Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Cash betalen handig of niet

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Cash betalen handig of niet

Bericht door michelly »

Of om een State Park te betalen in de bekende envelopjes.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

bedeve schreef:Het grote voordeel van de Mastercard / Visa kaarten van ICS Cards is dat je je eigen bestedinglimiet bepaalt.
[...]
Mijn tip is om je storting te beperken tot 100.000 Eur.
Dat is de beperking van de garantiestelling op depositostortingen door de Nederlandse Bank
Goede tip. Ik dacht zelf 200.000 te storten maar ik zal het wel over 2 kaarten spreiden.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@Njit ; Dat lijkt haast een goed idee. Maar.....Jouw garantie blijft maar 100.000 Euro. En dat is inclusief je fiscale partner.En ook niet meer geld bij dezelfde bancaire instelling. Want als jij wat op Visa stort en je partner op Mastercard bij de ICSCARDS loop je alweer van die Ijslandse DSB risico ś

Je moet er toch niet aan denken Njit dat zo het spaarpotje voor jouw droomvilla in Florida als sneeuw voor de zon verdwijnt ( smelt )
Het juiste woord is : Verdampt
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Dan de rest maar in een oude sok mee. Moet ik daar wel weer een formulier voor invullen...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Vorig jaar zo goed als alles met credit card kunnen betalen tijdens onze tentkampeervakantie. Een beperkte hoeveelheid cash is handig. Nodig gehad voor:
- fooien aan tour guides
- laundry
- douches
- parkeerkosten (zeldzaam)
- entree op plekken waar dat niet met credit card kan (zeldzaam)

Al met al gok ik dat we aan 50 dollar genoeg hadden in drieënhalve week tijd...

Zoals al gesteld door anderen: zorg voor meerdere credit cards/betaalpassen, voor het geval er iets geblokkeerd raakt of iets dergelijks.
iluvatoq
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door iluvatoq »

Als wij gaan nemen we altijd zo een 500$ cash mee. Als je rondreis doet met de wagen moet je soms naar binnen gan in een tankstation omdat het niet altijd lukt et onze cc.
Ik vind het handig om wat cash bij te hebben.
Mariskaaa
Amerika-ontdekker

Bericht door Mariskaaa »

Bedankt voor alle reacties en ervaringen :thumbup:
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

iluvatoq schreef:Als wij gaan nemen we altijd zo een 500$ cash mee. Als je rondreis doet met de wagen moet je soms naar binnen gan in een tankstation omdat het niet altijd lukt et onze cc.
Dat klopt, maar binnen kun je dan alsnog met cc betalen (althans overal waar ik kwam), dus daar is ook niet per sé cash voor nodig.
Karin4444
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Karin4444 »

Inderdaad alsnog bedankt voor al de bruikbare tips vooral die over het tankstation enz.enz. :clap: GR KARIN
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Een beetje cash is wel handig merkten wij vorig jaar. In de buurt van SLC lag het internet en telefoon verkeer volledig plat, dus we konden alleen maar met cash de benzine betalen, daaruit leerden wij dat we vanaf nu minimaal 100 dollar cash bij ons gaan hebben.
Fair Arie
Amerikafan

Bericht door Fair Arie »

Creditcard mee en de gewone pinpas. Meeste pompstations hanteren verschillende prijzen voor cash en creditcard. De pinpas kan je in de US veelal gebruiken als debit card; wordt bij de betaling aangemerkt als cash. Contant geld beperk ik tot een minimum, maar ik vind het altijd handig om een beetje cash bij me te hebben.

Cash Euro's naar US$ omwisselen is geen enkel probleem, let wel even op de koers en de kosten. Maar datzelfde geldt voor de kosten bij een ATM of het geld opnemen met je creditcard (dat zou echt je laatste redmiddel moeten zijn).

TS vergelijking tussen Thailand en US snap ik niet. Maar geef daar na je US trip maar antwoord op :wink: .

En nog even :offtopic: :mrgreen:
bedeve schreef:@Njit ; Dat lijkt haast een goed idee. Maar.....Jouw garantie blijft maar 100.000 Euro. En dat is inclusief je fiscale partner.En ook niet meer geld bij dezelfde bancaire instelling. Want als jij wat op Visa stort en je partner op Mastercard bij de ICSCARDS loop je alweer van die Ijslandse DSB risico ś

Je moet er toch niet aan denken Njit dat zo het spaarpotje voor jouw droomvilla in Florida als sneeuw voor de zon verdwijnt ( smelt )
Het juiste woord is : Verdampt
Op de Bahama's gelden gelukkig andere regels :geek2:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer