Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Sequoia National Forest en Sequoia's zien.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
martindelamar
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Sequoia National Forest en Sequoia's zien.

Bericht door martindelamar »

Beste mensen,

In de meivakantie gaan wij met een camper langs een aantal Nationale parken. Wij hebben een 30' camper.
Wij willen tussen Death Valley en Los Angeles (eindpunt) nog hele grote Sequoia's zien. Het hoeft van mij niet de grootste te zijn, maar wel iets in die buurt. Vanaf Death Valley is het een ontzettend eind rijden naar zowel Yosemite (7,5 uur) als Sequoia NP (5,5 uur). Nu zag ik dat de zuidzijde van het Sequoia National Forest (dus tussen Bakersfield en Ridgecrest) veel meer op de route ligt. Zijn hier echter ook echt hoge bomen te zien en is dit toegankelijk half mei?
Mocht iemand een beter idee hebben dan hoor ik het ook graag.
Bedankt voor het meedenken!

Groeten, Martin.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Sequoia National Forest

Bericht door IngridZw »

Misschien de Trail of 100 Giants. Vanaf Isabelle Lake - Kernville - Johnsondale. Weet alleen niet hoe groot de sequoia bomen daar zijn.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Sequoia National Forest en Sequoia's zien.

Bericht door PSVwally »

https://www.fs.usda.gov/recarea/sequoia ... ecid=79825

Probleem is dat de weg er naartoe wrs pas in Mei open gaat. Ik ga er maar vanuit dat ze hiermee vlak voor memorial day bedoelen. Geen idee of de info op de site nog accuraat is. Maar half Mei kan het dus nog afgesloten zijn.
Nu ben ik er in April 2012 vlak langs gereden en toen lag er geen sneeuw. Maar ik weet niet of de afslag naar de m-90 toen open was. Vorig jaar heb ik in Oktober deze trail gelopen en er staan inderdaad heel veel hoge en vooral brede sequoiabomen.

Wat is je verdere routeplan?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hoeveel tijd heb je voor dat stuk? En waar overnacht je in Death Valley?
Met een 30ft camper lijkt Sequoia NP niet handig. Dan kun je beter naar Grant Grove rijden mocht het national forest geen optie zijn.
Voor sequoia's is http://www.redwoodhikes.com een mooie site. En kijk eens naar het 2015-verslag van Elly op http://www.michelly.nl.

Marianne
martindelamar
Amerika-newbie

Bedankt voor jullie reacties!
De Trail of 100 Giants heb ik ook gezien, echter lijkt die pas eind mei bereikbaar te zijn. Wij zijn er half mei :sadcry:
Het laatste stuk is Zion, Death Valley, iets met Sequoia's en dan LA. We hopen in Death Valley in Furnace Creek te overnachten.
Grant Grove is denk ik ook meer dan 6 uur rijden. Ik had gehoopt dat ik de bomen ook dichterbij kon bewonderen.
@Marianne; De site en reisverslag ga ik op een later moment bekijken
Bedankt allen voor het meedenken!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Zijn dat de overnachtingen? Dus in 1 dag van Zion naar DV? Geen Las Vegas?
Zet je hele route eens hier neer, dan kunnen we beter meedenken.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Puur qua route kan je best van death valley ergens rond Kernville/Lake Isabella overnachten en de dag erna naar LA rijden als je Sequoia NP niet aandoet. Dan kan je ter plekke altijd nog kijken hoe of wat. Als de sneeuw meevalt is die weg misschien al wel eerder open. Valt nu nog niets over te zeggen
martindelamar
Amerika-newbie

Mij vrouw en ik zijn al eerder in San Fr en Yosemite geweest, dus vanwege de reistijd willen we deze eigenlijk laten vervallen en het laten volstaan met Sequoia NP of Forest. Voor de kinderen maakt het denk ik niet uit of zij In Yosemite of Sequoia staan

Reisroute:
Los Angeles
Las Vegas
Grand Canyon
Antelope-/Glen Canyon
Monument Valley
Natural Bridges NM/Canyonlands
Arches
Green River
Capitol Reef
Bryce Canyon
Grand Staircase NM
Coral Pink Sand Dunes
Zion
Las Vegas
Death Valley
Sequoia NP of Sequoia NF of Yosemite
Los Angeles

Tips zijn altijd welkom
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Kan je die post misschien aanpassen of erbij zetten of dit ook daadwerkelijk de dagen zijn?? Hoe stel je je bv voor toch Yosemite in te passen qua dagen?

Green River heeft bv in mijn ogen geen toegevoegde waarde. Je komt er langs als je naar Capitol Reef gaat maar ik zou de voorkeur geven aan goblin valley sp.

Coral Pink Sand Dunes lijkt me misschien leuk voor een tussenstop, maar Zion, Snow Canyon, Red Cliffs NRA en Valley of Fire SP lijken me grotere highlights. Daarbij ligt het ook niet helemaal op de route
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Zijn de plaatsen die je noemt ook de overnachtingen? Of is dit alleen de route? Green River begrijp ik niet, dat voegt niets toe denk ik.
Je zou ook van LA naar de Gc kunnen rijden met en stop in bijvoorbeeld Kingman. Via Las Vegas is het iets om. Ik denk dat er op Mather CG in de Grand Canyon nog wel plaats is, daar loopt het niet zo snel vol.
Ik heb zelf geen ervaring met Coral Pink Sand Dunes, maar ik denk dat je niet veel mist als je dat overslaat.
Ik zou van Bryce direct naar Zion rijden en daar 2 nachten blijven. Een camping in het park zal lastig worden maar je kunt kijken of er nog iets vrij komt op Watchman. Vanaf 2 januari kun je de camping in Springdale boeken.
In Capitol Reef kun je de Fruita Camping in 2018 ook boeken - tot nu was dat een fcfs camping.
In Moab zijn meerdere campings in het dorp, maar je kunt ook Devils Garden in Arches proberen, en de camping in Dead Horse Point SP voor een bezoek aan dat park en aan Canyonlands.

Marianne
martindelamar
Amerika-newbie

Bedankt voor jullie reacties.
Ik ga verder puzzelen.
Flowie
Amerika-ontdekker

Bericht door Flowie »

Hoe oud zijn je kinderen?

Ik had een tijdje terug ook bedacht om as meivakantie naar de vs te gaan en een rondje zw te doen met een camper (goedkope tickets en camperprijs ook goed te doen tov zomervakantie!). Toch maar besloten ivm de leeftijd van onze jongste en haar wispelturigheid 8) het een jaartje uit te stellen. Inmiddels alweer aan het twijfelen of het de meivakantie of toch de zomervakantie 2019 wordt... Ik had het volgende rondje in gedachten voor de meivakantie:

27-apr AMS LV
28-apr LV SD
29-apr SD SD (slide rock state park)
30-apr SD PG
1-mei PG PG (lower antelope canyon boat tour)
2-mei PG PG
3-mei PG BR
4-mei BR ZI
5-mei ZI ZI
6-mei ZI VOF
7-mei VOF LV
8-mei LV LV
9-mei LV LV
10-mei LV LV
11-mei LV LV
12-mei LV AMS

Als ik jouw rondje zie, dan vind ik het wel veel km's en erg haastig, maar ieder zn ding natuurlijk, ik hoop daar nog vaak terug te gaan met de kinderen, dus hoef denk ik niet alles in 1x af te vinken :wink:, maar het is altijd lastig keuzes maken en een balans te vinden. Laatste deel in ons schema in Las Vegas om nog even lekker te chillen...
Laatst gewijzigd door Flowie op 31 jan 2018, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
sept 2007 5 dgn LV
april-mei 2008 23 dgn camperrondje LV - LV: LV - DV - SQ - YO - SF - GC - PG - ZI - LV
sept 2010 16 dgn camperrondje :PHX - SLC: PH - SD - PG - MV - MO - CR - BR - SLC + een weekje SLC
april 2011 8 dgn Florida
juni 2012 12 dgn Florida
martindelamar
Amerika-newbie

Onze kinderen zijn 9, 9 en 12 jaar. Wij gaan 3,5 week, dus hebben denk ik voldoende tijd voor de genoemde activiteiten. Blijken we het ergens leuk te vinden blijven we gewoon langer. Daarom willen we ook niet teveel vast leggen.
Flowie
Amerika-ontdekker

Bericht door Flowie »

Zo dat is nice, een meivakantie van 3,5e week! Bij ons is de meivakantie maar 2 weken, ik was al blij met een dag extra door koningsdag :o , met 3,5e week heb je wel de tijd voor dit rondje idd!
sept 2007 5 dgn LV
april-mei 2008 23 dgn camperrondje LV - LV: LV - DV - SQ - YO - SF - GC - PG - ZI - LV
sept 2010 16 dgn camperrondje :PHX - SLC: PH - SD - PG - MV - MO - CR - BR - SLC + een weekje SLC
april 2011 8 dgn Florida
juni 2012 12 dgn Florida
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hou er wel rekening mee dat het tegenwoordig ook in April en Mei al druk is in de parken. Hou er rekening mee dat je misschien niet overal op A-lokaties kan zitten.

Ik vond het vooral rond Moab, Zion en Yosemite zo vroeg in het seizoen al zeer druk
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer