Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kostenplaatje camperreis West-Amerika.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Hilles
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Kostenplaatje camperreis West-Amerika.

Bericht door Hilles »

Wij willen volgend jaar (mocht het kostenplaatje uitkomen) met onze 3 pubers en een camper 21 dgn rondtrekken door west Amerika.

Zouden jullie me kunnen helpen met een kostenplaatje maken?
Naar mijn idee hebben we de volgende kosten

Vliegtickets naar LA of San Francisco.
Camperhuur 21 dgn
Camping
Brandstof
Excursies/nationale parken
Eten/drinken/boodschappen

We willen ruwweg

SAN Francisco, LA, Joshua treeplank, Grand canyon, Lake powel, Bryce canyon, las Vegas, Sequioa national park, yosemite park, san Francisco
Emootje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Kostenplaatje camperreis west amerika

Bericht door Emootje »

Ik stel voor om even op de pagina van Michelly te kijken: http://michelly.nl/index.htm
Daar staat vrijwel altijd op de laatste pagina een kostenplaatje van de desbetreffende reis. En leuke reisverslagen dus 2 vliegen in 1 klap.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hou ook de standaardroute erbij en bedenk dat je hiervoor met de camper (en ik reken dan Sequoia NP ipv Zion) beter een dag of 2 meer uit kunt trekken. Vooral het ophalen vd camper neemt veel meer tijd in beslag dan een huurauto.

Het kostenplaatje kan je idd van Michellys pagina halen. Lees ook de verhalen van Marenko en Rob (zoek op leden) die hebben ook veel camper ervaringen opgeschreven.

Qua prijs hangt ook veel af van wanneer je gaat. Puur het huren vd camper en overnachtingen is nauwelijks of niet goedkoper dan auto en huurauto. Overall denk ik zelf eerder een stuk(je) duurder, maar je kan wel overal heerlijk in ee natuur staan.

Qua excursies valt het allemaal wel mee wat je echt vooraf moet reserveren. Ik zou evt een helivlucht of dergelijke bij de Grand canyon tegenwoordig vooraf reserveren, Antelope canyon bij Page en Alcatraz bij San Francisco. De laatste kn 90 dagen voor je er bent en zou ik echt doen. Vol=vol en amper tot geen plek te verkrijgen op de dag zelf
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Voor de camperhuur kun je vrijblijvend offertes opvragen bij bijvoorbeeld Tiogatours. Zij zijn altijd zeer snel met antwoorden (binnen 1 dag) en het is geheel vrijblijvend maar dan weet je waar je op moet rekenen. Benzine prijs kun je ook redelijk inschatten als je weet hoeveel Miles je gaat rijden en waar je naar toe gaat. Wij zitten meestal rond de 700 euro voor 2500 mile. Campings kunnen variëren van gratis tot 70 dollar of zelfs meer per camping. Afhankelijk van waar je staat in de parken en state parks zijn de prijzen tussen de 15 dollar en 30 dollar. Aan de kust en bij de steden SF en LA liggen de prijzen een stuk hoger. Eten en drinken hoeft niet heel veel te kosten als je veel zelf eet in de camper. Ik denk dat wij onderweg ong 2500 euro uitgeven. Dit is voor eten, uit eten, excursies, kleding, jeep huur en of paardrijden etc. Wij reizen met zijn tweeen en zijn altijd vier weken weg. Nu hebben we het nog nooit exact bijgehouden dus ik kan er ook naast zitten :mrgreen:
Hilles
Amerika-newbie

Bericht door Hilles »

Het kostenplaatje van Michelly had ik al eerder gezien. Maar 500 euro per ticket?. Wel erg weinig denk ik.. Of te doen?

En inderdaad blijven we op sommige plaatsen 2 dagen.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het kostenplaatje van Michelly had ik al eerder gezien. Maar 500 euro per ticket?. Wel erg weinig denk ik.. Of te doen?
Dat hangt er echt vanaf wanneer je gaat en wanneer je boekt. Ik was vorig jaar 'maar' 320 euro kwijt voor een retour LA. Ga je in hoogzomer dan zal je tussen de €500 en €750 iets moeten kunnen vinden lijkt me. In ieder geval als alles zo blijft als het nu is in de wereld en er geen zaken gebeuren waardoor kerosine prijzen en dergelijke ineens sterk stijgen. Verder hangt dat ook nog af van een directe vlucht of met een overstap of dat je een multicity ticket hebt... ik heb voor 2012 en 2013 echt maanden gezocht naar tickets. Toen buiten het seizoen amper onder de 800 euro. Ineens een dag dat ze toen 600 euro waren en direct geboekt. Bleken ze een maand later ook nog een dag of 2 voor 550 te hebben gestaan, maar eenmaal geboekt moet je daar eigenlijk niet meer naar kijken.

Maar je zou eens kunnen kijken wat een camping op dit moment vraagt. Bv Dockweiler in LA, Marin in SF, Mather bij de Grand Canyon, Ruby's Inn/Sunset of North bij Bryce, Zion Canyon bij Zion, Sams town las vegas (al zou ik hier voor een hotel kiezen), Buckeye of Lodgepole voor Sequoia, één van de pines campgrounds in Yosemite (lees DIT topic)
Er zijn nog wel meer campgrounds, maar deze doe ik even uit het hoofd. Bij Joshua Tree en Death Valley zou ik het zo niet weten.
Probeer voor jezelf (of plaats het hier) ook al een soort route van dag tot dag uit te schrijven. Let op, 21 dagen is met de huurauto voor het standaardrondje m.i. echt het minimum. Met de camper ben je gemiddeld een 20% trager dan met een auto, dus als je veel moet rijden ben je wat langer onderweg. In Amerika denken ze groot (alles is BIG), maar voor de meeste reizen geldt m.i. toch wel less = more

Verder moet je van midden Mei tot midden September om Death Valley heen met een camper behalve als je bij Cruise Amerika huurt.
TIReppie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Bericht door TIReppie »

Hi. Wij zijn nu in de VS. Kosten van de campgrounds zijn in de national parks tussen 20 en 30 dollar. Voor een plaats op Marin RV bij San Francisco 80 dollar en 23 dollar pp als je met de ferry naar SF wilt. (Retour) met de camper wil je San Francisco en LA niet in...In La was Balboa RV 68 dollar. Rubys inn bij Bryce Canyon 54 dollar.
Brandstof: wij zijn nu zo'n 100 dollar per 300 mijl kwijt. (450km). Hebben een Roadbear c27-30 in gebruik. Is lekker groot en met 3 pubers geen overbodige luxe. ( Wij hebben er 2 van 14 en 16)
Voor camperhuur kun je idd terecht bij USTravel of Tioga. Beide evt via site of email. Letop: De supernarkt is best duur. Wij doen iedere 3 dagen voor 100 dollar aan boodschappen. We zijn wel op vakantie en kopen best wat lekkers dan. Uit eten bij Subway, McDonalds, Pizzahut zo'n 7-10,- dollar pp. (Gem)
Succes met de berekening. En oja €555,- per ticket betaald.
Bekijk onze familiewebsite over onze eerste Amerikatrip: https://familyof4roadtrip.wordpress.com/
Tips zijn welkom.
Hilles
Amerika-newbie

Bericht door Hilles »

PSV Wally We hebben al een reis van dag tot dag. Deze hebben we van kennissen. Wel willen we nog wat aanpassingen doen. Maar ik wil eerst weten of we met ons budget toekomen anders spaar ik nog een jaartje door. Als we gaan dan wil ik ook alles kunnen doen wat we willen. :D En bedankt voor je reactie daar kan ik wat mee.

TIReppie Wat leuk dat jullie nu daar zijn. Super geniet ervan!! Bedankt voor je reactie hier heb ik wat aan! Tickets zijn dus wel veel lager te krijgen als de dikke 1000 euro waar ze nu op staan! Mag ik vragen wat jullie voor de camper betalen? En ik heb je reisverslag bekeken en al geïnspireerd daardoor... :clap:

Waar kan ik het beste kijken naar vliegtickets? Je komt om in de sites :(
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik scan tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar kayak.com en kijk dan zelf nog bij de diverse luchtvaartmaatschappijen. Alhoewel ik vorig jaar mooie prijzen had via schipholtickets. Hou wel voor ogen dat bij problemen het vaak makkelijker is te vragen of reclameren als je direct bij een airline hebt geboekt dan via een tussenbedrijf.
En dan dus allerlei routes. Retourtjes en one way of multicity tickets. Dan moet je nog wel kijken of je daar ook overal je camper kunt ophalen en inleveren.

Ik hou voor buiten het hoogseizoen altijd een totaalprijs aan van €1000 per persoon per week voor alle directe kosten en dat komt altijd wel redelijk uit. Doe je er een pretpark bij of een dagje outletshoppen dan zal het hoger uitvallen :wink:
We hebben al een reis van dag tot dag. Deze hebben we van kennissen. Wel willen we nog wat aanpassingen doen.
De reden omdat ik het vroeg is dat je onderstaande in je openingspost schreef
las Vegas, Sequioa national park, yosemite park, san Francisco
je mist dan de tioga pass. Van Vegas boven death valley langs naar Lee Vining en dan via de tioga pass naar Yosemite, dan naar Seki en dan naar San Francisco is een veel mooiere route. Alleen zit je dan denk ik gelijk tegen die 21 dagen aan te hikken...
TIReppie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Bericht door TIReppie »

Hi
Ik meen zo'n €6000,- inclusief 3500 mijl vrije km. 4 personen kit, verzekering via europeesche en campingstoelen en tafel. Maar dit hebben we al in januari geboekt. De tickets gekocht in oktober of november. Een paar weken in de gaten houden op bijv. Skyscanner.
Waar we rekening mee gehouden hebben is vliegen naar Las Vegas door de week: dan zijn de hotels niet zo duur. Je moet nl bij aankomst eerst in een hotel overnachten alvorens je de camper mag ophalen. In San Francisco en LA zijn de interessante hotels duurder als in Las Vegas. Tevens was vliegen op Las Vegas goedkoper.
Bekijk onze familiewebsite over onze eerste Amerikatrip: https://familyof4roadtrip.wordpress.com/
Tips zijn welkom.
Miepie
Amerika-ontdekker

Bericht door Miepie »

Via travelhome.nl kun je online bekijken wat camperhuur kost! Hoef je niet direct een offerte aan te vragen en kun je wat 'spelen' met data en/of ophaallocaties.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Mooi dat je onze site al gevonden hebt :thumbup:
Het zal inderdaad niet meevallen om tickets voor 500 euro te bemachtigen in het hoogseizoen. Daar hadden wij destijds enorme mazzel mee. Ik denk dat tussen de 700 en 800 heel reëel is in de zomer.
Hilles
Amerika-newbie

Bericht door Hilles »

Elly, en die camper voor 3000 euro ben ik nog niet tegengekomen. Of was dit voor 2 wkn?
Erg leuk om je verslag te lezen :thumbup:
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Uit mijn hoofd dacht ik voor 18 dagen.
Crool
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Kostenplaatje camperreis West-Amerika.

Bericht door Crool »

Ik lees even mee met dit onderwerp en heb meteen een vraag.
Ik heb bij Travelhome, Tenzing Travel en USA-Reisen.de een offerte opgevraagd/gemaakt voor 22 dagen camperhuur in de zomer van 2018. Het verschil is € 300 in het voordeel van de Duitse reisorganisatie. Voordeel is o.a. dat ze het Eigen Risico standaard afkopen. Daarnaast zit het persoonlijk inventaris ook in de prijs. Bij de andere heb ik dit uit de prijs gelaten, dus eigenlijk is het prijsverschil dan nog groter (€ 450,00). Normaal nemen we die spullen namelijk zelf mee of kopen het in de USA.
Heeft iemand ervaring met USA-reisen.de of is dit verschil altijd aanwezig?
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

USA-Reisen.de is een veelgenoemde naam hier, met name voor autohuur en het feit dat ze goedkoop zijn.
Zij opereren o.a. ook onder de naam drive-usa.de, beide van Flamingo Company Fernreisen GmbH.

In 2009 ook gebruik gemaakt van deze organisatie voor autohuur, geen problemen mee gehad en geen extra kosten op locatie.
Ze hebben in ieder geval ervaring.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Je kunt eventueel ook nog kiezen voor een minivan mocht een camper te duur uitvallen.
Die zijn er ook voor vijf personen (al dan niet met tent bovenop).
Zelf geen ervaring mee.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Sandwitch
Amerika-ontdekker

Bericht door Sandwitch »

Al drie keer camper geboekt bij de duitse site, idd net wat goedkoper. Alleen maar goede ervaringen gehad tot nu toe.
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door jill1234 »

Ik haak even in. Wij gaan komende zomer met 2 volwassenen en 2 kinderen (9 en 11)
Kosten tot nu toe:
Brussel-LA voor 4 personen 1600 euro
camperhuur 18 dagen met Early Bird (Cruise America) 3700 euro
autohuur LA 48 uur: 100 euro
3 nachten hotel LA (eerste nacht en laatste 2 nachten) 450 euro
Antelope Canyon: 145 euro
Walvistour: 170 euro

18 nachten camping komen op ongeveer 700 euro
Alcatraz moet ik nog boeken, zal iets van 160 euro voor ons vieren.

Al met al denk ik dat we ons best moeten doen om het met 10.000 euro te redden, ondanks die zeer scherpe ticketprijs!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
SuperFieke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuperFieke »

Wij hebben in 2016 in hoogseizoen ongeveer dezelfde reis gemaakt met 2 volwassenen en 2 kinderen:
18 dagen camperhuur Cruise America en 3 nachten hotel in LA, we hebben zo'n 4500 km afgelegd. In het totaal kwamen wij op 13000 euro uit. We hebben toen wel meer betaald voor de vliegtuigtickets (3200 euro en een overnachting in Dusseldorf). Ook hadden we er nog Monument Valley bijgenomen (met jeeptour).

Ter vergelijking: In 2018 zijn we voor 28 dagen naar de USA geweest (zuidwesten en noordwesten), zelfde periode. Minivan gehuurd en geslapen in hotels en cabins in NP, 7000 km afgelegd. In totaal kwamen we maar rond de 10000 euro uit. Veel goedkoper dan de camper dus (en comfortabeler ook, maar dit is persoonlijk). Ofwel hadden we het door onze ervaring allemaal wat beter kunnen uitzoeken. We zijn deze keer wel op LV gevlogen en hebben maar 2100 euro voor de tickets betaald, dus dat scheelde ook al een pak.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer