Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Cash betalen handig of niet

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
pascal1109
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Cash betalen handig of niet

Bericht door pascal1109 »

Vito schreef: Wij betalen dus alles met de creditcard. Afgelopen vakantie slechts 2 x Cash nodig gehad, voor blikjes uit een automaat. En voor de rest... MasterCard.
Bij ons ook.
Nu 2x geweest. De eerste keer hadden we nog wel wat dollars geregeld, maar die hebben we uiteindelijk in Las Vegas echt op moeten maken (heel vervelend) omdat we ze anders weer ongebruikt mee naar huis zouden nemen.
De 2e keer helemaal geen dollars mee genomen, alleen plastic en dat ging uitstekend.
Karin4444
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Karin4444 »

Beste leden zit nu net de berichten te lezen, wat een diverse reacties wel cash of niet.
Weet ook niet wat het precies van doen heeft over belastingdienst.
Vind het gewoon prettig om ook genoeg cash te hebben en niet alleen afhankelijk te zijn van creditcard stel dat deze word gestolen of je verliest hem.
Wij nemen altijd wel wat cash mee vind dat toch prettig dan alleen plastic. Heb al vaker gehad dat bij sommige betalingen cash handiger is voor al in Thayland.
Maar begrijp in ieder geval dat in Amerika creditcard en cash geen problemen zal geven.
Wij hebben al verschillende ervaringen op gedaan in winkels als je cash betaald toch vaak korting krijgt.
Vaak vragen wij ook in een winkel als we cash betalen of we dan korting krijgen ook in Nederland.
En vaak is dat zo vandaar .

Gr karin :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Of je nu wel of niet graag met cash betaalt is aan jou. Lees de rest van de tips goed:
- neem niet voor de hele vakantie euro's mee maar pin ter plekke. Met de pinpas is dat voordeliger dan met je credit card. En in een winkel cash back vragen is het voordeligste.
- neem als het kan een extra credit card mee. En neem ook een (maar liefst meerdere) bankpassen mee en vergeet niet om die op tijd op 'wereld' te zetten op de site van je bank.

Marianne
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Thailand is geen US :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Ik zou op Schiphol al wat euro’s omwisselen voor Dollars en meestal kan dat ook op de luchthaven in de USA. Ik vind het ook altijd een prettig idee om wat cash te hebben naast mijn plastic betaalmiddelen. Daar kan altijd wat mee aan de hand zijn. In het verleden deden wij veel cash back met onze ING pas maar de laatste paar keer lukte dat niet meer. Echter veel gaat met plastic in de USA, voor de zekerheid heb ik twee verschillende creditcards zodat bij een probleem met de één ik de ander nog heb. Daarnaast werkt de normale bank pinpas ook (maar niet altijd, vandaar mijn backup met cash)
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Karin4444 schreef:Vind het gewoon prettig om ook genoeg cash te hebben en niet alleen afhankelijk te zijn van creditcard stel dat deze word gestolen of je verliest hem.
Wij nemen altijd wel wat cash mee vind dat toch prettig dan alleen plastic. Heb al vaker gehad dat bij sommige betalingen cash handiger is voor al in Thayland.
Euh, als je geld kwijtraakt ben je het ook echt kwijt. Een kwijtgeraakte CC kan je blokkeren. Laten we voorop stellen dat je van beide situaties niet vrolijk wordt. Maar als ik mag kiezen doe mij dan de tweede maar. Eén keer mn CC kwijtgeraakt in Londen. Was heel blij met de VISA mevrouw die alles tiptop wist te regelen binnen een minuut. Zich zelf zorgen maakte over mn bankpassen. Maar ik was alleen mn CC kwijt.

En Thailand is toch echt iets anders dan de US. Tenminste wel toen ik de laatste keer keek.

Maar of je nou in Amerika, Thailand of Giethoorn rondloopt. Ben bang dat je tegenwoordig overal op je spullen moet letten.
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian »

Wij nemen geen euro's mee en ook alleen de dollars die we over hadden van vorig jaar. Dat kan $1 zijn maar misschien ook wel $20.
Veel meer zal het niet zijn. Je hebt het gewoon niet nodig. Als we daar aankomen pinnen we een klein bedrag om fooi te kunnen geven indien we dat niet over hadden van vorig jaar.
De rest gewoon met cc. Dan is het ook nog verzekerd.

Hoe vaak ben je hier in Nederland je CC kwijt geraakt? Waarschijnlijk nooit. Waarom zou dat daar dan wel gebeuren?
SRings
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door SRings »

Hoezo geven de meesten hier aan om meerdere creditcards mee te nemen? Gewoon voor de zekerheid?
Wij gaan in mei voor het eerst naar de VS, maar alleen mijn vriend heeft een creditcard. Zouden jullie dan toch nog speciaal een tweede aanvragen? Of moet het zo ook wel lukken.
2017: rondreis Westkust
2019: New York
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Wij hebben er twee omdat:

- bij de Rabobank je dan twee afzonderlijke limieten hebt
- er 1 geblokkeerd kan worden en de andere dan nog steeds werkt
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Op de eerste dag (nacht) tijdens mijn vakantie afgelopen jaar kreeg ik een belletje van ICS dat mijn creditcardgegevens (van mijn mastercard) waren aangetroffen op het 'internet' en dus geblokkeerd werd. Ja, da's toeval, maar als ik ook nog niet een visa en een amex bij mij had; had ik elke keer ICS kunnen bellen om mijn mastercard even te deblokkeren voor een uitgave.
Da's vrij lastig met nog een dag of 25 te gaan op vakantie. En nee, ze sturen niet een nieuwe op naar je vakantieadres in de VS.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pumi1000 »

Wij pinnen meestal op het vliegveld in de usa meteen wat dollars en verder tijdens de reis ook gewoon uit de atm. Tanken betalen we altijd cash. hotels, meeste restaurants en winkels met cc, maar ook soms cash. Ik vind het ook wel fijn om een paar honderd dollar cash te hebben, vandaar dat we af en toe pinnen en dat kost dan maar een paar euro (kosten).

Wij hebben ook 2 creditcards, wel beide van Mastercard.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Karin4444 schreef: stel dat deze word gestolen of je verliest hem.
Stel dat je je geld verliest....CC is dan nog verzekerd :)
Mariskaaa
Amerika-ontdekker

Bericht door Mariskaaa »

Ik haak hier even aan met een vraag over creditcards.
Wij hebben al een creditcard die we met vakanties gebruiken en lezen regelmatig dat een 2e creditcard voor Amerika aan te raden is.
Die gaan we dan ook binnenkort aanvragen.
Nu vragen we ons wel af hoeveel bestedingsruimte jullie in totaal (beide kaarten bij elkaar) aanraden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

@Mariskaaa: Dat hangt er helemaal van af wat jullie allemaal willen betalen met de cc. Heb je al hotels vooruitbetaald? Ga je ook pinnen en contant betalen of doe je alles met de cc?

Marianne
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Tja, het ligt inderdaad helemaal aan je bestedingspatroon. Als je op een kaart alles betaald: tickets, hotels, eten, etc dan kun je zelf wel uitrekenen wat je ongeveer aan bestedingen zult hebben in een maand waarin je in het buitenland zit, zeker als je hele vakantie (en dus alle uitgaven) toevallig precies in een afrekeningsperiode van je kaart vallen.

Een tweede kaart is niet iets dat alleen voor de USA handig is, maar is sowieso aan te raden als je op reis gaat, met name buiten Europa. Een credit card kan altijd breken of defect raken of er kan een blokkade op gezet worden. Wellicht omdat je onverwacht hoge uitgavenpatroon een alarmbel doet rinkelen - en in dat geval is het met een telefoontje vaak opgelost -, maar je zit wel met een probleem als je kaartgegevens om wat voor reden dan ook op straat liggen en al misbruikt zijn. Misschien heb je je de kaart toevallig net voor je vakantie hebt gebruikt bij een chinese webshop en zat daar een lek (ik spreek uit ervaring, aliexpress.com was de boosdoener). Een andere betaaloptie is dan erg prettig.

Soms wordt een kaart ook wel eens zonder reden geweigerd. Ook dan is een andere kaart een pre. Ik wilde vorig jaar afrekenen bij een Macy's in San Francisco met mijn Visa en die werd geweigerd. Alsnog afgerekend met Amex en terwijl ik de winkel uit liep even naar de issuer (ICS) gebeld. De droge melding was: "wij hebben een onderbrekening naar aanleiding van onderhoud, maar het is midden in de nacht dus bijna niemand zal er last van hebben". Ik kon alleen maar zuchten van verbazing... Het zou maar je enige kaart zijn en je net een wat meer essentiele uitgave moeten doen.
Mariskaaa
Amerika-ontdekker

Bericht door Mariskaaa »

We zullen sowieso de hotelovernachtingen met de creditcard betalen, een enkele zijn nu al betaald.
Daarnaast gaat de borg van de huurauto eraf.
Eten/aankopen en uitstapjes zullen ook wel met pin en cash betaalt worden denk ik. Maar dat ligt ook beetje aan hoe alles zal verlopen met betalingen etc. en wat na een tijdje onze voorkeur gaat hebben.

We hebben altijd binnen Europa gereisd dus hadden voldoende aan 1 creditcard en onze pinpassen :wink:
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Tja, het is maar net hoeveel belang je hecht aan wat redundancy.
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

De hoogte van je limiet hangt mede af van je inkomen, je persoonlijke omstandigheden en je overige financiele verplichtingen.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Het grote voordeel van de Mastercard / Visa kaarten van ICS Cards is dat je je eigen bestedinglimiet bepaalt.
Je kunt maximaal 1.000.000 Eur.aan je account toevoegen .
De rente die je op dit moment over je uitstaande bedrag krijgt is 0,5%*
Mijn tip is om je storting te beperken tot 100.000 Eur.
Dat is de beperking van de garantiestelling op depositostortingen door de Nederlandse Bank
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Robbie&Irene
Amerikakenner

Bericht door Robbie&Irene »

Helemaal cashless gaat toch eigenlijk niet, want dan vergeten we kennelijk de kamermeisjes van de hotels (of je hebt een campervakantie)! In ieder geval is dat de enige reden nog bij ons dat we cash halen om 's morgens een paar dollar neer te leggen...
Laatst gewijzigd door Robbie&Irene op 28 mar 2017, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer