Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Yellowstone in mei?
-
debbypegasus
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Yellowstone in mei?
Hoi, wij zijn eigenlijk van plan om in mei 2018 ongeveer 25 dagen te doen over een reis met yellowstone grand teton arches moab bryce zion monument valley grand canyon las vegas death valley yosemite san Francisco. We willen eigenlijk in mei gaan met het idee dat het dan nog niet zo warm is en misschien nog wat rustiger voor het hoofdseizoen en wel kans om de mooie watervallen te zien die je in september niet meer hebt. Maar nu vraag ik me wel af of mei niet te vroeg is? Kans groot dat er in Yellowstone nog wegen dicht zijn? en de tioga pass misschien ook nog niet open rond half mei?
Re: Yellowstone in mei?
Mei kan wel hoor, maar het weer kan nog heel grillig zijn, er kan sneeuw liggen (in Yellowstone) en er kunnen zeker wegen dicht zijn. Het is nu ook mei, kijk eens op de facebookpagina van Yellowstone NP; dan zie je een beetje de actuele status.
https://www.facebook.com/YellowstoneNPS/?fref=ts
Het zal zeker rustiger zijn in mei dan in bijvoorbeeld juli, maar over het weer valt echt weinig te zeggen.
De Tioga Pass wordt normaliter geopend (dat is althans het streven) zo net voor Memorial Day. Maar dat is compleet afhankelijk van de winter en de grilligheid van de lente. Dit jaar bijvoorbeeld is de verwachting dat de Tioga Pass pas eind juni opengaat.
Ik vond mei overigens een super fijne periode om te reizen (zie onze reisverslagen). Je moet alleen rekening houden met de kans op slechter weer.
https://www.facebook.com/YellowstoneNPS/?fref=ts
Het zal zeker rustiger zijn in mei dan in bijvoorbeeld juli, maar over het weer valt echt weinig te zeggen.
De Tioga Pass wordt normaliter geopend (dat is althans het streven) zo net voor Memorial Day. Maar dat is compleet afhankelijk van de winter en de grilligheid van de lente. Dit jaar bijvoorbeeld is de verwachting dat de Tioga Pass pas eind juni opengaat.
Ik vond mei overigens een super fijne periode om te reizen (zie onze reisverslagen). Je moet alleen rekening houden met de kans op slechter weer.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
debbypegasus
- Amerika-newbie
Dankjewel Daniel voor tips en adviezen.
Ik ga zeker jullie verslagen lezen!
Ik ga zeker jullie verslagen lezen!
-
Dommel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
In 2014 waren wij rond 21 juni in Yellowstone, toen waren niet alle wegen naar het park open (Beartooth highway was gesloten) en in de hogere delen lag nog sneeuw. Het weer was best prima, als je de mogelijkheid hebt om in juni te gaan ipv mei dan zou ik dat voor Yellowstone wel doen. Ik denk dat het in mei nog erg koud is en het kan dan nog flink sneeuwen.
Els
Els
-
debbypegasus
- Amerika-newbie
We zijn gelukkig nog erg vroeg met plannen dus er zijn nog geen vakanties vastgelegd.
We kunnen dus nog alle kanten op en daarbij zijn dit soort tips en ervaringen bijzonder welkom.
Hartelijk dank daarvoor.
We kunnen dus nog alle kanten op en daarbij zijn dit soort tips en ervaringen bijzonder welkom.
Hartelijk dank daarvoor.
Wij komen dit jaar 30 mei in Yellowstone. Het weer lijkt iets beter te worden.
-
laanvdj
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Wij zijn er vanaf zondag. We zullen zien, hebben in elk geval warme kleding bij ons. Van -2 Yellowstone naar + 30 in Las Vegas.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik was er midden Mei 2013. Dunraven pass was gesloten net als de beartooth highway. Verder kon je overal in het park wel komen, alleen waren nog niet alle accommodaties open en werd op dat moment ook nog de parking van de grand prismatic spring aangepakt, dus daar parkeren ging ook niet. Ik had overdag gewoon heerlijk korte broeken weer, 's avonds een vest of sweater aan. Prachtig, die bevroren meren.
Het enige jammere was dat de geisers eigenlijk na 3 sec niet meer te zien waren, maar meer rookpotten werden.
Het is wel een stuk rustiger en ik heb nergens ooit live zoveel en zo divers wildlife gezien, op de dierentuinen na dan. Ik vond het wel een aanrader zo vroeg ondanks alle bovengenoemde eventuele minpunten
Het enige jammere was dat de geisers eigenlijk na 3 sec niet meer te zien waren, maar meer rookpotten werden.
Het is wel een stuk rustiger en ik heb nergens ooit live zoveel en zo divers wildlife gezien, op de dierentuinen na dan. Ik vond het wel een aanrader zo vroeg ondanks alle bovengenoemde eventuele minpunten
-
laanvdj
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Wij vinden het ook niet erg om zo vroeg te gaan, hopelijk nog geen bussen met toeristen. En de geisers zijn natuurlijk mooi, maar we hopen op heel veel wildlife.
Wij zijn er afgelopen drie dagen (donderdag-zaterdag) geweest en doordat het woensdag flink gesneeuwd heeft waren donderdagochtend bijna alle wegen gesloten behalve West Yellowstone-Old Faithful. 's Middags hebben ze bijna alles weer open gekregen. Wij zijn er nog nooit in de zomer geweest maar volgens mij was het relatief rustig, er waren ook nog best veel gebouwen gesloten. Bussen met chinezen hebben we wel veel gezien, het leek wel of 80% hier vandaan kwam.
Wij vonden het een prachtig park en met sneeuw ook extra mooi. We hebben veel wildlife gezien waaronder 3 beren. De pools zijn wel moeilijk zichtbaar door dampen, omdat het temperatuurverschil zo groot is.
Wij vonden het een prachtig park en met sneeuw ook extra mooi. We hebben veel wildlife gezien waaronder 3 beren. De pools zijn wel moeilijk zichtbaar door dampen, omdat het temperatuurverschil zo groot is.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Maaike 91, aangezien je in Yellowstone was...
heb je iets opgevangen over dit weg "probleem"
Unscheduled Road Closure Between Canyon & Lake
A portion of the road between Canyon Village & Lake Village is closed until further notice due to road damage.
Enig idee of ze dit relatief korte termijn opgelost zouden kunnen krijgen? (komt me nogal slecht uit in mijn Yellowstone dagplanning
)
heb je iets opgevangen over dit weg "probleem"
Unscheduled Road Closure Between Canyon & Lake
A portion of the road between Canyon Village & Lake Village is closed until further notice due to road damage.
Enig idee of ze dit relatief korte termijn opgelost zouden kunnen krijgen? (komt me nogal slecht uit in mijn Yellowstone dagplanning
Ja er is een wegafsluiting bij de grand canyon of the Yellowstone. Tussen de zuid en de noord Rim dus je moet dezelfde weg weer terug. Wij hebben alleen de zuidkant daardoor bezocht. Uncle Toms trail was ook nog dicht. Artist Point was alleen al de moeite waard om er heen te rijden. We hebben niet gevraagd wanneer de weg weer open gaat, hopelijk snel weer voor jullie want het is toch wel een flink stuk omrijden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 521 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 2 Reacties