Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat is de beste route van Visalia naar Las Vegas?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Meisje22
Amerika-ontdekker

Wat is de beste route van Visalia naar Las Vegas?

Bericht door Meisje22 »

Wat is de beste route van Visalia naar Las Vegas? Is dit te doen via Death Valley of maak je dan een enorme omweg? Google geeft een route aan die niet via Death Valley gaat. Zal dan wel de snelste zijn, maar ik kan de “via” optie niet vinden ... zal wel aan mij liggen ... :lol:
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Visalia Las Vegas

Bericht door Mrvanilla »

Je maakt dan zeker een grote omweg. Tel eer een uur of twee bij in dat geval. Je totale reistijd (zonder te stoppen voor benzine, eten, iets te zien etc) is dan zeven en een half uur. Zou ik zelf dus niet zo gauw doen. Heb je geen dag over in je schema zodat je een overnachting in DV kan plannen>

Overigens kun je de route in Google Maps verslepen door met je muis de blauwe route 'op te tillen' en te verplaatsen naar de route door DV. Of je voegt een tussenstop in. Je kunt bijvoorbeeld Furnace Creek gebruiken.

Succes.
Groetjes,
Daniel
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wat is de beste route van Visalia naar Las Vegas?

Bericht door PSVwally »

Sowieso wat is een ‘beste’ route?
Moet de route op 1 dag, heb je meerdere dagen?

Van Visalia naar Vegas via Death Valley op 1 dag geeft je geen tijd voor alles in Death Valley en veel autoriten.

Een mooiere route is vanaf Visalia naar Porterville en via de 190 en 99 naar Johnsondale. Dan via de Sherman Pass road naar Lindsay aan de 395 en dan via Death Valley naar Vegas, maar dan heb je echt 2 nachten nodig tussen Visalia en Vegas
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vraag me af wat je in Visalia wilt doen. En in welke tijd van het jaar ga je?
Misschien is het handig als je enes je hele route hier plaatst, dan is het beter adviseren.

Marianne
Meisje22
Amerika-ontdekker

Bericht door Meisje22 »

We rijden vanaf SF naar Visalia om daar naar Sequoia National park te gaan. Vandaar in een keer naar Las Vegas. We zijn geen mensen om hele wandelroutes af te leggen. Vandaar de keus om 1 nacht in Visalia te verblijven en dan door naar LV. Dat is ook ons hoofdverblijf van de vakantie.
MichaWinter
Amerika-newbie

Bericht door MichaWinter »

Wij hebben het afgelopen september gedaan vanuit Tulare. Het is niet ideaal, maar als je vroeg vertrekt en het niet erg vindt om het laatste stuk in het donker te rijden (en laat in Las Vegas aan te komen), dan kan het wel. De route door het park is sowieso erg de moeite waard. Tijd om naar plekken te gaan die echt een stuk van de route afwijken zul je waarschijnlijk niet hebben.
Meisje22
Amerika-ontdekker

Bericht door Meisje22 »

Dus je bedoelt dat we beter niet via DeathValley kunnen rijden. Maar “ rechtstreeks” naar LV. Dan is de route wel te doen ..lijkt mij..?
MichaWinter
Amerika-newbie

Bericht door MichaWinter »

Juist wel! Zoals ik zeg: de route door Death Valley is erg de moeite waard!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Meisje22 schreef:We rijden vanaf SF naar Visalia om daar naar Sequoia National park te gaan. Vandaar in een keer naar Las Vegas. We zijn geen mensen om hele wandelroutes af te leggen. Vandaar de keus om 1 nacht in Visalia te verblijven en dan door naar LV.
Begrijp ik het goed dat je van SF naar Visalia rijdt en de volgende dag van Visalia naar Las Vegas? Wanneer wil je dan Sequoia NP bezoeken? Heb je gekeken hoe ver dat rijden is vanaf SF? Je gaat in maart als ik me niet vergis, in dat geval zou ik kiezen voor DV en niet voor Sequoia. Rij dan vanuit SF naar Bakersfield of Rodgecrest; dan heb je de volgende dag voldoende tijd voor wat stops en misschien een korte wandeling in DV.

Wat bedoel je met 'hele wandelroutes"? Wil je wel wat korte wandelingen maken? Het is toch wel dé manier om iets te zien in de parken. Een bezoek aan Sequoia zonder de auto uit te komen heeft absoluut geen zin. Dan kun je beter van DV genieten vanuit de auto.

Marianne
Meisje22
Amerika-ontdekker

Bericht door Meisje22 »

Volgens Google maps is de afstand 3.40 uur. Als we vroeg vertrekken (6.30 uur) moet dat toch te doen zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jij kijkt naar de rechtstreekse route van SF naar Visalia maar als je naar Sequoia wilt is de reistijd zeker 3 uur langer. Voer in googlemaps als tussenstop maar eens General Sherman Tree in. En bekijk eens de kaart van het park op www.nps.gov/seki .
En wanneer ben je er nu? Hou ook rekening met sneeuw.

Marianne
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

Wij zijn vorig jaar oktober van Three Rivers (aan de voet van Sequoia, maar zeker nog wel een uur vanaf de echte highlights van Sequoia) op 1 dag naar SF gereden en dat vonden wij een lange en saaaaaie rit. Om hem andersom te doen en nog iets van Sequoia te willen zien, lijkt me redelijk onmogelijk.

Kies of direct voor DV of Las Vegas, of trek er meer tijd voor uit. Zo is het echt alleen in de auto zitten (en niet bepaald een hele boeiende weg).
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Meisje22
Amerika-ontdekker

Bericht door Meisje22 »

Marianne,

Half april, kun je me meer vertellen over de sneeuw in die periode?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In april kun je echt nog alles verwachten. Kijk daarvoor eens op de NPS-site: https://www.nps.gov/seki/planyourvisit/hours.htm.
Maar afgezien van mogelijke sneeuw: je hebt zoals gezegd geen tijd voor Sequoia. Ik neem aan dat je Visalia wel kunt annuleren? In maart is het het beste om de overnachtingen flexibel te houden; dan kun je je route aanpassen als het weer daartoe aanleiding geeft. DV is in die periode wel lekker; dus neem daar dan de tijd voor. Naast \de gebruikelijke viewpoints kun je daar ook wat wandelingen maken. Kijk eens in ons 2013-verslag daarvoor.

Mocht het goed weer zijn en je wilt toch in Visalia overnachten dan kun je door Kings Canyon en Sequoia rijden natuurlijk. Het is een lange rit, maar leuker dan Visalia denk ik zo. En de volgende dag via DV rijden; weer een lange dag, maar het kan wel.
Als het slecht weer is en je kunt niet naar sequoia, dan zou ik echt verder rijden zodat je de dag erop tijd hebt voor DV.
Je hoeft niets te reserveren, dus laat de overnachting open.

Marianne
Meisje22
Amerika-ontdekker

Bericht door Meisje22 »

Dank je voor je uitleg :thumbup:
sabrinacom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door sabrinacom »

Wij reden rond 10 mei 2013 van Three Rivers door Sequioa naar El Portal. Het was mooi, maar door het slechte weer, sneeuw en mist, zeer vermoeiend. Alles was wel open. In april is Death Valley zeker wel een aanrader!
Meisje22
Amerika-ontdekker

Bericht door Meisje22 »

Dan gaan we toch veranderen en naar DV, wat is dan de beste route vanaf SF en waar kun je het beste overnachten. Blijven 1 nacht en rijden dan naar LV
Tuurlijk staat het wel op Google maps maar hoor graag ervaring wat het beste/ mooiste rijden is.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik had daarvoor al wat suggesties gegeven. Als je je focust op DV dan zou ik zover mogelijk rijden die eerste dag. Je zult niet veel missen, ik zou me instellen op een lange rijdag. Ik zou zeker verder rijden dan Bakersfield dan. Ridgecrest is een mogelijkheid. Je kunt op het laatste stuk dan via Lake Isabella rijden.
Bekijk van te voren wat overnachtingsmogelijkheden langs de route en kijk ter plekke hoe ver je wilt rijden.
Ik vind zelf Lone Pine wel leuk om te overnachten, maar dat is wel een flink eind rijden vanaf SF. Het geeft je wel bijna een volle dag voor DV. Heb je al gekeken wat je in DV zou willen doen? Kijk eens op www.ontdek-amerika.nl voor het park. En kijk ook op www.nps.gov/deva. Hou die site ook in de gaten voordat je vertrekt; soms zijn er wegen afgesloten.
Op de laatste site vind je ook een kaart van het park.

Als je een echt mooie route wilt rijden dan is het ook een optie om via de CA88 (de Carson Pass) te rijden. Deze loopt ten zuiden van Lake Tahoe. Je kunt dan tot Bishop of Lone Pine rijden. Ik zou daarvoor wel de weersomstandigheden van te voren bekijken. Je hebt dan een prachtige route, maar wel minder tijd voor DV.

Marianne
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

In een eerder bericht schrijf je dat jullie naar Californië gaan en beginnen in San Francisco. Hier in dit topic schrijf je dat Las Vegas het hoofdverblijf wordt. Dan snap ik niet zo goed waarom je begint in San Francisco met als doel naar Las Vegas te rijden. Dan hadden jullie toch veel beter meteen kunnen beginnen in Las Vegas?

Hoe lang gaan jullie en wat is jullie (voorlopige) route? Gaan jullie überhaupt nog iets zien van Californië? Op deze manier wordt het veel onnodig rijden.

Mits de wegen begaanbaar zijn half april, kun je vanuit Visalia heel goed een dagtrip naar Sequoia NP maken. Dan zou ik echter wel 2 nachten in Visalia blijven.

Indien Sequoia NP helemaal afvalt (zonde overigens) kun je ook nog bovenlangs via Sacramento en Lake Tahoe via Lee Vining en Bishop (beide plaatsen prima om te overnachten) door Death Valley rijden naar Las Vegas.

Roland

Edit: zie dat Marianne dat laatste ook al voorstelt. :wink: Is inderdaad prachtige route om rijden maar zou dat niet met 1 overnachting doen maar met 2.
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Meisje22
Amerika-ontdekker

Bericht door Meisje22 »

We starten in SF omdat we graag naar Alcatraz willen, we blijven daar 2 nachten. Dan gaan we idd naar lv, dat is idd het
“hoofdverblijf” Misschien niet voor iedereen de ideale route of verblijf maar goed ieder z’n ding toch :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer