Wel of niet alle overnachtingen van te voren reserveren?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Wel of niet alle overnachtingen van te voren reserveren?

Bericht door Renée76 »

RuthdeLange schreef:
Martin & Marianne schreef: Wij hebben er niet overnacht (wel in de lodge en in de Desert Pearl Inn) maar als ik het goed begrijp zijn het gewoon verschillende indelingen van de kamer, zoals je op de plattegrond kunt zien.

Marianne
Marianne, het zijn inderdaad verschillende indelingen maar ik vroeg me af of dat kwam omdat het 2 verschillende gebouwen waren...Maar heb nog steeds geen antwoord op mijn mail.
Wij zijn er afgelopen juli geweest. Je hebt inderdaad twee rijen gebiuwen, 1 in het verlebgde van het zwembad en 1 er tegenover. Ik weet niet of diegene met het ene floorplan nou in een ander gebouw ligt. Ik had nuet het idee dat het kant van het zwembad rustiger was. Zou ook niet weten waarom dat zo zou zijn.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Wel of niet alle overnachtingen van te voren reserveren?

Bericht door Ing »

RuthdeLange schreef:Voor eind juli volgend jaar is de annuleerbare double queen 161 dolar per nacht (bij de quality inn). Ik vind dat enorm veel of heb jij hem goedkoper geboekt? dat zion park motel heeft dan een betere prijs. Maar misschien ben ik al laat met boeken... Het is toch een gekke wereld eigenlijk.
Ik heb hem geboekt voor een weekend in april met ontbijt voor 220 dollar voor 2 nachten inclusief de tax. Dus dat vond ik een hele mooie prijs en een stuk goedkoper dan de andere opties.

Juli zal wel duurder zijn...
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
reddevil
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 feb 2015, 07:37
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wel of niet alle overnachtingen van te voren reserveren?

Bericht door reddevil »

Ing schreef:
reddevil schreef:Wij hebben in Springdale geboekt bij Quality Inn & Suites Montclair (let op, er zijn er 2.. de andere heeft ook een RV park). Ook behoorlijk betaalbaar (en ziet er meer up-to-date uit -- goede reviews ook), maar wel weer het probleem dat er een groot verschil is tussen non-refundable & flexible..
Ik heb deze ook geboekt. Het verschil deze non refundable en flexible op de eigen website is een stuk minder groot! Iets van 8 euro bij ons.
Hmm, misschien andere periode? Bij mij is het 29 dollar verschil. Heb je toevallig een kortingscode gebruikt om dat verschil omlaag te brengen?
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Wel of niet alle overnachtingen van te voren reserveren?

Bericht door Ing »

Ja, andere periode (weekend in april; zie post ervoor).

Volgens mij heb ik de ABN Save code gebruikt bedenk ik me nu. Of de senior discount (m'n moeder is 65). Maar volgens mij scheelde dat allemaal maar weinig met de choice membership rate (gewoon ff account aanmaken)

ABN save is voor iedereen toegankelijk; http://www.abnsave.com/
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
reddevil
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 feb 2015, 07:37
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wel of niet alle overnachtingen van te voren reserveren?

Bericht door reddevil »

Ik heb het hotel een paar weken geleden geboekt. Daarna hier gelezen over die ABN Save codes. Op dat moment waren de prijzen alweer wat omhoog gegaan, dus scheelde het amper. Ondertussen zijn de prijzen verder omhoog gegaan, dus heeft het helemaal geen nut meer... Triple A werkte niet via hun website (je moet een volledige code invullen, 16 cijfers ofzo), dus wellicht kan ik dat kaartje nog even op de balie gooien als ik arriveer.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Wel of niet alle overnachtingen van te voren reserveren?

Bericht door Ing »

Nee klopt, bij mij werkt AAA ook niet bij Choice. Bij alle andere ketens wel.

Ik zou het gewoon ook even in de gaten blijven houden en zodra de prijzen zakken die ABN save code gebruiken.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wel of niet alle overnachtingen van te voren reserveren?

Bericht door RuthdeLange »

Renée76 schreef:
RuthdeLange schreef:
Ik weet niet of diegene met het ene floorplan nou in een ander gebouw ligt. Ik had nuet het idee dat het kant van het zwembad rustiger was. Zou ook niet weten waarom dat zo zou zijn.
De kant van het zwembad ligt aan de tuin van het hotel ernaast. het andere gedeelte ligt aan de weg die er achter ligt. Vandaar. Heb nog maar weer een mailtje gestuurd ;-)
ludwig
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 05 jan 2009, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groene Hart

Re: Wel of niet alle overnachtingen van te voren reserveren?

Bericht door ludwig »

AAA kun je wel invullen als je bij een bestaande boeking het tarief wijzigt. Dan pakt hij wel de drie cijferige nederlandse code
reddevil
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 feb 2015, 07:37
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wel of niet alle overnachtingen van te voren reserveren?

Bericht door reddevil »

Dat laatste heb ik geprobeerd, maar dan wil hij de boeking niet aanpassen. Er verscheen een foutmelding. Overigens gebruik ik een Belgische code van VAB. Ik zou die van mijn vader van de ANWB misschien kunnen gebruiken (als hij dat nog heeft trouwens..). En zoals gezegd al niet interessant meer aangezien de prijzen omhoog gegaan zijn. Bovendien gaf de ABN code volgens mij meer korting.

Als het niet meer omhoog gaat, gooi ik mijn AAA pas wel op tafel bij het inchecken. Kans is aannemelijk dat ze de korting alsnog toepassen op de prijs waarvoor geboekt is. Meestal doen ze niet zo moeilijk. Ik heb in het verleden denk ik ooit 1x mijn AAA pas echt moeten laten zien..
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Wel of niet alle overnachtingen van te voren reserveren?

Bericht door Renée76 »

RuthdeLange schreef:
Renée76 schreef:
De kant van het zwembad ligt aan de tuin van het hotel ernaast. het andere gedeelte ligt aan de weg die er achter ligt. Vandaar. Heb nog maar weer een mailtje gestuurd ;-)
serieus, daar heb ik nou niet op gelet, volgens mij liep daar geen straat direct achter. als het al zo was hadden we er in ieder geval geen last van.
Wendyp
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 24 okt 2012, 20:02

Re: Wel of niet alle overnachtingen van te voren reserveren?

Bericht door Wendyp »

Voor Moab kan het zinvol zijn af en toe toch op hotwire.com te kijken. Ik heb daar maandag een speciale weekendactie geboekt: 3 nachten 3 t/m 6 augustus voor 292 euro (4 personen). Het blijkt het Best Western Plus Canyonlands Inn te zijn, dus behoorlijk mazzel want hotels zijn echt duur daar.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Wel of niet alle overnachtingen van te voren reserveren?

Bericht door Ing »

Mooie deal is dat!

Het onhandige aan Hotwire vind ik alleen dat het zonder gratis annuleren/wijzigen is, dus je zit er dan wel direct ook echt aan vast.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
reddevil
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 feb 2015, 07:37
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wel of niet alle overnachtingen van te voren reserveren?

Bericht door reddevil »

Zeer mooie deal inderdaad!

Moab is de enige plaats waar ik al wel wat vastgelegd heb (niet te annuleren dus). Reden: De geplande periode viel in het weekend voor wat betreft Moab, dus is het sneller vol en duurder bovendien. Weekends zijn helaas niet te vermijden, je zit altijd wel ergens ;). Daarnaast was het verschil met het flexibele tarief te groot.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: wel of niet alle overnachtingen van te voren reserveren?

Bericht door RuthdeLange »

reddevil schreef: Hotels.com vind ik al beter en de gratis nacht die je kan sparen maakt het vaak goedkoper tov booking.com. Daarnaast boek ik vaak via de website van het hotel zelf. Vaak goedkoper (via AAA korting bijvoorbeeld) of dezelfde prijs.

Ik dacht: dat is een goeie tip en ben al begonnen om via hotels.com te reserveren. Tot ik er achter kwam dat je die gratis nacht pas krijgt als je 10 nachten echt bent geweest (dus niet alleen geboekt). Dan kan ik het dus niet gebruiken voor de amerika-reis. En aangezien wij altijd gaan kamperen (en nooit in hotels slapen eigenlijk), heb ik er dan niet zoveel aan. Jammer zeg.
reddevil
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 feb 2015, 07:37
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wel of niet alle overnachtingen van te voren reserveren?

Bericht door reddevil »

Klopt inderdaad.

Maar wel logisch: pas na de betaling kunnen ze je gratis nacht geven. Als je inderdaad verder nooit naar hotels gaat heb je er niks aan. Maar stel dat de prijs hetzelfde is tov booking.com bijvoorbeeld, kun je het beter via hotels.com boeken en binnen een jaar na de laatste overnachting die meetelt een gratis weekendje weg in een hotel boeken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer