Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kolob Terrace Road naar Cedar Breaks NM
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Kolob Terrace Road naar Cedar Breaks NM
Is het mogelijk om met een minivan vanaf Virgin, via de Kolob Terrace Road / Kolob Road / Right hand canyon road uit te komen op de 14 naar Cedar breaks NM ?? Als ik doe inzoomen op google maps, lijken het geasfalteerde wegen, met hier en daar een soort van veldwegen. Ik denk dus dat het kan, maar iemand deze route al eens gereden ?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Kolob Terrace Road naar Cedar Breaks NM
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar volgens mijn Indian Country Map (een aanrader, die kaart) is het laatste stuk tot aan de 14 een dirt road. Of dat te doen is weet ik niet
Misschien kun je iets vinden met de zoekfunctie op het forum? Of google eens hierop.
Marianne
Misschien kun je iets vinden met de zoekfunctie op het forum? Of google eens hierop.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Dankjewel Marianne.
Op www.visitutah.com wordt een deel van de weg inderdaad een dirtroad genoemd.
Dus we wachten de weersomstandigheden af. Bij veel regenval, moeten we het misschien niet doen.
Op www.visitutah.com wordt een deel van de weg inderdaad een dirtroad genoemd.
Dus we wachten de weersomstandigheden af. Bij veel regenval, moeten we het misschien niet doen.
- Allard
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Google Maps vind ik een uitstekend hulpmiddel bij het plannen van routes maar is absoluut niet geschikt om de kwaliteit van de kleinere wegen in te schatten. Wat wel goed kan is om af en toe eens naar de "terrein" modus over te schakelen. Ze laten je dan prachtig de diepte van de canyons en de steilte van de hellingen in schatten.stan.kim schreef:.....Als ik doe inzoomen op google maps, lijken het geasfalteerde wegen, ......
Marjan noemde al de gedetailleerde kaart van "Indian Country". Uitstekende keus. Nog veel gedetailleerder vind ik bijv. de Benchmark Maps.
Hieronder een uitsnede van het gebied waar je doorheen wilt. Indien je er op klikt krijg je niet verkleinde versie in een venster met scrollbalken. Met een (huur) minivan zou ik me niet op deze route wagen. Zelfs niet met droog weer. Maar wie weet blijkt het een makkie

-
- Amerika-ontdekker
Bedankt Allard. Begin toch wel te twijfelen nu.
Doen de meeste mensen dan de Kolob Terrace road rijden, vanaf Virgin, tot een bepaald punt en dan dezelfde weg weer terug ?
Misschien alleen om tot bepaalde hikes te komen. Niet als weg van A naar B.
Ik zie de weg toch veel voorbij komen tussen tips enz.....
Doen de meeste mensen dan de Kolob Terrace road rijden, vanaf Virgin, tot een bepaald punt en dan dezelfde weg weer terug ?
Ik zie de weg toch veel voorbij komen tussen tips enz.....
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Wij hadden afgelopen september deze weg willen rijden (met camper) tot de Hop Valley Trailhead en misschien tot het reservoir (waar de verharde weg stopt). We hadden daar willen wandelen maar door tijdgebrek is het er, helaas, niet van gekomen. Misschien een volgende keer. Dit heeft bij ons de voorkeur boven de zo drukke Valley van Zion.
We hebben gelukkig wel de Kolob Canyon Road kunnen doen: schitterend!!!
We hebben gelukkig wel de Kolob Canyon Road kunnen doen: schitterend!!!
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Trails.
De Kolob Canyon Rd stond ook bij ons op het programma. Helaas is deze gesloten. Vandaar tijd "over" en is dit ons alternatief. Heb jullie verhalen een tijd terug al gelezen en heb veel aan jullie tips om nèt voor iets anders te kiezen. Thanks !!
De Kolob Canyon Rd stond ook bij ons op het programma. Helaas is deze gesloten. Vandaar tijd "over" en is dit ons alternatief. Heb jullie verhalen een tijd terug al gelezen en heb veel aan jullie tips om nèt voor iets anders te kiezen. Thanks !!
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Inderdaad, zo hebben wij die weg eens gereden, tot aan het meer, waar de weg onverhard wordt, en toen weer terug naar Virgin over dezelfde weg. Mooie route, op de terugweg kijk je toch weer anders aan tegen de omgeving, dan op de heenweg. Wij zijn er niet naar toe gereden om ergens specifiek te gaan wandelen.stan.kim schreef:Doen de meeste mensen dan de Kolob Terrace road rijden, vanaf Virgin, tot een bepaald punt en dan dezelfde weg weer terug ?
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij hebben de weg ook gereden tot aan het Kolob Reservoir, zie mijn verslag
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-