Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Is het te doen om in juli in Death Valley te overnachten?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Is het te doen om in juli in Death Valley te overnachten?

Bericht door vana »

Toch ook maar een tegengestelde reactie hier. Tijdens onze eerste reis zijn wij door Death Valley gereden en in tegenstelling tot de meeste reacties hier vond ik de hitte in Death Valley heel onprettig. We zijn bij een paar uitzichtpunten gestopt en na een paar foto's snel de gekoelde auto weer ingegaan. Ik voelde me daar echt niet tof, het was net of er een hete föhn over me heen blies. Ik was blij toen we het park weer uit waren en zou er niet graag overnachten want het heeft voor mij weinig zin om dan maar van airco naar airco te gaan of in mijn kamer te blijven.
Wat zwemmen betreft heb ik regelmatig gelezen dat het water van het zwembad ook gewoon warm was, dat lijkt me ook niet echt afkoelend. Maar misschien is dat nu niet meer zo.
Wij hebben overnacht in Bishop en hebben daar heerlijk gezwommen nog, zie mijn verslag
Heidii
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Is het te doen om in juli in Death Valley te overnachten?

Bericht door Heidii »

Wij hebben 1 keer in Stovepipe Wells overacht in augustus en 1 keer in Furnace Creek in april. Furnace Creek vond ik vreselijk, eetzaal, alles mega, niks sfeer. Volgende keer zeker weer Stovepipe Wells, geen twijfel. Daar was ook een zwembad waar we tijdens de middag met 3 kids hebben gezwommen, zeer aangenaam. Wij hebben ook enkel korte wandelingetjes gedaan. De truc om de hitte te weerstaan is drinken en drinken, bij wandelen 6 liter per dag. Het is de koelvloeistof van je lichaam, en je voelt echt dat je dan beter tegen de warmte kan.
Wel opletten met wat je in de auto laat, in april zaten we in Desert Palm met 35 gr en flesjes sprite die nog in de koffer van de auto lagen waren gesmolten en lek...
2013 Florida
2015 California Yosemite, Death Valley
2016 California Las Vegas, Josua Tree, Santa Monica
2018 California Death Valley, Zion, Bryce, Grand Canyon, Santa Monica
2019 California San Diego, Santa Monica
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer