar overnachten we. Volgende dag rijden we via bodie naar mammoth lake daar weer overnachting en dan via tioga naar lone pine
Hopelijk niet teveel last van de rook
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Kelly:
Je komt niet over de Tioga Pass als je van Mammoth Lakes naar Lone Pine rijdt. Wil je een deel van de Tioga Road doen dan moet je vanuit ML weer terugrijden, dan een stuk Yosemite, en via dezelfde weg weer terug.
Marianne
Je komt niet over de Tioga Pass als je van Mammoth Lakes naar Lone Pine rijdt. Wil je een deel van de Tioga Road doen dan moet je vanuit ML weer terugrijden, dan een stuk Yosemite, en via dezelfde weg weer terug.
Marianne
Klopt, gaan bij lee vining stukje heen en terug... Kijken hoe ver we kunnen komen
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Full containmant op 15/8.......Da's jammer. Zou er graag op 16/8 door willen
. Ik overnacht dan in de Yosemite view lodge en zie op google maps dat de 140 echt net voor het hotel is afgesloten. Betekent dat dan dat ik tegen die tijd het hotel misschien niet in kan en mijn overnachting moet gaan aanpassen of geld die afsluiting dan alleen voor doorgaand verkeer en kan ik dan gewoon overnachten?
Op de website van het hotel lees ik verder helemaal niets over een afsluiting.

Op de website van het hotel lees ik verder helemaal niets over een afsluiting.
Wij zouden op 16/8 naar Cedar lodge moeten. Ik krijg updates over de brand en daar zeggen ze dat de 140 normaal vandaag terug opengaat voor residents en zowel cedar lodge als view lodge tenvroegste vanaf 31/7, yosemite valley ten vroegste vanaf 3/8 s'avonds. Misschien schuift dit nog op maar ze vermoeden dus toch dat het voor 15/8 doenbaar zal zijn om er te zijn?
Vandaag, maandag 30 juli de 395 vanaf Bishop richting Lake Tahoe gereden. De gehele weg was het uitzicht helaas beperkt en ook bij bij mono lake was er vrij veel rook te zien. Bij Bodie was het opmerkelijk helder, daarna weer de 395 opgegaan en wederom beperkt zicht. Bij Lake Tahoe ook beperkte overlast en voor het eerst roken wij ook de de brandlucht.
Florida 1993
Zuid-West 2018
Zuid-West 2018
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Hallo,RiaVC schreef:Wij zouden op 16/8 naar Cedar lodge moeten. Ik krijg updates over de brand en daar zeggen ze dat de 140 normaal vandaag terug opengaat voor residents en zowel cedar lodge als view lodge tenvroegste vanaf 31/7, yosemite valley ten vroegste vanaf 3/8 s'avonds. Misschien schuift dit nog op maar ze vermoeden dus toch dat het voor 15/8 doenbaar zal zijn om er te zijn?
Wij logeren ook vanaf 16/08 in de Cedar Lodge, Voorlopig nog aan het twijfelen of we gaan annuleren of niet...
Groetjes
@ bjornenelsie : Deze overnachting is bij ons door een reisbureau geregeld. Zij zeggen te wachten tot even daarvoor. Als ik zelf het zou regelen zou ik misschien geneigd zijn al sneller zelf te annuleren. Je kan natuurlijk ook niet weten op dit moment waar het dan zal branden. Maar als ik lees dat ze binnenkort al denken terug open te gaan, krijg ik wel wat hoop dat we ons plan kunnnen behouden. Niet fijn om te lezen dat Lake tahoe ook last heeft van de rook, dit of El dorado national forest of calaveras big trees zijn mijn andere opties.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Allen bedankt voor de reacties. Ik laat de boeking zoals hij is. We gaan het wel zien.
- Allard
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Het zou juist wel eens goed uit kunnen pakken Peter. Full containment betekent, indien ik het goed interpreteer, dat het vuur weliswaar nog niet geheel bedwongen is maar wel voor 100% onder controle. Grote kans dat je weg weer open is en de zo gevreesde horden met andere toeristen inmiddels elders een goed heenkomen gezocht hebben. Wie weet biedt het restje rook juist wel mooie fotokansenpeterretep schreef:Full containmant op 15/8.......Da's jammer. Zou er graag op 16/8 door willen.

-
- Amerikafan
- Contacteer:
Hoi Allard,
Ik snap hem maar ik verwacht dat de weg ook wel schade zal hebben opgelopen maar dat is een aanname. Als dat zo is zullen ze hem niet in een dag gerepareerd hebben maar ook dat is een aanname. Mooie fotokansen is inderdaad geen aanname
Ik snap hem maar ik verwacht dat de weg ook wel schade zal hebben opgelopen maar dat is een aanname. Als dat zo is zullen ze hem niet in een dag gerepareerd hebben maar ook dat is een aanname. Mooie fotokansen is inderdaad geen aanname

Wij hadden 2 nachten op Lower Pines 24 en 25 juli. In de plaats zijn we naar Stanislaus naar de Pinecrest lake campground uitgeweken. Heel mooi en rookvrij die dagen. Daarna extra nacht aan Lake Tahoe op de Fallen Leaf campground. Weinig last van de rook. Je kon wel de overkant van Lake Tahoe niet zien. Twee dagen geleden waren we 2 nachten in Lassen NP. Zichtbaarheid heel slecht. Peak amper zichtbaar. Veel strenuous hikes werden afgeraden. Gisteren naar Mount Shasta. Totaal onzichtbaar. We reden naar de top en helemaal boven toch wat kunnen zien. Hier spelen de Redding en Susanville fires. We zijn in 1 keer doorgereden tot in Klamath Falls. Heel slechte luchtkwaliteit maar gelukkig zitten we hier in een hotel. Vandaag Crater Lake maar we hoorden al dat daar in het NO van het park een brand is en het meer niet zichtbaar zou zijn, dus we gaan daar deze nacht niet kamperen en gaan een extra nacht naar Cove Palisades. Boeiend hoor, al dat zoeken naar alternatieven. Ik lees ook dat in alle Oregon campgrounds een vuurverbod geldt (dus geen bbq) behalve aan de kust.
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
Wellicht ten overvloede, maar Yosemite Valley blijft helaas nog een week langer dicht. Ten minste tot 5 augustus.
https://www.nps.gov/yose/learn/news/yos ... ations.htm
Yosemite National Park announces Yosemite Valley, Wawona Road, the Mariposa Grove of Giant Sequoias, the Merced Grove of Giant Sequoias, Hetch Hetchy, and other areas will remain closed to all visitors through Sunday, August 5, 2018 due to continued unhealthy smoke impacts and ongoing firefighting operations. The park will continue to assess conditions and reevaluate all closures on Sunday, August 5.
Yosemite Valley has been temporarily closed since July 25 due to smoke impacts and for firefighting operations along El Portal Road and the Wawona Road due to the Ferguson Fire.
The Big Oak Flat Road (Highway 120 West) to Crane Flat and Tioga Road (Highway 120 East) from Crane Flat to Tioga Pass remain open to all visitors and vehicles. Visitors are advised to drive with caution, as smoke impacts may vary. All trails and campgrounds along Tioga Road, including the Tuolumne Meadows Campground remain open. All visitor services along Tioga Road, including the High Sierra Camps and visitor services near Tuolumne Meadows remain open.
Since the Ferguson Fire began on Friday, July 13, several other park facilities and roads have been closed due to fire impacts and the need to support firefighting operations. These closures include Glacier Point Road, Bridalveil Creek Campground, Wawona Campground, and the Merced Grove of Giant Sequoias.
2001 SF - SLC
2011 SF - Denver
2014 LV-Great Basin-Craters o/t Moon-Yellowstone-Grand Teton-Arches-Canyonlands-Capitol Reef-Zion-LV
2016 LA - LV
2017 SEA - SF
2011 SF - Denver
2014 LV-Great Basin-Craters o/t Moon-Yellowstone-Grand Teton-Arches-Canyonlands-Capitol Reef-Zion-LV
2016 LA - LV
2017 SEA - SF
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 2988 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger