Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
plaats om te slapen tussen Joshua Tree en San Francisco
-
KevinVerstegen
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
plaats om te slapen tussen Joshua Tree en San Francisco
Hallo allemaal,
Wij hebben onze route zo goed als rond.
We gaan van San Francisco via Highway 1 naar LA via een aantal stops en dan via Joshua Tree weer naar San Francisco.
Onze vraag is: Heeft iemand een tip voor een tussenstop tussen Joshua Tree en San Francisco?
In het midden ligt Bakersfield als grote stad maar dat lijkt ons niet de meest gezellige stad.
Het is voor een avond door te brengen en te slapen. De volgende ochtend gaan we meteen door.
Dus als er wat leuke eet tentjes zijn en een goed hotel is het voor ons al prima.
Gr Kevin
Wij hebben onze route zo goed als rond.
We gaan van San Francisco via Highway 1 naar LA via een aantal stops en dan via Joshua Tree weer naar San Francisco.
Onze vraag is: Heeft iemand een tip voor een tussenstop tussen Joshua Tree en San Francisco?
In het midden ligt Bakersfield als grote stad maar dat lijkt ons niet de meest gezellige stad.
Het is voor een avond door te brengen en te slapen. De volgende ochtend gaan we meteen door.
Dus als er wat leuke eet tentjes zijn en een goed hotel is het voor ons al prima.
Gr Kevin
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Re: plaats om te slapen tussen Joshua Tree en San Francisco
Wil je in twee dagen van San Francisco naar Joshua Tree via de Highway 1 kustweg .....
Dat wordt een lastige opgave, waar ga je van de kust weg het binnenland in.
Dat wordt een lastige opgave, waar ga je van de kust weg het binnenland in.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
KevinVerstegen
- Amerika-ontdekker
Nee we gaan van San Francisco via Santa Cruz, Saint luis Obispo/Morro Bay, Santa Barbara, LA naar beneden.
Daar nemen we dus de tijd voor.
Na LA gaan we twee nachten naar Joshua Tree en dan willen we weer terug naar San Francisco.
Dat willen we zo snel mogelijk doen omdat er in het binnenland weinig te zien is.
De snelste route is via de I5 en dat zou acht uur rijden zijn. Zonder stops en ander oponthoud.
Daarom willen we die rit dus op splitsen en mijn vraag is of iemand een leuke plek weet om te overnachten.
Bakersfield is qua afstanden een goede optie maar is voor zover ik heb gezien niet echt aantrekkelijk om een avond door te brengen.
Na LA gaan we twee nachten naar Joshua Tree en dan willen we weer terug naar San Francisco.
Dat willen we zo snel mogelijk doen omdat er in het binnenland weinig te zien is.
De snelste route is via de I5 en dat zou acht uur rijden zijn. Zonder stops en ander oponthoud.
Daarom willen we die rit dus op splitsen en mijn vraag is of iemand een leuke plek weet om te overnachten.
Bakersfield is qua afstanden een goede optie maar is voor zover ik heb gezien niet echt aantrekkelijk om een avond door te brengen.
Het is maar een paar uurtjes rijden, dus om die reden hoef je het niet in twee dagen te doen. Als je de volgende dag zoveel mogelijk van je dag in SF wilt maken dan zou ik zo ver mogelijk doorrijden en ergens aan de rand van de Bay area overnachten. Hoe dichter bij de stad, des te hoger de hotelprijzen.
Je kunt overigens ook nog doorsteken naar de 101 via de 152. Dat scheelt je de tol van de Bay bridge. Beetje afhankelijk waar je de volgende dag moet zijn.
En als je opties wilt: maps.google.com, zoom in op de I5 of de 101 in het gebied waar je uit denkt te komen en voer in het zoekveld "hotel" in. Daarna even de datum invullen waarop je wilt overnachten en je ziet alle opties direct, inclusief prijzen.
Je kunt overigens ook nog doorsteken naar de 101 via de 152. Dat scheelt je de tol van de Bay bridge. Beetje afhankelijk waar je de volgende dag moet zijn.
En als je opties wilt: maps.google.com, zoom in op de I5 of de 101 in het gebied waar je uit denkt te komen en voer in het zoekveld "hotel" in. Daarna even de datum invullen waarop je wilt overnachten en je ziet alle opties direct, inclusief prijzen.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Aha ik snap het, het € 0,25 moest even vallen.KevinVerstegen schreef: Na LA gaan we twee nachten naar Joshua Tree en dan willen we weer terug naar San Francisco.
Visalia ligt redelijk halverwege en 'on route'. Ik heb geen idee of het een leuk stadje is.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
Daar zijn niet veel trekpleisters die echt de moeite zijn om een avond door te brengen. Maar Bakersfield is misschien nog wel de beste optie. Ik weet niet of je van country houdt? Maar daar is een levendige honkytonk scene, met live optredens. Zoek maar eens op Buck Owens' Crystal Palace of Trout's.KevinVerstegen schreef:Nee we gaan van San Francisco via Santa Cruz, Saint luis Obispo/Morro Bay, Santa Barbara, LA naar beneden.
Visalia is echt niks als stadje, maar een uitstekende uitvalsbasis voor Sequoia NP. Misschien dat je daar een half dagje kunt doorbrengen.
Ik zou misschien gewoon ineens rijden. Ja, het is wat langer, maar 1x 8u rijden is ook geen ramp. Da's om 18u aankomen als je om 9u vertrekt en een uurtje middagpauze neemt. Valt me nog wel mee...
Ik snap dat overdag rijden echt niet. Zonde van je tijd! Een alternatief:
Als je gewoon lekker van je dag geniet in het NP en rond 15.00 weg rijdt ben je rond 18.00, misschien 18.30u in Bakersfield. Daar strek je even de beentjes en eet je een hapje. Om 19.00 weer verder en dan ben je na drie uurtjes I5 op de cruise control zo tussen 22.00u en 22.30u in een hotel op hooguit 20 minuutjes afstand van SF. Lekker slapen en de volgende dag weer de hele dag om leuke dingen te doen in SF.
Als je diezelfde route overdag doet is het veel drukker op de weg en doe je er langer over. Plus dat je kostbare dag-uren in de auto doorbrengt.
Als je gewoon lekker van je dag geniet in het NP en rond 15.00 weg rijdt ben je rond 18.00, misschien 18.30u in Bakersfield. Daar strek je even de beentjes en eet je een hapje. Om 19.00 weer verder en dan ben je na drie uurtjes I5 op de cruise control zo tussen 22.00u en 22.30u in een hotel op hooguit 20 minuutjes afstand van SF. Lekker slapen en de volgende dag weer de hele dag om leuke dingen te doen in SF.
Als je diezelfde route overdag doet is het veel drukker op de weg en doe je er langer over. Plus dat je kostbare dag-uren in de auto doorbrengt.
Zeker mee eens. Goed vroeg vertrekken (5-6u) of 's avonds nog een stukje rijden. Dat vind ik altijd fijn, zeker op een 'rijdag' waarin je wat afstand moet maken. Zo kun je kilometers 'smokkelen', noem ik het. Maar niet iedereen vindt dat plezant, dus ga ik altijd uit van een vertrek om 9u
. Schuiven kan ieder voor zich 
-
KevinVerstegen
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de reacties.
Het is voor ons eigenlijk de eerste keer dat we zo een grote afstanden af leggen dus misschien moeten we het eens proberen.
Die optie was niet eens in me op gekomen.
Van de andere kant hebben we in Cuba ook wel eens 6 uur met te veel mensen in een 60 jaar oude auto zonder airco gezeten dus dan moet acht uur met zn tweeën in een SUV ook wel lukken.
Het is voor ons eigenlijk de eerste keer dat we zo een grote afstanden af leggen dus misschien moeten we het eens proberen.
Die optie was niet eens in me op gekomen.
Van de andere kant hebben we in Cuba ook wel eens 6 uur met te veel mensen in een 60 jaar oude auto zonder airco gezeten dus dan moet acht uur met zn tweeën in een SUV ook wel lukken.
8 uur haal je niet hoor als je buiten de drukke uren blijft. Cruise control op 75 op de I5 (limit is 70) en je hebt die mijlen zo gemaakt.
Het stuk tot Bakersfield (de 58) kun je ook prima doorrijden, dat is grotendeels 2x2 (limit 65 maar ook deels 70 dacht ik). Vanaf JT naar de de 58 toe is middle of nowwhere en daar zul je dus ook niet al te veel last van drukte hebben.
Het stuk tot Bakersfield (de 58) kun je ook prima doorrijden, dat is grotendeels 2x2 (limit 65 maar ook deels 70 dacht ik). Vanaf JT naar de de 58 toe is middle of nowwhere en daar zul je dus ook niet al te veel last van drukte hebben.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Waarschijnlijk heb je alleen rond en door Bakersfield maar echt drukte. Dat is een redelijk grote stad namelijk.
-
KevinVerstegen
- Amerika-ontdekker
Ja ik ben aan het overwegen om toch in 1x door te rijden.
Sequoia National Forest was ook een optie als tussenstop maar daar ligt 2-3 april waarschijnlijk nog een hoop sneeuw.
Dan krijg je weer het gedoe met sneeuwkettingen op een huurauto.
Sequoia National Forest was ook een optie als tussenstop maar daar ligt 2-3 april waarschijnlijk nog een hoop sneeuw.
Dan krijg je weer het gedoe met sneeuwkettingen op een huurauto.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 2493 Weergaves
-
Laatste bericht door Ikverzinnogweliets
-
- 16 Reacties