Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe druk is Los Angeles?
Re: Hoe druk is Los Angeles?
Nee @MrVanilla, het is helemaal niet erg om dat toe te lichten, en dat heb ik volgens mij dan ook ruimschoots gedaan. Ik verbaasde me alleen over de expliciete vraag, want ik ging er eigenlijk domweg vanuit dat niemand files leuk vindt.
Die parken die jij noemt zijn inderdaad ook druk. Ben er geweest, ze zijn prachtig, maar ik kom er nooit weer! Eerlijk gezegd vind ik 'mijn Amerika' vooral in de ruimte tussen die nationale parken. Vorige maand nog zaten we in Z.O Oregon en in N.O California. Schitterend, leeg, puur en nauwelijks een niet-Amerikaanse toerist.
Die parken die jij noemt zijn inderdaad ook druk. Ben er geweest, ze zijn prachtig, maar ik kom er nooit weer! Eerlijk gezegd vind ik 'mijn Amerika' vooral in de ruimte tussen die nationale parken. Vorige maand nog zaten we in Z.O Oregon en in N.O California. Schitterend, leeg, puur en nauwelijks een niet-Amerikaanse toerist.
Tsja, jij hebt het over een 'stressvolle' eerste vakantiedag. Ik kan niet ruiken waar die stress dan vandaan komt, vandaar mijn vraag. Maar dan moet je inderdaad op een andere stad vliegen en hopen dat je daar niet in een file terecht komt. Maar in alle grote steden waar ik ben geweest in Amerika was het druk.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Als ik dit zou lees zou ik idd ook als ik to was een hotel bij lax nemen en dan de volgende ochtend vroeg op pad.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Het is inderdaad net zoiets als dat je niet op een vrijdagmiddag om 16.00u op Schiphol wilt landen om daarna via de A9 en A2 danwel A1 richting het zuiden of oosten te rijden.
Probeer met je aankomsttijd de echte spitstijden te mijden en dan zit je goed. Houd er rekening mee dat je door de shuttlebussen op LAX iets langer bezig bent om vanaf landing om in je huurauto te komen. LAX is meestal ook de snelste met baggage claim, dus reken op 45 minuten van jetbridge tot auto, plus eventueel wat extra tijd voor immigrations als LAX je port of entry is (maar de lange baggage claim tijd compenseert dat wel weer).
Probeer met je aankomsttijd de echte spitstijden te mijden en dan zit je goed. Houd er rekening mee dat je door de shuttlebussen op LAX iets langer bezig bent om vanaf landing om in je huurauto te komen. LAX is meestal ook de snelste met baggage claim, dus reken op 45 minuten van jetbridge tot auto, plus eventueel wat extra tijd voor immigrations als LAX je port of entry is (maar de lange baggage claim tijd compenseert dat wel weer).
Wij zijn gewend aan het verkeer in Houston, en volgens mij is dat niet veel minder dan LA. Vorige maand stonden we bij Utrecht in de file, en we verlangden spontaan terug naar het verkeer in Houston
. In mijn ogen is het Amerikaanse verkeer minder stressvol dan het Nederlandse.

Terug in Texas!
Het lijkt me, mijn topicstart teruglezend, overduidelijk dat mijn stress/zorg verkeergerelateerd is. Ondanks jouw melding dat je dat niet 'kunt ruiken' heb je dat toch opvallend goed begrepen want je vroeg mij eerder expliciet waarom ik moeite met files heb. Tsja.SanFran schreef:Tsja, jij hebt het over een 'stressvolle' eerste vakantiedag. Ik kan niet ruiken waar die stress dan vandaan komt, vandaar mijn vraag.
Ik heb nergens expliciet gevraagd waarom je moeite hebt met files. Ik heb gevraagd waar je je exact druk om maakt en 2 vervolgvragen gesteld, of dat gaat om het krijgen van een ongeluk of om uren onderweg zijn of iets anders. Daar staat nergens het woord files en moeite. Het is voor jou overduidelijk waarom je een vraag stelt, maar ik ken je niet en lees het verhaal voor het eerst. Voor mij was het verhaal niet duidelijk. Ik heb alleen een reactie in dit topic achtergelaten om behulpzaam te zijn en ik vind het jammer dat als ik een vraag stel een reactie krijg als 'moet ik dat echt uitleggen'. Maar goed, ik ga verder geen discussie voeren. Ik denk dat je inmiddels genoeg reacties hebt van mensen die verschillende ervaringen hebben om zelf een inschatting te maken wat je het beste kunt doen 

2011: Zuidwesten
Ik vind het verkeer in en om LA ook een bezoeking hoor. Eén van de redenen dat die omgeving voor ons een stuk lager staat in het lijstje van vakantiebestemmingen, ondanks dat we er toch ook leuke dingen hebben gedaan de keren dat we er waren. Dus als je andere vliegvelden kan gebruiken die ook in je gewenste route passen, kan ik me heel goed voorstellen dat je LA liever links laat liggen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Ik kom vanuit death valley en ga dan naar glenndale om vanuit daar naar universal studios te gaan ,dag erna ga ik naar redondo beach, is dat ook een drukke route?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Afhankelijk hoe je naar glendale rijdt die route wel of niet. Via Palmdale en Angeles NF niet bijvoorbeeld, maar dan heb je wel bergwegen op het einde vd rit. Via Victorville, San Bernadino en dan de 210 is al drukker.
Van Universal naar Redondo hangt sowieso erg af van het tijdstip, maar ga daar vanuit dat het zeker tot in de buurt van LAX druk zal zijn op de snelwegen
Van Universal naar Redondo hangt sowieso erg af van het tijdstip, maar ga daar vanuit dat het zeker tot in de buurt van LAX druk zal zijn op de snelwegen
Teksten/woorden/begrippen kunnen inderdaad schuren. Ik associeer 'drukte' direct met 'files'. Jij kennelijk niet en vraagt me waarom ik me 'druk maak' wat ik weer synoniem vind aan 'moeite hebben met'. En dat leek mij juist een tamelijk retorische vraag want volgens mij heeft iedereen in meer of mindere mate 'moeite' met files of verkeersdrukte in het algemeen. Ach, ik geef direct toe dat het soms nauw luistert en dat woorden/zinnen discussies kunnen uitlokken en je op het verkeerde been kunnen zetten. Er kunnen zelfs oorlogen door ontstaanSanFran schreef:Ik heb nergens expliciet gevraagd waarom je moeite hebt met files. Ik heb gevraagd waar je je exact druk om maakt en 2 vervolgvragen gesteld, of dat gaat om het krijgen van een ongeluk of om uren onderweg zijn of iets anders. Daar staat nergens het woord files en moeite. Het is voor jou overduidelijk waarom je een vraag stelt, maar ik ken je niet en lees het verhaal voor het eerst. Voor mij was het verhaal niet duidelijk. Ik heb alleen een reactie in dit topic achtergelaten om behulpzaam te zijn en ik vind het jammer dat als ik een vraag stel een reactie krijg als 'moet ik dat echt uitleggen'. Maar goed, ik ga verder geen discussie voeren. Ik denk dat je inmiddels genoeg reacties hebt van mensen die verschillende ervaringen hebben om zelf een inschatting te maken wat je het beste kunt doen

Zoals je aangeeft heb ik inmiddels veel berichten gelezen met tips en adviezen, bijv. om files te omzeilen/ontlopen. Aan de hand daarvan kan ik inderdaad een goede inschatting maken.
Dank daarvoor, aan iedereen.
Wat ga je nu doen?
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Weet ik nog niet Suzie, maar ik vlieg in ieder geval niet op Los Angeles. Voor wat betreft de VS 2018 oriënteer ik me rustig verder - er rest nog zoveel schoons. Eerst in september naar een heel rustig Grieks eilandje en in november op familiebezoek in Indonesië. Dan heb ik meteen mijn drie favoriete bestemmingen genoemd. Ofschoon ik bijv. Schiermonnikoog of mijn tuin ook heel fijn vind.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als we het over verkeer hebben hoop ik niet voor je dat je naar Jakarta gaat.... maatvoer
Als je iets rustiger wilt landen is Vegas, zeker buiten de spits al aangenamer. Naar SF kan je evt de eerste dagen met het OV de stad in. Wel eerst met koffers en al in de metro/BART.
Als je iets rustiger wilt landen is Vegas, zeker buiten de spits al aangenamer. Naar SF kan je evt de eerste dagen met het OV de stad in. Wel eerst met koffers en al in de metro/BART.
-
- Amerika-ontdekker
Wij vliegen op woensdag 20 september terug van LAX naar DUS.
Heb ik genoeg tijd ingecalculeerd als we de auto om 16h afleveren en onze vlucht om 19h15 is?
Hoe is de "file" in LA op dat uur, als we van Venice Beach richting LAX rijden?
Heb ik genoeg tijd ingecalculeerd als we de auto om 16h afleveren en onze vlucht om 19h15 is?
Hoe is de "file" in LA op dat uur, als we van Venice Beach richting LAX rijden?
2010: NY
2013: NY
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten + New York
2019: Yellowstone & The Rockies
2013: NY
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten + New York
2019: Yellowstone & The Rockies
Zeker, ik ken de stad en weet hoe het daar is. Vergeleken met Jakarta is LA het verkeerstuintje van Legoland.PSVwally schreef:Als we het over verkeer hebben hoop ik niet voor je dat je naar Jakarta gaat.... maatvoer
@VerstiJ
Als ik jou was zou ik om 14/14:30 richting LAX rijden vanuit Venice Beach. Reken op een uur a 1,5 rijtijd.
Als je je auto inlevert, wordt je met een bus naar het vliegveld gebracht.
Zorg wel dat je weet vanuit welke terminal je vertrekt, dat moet je weten als je mee wilt met de bus.
Als ik jou was zou ik om 14/14:30 richting LAX rijden vanuit Venice Beach. Reken op een uur a 1,5 rijtijd.
Als je je auto inlevert, wordt je met een bus naar het vliegveld gebracht.
Zorg wel dat je weet vanuit welke terminal je vertrekt, dat moet je weten als je mee wilt met de bus.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ja, het is druk. Voordeel is wel dat je na het afhalen van de auto niet direct op een snelweg gedropt wordt. Je hebt alle tijd om je te orienteren. Over 5 weken gaan we ook weer, de route naar het hotel heb ik virtueel (google maps) al gereden. Dat geeft ook wat rust. Het vraagt op de snelweg wel veel van de concentratie. Met name de op - en afritten... En ach, als je dreigt een afrit te missen (regelmatig dus
) geen abrupte bewegingen, een diepe zucht en rij gewoon door tot de volgende.. je komt er echt wel.

Wat man mijn vorig jaar tegenviel was in het pikkedonker wegrijden vanaf de autoverhuur.
Hij vind het echt donkerder dan in Nederland en dat viel vooral die eerste avond echt tegen.
Hij vind het echt donkerder dan in Nederland en dat viel vooral die eerste avond echt tegen.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Van Venice naar LAX 1,5uur?? Reken eerder op een 30/45 minuten maximaal hoor. Zoals ik al eerder aangaf in dit topic aangaf. Rij om Marina del Rey en pak de 1/Lincoln Boulevard@VerstiJ
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 2868 Weergaves
-
Laatste bericht door Elendan
-
- 19 Reacties