Little Finland aka Hobgoblin’s Playground

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 23
Contacteer:

Little Finland aka Hobgoblin’s Playground

Berichtdoor kalaman » 08 mar 2018, 11:33

Little Finland heeft eigenlijk bij al onze vorige reizen wel op de planning gestaan, maar telkens kwam het er niet van om het ook effectief te bezoeken.
Binnen enkele weken vertrekken we echter opnieuw naar het ZW en om niet nog eens Valley of Fire en/of Yant Flat te bezoeken, hadden we gedacht om deze keer Whitney Pocket en Little Finland aan te doen. Bijkomende reden is dat we nu met 4 SUV's rijden en dus niet alleen op pad zijn bij eventuele problemen.
Nu mijn vraag: zijn er forumleden recent nog naar Little Finland geweest? Ik lees immers tegenstrijdige commentaren betreffende de toegangswegen. Soms lees je dat een 4x4 noodzakelijk is, anders dan weer dan een AWD volstaat. Uiteraard altijd met high clearance.
Ik weet wel dat dit afhankelijk is van de weersomstandigheden, maar bvb voor White Pocket is een 4x4 wél altijd noodzakelijk.
Ik las ook ergens dat de afsluiting die er jarenlang stond en waardoor men nog een stukje te voet moest stappen, nu door de BLM verwijderd werd.

lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Little Finland aka Hobgoblin’s Playground

Berichtdoor lyan » 12 mar 2018, 02:47

Iets langer geleden ( 3 jaar), zijn wij hier met vrienden geweest. Zij rijden in een grote Dodge Ram met goede banden, dat gaf geen problemen, Ik weet niet of een "huur" SUV dit ook kan, maar je kunt het altijd proberen als je met 4 auto's bent. Er was 1 plek waarvoor je absoluut high clearance nodig hebt voor zover ik me herinner.
De BLM afsluiting was er toen al niet meer, we konden gewoon het gebied inrijden.

Op weg erheen heb je ook nog Whitney Pocket, aan de rechterkant van de weg (met mooie petroglyphs en potholes).

Op de terugweg kan je dan Devils Throat meenemen, een groot sinkhole.

Veel plezier alvast,
Lyan

kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 23
Contacteer:

Berichtdoor kalaman » 12 mar 2018, 21:37

Ik had vorige week nog op een Amerikaanse site gelezen dat de "weg" er de laatste tijd heel wat beter bij ligt dan wat vroeger het geval was en dat een 2WD HC nu eigenlijk al voldoende zou zijn, uiteraard altijd bij "normale" omstandigheden.
Whitney Pocket staat ook op het programma want ik zou het gek vinden om dat over te slaan nu we daar toch in de buurt zijn.
Rond Devils Throat zou nu een nieuwe afsluiting staan waardoor het eigenlijk bijna niet meer te zien/fotograferen is. Ik vraag mij af of het dan wel de moeite is om de omweg te doen, of dat het niet beter is van gewoon via de shortcut langs de Mud Washington Nord Road te rijden?

lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Berichtdoor lyan » 14 mar 2018, 20:21

Je kan inderdaad je tijd wel gebruiken op de andere locaties, dus ja, dan gewoon de shortcut nemen.