Geen reisverslag, wel een aantal ervaringen.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Geen reisverslag, wel een aantal ervaringen.

Bericht door 6foot6 »

Ik ben niet zo van de reisverslagen, maar heb op mijn laatste reis toch weer ervaringen opgedaan, die ook voor anderen interessant kunnen zijn. Vandaar een korte opsomming.

Nadat ik onze auto bij de vestiging van, toch weer de goedkoopste, Dollar nabij LAX had uitgezocht en bij de uitgang kwam, zei de gatepersoon iets van: “are you sure you want that car, being so tall. I am afraid looking at the combination, please pick a fullsize at no additional charge”.
Ik zat paf maar dat laat ik me natuurlijk niet ontgaan, dus gauw (bijna) alle koffers overgeladen in een fullsize en de sleutel achtergelaten op de zitting van de compact.
Niet in het contactslot, omdat ik dacht dat dan de lichten niet uit zouden gaan.
Op het moment dat ik de deur dicht gooi, zie ik nog een koffer op de achterbank, die echter onbereikbaar is, omdat alle deuren en de kofferbak op slot zaten, terwijl ik niets had gedaan om dit te bewerkstelligen.
Na een uur wachten komt er een monteur met twee flappen aan een stang en opent de auto in 30 seconden.

Borgsom voor de auto werd niet gereserveerd op de cc maar afgeschreven en na return weer bijgeschreven, kosten € 3,96.

Code voor de keybox vekeerd doorgekregen en daardoor niet te openen, dat was niet de eerste keer.
Totaal onnodige ergernis en kosten.
Ik vind dat verhuurders zich onvoldoende realiseren wat het betekent om na zo’n lange reis voor een dichte deur te staan, een beetje meer zorgvuldigheid is toch niet teveel verlangd.
Bellen met mijn partners nederlandse gsm en abo, kosten € 2,54.

Cc van mijn partner weer geblokkeerd, bellen, geld opnemen bij een bank en weer bellen om blokkade op te heffen en de kosten vergoed te krijgen.

GSM (met G3) met KPN werkt weer niet, prepaid van AT&T gekocht en laten activeren, ze kregen het niet werkend.
Simkaart ($10,00) kon ik retourneren, prepaid tegoed was (niet door mij) opengekrast en kon niet teruggenomen worden, kosten $25,00.
Bij een 99ct-store vond ik naderhand nog simkaarten van redpocket voor $1,00, niet meer geprobeerd.

Lekke band, geen spare maar een “tire mobility kit”, helaas geen succes, bellen, wachten op een tow en naar de airport voor een nieuwe auto. Tot zo ver alles prima afgehandeld.

SiriusXm was (en is nog steeds) gratis en de hele 14 dagen beschikbaar in beide auto's.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: geen reisverslag

Bericht door Laura&Edwin »

Maar heb je verder wel een fijne vakantie gehad?
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: geen reisverslag

Bericht door 6foot6 »

Ja hoor, de opsomming was slechts ter lering en vermaak
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: geen reisverslag

Bericht door Pete.Z »

Nooit een huurwagen accepteren zonder volwaardig reservewiel, een grote ergenis bij lekrijden, want die reparatie spuitbusjes werken niet.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: geen reisverslag

Bericht door PSVwally »

Wat bedoel je met code voor keybox? Ergens een huisje gehuurd waar de deur njet van openging?
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: geen reisverslag

Bericht door 6foot6 »

In principe ja,de keybox of lockbox. een bekend fenomeen in Florida en in Nederland bij de thuiszorg, bevat de sleutels van het huis dat je hebt gehuurd.
De code wordt je per mail verstrekt.
Pete.Z schreef:Nooit een huurwagen accepteren zonder volwaardig reservewiel, een grote ergenis bij lekrijden, want die reparatie spuitbusjes werken niet.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat er dan maar weinig keus overblijft en omdat ik in Nederland "nooit" een lekke band heb, acht(te) ik het risico niet zo groot, twee sleutels is voor mij belangrijker (en na deze ervaring nog veel meer) en dat is ook al zoeken.
Het doorknippen van het kabeltje tussen de twee sleutes deed ik altijd bij de Walmart maar die hebben dat soort gereedschap nu achter slot en grendel
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Gast

Re: geen reisverslag

Bericht door Gast »

6foot6 schreef: Het doorknippen van het kabeltje tussen de twee sleutes deed ik altijd bij de Walmart maar die hebben dat soort gereedschap nu achter slot en grendel
Volgende keer dus naar Lowes (beetje de plaatselijke gamma/praxis/hornbach) daar hebben ze sowieso betere tangen :thumbup:
Gast

Re: geen reisverslag

Bericht door Gast »

Pete.Z schreef:Nooit een huurwagen accepteren zonder volwaardig reservewiel, een grote ergenis bij lekrijden, want die reparatie spuitbusjes werken niet.
Sommige huurautos hebben een thuiskomertje (soort mini reservewiel), wat ook prima is, maar daarvan (en ook van een reservewiel) is het wel handig om gelijk bij een tankstation even de bandenspanning te controleren en op spanning te brengen...dit is niet altijd het geval weten we helaas uit eigen ervaring....
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: geen reisverslag

Bericht door RuthdeLange »

Pete.Z schreef:Nooit een huurwagen accepteren zonder volwaardig reservewiel, een grote ergenis bij lekrijden, want die reparatie spuitbusjes werken niet.
Kun je echt eisen (ook bij Dollar) dat er een reservewiel in de auto zit?
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Geen reisverslag, wel een aantal ervaringen.

Bericht door Pete.Z »

Nee, maar vragen en vooral zelf opletten kom je ver mee. Wel zijn er gewoon steeds minder auto’s met een reservewiel, dus het wordt steeds lastiger. Ik heb zelf tegenwoordig een propsetje bij me, maar dat helpt ook niet bij grote scheuren.
Gast

Re: Geen reisverslag, wel een aantal ervaringen.

Bericht door Gast »

Pete.Z schreef:Ik heb zelf tegenwoordig een propsetje bij me, maar dat helpt ook niet bij grote scheuren.
Ook niet bij deze schade die wij reden op een gravel road in New Mexico:
EF8692DA-614D-413B-B034-FA51CEA4BBD1.jpeg
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Geen reisverslag, wel een aantal ervaringen.

Bericht door Pete.Z »

Nee, dat is het proppen wel min of meer voorbij....
Vandaar dus dat ik echt een auto met reservewiel wil,we rijden simpelweg te veel dirt roads, en ergens midden in het niks met een lekke band staan is nooit grappig.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Geen reisverslag, wel een aantal ervaringen.

Bericht door Coyote »

Terpies schreef:Ook niet bij deze schade die wij reden op een gravel road in New Mexico:
Heb je heel New Mexico doorgereden met deze band?? :wink:

Om 'm er zo uit te laten zien lijkt het erop dat je flink lang doorgereden hebt met een lekke band. :shock:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Geen reisverslag, wel een aantal ervaringen.

Bericht door roelb »

6foot6 schreef: Borgsom voor de auto werd niet gereserveerd op de cc maar afgeschreven en na return weer bijgeschreven, kosten € 3,96.\
Dat is vreemd. Dollar zegt zelf in haar voorwaarden:
F. Credit Qualifications/Requirements: To qualify to rent the Dollar vehicle, the renter must present at the time of rental a valid driver’s license and valid major credit card or debit card (see Debit Card Usage below) in the renter's own name with available credit. At the time of rental, an authorized hold will be secured on your credit/debit card provided to cover the estimated rental charges and any additional charges that may be incurred. These funds will not be available for your use.

We will place an authorization amount of up to $350 or 15% of the estimated rental charges, depending on rental location and card used.
Code voor de keybox vekeerd doorgekregen en daardoor niet te openen, dat was niet de eerste keer.
Totaal onnodige ergernis en kosten.
Ik vind dat verhuurders zich onvoldoende realiseren wat het betekent om na zo’n lange reis voor een dichte deur te staan, een beetje meer zorgvuldigheid is toch niet teveel verlangd.
Waar heb je de auto dan ingeleverd? Ik ben nog nooit een autoverhuurder op een airport locatie in de USA tegengekomen die niet 24/7 open is. Oke, regionals uitgesloten, maar daar vliegt buiten de openingstijden ook niets en is 's nachts het hele vliegveld dicht.
Cc van mijn partner weer geblokkeerd, bellen, geld opnemen bij een bank en weer bellen om blokkade op te heffen en de kosten vergoed te krijgen.
Mag ik vragen wat voor kaart / welke kaartverstrekker cq bank?
Gast

Re: Geen reisverslag, wel een aantal ervaringen.

Bericht door Gast »

Coyote schreef: Heb je heel New Mexico doorgereden met deze band?? :wink:

Om 'm er zo uit te laten zien lijkt het erop dat je flink lang doorgereden hebt met een lekke band. :shock:

Roland
Nee hoor de band is er gelijk afgelopen toen we blijkbaar over een steen heen reden. Ik heb er geen puzzeltje van gemaakt om de resten band ook op de foto te zetten :clap:

We waren onderweg naar de https://en.wikipedia.org/wiki/Very_Large_Array en kregen op de NM-52 deze klapband. Deze serie Telescopen zijn oa te zien in de film Contact met Jodie Foster in de hoofdrol.

Overigens gaf de eigenaar van de garage in Socorro aan dat het op die weg regelmatig voorkwam dat mensen lek reden, dus voor hem een goede bron van inkomsten.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Geen reisverslag, wel een aantal ervaringen.

Bericht door Coyote »

Terpies schreef:We waren onderweg naar de https://en.wikipedia.org/wiki/Very_Large_Array en kregen op de NM-52 deze klapband. Deze serie Telescopen zijn oa te zien in de film Contact met Jodie Foster in de hoofdrol.
Aha, ken het! Ben er zelf al enkele keren geweest. :D Erg leuk om de VLA te bezoeken! :thumbup:

Kan me echter niet herinneren dat de weg er naartoe zo slecht was. Vanaf de US-60 is de afslag naar de VLA (NM-52) toch helemaal geasfalteerd? Of kwam je vanuit het zuiden? Dat stuk is wel onverhard (tot de afslag naar het westen voor het laatste stukje naar VLA). Maar dan heb je een lange rit over een onverharde weg gemaakt.

Als de band er na 1 steen zo uitziet moet die compleet ontploft zijn toen je erover heen reed. :o Vraag we dan ook af wat de kwaliteit van de band was als dit zomaar gebeurt.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Geen reisverslag, wel een aantal ervaringen.

Bericht door roelb »

Heb zelf ook ooit een keer zo'n soort bandschade gehad. Op de A2 hier in Nederland, toen ik in mijn studententijd voor een koeriersdienst werkte. Zag er ongeveer net zo uit. Linksachter reed ik ineens op de velg. Toen ik die bus eenmaal veilig aan de kant had (en dat lukte maar net, ik reed gewoon 120 oid) en naar de band aan de andere kant op de achteras keek bleek dat er echt 0 profiel over was en zelfs de wapeningsdraden zichtbaar waren op het loopvlak.
Gast

Re: Geen reisverslag, wel een aantal ervaringen.

Bericht door Gast »

Coyote schreef:Kan me echter niet herinneren dat de weg er naartoe zo slecht was. Vanaf de US-60 is de afslag naar de VLA (NM-52) toch helemaal geasfalteerd? Of kwam je vanuit het zuiden? Dat stuk is wel onverhard (tot de afslag naar het westen voor het laatste stukje naar VLA). Maar dan heb je een lange rit over een onverharde weg gemaakt.
We kwamen inderdaad vanuit het zuiden over de NM-52 vanuit Truth or Consequences (prachtige naam voor een plaatsje overigens). De weg begon prima verhard, maar ging over in een gravel road waar geen eind aankwam...

We hadden een thuiskomertje in onze Jeep Grand Cherokee, die we er (achteraf foutief) onder gelegd hadden. Omdat onze band rechtsvoor kapot was hadden we eigenlijk een achterbank naar voren moeten halen, en de thuiskomer achter moeten plaatsen, maar dat hebben we niet gedaan omdat we het toen nog niet wisten...

Overigens bij het vervangen van de band was 1 telefoontje met Alamo voldoende om de band rechtstreeks door Alamo te laten betalen. We hoefden toen zelf niets voor te schieten. De garage kreeg een charge approval van Alamo.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Geen reisverslag, wel een aantal ervaringen.

Bericht door Frasi »

roelb schreef:Waar heb je de auto dan ingeleverd? Ik ben nog nooit een autoverhuurder op een airport locatie in de USA tegengekomen die niet 24/7 open is. Oke, regionals uitgesloten, maar daar vliegt buiten de openingstijden ook niets en is 's nachts het hele vliegveld dicht.
O.a. Albuquerque (toevallig/of niet in New Mexico). Daar is het car rental centre 's nachts gesloten. Uit eigen ervaring weet ik dat je wel je auto kan terugbrengen en de sleutels in de keybox gooien. Shuttlebus tussen rental center en luchthaven rijd -gelukkig- wel 'n nachts door. Ik had zo ongeveer de eerste vlucht (6h00) en dat was zo ongeveer de tijd dat het car rental center opende.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Geen reisverslag, wel een aantal ervaringen.

Bericht door roelb »

Check! Heb je inderdaad net de pech dat je een van de eerste vluchten had vanaf een wat kleiner vliegveld.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer