Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Beste verblijfplaats RV in SF en LA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Stefan038
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Beste verblijfplaats RV in SF en LA

Bericht door Stefan038 »

Dag allemaal,

Ik heb een vraag voor onze stop in San Francisco en Los Angles.

wij zullen van 07 - 10 April in Los angles verblijven met onze RV(C25 Cruiseamerica) en nou vroeg ik mij af wat de beste en goedkoopste plek is om te verblijven in LA. Om toch zoveel mogelijk mooie plekken te zien. Is het handig om aan de rand te blijven van LA? en met openbare vervoer te gaan naar de mooie plekjes? Of gewoon met de rv naar alles toe?

De zelfde vraag heb ik voor 26- 29 April in San francisco, waar is de beste en goedkoopste plek om met onze RV te camperen en toch zoveel mogelijk mooie plekken te zien? Of moeten we het toch anders doen?

Nou hoeft het niet heel goedkoop te zijn, maar we blijven Nederlanders hé :wink:

Hopelijk zijn hier mensen die ervaring hebben met dergelijke situaties.

Bedankt alvast!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Beste verblijfplaats RV in SF en LA

Bericht door Marcopstal »

De termen "best" en "goedkoopst" gaan vaak niet echt samen. Als je nu zoekt naar een "goede" en "betaalbare" optie is het al een andere zaak natuurlijk.

Voor LA, vergeet het OV maar, dat lijkt in de meeste gevallen gewoon nergens op. Alles hangt daar af van wat je wil doen. Voor de kust (Venice, Santa Monica, en dan ook Beverly Hills, Hollywood) zou ik opteren voor Dockweiler.

Voor SF wordt nogal vak Marin RV aangeraden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Stefan038
Amerika-ontdekker

Bericht door Stefan038 »

@Marcopstal

Daar heb je gelijk in idd.. oké, het beste van de goedkopere opties dan :wink:

Thanks, ik ga eens kijken!
Rond rijden door LA met een rv van 7M is dat te doen?
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Rijden met een camper door de stad is erg onhandig.
Niet het rijden op zich, maar vaak wil je er even uit om iets te bekijken en zoek dan maar eens een parkeerplek.

Echt goedkope plekken voor een RV zijn er niet.
Goedkoop dan praat ik over $ 30 - 40 p.n.
In LA heb je bv Dockweiler RV Park en Malibu Beach RV park aan de kust, verdubbel het bedrag dan maar op z'n minst.

Zoek in Google op RV campground Los Angeles. ZOrg dat het ook een camping is en heel mobile home park voor vaste huizen.
In San Francisco zou je kunnen kijken naar Candlestick RV Park of Marin RV Park

Goedkoop slaap je gratis op het parkeerplein van de Walmart.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Stefan038
Amerika-ontdekker

Bericht door Stefan038 »

@Hans B
Bedankt, ja die prijzen zag ik al staan. We hebben een redelijk ruim budget dus is wel te doen op zich.

Ik hoor inderdaad vaker over het overnachten op een Walmart parkeerplaats. Ervaring mee toevallig? Is dat te doen?
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Nou ruim in het budget of niet, bij mij is $ 40 voor een camping wel redelijk de max.
Anders kan ik net zo goed in een motel overnachten.

Walmarts
Ja, doen we regelmatig, tot dusver geen problemen.
Kijk wel even of het toegestaan is, heel enkele Walmarts willen het niet meer.
En anders even naar binnen lopen en de manager vragen kan ook helpen.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
Stefan038
Amerika-ontdekker

Bericht door Stefan038 »

@Hans B

Dat is ook waar. Het is een hoop geld natuurlijk.

Even een persoonlijk(offtopic) vraagje hier over, jij reed dus gewoon naar een Walmart en vroeg dan of dit mocht? (Uiteraard na wat boodschappen te hebben gedaan) Maar stel nou dat dit niet mag, dan sta je daar dus zonder overnachtingsplek. Is het dan in April nog makkelijk om iets anders te vinden voor die nacht? Wat zou jij in zo'n geval doen?

Dit is onze eerste keer naar Amerika en met een camper, ik persoonlijk reserveer graag van te voren zodat we zeker weten dat we iets hebben, mijn 2 vrienden hebben zoiets van we kijken wel als we er zijn. Is dit te doen? Wat nou als je niks vind. Kun je hem dan langs de weg of in een straat zetten?
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Als je in april reist en niet in het weekend zit is er altijd nog wel plek op Dockweiler. Dockweiler is niet goedkoop maar je stapt je camper uit en staat op het strand :wink:
Voor SAN Francisco zou ik op Marin park gaan staan. En dan met de fastferry naar de stad, een geweldige belevenis. Ligt op 10 minuten lopen van de campground, de Ferry. Candlestick vonden wij echt een vreselijke camping. Je kunt ook uitwijken naar Pacifica, ligt verder van de stad maar je kunt met de camper naar een parkeerterrein bij een BART station en dan met de BART naar de stad.
trudy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door trudy »

Het is oude informatie uit 2008, dus ik weet niet of het nu nog klopt maar destijds hebben wij gestaan op camping Birmingham RV park aan Balboa Bld in Van Nuys. De camping stelde toen niet veel voor. We zijn met bus 237 naar de Oranje Line en vervolgens met de Red Line Metro naar Hollywood/Highlands, gegaan midden op Hollywood. Daarvandaan hebben we een rondrit (met toeristenbus dus) door Hollywood gemaakt.
De volgende dag dezelfde rit en Universal Studio's bezocht. Tegenwoordig schijnt de camping Balboa te heten en heeft deze best goede reviews op tripadvisor. Misschien heb je hier wat aan. Misschien is het ook een optie om met Uber taxi naar de bezienswaardigheden te gaan. Succes met plannen.
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Stefan038 schreef: Even een persoonlijk(offtopic) vraagje hier over, jij reed dus gewoon naar een Walmart en vroeg dan of dit mocht? (Uiteraard na wat boodschappen te hebben gedaan) Maar stel nou dat dit niet mag, dan sta je daar dus zonder overnachtingsplek. Is het dan in April nog makkelijk om iets anders te vinden voor die nacht? Wat zou jij in zo'n geval doen?
Als het niet mag, staat het duidelijk met borden aangegeven "NO OVERNIGHT CAMPING".
Wij vinden in de buurt altijd wel een ander pleintje of straat waar ik parkeer voor de nacht.
Het zijn meestal van die mega pleinen en als je op een uithoekje gaat staan, eigenlijk nooit een probleem gehad.

't is een kwestie van wat je wil.
Wij doen het niet elke nacht, maar wel regelmatig.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
Stefan038
Amerika-ontdekker

Bericht door Stefan038 »

Bedankt voor de tips.

Rockweiler is geboekt voor 3 dagen a 55$

Nu nog maar even opzoek naar een wat goedkopere in SF want daar betaal je al gauw 75$+ voor een nacht. Dat is me te gek.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer