Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tioga Pass dicht, alternatief?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ManonLeijten
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Tioga Pass dicht, alternatief?

Bericht door ManonLeijten »

Beste forumleden,

We hebben de route helemaal uitgestippeld voor de reis in april 2018 vanuit San Francisco naar Los Angeles.
Nu komen we een 'probleem' tegen. Ons plan was om na 2 overnachtingen Yosemite Village te reizen naar Bischop (als tussenstop). Dit gaat natuurlijk niet als de Tioga Pass dicht is. Hebben jullie een goed alternatief? Vanuit Bischop willen we door naar Death Valley en van daaruit naar Las Vegas.

Alle tips zijn welkom.
Bushmaster
Amerika-expert

Re: Tioga Pass dicht, alternatief?

Bericht door Bushmaster »

Wij reden afgelopen April precies de andere kant op en moesten toen helemaal naar Reno de I-80 op,
lag nog best veel sneeuw naast de I-80 toen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Onderlangs via Bakersfield en lake Isabella. Overnachten in Ridgecrest of Lone Pine.
Wij hebben in april 2012 zelf de afslag genomen bij Ducor en zijn vanaf daar via Johnsondale en Kernville door de bergen gereden. Was goed te doen, lag toen nergens sneeuw.
Het stuk tussen grofweg Oakhurst en Bakersfield is snelweg en ontzettend saai. Dus dat is gewoon doorgassen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In je routetopic had ik al aangegeven dat Bishop niet op de route lag. Is je route nog zoals je die daar aangegeven hebt? Dan is Ridgecrest prima maar je kunt ook eerder stoppen. Waar overnacht je in Yosemite, en waar in DV?

Marianne
ManonLeijten
Amerika-ontdekker

Je had inderdaad helemaal gelijk, Marianne. Ik stond even niet bij stil dat Tioga Pass dan dicht is.
Via Bakerfield en Lake Isabella is een goede optie, dank. Ridgecrest of Lone Pine is net te ver rijden met de twee jonge jongens. We willen gaan overnachten in Yosemite Village en in Death Valley hebben we nog geen RV park.

De route is zoals aangegeven. Wel hebben we Grand Canyon en Zion/Bryce als optie meegenomen voor onderweg. Afhankelijk van het verloop gaan we deze parken zeker bezoeken!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hou er rekening mee dat er in Zion op Watchman CG delen zijn afgesloten. Je zult daar niet zonder reservering een plaats vinden denk ik. Een alternatief is de camping in Springdale. Geen idee hoe het met annuleringen zit, maar het lijkt mij verstandig om daar iets vast te leggen als je toch naar Zion zou willen.
Zion is heel mooi in die periode, en als je geen lange afstanden wilt rijden toch beter dan doorrijden naar Page vanuit Las Vegas.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ridgecrest of Lone Pine is net te ver rijden met de twee jonge jongens.
Ik zou gewoon een keer doorrijden anders heb je de dag erop weer een hele lange rit. Of je moet de rit in 3 dagen opdelen? Ik zou echt minimaal tot Ridgecrest rijden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Paul, ze willen ook nog een stop in DV.

Ik zou toch nog eens naar je routetopic kijken en naar de opmerkingen daar. Ik vind het stuk na LV niet ideaal.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ja und? Als je niet via sequoia nf rijdt is er tussen Fresno en Death Valley niet bijzonder veel te zien. Zo interessant is Lake Isabella ook niet. Zeker in die tijd zou ik dan vanaf Yosemite al zo ver mogelijk doorrijden om de volgende dag meer tijd voor death valley te hebben.
Als ze de 190 en m90 pakken zou ik niet verder rijden dan Kernville/Lake Isabella, maar dan is het de dag erna nog altijd veel rijden voor death valley.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Een gesloten Tioga Pass in april is eigenlijk een vast gegeven, geen verrassing. Afhankelijk van de hoeveelheid sneeuw die valt in de winter opent de ene bergpas al sneller dan de andere, maar het blijft uiteraard een stuk rondrijden als je hoger moet.

De route via Fresno en Bakersfield richting Ridgecrest lijkt me dan ook de beste keuze, maar ik zou dat toch op één dag proberen af te haspelen. Het is een uur of 6 rijden, als je dat een beetje goed indeelt moet dat toch lukken, vele is er onderweg immers niet te zien.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Maar Manon geeft aan geen grote afstanden te willen rijden. En ze kunnen toch ook nog de ochtend in Yosemite doorbrengen en pas later op de dag gaan rijden? Ridgecrest zelf is ook niet echt interessant.
Ik zou het gezien de onvoorspelbaarheid van het weer helemaal open laten. Als het in Yosemite niet aangenaam is zou ik zo ver mogelijk doorrijden. Zoek wat campings uit die op de route liggen en bepaal ter plekke waar je stopt.

Heb je al gekeken naar een camping in Yosemite? Je kunt het op 15 november reserveren. Zie hier voor meer informatie. Het is geen drukke periode maar er zijn nog niet veel campings open, dus ze zullen toch redelijk snel vollopen.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Maar Manon geeft aan geen grote afstanden te willen rijden
Waar dan?

Ridgecrest of Lone Pine net te ver staat er, maar dan nog zou één wat langere rijdag imo geen onoverkomelijkheid moeten zijn
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Tja, ze geeft aan dat Ridgecrest te ver is.
Ik zou dat ook geen punt vinden, maar goed, die afstand is niet het enige, het is ook wat je nog wilt doen in Yosemite of de dag erna in DV. En dat zou ik van het weer af laten hangen.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik wilde eigenlijk zeggen dat bovenlangs een veel mooiere route is, en met kinderen misschien wel leuk omdat je vrijwel zeker nog sneeuw treft als je b.v. de 88 neemt via de Kit Carson pass, maar ik zie dat dat niet zo goed in de route past in je route topic.
ManonLeijten
Amerika-ontdekker

Dank voor de tips.

We laten de route vanuit Yosemite langs Bakerfield en Death Valley open afhankelijk van het verloop. Mocht het soepel gaan, zouden we inderdaad lekker door kunnen rijden.

Marianne, we hebben de routetopic nog eens bekeken, met name de stuk na Las Vegas. Je doelt zeker op Zion, Bryce en Grand Canyon? We gaan nu overnachten in Grand Canyon ipv Williams. Ook gaan we Bryce bezoeken vanuit Page als de planning het toelaat.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Bryce vanuit Page?

Dat is bijna 6 uur in de auto zitten...
ManonLeijten
Amerika-ontdekker

Als je praat over heen en terug wel. Dat gaan we niet doen ;).

We gaan kijken in onze route en kijken het tijdens de rondreis wat de mogelijkheden zijn en of de jongens het toelaten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou in jullie geval eerder kiezen voor Zion dan voor Bryce; je rijdt er toch langs/door, het is er qua temperatuur aangenamer, en Springdale is een leuk dorp.
Je zult geen spijt krijgen van een camping bi de Grand Canyon. Mather is een mooie, ruime camping waar de herten over de camping lopen. Je kunt met de shuttlebus naar de rim.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer