Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Elektriciteit op campings.
Elektriciteit op campings.
Hoi,
Deze zomer ga ik 26 dagen naar het zuidwesten.
We doen dit met de wagen, een deel slapen we in hotels en een deel op campings.
We gaan max 2 dagen na elkaar op een camping voor we weer in een hotel zitten.
Ik zie wel dat er veel campings zonder elektriciteit zijn.
Hoe kan ik dit oplossen voor de batterij van ons fototoestel & GSM's?
Voor gsm's dacht ik aan extra power bank te kopen.
Zijn er oplossingen voor adapters die ik in de huurwagen kan gebruiken?
Deze zomer ga ik 26 dagen naar het zuidwesten.
We doen dit met de wagen, een deel slapen we in hotels en een deel op campings.
We gaan max 2 dagen na elkaar op een camping voor we weer in een hotel zitten.
Ik zie wel dat er veel campings zonder elektriciteit zijn.
Hoe kan ik dit oplossen voor de batterij van ons fototoestel & GSM's?
Voor gsm's dacht ik aan extra power bank te kopen.
Zijn er oplossingen voor adapters die ik in de huurwagen kan gebruiken?
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Re: Elektriciteit op campings.
Een gewone ouderwetse aansluiting op de sigarettenaansteker werkt nog altijd.
In de moderne auto's zit tegewoordig ook een USBpoort.
Kun je tijdens het rijden opladen.
Voor elektriciteit uit de Amerikaanse stopcontact heb je wel een andere stekker nodig.
In de moderne auto's zit tegewoordig ook een USBpoort.
Kun je tijdens het rijden opladen.
Voor elektriciteit uit de Amerikaanse stopcontact heb je wel een andere stekker nodig.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
Jah zo een stekker heb ik liggen van onze vorige reis naar USA, maar toen hebben we geen campings gedaan. 
Eens online zoeken naar een omvormer van 1 usb naar 2 aansluitingen.
Eens online zoeken naar een omvormer van 1 usb naar 2 aansluitingen.
-
ina
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Meestal zijn er op de toiletten wel stopcontacten wij hebben daar ook wel opgeladen, af en toe kijken of hij er nog ligt
maar nog nooit iets meegenomen, zelfs de laptop niet 
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Genoeg auto's die tegenwoordig met een 110V socket zijn uitgerust, zeker SUV's. Maarja, bij een huurauto weet je het nooit vooraf. Maar anders gewoon de 12V (aanstekerplug) gebruiken.
Let wel op dat je voor een laptop te laden 19V nodig hebt. Er zijn goede auto-chargers maar dat zijn dus in feite 12VDC-19VDC inverters.
Let wel op dat je voor een laptop te laden 19V nodig hebt. Er zijn goede auto-chargers maar dat zijn dus in feite 12VDC-19VDC inverters.
-
Koen70
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wij hadden een omvormer mee voor de laptop en sigarettenaanstekeradaptor voor andere toestellen. Werkte prima zo.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als je fototoestel niet via usb opgeladen kan worden, kun je waarschijnlijk voor weinig een usb-oplader voor de batterij van je camera kopen bij bijvoorbeeld amazon.de. Wij laden alles (telefoons, camera's) op via usb, en hebben dus geen 230V-omvormer voor in de auto nodig. Bespaart gewicht en ruimte. En het is ook efficiënter met energieverbruik.
Laatst gewijzigd door Galapogos op 16 jan 2017, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij nemen een omvormer mee en een kort verlengsnoertje waaraan stekkerdoos waarin drie stekkertjes kunnen.
Bedankt voor de tips 
-
MarjoleinNov21
- Amerika-ontdekker
Hi allen!
Ik lees even mee, want ben hier ook benieuwd naar. We gaan kamperen in een tent afwisselen met (heel) af en toe een motel of hotel. Voor mobiele telefoons nemen we een powerbank mee, zit vooral even met de vraag hoe ik de accu's van mijn fotocamera oplaad. Bovenstaande roept bij mij de volgende vragen op:
- beter een omvormer voor in de auto of een usb acculader kopen? (Scheelt het qua oplaadsnelheid, of zijn er andere voor- en nadelen?)
- wat betreft een omvormer: hier in NL al kopen of in USA? (in het laatste geval misschien de verkeerde stekker?)
- hoe doen jullie dat in hotels etc., waar er blijkbaar een andere stekkerverbinding is?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groet,
Marjolein
-
Ik lees even mee, want ben hier ook benieuwd naar. We gaan kamperen in een tent afwisselen met (heel) af en toe een motel of hotel. Voor mobiele telefoons nemen we een powerbank mee, zit vooral even met de vraag hoe ik de accu's van mijn fotocamera oplaad. Bovenstaande roept bij mij de volgende vragen op:
- beter een omvormer voor in de auto of een usb acculader kopen? (Scheelt het qua oplaadsnelheid, of zijn er andere voor- en nadelen?)
- wat betreft een omvormer: hier in NL al kopen of in USA? (in het laatste geval misschien de verkeerde stekker?)
- hoe doen jullie dat in hotels etc., waar er blijkbaar een andere stekkerverbinding is?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groet,
Marjolein
-
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik ben een grote fan van de omvormer. Daar gaat iedere dag de batterij van de camera en de laptop aan. Ook al hebben we een hotel dan gebruiken we die stroom lang niet altijd omdat we onderweg al alles opgeladen hebben.
Wij nemen de omvormer van thuis mee. Dat doen we al 12 jaar naar grote tevredenheid.
Het ligt er natuurlijk ook aan wat je wilt laden. Als alles via de USB kan dan is dat natuurlijk ook een mogelijkheid en scheelt dat de aanschaf van een omvormer.
Je hebt een Amerikaanse stekker nodig in de hotels anders past het niet. Die kun je voor een paar euro aanschaffen.
Wij nemen de omvormer van thuis mee. Dat doen we al 12 jaar naar grote tevredenheid.
Het ligt er natuurlijk ook aan wat je wilt laden. Als alles via de USB kan dan is dat natuurlijk ook een mogelijkheid en scheelt dat de aanschaf van een omvormer.
Je hebt een Amerikaanse stekker nodig in de hotels anders past het niet. Die kun je voor een paar euro aanschaffen.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
MarjoleinNov21
- Amerika-ontdekker
Oké, helder en hartstikke bedankt voor je snelle reactie!
Denk dat ik ook voor de omvormer ga, enige twijfelpuntje is dat we soms ergens een paar dagen achter elkaar zitten en de auto dan (hopelijk) minder gebruiken. En omdat ik van fotograferen houd, verwacht ik er wel 1 à 2 accu's per dag doorheen te jassen...
Dus ik vraag me af of ik dan voldoende mogelijkheden heb op ze weer op te laden (zonder te rijden de omvormer gebruiken is ook geen goed plan denk ik?).
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Dat doen wij wel geregeld. Als je dat voor een korte tijd doet is er niks aan de hand. Wij rijden ook niet elke dag.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
MarjoleinNov21
- Amerika-ontdekker
Oké dat moet dan lukken inderdaad. Merci!
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 29
- Contacteer:
Meestal is er in de toiletgebouwen wel stroom, ook daar kan je je batterijen dan laden. Wij hebben zowel een omvormer als een stekkerdoos met een amerikaanse stekker eraan. Op die manier zit je nooit zonder.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als je voor de USB-acculader gaat, kun je die ook meteen gebruiken om de batterijen van je camera op te laten met de powerbank. Die powerbank fungeert dan als buffer voor wanneer je enige tijd niet in de auto zit. Niet alleen voor je telefoons maar ook voor je camera's
.
Voor laptops wellicht geen oplossing. Die nemen wij sowieso niet mee, dat scheelt.
Voor laptops wellicht geen oplossing. Die nemen wij sowieso niet mee, dat scheelt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1940 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv
-
- 8 Reacties