Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Enkele algemene reisvragen voor een stressloos vertrek
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Re: Enkele algemene reisvragen voor een stressloos vertrek
Ja als je al vantevoren een stressloze reis wilt hebben zou ik zeker met de ouders naar de bank stappen en kijken wat de mogelijkheden zijn voor een CC. Zonder een CC ben ik bang dat het niet stressvrij zal verlopen en zeker moeilijkheden zal opleveren.
Ik heb nergens jullie leeftijd gezien, maar zijn jullie wel boven de 21? Of in ieder geval 1 van jullie?
Je geeft aan dat je evt een gsm kaart van verizon wilt kopen. Neem vooral niet deze provider, want deze werkt niet in de meeste telefoons. AT&T en T-mobile zijn aan te raden. Daarnaast kan je ook gewoon van wifi gebruik maken bij de hotels en onderweg.
Ook de app maps.me is gratis en offline te gebruiken en je kan specifiek staten downloaden. Ook sygic is een prima alternatief.
Ik heb nergens jullie leeftijd gezien, maar zijn jullie wel boven de 21? Of in ieder geval 1 van jullie?
Je geeft aan dat je evt een gsm kaart van verizon wilt kopen. Neem vooral niet deze provider, want deze werkt niet in de meeste telefoons. AT&T en T-mobile zijn aan te raden. Daarnaast kan je ook gewoon van wifi gebruik maken bij de hotels en onderweg.
Ook de app maps.me is gratis en offline te gebruiken en je kan specifiek staten downloaden. Ook sygic is een prima alternatief.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Hotels zijn allemaal geboekt, enkele zijn betaald. Ik vroeg het bij hen na en alle hotels accepteerden ook de prepaid kredietkaart van KBC die ik nu heb. Ik heb morgen een afspraak bij de bank (ING) om te bekijken wat mogelijk is ivm een kredietkaart.mtl schreef:Hoe zit het met de hotels? Zijn die al geboekt en betaald? Ook hotels vragen wel eens om een borg dmv creditcard.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Over je vraag 5: toen ik naar New York ging, was ik ook nog student. Ik heb toen wel gewoon een visa meegekregen voor de bank. Hen uitgelegd dat het was voor een reis. Er waren wel andere voorwaarden aan verbonden dan wanneer je werkt. Maar ik kreeg er wel gewoon eentje mee. Ik zou gewoon eens langs gaan bij de bank zelf en het daar eens navragen (dit was trouwens ook bij de KBC).
En niet vergeten van je gewone bankkaart op wereldwijd te laten zetten, zodat je ook daarmee eventueel geld kan afhalen
En niet vergeten van je gewone bankkaart op wereldwijd te laten zetten, zodat je ook daarmee eventueel geld kan afhalen

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Bedankt voor jullie reacties allemaal.
Ik ben net terug van de bank en ik heb mijn situatie nogmaals helemaal uitgelegd, en ik heb toch een kredietkaart gekregen met een limiet van €2500. Ik vermoed dat dit genoeg is voor de borg + betaling? (Huurprijs auto bedraagt €750)
Ik ben net terug van de bank en ik heb mijn situatie nogmaals helemaal uitgelegd, en ik heb toch een kredietkaart gekregen met een limiet van €2500. Ik vermoed dat dit genoeg is voor de borg + betaling? (Huurprijs auto bedraagt €750)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Prima, daar moet je mee kunnen toekomen.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
je kunt altijd het saldo op je CC via een bankoverschrijving weer aanvullen, zodat je besteedbare bedrag weer beschikbaar komt.
In de app van je bank of als je online inlogt kun je zien hoe hoog je overgebleven bestedingsruimte op je cc is. Als je dan geld overboekt van je reguliere rekening naar je CC is het bedrag direct weer beschikbaar tot maximaal de afgegeven €2500
In de app van je bank of als je online inlogt kun je zien hoe hoog je overgebleven bestedingsruimte op je cc is. Als je dan geld overboekt van je reguliere rekening naar je CC is het bedrag direct weer beschikbaar tot maximaal de afgegeven €2500
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
TS komt uit België en hier kennen we dat systeem niet van bedragen op je CC te storten. Je hebt je limiet, en daar gaan de betalingen af die je doet of de sommen die geblokkeerd worden.Terpies schreef:je kunt altijd het saldo op je CC via een bankoverschrijving weer aanvullen, zodat je besteedbare bedrag weer beschikbaar komt.
De CC hier geeft je gratis een krediet voor laat ons zeggen max. 40 dagen (= bestedingsmaand + 10tal dagen voordat geld van je rekening gaat)
- Bushmaster
- Amerika-expert
Alamo (Las Vegas) heeft bij mij nog nooit enig bedrag gelocked op mijn creditcard,limiet van €2 500. Ik vermoed dat dit genoeg is voor de borg + betaling? (Huurprijs auto bedraagt €750)
niet bij pre-pay en niet bij post-pay boekingen. Ik kan in de Visa-app wel reserveringen (borg) van Hotels etc zien, maar van Alamo nog nooit wat tegen gekomen, kon ook altijd de CC tot de max belasten.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Ja bij mij wel in juni bij Alamo Miami hoor.... €0,89 om precies te zijn
Was ook prepaid maar dit was de 'borg'

Was ook prepaid maar dit was de 'borg'
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Het gaat er ook niet om dat ze een borg inhouden bij Alamo, maar ze willen gewoon creditcard gegevens om evt schades op te kunnen belasten. Het is voor hun gewoon een soort van verzekering dat de huurder ook eventuele kosten kan dragen.
Maar goed in ieder geval dat je een CC hebt en de limiet is zeker voldoende voor de autohuur! Nu kun je in ieder geval wat dat betreft stressvrij op vakantie
Maar goed in ieder geval dat je een CC hebt en de limiet is zeker voldoende voor de autohuur! Nu kun je in ieder geval wat dat betreft stressvrij op vakantie

Oke zou kunnen idd... ik kan op VISA wel tussentijds extra betalingen doen om mijn kredietruimte weer te vergroten tot het maximum, bij Mastercard (via ING) werkt dit inderdaad anders, omdat deze gekoppeld is aan mijn ING bank rekening.Pascal schreef:TS komt uit België en hier kennen we dat systeem niet van bedragen op je CC te storten. Je hebt je limiet, en daar gaan de betalingen af die je doet of de sommen die geblokkeerd worden.Terpies schreef:je kunt altijd het saldo op je CC via een bankoverschrijving weer aanvullen, zodat je besteedbare bedrag weer beschikbaar komt.
De CC hier geeft je gratis een krediet voor laat ons zeggen max. 40 dagen (= bestedingsmaand + 10tal dagen voordat geld van je rekening gaat)
Ik heb geen ervaringen met het bijstorten op mijn MasterCard idd, dus dat zou nagevraagd moeten worden. In de US gebruik ik bij voorkeur mijn VISA.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Wij hebben vorig jaar een simkaart van AT&T gekocht voor +/- €60. Dit jaar hebben we T-Mobile geprobeerd (€50). Om te navigeren is dit niet nodig maar is nog zo gemakkelijk als je onderweg iets wilt opzoeken. De dekking van AT&T vonden we vorig jaar beter. Of dit effectief aan AT&T ligt of niet kan ik niet zeggen daar we vorig jaar in het Oosten zaten, dit jaar in het Westen.sennevr schreef: 2. Om mijn gsm als GPS te gebruiken moet ik natuurlijk een nieuwe simkaart kopen. Ik heb op dit forum al wat gelezen over Prepaidzero, Zipsim en USAprepaidcard.com. Deze aanbieders geven je wel niet de mogelijkheid tot een 4G netwerk, en ik weet ook niet of ik met deze simkaarten genoeg ontvangst zal hebben. Wat is de beste optie voor mij? Ik heb enkel mobiele data nodig. Koop ik dan best een simkaart in de VS zelf van vb. Verizon?
Om te navigeren heb ik de beste ervaring met Here (we go). Kaarten thuis downloaden en je kan kiezen om de app on of offline te gebruiken. Als je de app online gebruikt kan je in de app zelf opzoekingen doen.
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 641 Weergaves
-
Laatste bericht door Nagini
-
- 5 Reacties