Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

hoogseizoen: zelf boeken of niet

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Sab75
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

hoogseizoen: zelf boeken of niet

Bericht door Sab75 »

Hoi hoi,

volgend jaar staat er weer een reis naar het Zuidwesten gepland. Wij zitten aan de schoolvakanties vast en nu willen wij graag weten of jullie altijd zelf alles boeken of via bijv Tioga tours boeken.
Ik heb een offerte aangevraagd bij Travelnauts (daar hebben wij vorige keer geboekt tot tevredenheid) maar deze is vrij hoog uitgevallen.
Ik zit al een tijdje op allerlei boekingssites te kijken naar de hotels die onze voorkeur hebben en ik vraag me af of een reisbureau dit niet voordeliger kan in het hoogseizoen.
Dit geldt ook voor de tickets, ik heb ze zelf niet goedkoper kunnen vinden dan rond de 1000,- p/s incl. 1 tussenstop.
Het zou gaan om tickets naar Las Vegas en retour San Diego naar AMS/DU/BRU.
Hebben jullie tips en ervaring voor het hoogseizoen? We neigen naar zelf alles regelen maar zijn wel bang dat we dan nog veel duurder uit zijn.
We zijn met 2 volw en 1 kind (11), we gaan 4 weken (vertrek ongeveer 19-7 tot 17-8-2018), met de auto en het budget is 9000,- MAX!! Dit betreft dan voor de auto, hotels en tickets. Reëel?
Ik hoop dat jullie ons kunnen tippen!
Alvast bedankt!
2005 New York
2015 Zuidwesten
2017 Florida
2018 Zuidwesten
2022 Zuidwesten
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: hoogseizoen: zelf boeken of niet

Bericht door SuzieQ »

Zelf boeken is echt veel goedkoper.
Helemaal als je goedkope tickets kunt scoren in een flashsale maar vorig jaar hadden wij geen flash sale en zaten wij nog 1500-2000 onder de offertes.

Qua budget hangt het maar net van je wensen af of dit haalbaar is.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

wij hadden dit jaar tickets voor 680pp. veel goedkoper dan de offertes. wat de rest betreft ligt het ana jezelf, welke accomodaties, wat voor auto etc.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Een reisbureau kan hier en daar een paar procent van de korting die zij krijgen aan jou gunnen, maar dat doen online agencies ook (denk aan de Genius kortingen van booking.com, de regelmatige 10% kortingsacties van Expedia/hotels.com waar je mee wordt doodgegooid als je wat hotelboekingen hebt gedaan via hen, etc).

Voor tickets geldt dat een TA exact dezelfde prijzen krijgt als dat jij direct bij de airline hebt. In de airline tarieven zit vaak een service fee van EUR 20 / $25 oid, maar dat is dus voor een travel agent de marge die zij zelf maken.

Al met al: zelf regelen levert je zoveel meer flexibiliteit en value for money op.

Vwb tickets: je gaat volgend jaar pas. Je bent dan ook nog veel te vroeg voor gunstige ticketprijzen. Overigens zou ik je willen adviseren om enige flexibiliteit in te bouwen in je schema. Zoek bij tickets ook voor een terugvlucht vanaf LAX, dat is vaak (veel) voordeliger. Die twee uurtjes rijden kunnen er ook nog wel bij toch? En datzelfde geldt voor je aankomst in LAS. LAX-LAS is 4 uurtjes rijden. Als dat veel geld scheelt in de tickets, why not? Het geeft je direct ook veel meer flexibiliteit in autohuur, omdat je dan sowieso geen drop fee's hebt /en/ je bij autohuur die aanvangt in CA altijd een gratis extra bestuurder hebt, ongeacht wie dat is, etc.

Ter info: je vliegt nu voor ca EUR 360 met Skyteam (diverse AF, KL en DL vluchten) eind augustus/begin september op en neer naar LAX of SFO (of een combinatie daarvan). Dat zijn denk ik de tarieven die je zoekt. Maar die ga je nu nog niet vinden voor volgend jaar in de zomer.
Sab75
Amerika-ontdekker

Bericht door Sab75 »

@Roelb dank voor je reactie, ik ben nu nog niet aan het kijken voor volgend jaar maar heb wel het afgelopen jaar op verschillende tijden de sites gecheckt voor deze zomer om te kijken wanneer boeken gunstig zou zijn. Onze reis eindigt sowieso in San Diego ivm bezoek daar. Onze laatste ervaring met rijden LA-SD en v.v. was dat dit wel wat langer is dan 2 uurtjes maar idd voor een gunstiger prijs is dit wel een optie. Verder willen we de kustweg naar beneden nemen dus starten in San Francisco is dan lastig, maar ook hier is het dan wellicht een optie om te starten in LA en dan naar LV te rijden.

Als wij inderdaad ook 1500 onder de offerteprijs kunnen boeken dan zijn onze hotels langs de kust wel haalbaar! :-)
2005 New York
2015 Zuidwesten
2017 Florida
2018 Zuidwesten
2022 Zuidwesten
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In het hoogseizoen hoeft een reisbureau in de regel niet duurder te zijn dan zelf boeken. Alleen zit je qua lokaties dan vaak gewoon echt niet handig. Zeker niet als het ook overal nog eens enorm druk is. Wil je de wat betere, maar toch goedkopere plekken dan zal je er dus wel optijd bij moeten wezen als je het zelf regelt.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Gewoon zelf boeken, heb je alles zelf in de hand en heb je ook nog eens voorpret.
Annemiek94
Amerika-ontdekker

Bericht door Annemiek94 »

Wij vertrekken a.s. donderdag en hebben ook zelf alles geboekt. Zitten helaas ook vast aan de bouwvak (ondanks we 2 dagen eerder mogen vertrekken), maar goed te doen! Moet er niet aan denken om een georganiseerde reis te boeken. Nu hebben we zelf kunnen bedenken wat we allemaal willen bezoeken, wat voor auto we rijden, hoe lang we op bepaalde plekken blijven enzovoorts. Kost -ondanks perfecte hulp van 't forum- wel aardig wat tijd, maar de voorpret maakt het des te leuker!

We hebben ons ticket + motel voor de eerste 3 nachten via Expedia geboekt. Hebben een directe vlucht met KLM, en betalen iets minder voor de combinatie ticket/motel dan wanneer we een los ticket hadden geboekt. Dus wellicht dat dat nog een tip is. En goed de huurprijzen voor de auto in de gaten houden, wij hebben een reservering gecanceled toen we zagen dat we 200/300 euro minder kwijt zouden zijn als we op dat moment via dezelfde site weer zouden boeken. Zulke dingen kun je niet wanneer je via een derde partij hebt geboekt. :thumbup:
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Sab75 schreef:Onze laatste ervaring met rijden LA-SD en v.v. was dat dit wel wat langer is dan 2 uurtjes maar idd voor een gunstiger prijs is dit wel een optie.
Het ligt er helemaal aan hoe laat je op LAX moet zijn (en op wat voor dag). Kijk, je moet niet een outbound vlucht om 18.00 regelen. Maar daar ben je zelf bij en de vluchten naar Europa gaan vaak pas later op de avond weg of juist vroeg in de ochtend en dan is het prima in twee uurtjes te doen. En anders rij je iets eerder naar LA, ga je nog even aan het strand liggen in Venice en rij je vanaf daar naar LAX. Al met al zie ik heel veel gunstige fare codes voorbij komen die geldig zijn voor LAX (en vaak ook SFO, soms LAS), maar eigenlijk nooit iets voor SAN. En ook qua autohuur zit je dan waarschijnlijk een stuk gunstiger.
BjornStorme
Amerikafan

Bericht door BjornStorme »

Zeker zelf boeken ... is van ons de derde maal dat we dit doen en komen altijd veel goedkoper uit dan reisbureau’s.
Ons budget voor dit jaar 3 weken NW USA en Canada is net boven de 5000 euro uitgekomen voor de vluchten vanuit Brussel met BA naar Seattle, huurwagen en alle overnachtingen inbegrepen. Slapen ook veel in de Nationale parken wat bijna altijd de duurste plaatsen zijn ....

Ook in de hoogseizoen periode, zit momenteel op de luchthaven in Londen :wink: te wachten op onze vlucht naar Seattle.

Ik boek veel met tripadvisor en booking.com, vluchten met Skyscanner of Kayak. Slaapplaatsen in de nationale parken meestal via hun eigen website.

Zeker doen zou ik zeggen, zoals veel reeds aanhaalden is dit ook al een plezier en avontuur op zich om de reis zelf uit te stippelen.

Good luck!
2015: West-USA (CA, AZ, NV, UT)
2016: NorthWest-USA (CO, SD, WY, ID, MT, UT)
2017: NorthWest USA + West-Canada (WA, MT, AB, BC)
2018: Namibië
2019: Australië
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Het zoeken naar goede ticketprijzen is een sport op zich.
Je gaat naar Las Vegas en terug vanaf San Diego.
Misschien kun je toch eens kijken naar terug vanaf Los Angeles wat veelal goedkoper is dan SD.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
MikeAmerika
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MikeAmerika »

Zoiezo zelf boeken!
Lekker zelf de hotels/locaties opzoeken. Tickets zijn goedkoper als je ze zelf boekt. Zeker als je retour LA/SF/Vegas pakt. Meestal zit je dan rond de 500 pp.
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
Edman!
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Cashback / Korting op Amerika rondreis

Bericht door Edman! »

Als je zelf online boekt kun je vaak ook nog gebruik maken van cashback websites (@roelb wist je dat al?). Bij deze websites ontvang je een vergoeding voor een online (hotel/vliegtickets/autohuur) boeking die je gemaakt hebt via hun website. De meeste bekende reiswebsites staan er wel bij. Een website die de hoogste cashback aanbiedt is CashbackTotaal.nl. Lid zijn is helemaal gratis (sinds dit jaar).
Expedia staat daar bijvoorbeeld ook tussen en je ontvangt dan een cashback van 9% op een hotelboeking, 6% op een package boeking (hotel+vlucht) en 7% op de autohuur. Ook Booking.com, Hotels.com en Rentalcars.com staan er op, daarnaast ook vele andere webshops zoals Bol.com, Wehkamp, Blokker, MediaMarkt, etc. Ik wil er geen reclamepraatje van maken maar het scheelt echt veel als je zelf alles boekt voor een Amerika rondreis via de bekende hotelwebsites. Eventueel geldende Kortingscodes kun je ook nog eens gebruiken zo krijg je korting op korting en ben je zeker goedkoper uit dan via een reisbureau. :wink:
Laatst gewijzigd door Edman! op 19 jul 2017, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Travel USA (2010-now) o.a.: roadtrip SW, roadtrip Denver-LA, Las Vegas, Grand Canyon, Yellowstone, NYC, Washington, SF.
Raymon
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Raymon »

@Edman!
Damn, dat had ik eerder moeten weten! We hebben juist alle reserveringen op booking.com afgerond :(
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Maar dat werkt zeker alleen met prepaid betalingen?
Want ik kies altijd annuleerbare hotels die ik ter plekke pas hoef te betalen.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Het is allemaal van hetzelfde laken een pak.

Boek je via de bekende boekingssites dan kun je vaak 10% korting scoren. Bij booking.com als je Genius member bent (automatisch na een paar boekingen). Bij hotels.com/expedia krijg je elke 10 nachten 1 nacht gratis, of je gebruikt een van de talloze 10% kortingsbonnen die dagelijks in je mailbox belanden als je een account hebt. Deze brokers geven zo een deel van hun marge terug aan loyale klanten, maar ik vermoed dat het overgrote deel van de boekingen gewoon zonder korting zal zijn en het overgrote deel van de gratis nachten bij Expedia/hotels.com niet wordt benut.

Boek je via AAA rates of als loyalty member bij een van de grote hotelketens dan kun je vaak ook makkelijk diezelfde 10% korting halen (vaak meer) en is het ook nog regelmatig flexibeler.

Kies je voor cashback constructies dan krijg je geen korting, maar krijg je achteraf wat terug. Tja, geef mij dan maar gewoon meteen die lagere prijs.
Sab75
Amerika-ontdekker

Bericht door Sab75 »

@Edman Wat een goeie tip! Dat ga ik zeker uitzoeken :-)
Voor wat betreft boeken via een TA is dit natuurlijk in ons geval géén pakketreis, dit soort reizen kan niemand voor je bepalen, wij hebben zelf (dankzij jullie tips) de hotels aangegeven die wij willen gebruiken en ook de route stippelen wij zelf natuurlijk uit. Maar omdat het ook weleens zo kan zijn dat TA juist goede prijsafspraken hebben met bepaalde ketens kunnen zij overnachtingen goedkoper aanbieden. Vandaar dat wij toch de offerte hebben aangevraagd. Helaas gaat dit niet op voor onze keuzes dit keer ;-)
Dus we zijn helemaal overtuigd en gaan het inderdaad zelf boeken.
Heeft iemand van jullie ervaring met Expedia en het totaalpakket boeken daar? Dus vlucht, hotel (voor de eerste 2 nachten bijv) en een auto huren?
Of is alles ergens los boeken dan weer voordeliger? Of ligt dit ook weer aan wanneer je gaat kijken?
2005 New York
2015 Zuidwesten
2017 Florida
2018 Zuidwesten
2022 Zuidwesten
Edman!
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door Edman! »

@vito, Volgens mij werkt het op alle soorten boekingen die op de vermelde hotelwebsites worden gedaan. De hotelwebsite (Booking/Expedia b.v.) ontvangt er een vergoeding voor en jij dus ook de cashback.

@roelb Via de cashback website kun je ook gebruik maken van de geldende kortingen op dat moment op een hotelwebsite als Hotels.com/Expedia. Dus als je bijvoorbeeld een 10% kortingscode hebt voor Expedia en je boekt via de Cashbackwebsite dan krijg je dus 19% korting in totaal (10% van de kortingscode en 9% van de cashback). En dit geldt ook voor Genius member bij Booking.com (+4.8% cashback) en de gratis nacht bij Hotels.com (+7% cashback). Het is dus stapelbaar (uitzonderingen daargelaten). Ik heb het zelf al vaak ondervonden. Op hotelboekingen zit echt een grote marge. Je bent een dief van je eigen portemonnee als je het niet zou gebruiken die cashback, het ligt voor het oprapen namelijk.
Travel USA (2010-now) o.a.: roadtrip SW, roadtrip Denver-LA, Las Vegas, Grand Canyon, Yellowstone, NYC, Washington, SF.
MiniMe
Amerikakenner

Bericht door MiniMe »

Sab75 schreef: Heeft iemand van jullie ervaring met Expedia en het totaalpakket boeken daar? Dus vlucht, hotel (voor de eerste 2 nachten bijv) en een auto huren?
Of is alles ergens los boeken dan weer voordeliger? Of ligt dit ook weer aan wanneer je gaat kijken?
Het ligt eraan, inderdaad.
Via Expedia heb je ook meerdere mogelijkheden: alles apart, vlucht + hotel, vlucht + auto, vlucht + hotel + auto...
Gewoon kijken en vergelijken, vergelijken, vergelijken.

Persoonlijk houd ik alles zoveel mogelijk annuleerbaar, maar met een vlucht kan dat uiteraard niet. Dus daarvoor stel ik een maximumtarief en een paar andere voorkeuren (aantal stops, luchthavens, reistijd...) vast waar ik niet vanaf wil wijken. Zodra ik iets voorbij zie komen wat aan de prijs en de andere voorwaarden voldoet, boek ik dat. Het heeft geen zin om te wachten op een voordeliger tarief dat misschien toch niet meer komt.

Als blijkt dat Expedia een voordelig combo-aanbod heeft, kies ik daarvoor. Zoniet wordt het alles apart.

Wij vertrekken binnen een paar weken en ik heb voor heel wat overnachtingen op dit moment nog meer dan één optie staan, die ik in de komende dagen ga optimaliseren in functie van de laatste trajectaanpassingen e.d.
Memories...
Sab75
Amerika-ontdekker

Bericht door Sab75 »

Ik zie dat je bij Expedia maximaal 26 dagen kunt boeken icm een hotel en auto..Gaat m niet worden helaas
2005 New York
2015 Zuidwesten
2017 Florida
2018 Zuidwesten
2022 Zuidwesten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer