Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door Vito »

Je zou misschien nog naar meer cabins kunnen kijken. Deze hebben vaak een bunkbed waarmee je probleem is opgelost.
En idd, in Moab kun je op homeaway/AirBNB complete huizen vinden met aparte slaapkamers.
Vin.cent

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door Vin.cent »

Dat is natuurlijk vervelend, maar het veranderd niks aan mijn mening.
Nogmaals: Dan kan je beter kijken naar een goedkoper hotel, die misschien iets minder goed ligt, maar wel je eigen privé hebt. Denk dat je ook nog alleen wat mooie momenten wil ipv alles met de kids! En het is echt wel mogelijk, kijk bijvoorbeeld op site's als hotwire.com en/of priceline.com.
Ik ben in augustus op prijzen tussen de 75 en 100$ uitgekomen per kamer, meeste hotels inclusief ontbijt.
Josje99
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 mar 2013, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Dordrecht

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door Josje99 »

Wij gaan deze zomer voor de 3e keer met onze pubers naar Amerika en gelukkig hebben zij geen probleem om met z'n tweeen in 1 queen bed te slapen. Ze zijn 13 (meisje) en 17 (jongen).
Wij vinden het ook gezellig om met z'n viertjes op 1 kamer te zitten.
Aparte kamers zou voor ons geen optie zijn, ook niet voor het geld.
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door jetusa »

Ik weet niet wat ik heb, al 2x een stuk zitten tikken en tot 2x toe weg. Zucht. Afijn, nog een keer.
Intussen al diverse andere berichten. Ik zie dit topic alweer verzanden in een discussie over wel/niet privacy nodig, wel/niet met z'n allen op 1 kamer, wel/niet gezellig, wel/niet kinderen of ouders die zeuren, wel/niet bezuinigen.
Punt is TS zoekt accommodatie waarbij ouders 1 bed delen en de 2 kinderen ieder een eigen bed.
M.i. hoeft dit geen probleem te zijn, het wordt alleen wat meer uitzoeken.
En meer betalen, want dat 1 kamer voor 4 personen goedkoper is dan 2 aparte kamers dat zal iedereen wel begrijpen, (als je tenminste zelfde hotel met elkaar vergelijkt). Of 2 hotelkamers perse duurder uitkomt dan alternatieven valt te betwijfelen, maar zoek en zij zult vinden.
Een oplossing is er echter zeker wel!

Als je zoekt op de bekende sites zoals booking tref je tegenwoordig naast de standaard-kamers ook steeds meer de alternatieven aan.
Vul 4 personen in, klik op 1 kamer, dan zoekt ie naar een plek waar 4 personen in 1 verblijf passen.
Dat verblijf kan dan zijn 1 standaard hotelkamer, vaak met de 2 bekende queenbeds (een matje op de grond zal je goedkoopste oplossing zijn), of er een roll-way bed bij kan staat meestal in de beschrijving en ook wat dat extra kost. Soms zitten er in je zoekresultaat kamers met 3 queen beds tussen, maar ook kamers met 1 kingbed en een bunkbed (stapelbed) of 2 queens en een sofabed.
Klik vooral ieder hotel verder aan, dan krijg je de lijst met de diverse kamers die ze hebben.
Ook geeft Booking grotere suite-achtige/1-bedroom/2-bedroom-kamers/app. of cabins aan. Je zult alleen steeds goed moeten opletten naar de beddenconfiguratie.

Biebyip heeft ook al andere opties genoemd waar je naar kan kijken. Belangrijk blijft dat je kijkt naar de beddenconfiguratie.

Over die bedden:
1 king is grootste formaat, is een groot 2-persoonsbed, 2,00 meter breed
1 queen is een (smal) 2-persoonbed, 150 breed;
veel hotelkamers hebben 2 queen beds en dat vinden veel mensen juist het voordeel van reizen in Amerika, je kan voor dezelfde prijs met 4 personen op 1 kamer
1 double bed, dit is een twijfelaar, 140 breed; m.n. in (oudere)(goedkopere) hotel/motelkamers tref je nog weleens 2 double beds. (als 2 persoonsbed vind ik dat persoonlijk te knus, als aparte bedden prima.)
1 twin bed, is wat wij een 1-persoonbed noemen, 1,00 meter breed; kamers met 2 twin beds ben ik bij het zoeken naar hotels nog nooit tegengekomen, in condo's/appartementen/airnbn kom je ze vaak tegen..
Bunkbed, is een stapelbed; deze is er ook nog in varianten met queen-bunkbed, is een stapelbed van 1,40 breed, of als onder queen en boven twin.

Echt opties genoeg, maar zoeken en nog verder zoeken naar wat past binnen je budget.
Daarbij kan je ook nog rekening houden dat als je een suite/1/2-bedroom/cabin boekt die weliswaar duurder kan zijn, maar vaak wel een kitchenette/keuken heeft en je dan niet uit eten hoeft te gaan.

Een hele andere en veel goedkopere optie: ga kamperen met tent/tentjes: ieder z'n eigen matje! (privacy 0,0, dat dan weer wel)
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door Felicitas »

jetusa schreef:Ik zie dit topic alweer verzanden in een discussie over wel/niet privacy nodig, wel/niet met z'n allen op 1 kamer, wel/niet gezellig, wel/niet kinderen of ouders die zeuren, wel/niet bezuinigen.
TS vraagt hoe anderen de verdeling van bedden en kamers oplossen bij reizen met pubers (mix jongen, meisje). Volgens mij verzandt er niets, maar worden op een nette manier ervaringen en tips gedeeld.
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door jetusa »

Jazeker, ze vraagt inderdaad ook hoe anderen het doen, maar gezien een aantal reacties aan het begin zag ik het al verzanden. Misschien doemdenken, maar er zijn van die topics.........
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door Martin & Marianne »

Renée76 schreef:We hebben in torrey een reservering bij de broken spur inn. Voor een gewone kamer. Nu zie ik dat ik echter ook een conesta wagon kan reserveren. 1 tweepersoons bed en 1 stapelbed. Het zou airco en een bad moeten hebben. Iemand ervaring hiermee. Ik kan me niet voorstellen dat een wagon airco heeft.
Geen ervaring mee maar je zou in Torrey ook eens naar een cabin in Thousand Lakes RV park kunnen kijken.

Marianne
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door jetusa »

Om dan antwoord te geven op hoe doen anderen dat?
Gezinssamenstelling is vader/moeder/2 meiden
Wij hebben in de loop van de jaren zo'n beetje alle mogelijke bed-combinaties en soorten/sterren motels/hotels/condo's/app/huisjes/cabins wel gehad, keuze afhankelijk van locatie/beschikbaarheid/prijs/verblijfsduur. Wij hebben de voorkeur om 1 voordeur te delen (om het zo maar even te noemen).
Het delen van 1 hotelkamer met 2 queen bedden vinden wij geen probleem, juist wel gezellig tijdens de vakantie,en 's ochtends met z'n allen ontbijt op bed!
Toen ze klein waren gingen ze samen in 1 bed, daarna periode 1 bij ma en 1 bij pa (toen ze steeds ruzie maakten over de dekens, het licht, wie meeste ruimte had etc) en nu weer samen in 1 bed.
2 aparte hotelkamers hebben we weleens in geval van 'nood' moeten doen, omdat er echt niets anders was; toen ze nog te klein waren werd dat dus het splitsen, ma met 1 kind, pa met 1 kind. Ook recenter is het nog eens zo uitgekomen, de meiden op een eigen kamer, maar we vonden het allemaal maar ongezellig, zelfs voor 1 nachtje.
Daarnaast kamperen wij veel met de tent, eerst 1 (grote) tent en tegenwoordig 2 kleine tentjes (makkelijker meenemen).
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door Felicitas »

Renée76 schreef:We zitten op bepaalde plekken langer, denk aan moab. Dan is het fijn als ze haar eigen bed heeft.
Voor een betaalbaar verblijf in Moab is een cabin van Kokopelli Lodgings (Kokopelli 100 West) misschien iets (queen + bunkbed)?
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door winterpark »

Ik vond het vroeger nooit een probleem om met mijn broertje een bed te delen (een king), maar wij sliepen nooit bij mijn ouders op de kamer, dat dan weer wel. Moet er wel bij zeggen dat wij niet vaak rondreizen hebben gemaakt met mijn ouders en meestal op één plek bleven, in een huis, dus mijn ouders hadden dat dilemma ook (bijna) niet. Ik vind dat idee van een luchtbed best goed, voor 1 persoon is dat prima comfortabel als je die erbij legt en dan kunnen de kinderen afwisselen, zoiets bijvoorbeeld is betaalbaar en krijgt goede recensies: https://www.walmart.com/ip/Insta-bed-Ra ... n/19515135
En anders zoeken naar huisjes, het aanbod op airbnb checken (wel met veel + goede recensies!).
De oplossing van 1 kind bij 1 ouder in bed zou ik echt als allerlaatste kiezen.... Vind dat niet helemaal fair van de kinderen naar jullie toe, hoewel ik het vaker heb gehoord van mensen met kinderen.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door Renée76 »

Moab hebben we een studio kunnen vinden bij de fairfield inn and suites. Twee bedden en een sofabed. Iemand ervaring hiermee.
Bij torrey twijfelen we een beetje tussen de wagon bij de broken spur of de rv park wat Marianne zei.
Zion hadden we al een hotelkamer met drie bedden toevallig.
Dan hebben we nog een reservering voor 1 nacht staan bij san juan in mexican hat. Ik denk dat ik dat maar zo laat. Dan moeten we nog iets zoeken in de buurt van kingman en palm springs. Dat zou dan weer met voorkeur iets met drie bedden of twee separate kamers moeten zijn
gastxyz

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door gastxyz »

Bij Palm Springs kan ik het Homewood Suites by Hilton La Quinta van harte aanbevelen.
B.v. de 1 KING 2 QN BEDS 2 BDRM 2 BATH SUITE.

http://homewoodsuites3.hilton.com/en/ho ... uites.html
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door pumi1000 »

Vin.cent schreef:Klinkt als een fijne vakantie @pumi1000 :lol: Maar zo heeft iedereen zijn standaards.
Als de kids tot 10 jaar waren oké, maar niet als het pubers zijn!
Wat is dit voor flauwe opmerking? Ik vind het geen probleem om met mijn dochter van 16 in een queen bed te slapen. Het is maar wat je er zelf van vindt en ik zie dat de meesten gewoon 1 kamer nemen en bedden delen, dat is ook de charme van rondreizen gezellig met zijn allen samen zijn. En prijstechnisch anders wel heel duur als je drie weken overal twee kamers moet boeken.

Misschien ipv Kingman naar Laughlin kijken, daar kun je heel goedkoop overnachten en wel twee kamers nemen. Wij hebben de Golden Nugget geboekt voor juli voor 44 dollar voor een 2 queenbedroom.
In Las Vegas zou je kunnen kijken bij Desert Rose Resort die hebben 2 kamerappartementen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door hemmie »

Mijn kinderen zijn jonger (5, 9 en 12), maar met meer, dus ik heb ook een voorkeur voor kamers met 5 slaapplekken. Je zou bij het zoeken eens kunnen ingeven dat je met 5 personen bent, dan krijg je al relatief meer grotere kamers te zien. Kamers met echt 3 double of queen bedden zijn er niet veel, en we hebben ook maar een enkele keer een kamer met 2 queen bedden en een stapelbed gehad. Regelmatig boek ik een kamer met 2 queen en een slaapbank, dat is ideaal voor ons. Als dat allemaal niet lukt, of te duur is, gewoon 2 queen, en oudste (niemand wil met hem in een bed want hij woelt te veel in zijn slaap) slaapt dan op een luchtbed. Daar is eigenlijk altijd wel een plekje voor te vinden. Denk niet dat we het ooit anders gaan oplossen, 2 kamers vind ik echt te duur als het niet echt nodigj is, en er zullen er altijd 2 een bed moeten delen. Voorlopig vinden de jongste 2 (meisje en jongen) dat nog geweldig, maar we zullen zien. Zonodig zullen later de oudste en jongste (broers) samen moeten. Maar eigenlijk verwacht ik geen problemen.
Terug in Texas!
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door peterretep »

Hier hetzelfde verhaal. 2 Kinderen van 13 en 17. Wij hebben besloten 1 kamer met 2 tweepersoons bedden te boeken en we zien wel hoe het loopt. De kinderen en wij zien deze komende reis als één groot avontuur waar we gewoon offers voor moeten brengen. En ja, het zal best wel eens gedoe gaan worden maar dat hoort nu eenmaal bij reizen.
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door jetusa »

Offers brengen klinkt wel dramatisch.......
Vin.cent

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door Vin.cent »

pumi1000 schreef:
Vin.cent schreef:Klinkt als een fijne vakantie @pumi1000 :lol: Maar zo heeft iedereen zijn standaards.
Als de kids tot 10 jaar waren oké, maar niet als het pubers zijn!
Wat is dit voor flauwe opmerking? Ik vind het geen probleem om met mijn dochter van 16 in een queen bed te slapen. Het is maar wat je er zelf van vindt en ik zie dat de meesten gewoon 1 kamer nemen en bedden delen, dat is ook de charme van rondreizen gezellig met zijn allen samen zijn. En prijstechnisch anders wel heel duur als je drie weken overal twee kamers moet boeken.

Misschien ipv Kingman naar Laughlin kijken, daar kun je heel goedkoop overnachten en wel twee kamers nemen. Wij hebben de Golden Nugget geboekt voor juli voor 44 dollar voor een 2 queenbedroom.
In Las Vegas zou je kunnen kijken bij Desert Rose Resort die hebben 2 kamerappartementen.
Liever jij dat dat ik! Ik zou het mij kinderen niet aan willen doen. Misschien dat jij het prima vind, maar weet uit ervaring dat een meid van die leeftijd het niet 'cool' vind, maar niks durft te zeggen.
Nogmaals, iedereen zijn eigen standaards.
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door peterretep »

jetusa schreef:Offers brengen klinkt wel dramatisch.......
Het is maar net welke betekenis je aan dat woord hecht. Ik bedoel het uiteraard niet in de zwaarmoedige zin.
Gast

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door Gast »

Als je zou gaan kamperen lig je ook met zijn allen in een tentje toch?

Ik zou je kids gewoon vertellen wat de (financiële) consequenties zijn van hun onwil om niet in 1 bed te willen liggen, bijvoorbeeld minder geld voor uitjes, eten, ijsjes, etc etc. Prima te verantwoorden toch?

Een luchtbed is een alternatief als er ruimte is in de kamer, en dan kunnen ze elkaar afwisselen, of je koopt voor eentje alleen een slaapzak om op bed te liggen, dan kan de ander onder de dekens liggen.....

Ik snap de onwil, maar kom op...het is een paar weken...het is je broer/zus, en geen wildvreemde....get over it...puur daarom extra geld uitgeven aan twee kamers zou imho echt zonde zijn...je kunt daar zoveel leuke dingen voor doen...dat zullen ze heus wel begrijpen
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door peterretep »

@Terpies,
Helemaal met je eens. Zo zitten wij er ook in. Deze reis kost een vermogen, niet erg, maar zo links en rechts wat "beknibbelen" is in ieders voordeel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer