Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Cash betalen handig of niet
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Re: Cash betalen handig of niet
Of om een State Park te betalen in de bekende envelopjes.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Goede tip. Ik dacht zelf 200.000 te storten maar ik zal het wel over 2 kaarten spreiden.bedeve schreef:Het grote voordeel van de Mastercard / Visa kaarten van ICS Cards is dat je je eigen bestedinglimiet bepaalt.
[...]
Mijn tip is om je storting te beperken tot 100.000 Eur.
Dat is de beperking van de garantiestelling op depositostortingen door de Nederlandse Bank
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- bedeve
- Amerika-expert
@Njit ; Dat lijkt haast een goed idee. Maar.....Jouw garantie blijft maar 100.000 Euro. En dat is inclusief je fiscale partner.En ook niet meer geld bij dezelfde bancaire instelling. Want als jij wat op Visa stort en je partner op Mastercard bij de ICSCARDS loop je alweer van die Ijslandse DSB risico ś
Je moet er toch niet aan denken Njit dat zo het spaarpotje voor jouw droomvilla in Florida als sneeuw voor de zon verdwijnt ( smelt )
Het juiste woord is : Verdampt
Je moet er toch niet aan denken Njit dat zo het spaarpotje voor jouw droomvilla in Florida als sneeuw voor de zon verdwijnt ( smelt )
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dan de rest maar in een oude sok mee. Moet ik daar wel weer een formulier voor invullen...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Vorig jaar zo goed als alles met credit card kunnen betalen tijdens onze tentkampeervakantie. Een beperkte hoeveelheid cash is handig. Nodig gehad voor:
- fooien aan tour guides
- laundry
- douches
- parkeerkosten (zeldzaam)
- entree op plekken waar dat niet met credit card kan (zeldzaam)
Al met al gok ik dat we aan 50 dollar genoeg hadden in drieënhalve week tijd...
Zoals al gesteld door anderen: zorg voor meerdere credit cards/betaalpassen, voor het geval er iets geblokkeerd raakt of iets dergelijks.
- fooien aan tour guides
- laundry
- douches
- parkeerkosten (zeldzaam)
- entree op plekken waar dat niet met credit card kan (zeldzaam)
Al met al gok ik dat we aan 50 dollar genoeg hadden in drieënhalve week tijd...
Zoals al gesteld door anderen: zorg voor meerdere credit cards/betaalpassen, voor het geval er iets geblokkeerd raakt of iets dergelijks.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Als wij gaan nemen we altijd zo een 500$ cash mee. Als je rondreis doet met de wagen moet je soms naar binnen gan in een tankstation omdat het niet altijd lukt et onze cc.
Ik vind het handig om wat cash bij te hebben.
Ik vind het handig om wat cash bij te hebben.
Bedankt voor alle reacties en ervaringen 

- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dat klopt, maar binnen kun je dan alsnog met cc betalen (althans overal waar ik kwam), dus daar is ook niet per sé cash voor nodig.iluvatoq schreef:Als wij gaan nemen we altijd zo een 500$ cash mee. Als je rondreis doet met de wagen moet je soms naar binnen gan in een tankstation omdat het niet altijd lukt et onze cc.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Inderdaad alsnog bedankt voor al de bruikbare tips vooral die over het tankstation enz.enz.
GR KARIN

- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Een beetje cash is wel handig merkten wij vorig jaar. In de buurt van SLC lag het internet en telefoon verkeer volledig plat, dus we konden alleen maar met cash de benzine betalen, daaruit leerden wij dat we vanaf nu minimaal 100 dollar cash bij ons gaan hebben.
Creditcard mee en de gewone pinpas. Meeste pompstations hanteren verschillende prijzen voor cash en creditcard. De pinpas kan je in de US veelal gebruiken als debit card; wordt bij de betaling aangemerkt als cash. Contant geld beperk ik tot een minimum, maar ik vind het altijd handig om een beetje cash bij me te hebben.
Cash Euro's naar US$ omwisselen is geen enkel probleem, let wel even op de koers en de kosten. Maar datzelfde geldt voor de kosten bij een ATM of het geld opnemen met je creditcard (dat zou echt je laatste redmiddel moeten zijn).
TS vergelijking tussen Thailand en US snap ik niet. Maar geef daar na je US trip maar antwoord op
.
En nog even

Cash Euro's naar US$ omwisselen is geen enkel probleem, let wel even op de koers en de kosten. Maar datzelfde geldt voor de kosten bij een ATM of het geld opnemen met je creditcard (dat zou echt je laatste redmiddel moeten zijn).
TS vergelijking tussen Thailand en US snap ik niet. Maar geef daar na je US trip maar antwoord op

En nog even

Op de Bahama's gelden gelukkig andere regelsbedeve schreef:@Njit ; Dat lijkt haast een goed idee. Maar.....Jouw garantie blijft maar 100.000 Euro. En dat is inclusief je fiscale partner.En ook niet meer geld bij dezelfde bancaire instelling. Want als jij wat op Visa stort en je partner op Mastercard bij de ICSCARDS loop je alweer van die Ijslandse DSB risico ś

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 3303 Weergaves
-
Laatste bericht door RoySchepers1970
-