Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer camping Yosemite NP reserveren voor bezoek juli 2018?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Linda12
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Wanneer camping Yosemite NP reserveren voor bezoek juli 2018?

Bericht door Linda12 »

Wij gaan volgend jaar juli een rondreis maken, waarbij we onder andere Yosemite bezoeken. Ik lees overal dat je de campings in het park erg vroeg moet reserveren, maar als ik naar de site ga van de National Parks dan zie ik dat ik pas in februari kan boeken voor juli. Klopt dit? Heeft iemand hier ervaring mee?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Wanneer camping Yosemite NP reserveren voor bezoek juli 2018?

Bericht door Martin & Marianne »

Linda, welkom op het forum.
Campings kun je vaak pas 6 maanden van te voren reserveren. En vaak is het handig om het dan ook meteen te doen.
Voor Yosemite geldt een aparte regeling. Als je er voor 15 juli bent moet je inderdaad in februari boeken, op de 15e. Zie hier: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm
Kijk voor een instructie over het reserveren eens op de AA-site onder Yosemite.
Het belangrijkste is: een maand van te voren oefenen.

Marianne
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Linda, hartelijk welkom op het forum.
Kijk voor een instructie over het reserveren eens op de AA-site onder Yosemite.
Voor het gemak hierbij de link naar de AllesAmerika-website over het Yosemite National Park: http://www.allesamerika.com/yosemite-national-park.html
en op deze pagina (klik hier) vind je de link naar de instructies voor het reserveren van een kampeerplaats.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Koopman
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Koopman »

Die handleiding werkt prima. 2x met succes een plek verkregen. Denk er nog wel aan dat de zomertijd in maart al is ingegaan in de USA (nog niet in Nederland). Daardoor moet je in maart met een ander tijdstip van starten rekening houden dan in februari of april.
Eerste vakantie in USA 2013 met camper
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer