Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Indeling Yosemite 2018

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Slushpoepie
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Indeling Yosemite 2018

Bericht door Slushpoepie »

Wetende dat dit onderwerp al vaak is besproken op dit forum (waarvoor dank, heb er al veel uit kunnen halen!) zou ik toch graag mijn Yosemite planning met jullie willen delen om te kijken of mijn plan haalbaar is en of ik belangrijke bezienswaardigheden over het hoofd zie.

We overnachten van 9 t/m 11 september in Mariposa. Ligt niet heel dicht bij Yosemite, maar vanwege het prijsverschil toch de overweging genomen om wat verder van het park te overnachten.

Dag 1 (9 sept 2018): vanuit San Francisco rijden we in de ochtend richting Yosemite. We hopen aan begin van de middag aan te komen in het park. Hier willen we eerst wat eten en daarna een wandeling maken in de vallei zelf (waar we o.a. Half Dome en El Capitan kunnen bewonderen).

Dag 2 (10 sept 2018): de tweede dag willen vanuit Mariposa en via Oakhust naar de Mariposa Grove en Tunnel View, om vervolgens tegen het eind van de middag bij Glacier Point aan te komen (voor zonsondergang). Daarna terugkerend naar ons hotel.

Dag 3 (11 sept 2018): de derde dag rijden we naar ons volgende hotel via de Tioga Pass, waar we de tijd willen nemen voor o.a. de Tenaya Lake.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Indeling Yosemite 2018

Bericht door Martin & Marianne »

Het kan wel zo (maar dan zou ik Tunnel View niet op 10 sept doen maar op 9 sept) maar waarom overnacht je niet de eerste nacht in Oakhurst? Dan rij je van SF naar Oakhurst, via de Mariposa Grove. De volgende dag rij je van Oakhurst naar Mariposa via Glacier Point en de vallei. Dat scheelt je heel veel mijlen en zo'n 3 uur reistijd. Nog beter is het natuurlijk om een nacht in de vallei te doen.

Ik mis nogal wat wandelingen en bezienswaardigheden. Langs de Tioga Road zou ik zeker bij Olmsted Point stoppen, en ook een wandeling bij Tuolumne Meadows doen. Hoeveel tijd je je hier, waar is je volgende stop? Wil je ook nog naar Mono Lake en Bodie?
In de vallei zou je de Mist Trail kunnen doen.
Of doe de Panorama Trail; dan heb je Glacier Point en de Mist Trail gecombineerd.

Marianne
Slushpoepie
Amerika-newbie

Bedankt voor de tips.Ik heb direct mijn verblijf bij Mariposa aangepast naar 1 dag ipv 2 en een overnachting in Oakhurst geboekt.

Schema nu is:

Dag 1: SF naar Oakhurst, via Tunnel View en Mariposa Grove
Dag 2: Oakhust naar Mariposa via Vallei en Glacier Point
Dag 3: Mariposa naar Olancha via Toiga pass

Mijn volgende stop is Olancha en aangezien we alle tijd willen nemen voor de Tioga Pass, denk ik dat we Mono Lake en Bodie zullen passeren.
JeffreyC
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door JeffreyC »

Ik ben onze allereerste reis (sep 2019) naar de westkust aan het plannen, dus voor mij ook heel interessant allemaal. :thumbup:

Ga je dan een extra overnachting inplannen tussen Mariposa en Olancha, zodat je thv de Toiga Pass wat wandelingen kan maken?
Mariposa naar Olancha lijkt me al een hele dag rijden.
fa341009
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door fa341009 »

Ik pik even mee in. Marianne, wij rijden zelf in een namiddag de Tioga Pass van Lee Vining richting Yosemite Valley (in de voormiddag zouden we Bodie bezoeken). We zouden graag een wandeling maken onderweg in de Tuolumne Meadows. Heb je hier een aanrader voor (een bepaalde hike), zodat we er een goed idee van krijgen en het mooiste kunnen zien?
Alvast bedankt!

Matthias
2014: Florida
2017: Florida
2018: Californië, Utah, Arizona, Nevada
Slushpoepie
Amerika-newbie

Dag Jeffrey, dat klopt, het is een pittige eind en zonder tussenstops zo'n 5 uur rijden (als ik Google Maps aanhoud). Toch denken we dit te kunnen halen door vroeg te vertrekken en het stuk tussen de Tioga Pass en Olancha zelf niet heel veel te stoppen. Als we in de avond aankomen is dat geen probleem, omdat we de dag erna rustiger aan kunnen doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is wel een beetje jammer van die lange rijdag, er is zoveel te zien! Ik zou zeker even stoppen bij Mono Lake (zuidkant), dat hoeft niet veel tijd te kosten, en het is wel bijzonder om dat even te zien.
Ik gaf ana om Tunenl vIew op de9e te doen, maar dat was uitgaande van jouw planning, met twee nachten Mariposa. Als je naar Oakhurst gaat zou je vanuit SF rechtstreeks naar Oakhust kunenn rijdne, zeker las je niet heel vroeg uit SF vertrekt.
Je kunt ook via de 120 het park binnen rijdne, dan ligt Tunnel View wel op de route naar Oakhurst.
Kijk eens op de kaart van het park onder https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/maps.htm en zie hier voor een kaart van de vallei.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

fa341009 schreef: We zouden graag een wandeling maken onderweg in de Tuolumne Meadows. Heb je hier een aanrader voor (een bepaalde hike), zodat we er een goed idee van krijgen en het mooiste kunnen zien?
Een leuke en korte wandeling is die naar Soda Springs. Zie hier voor onze ervaring daar vorig jaar en zie ook mijn wandelsite. Verder zie je ook al veel als je er langs rijdt.
Vlak bij de ingang heb je de wandeling naar Gaylor Lakes, die vonden we ook leuk om te doen.

Marianne
Slushpoepie
Amerika-newbie

Martin & Marianne schreef:Ik gaf ana om Tunenl vIew op de9e te doen, maar dat was uitgaande van jouw planning, met twee nachten Mariposa. Als je naar Oakhurst gaat zou je vanuit SF rechtstreeks naar Oakhust kunenn rijdne, zeker las je niet heel vroeg uit SF vertrekt.
Je kunt ook via de 120 het park binnen rijdne, dan ligt Tunnel View wel op de route naar Oakhurst.
Maar als je direct van SF naar Oahkurst zou rijden zou je in principe een (halve) dag verliezen aan Yosemite? Graag gaan we via Yosemite naar Oakhurst, zodat we de eerste bezienswaardigheden al hebben kunnen zien!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik gaf ook aan dat je via de 120 kunt rijden. Maar dan zou ik wel iets meer doen dan alleen Tunnel View.

En als je direct naar Oakhurst rijdt en dan de Mariposa Grove bezoekt heb je ook al een aardig volle dag. Qua reistijd ben je dan 4,5 uur kwijt, en reken een uur of twee voor de grove. Of meer als het druk is.
Als je via de 120 rijdt en je gaat nog naar de vallei dan heb je die dag niet veel tijd meer voor de Mariposa Grove.
Bij Tunnel view kom je sowieso wel.

Marianne
Slushpoepie
Amerika-newbie

Hi Marianne,

Daarom denk ik dat ik de 1e dag zo ga inplannen;

Vroeg vertrekken vanuit San Francisco en via de Tunnel View en Mariposa Grove richting Oakhurst rijden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat kan. Maar wat ik probeer te zeggen is dat je niet voor Tunnel view een omweg hoeft te maken. Je komt immers op de andere dagen ook al langs Tunnel View.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer