Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Aangepaste route (Toronto en rondje West)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
anne uit Asse
Amerika-ontdekker

Bericht door anne uit Asse »

Coyote schreef:
Ingrid26 schreef:Nu nog een hotel dichtbij de Grand Canyon. Wat zijn jullie ervaringen?
Via Expedia zag ik Econo Lodge Williams voor maar 38 euro per nacht (per kamer). Kent iemand dat toevallig?
Voor de Grand Canyon zou ik kiezen voor de Yavapai Lodge of de Maswik Lodge. Beide te boeken bij de eerder genoemde www.xanterra.com. De prijs vond ik reuze meevallen destijds en je kunt 's ochtends vroeg mooi de zonsopgang in de Grand Canyon meemaken bij Yavapai Point.

Roland
Er is keuze tussen kamers met of zonder airco, maar ik vermoed dat in juli airco wel een noodzaak zal zijn ?
groetjes

Anne
anne uit Asse
Amerika-ontdekker

Bericht door anne uit Asse »

Martin & Marianne schreef:
anne uit Asse schreef: Is zo een tent in Curry Village wel veilig ? In juli zijn er enkel nog tenten vrij en plaatsen in het Houesekeeping camp met een gordijntje als deur (kunnen de beren binnen wandelen...).
Anderzijds zie ik er wat tegen op (we blijven 2 nachten) om steeds weer heen en weer te rijden...
Ik heb nog nooit het idee gehad dat het niet veilig zou zijn, en wij hebben al meerdere keren in HCK overnacht.
De park rangers weten altijd of er beren rondlopen ' s nachts en houden dan ook de boel in de gaten. Als ze beren zien, dan worden die weggejaagd (je hoort wel eens vuurwerkachtige geluiden, dan weet je dat er een beer in de buurt is).
HCK is een geweldige plek om te overnachten. Je hebt naast je tent nog een soort binnenplaatsje met een picknicktafel. Je moet wel zelf voor een slaapzak of lakens/dekens zorgen (bij curry village hoeft dat niet), maar je kunt het ook huren. Wij hebben altijd slaapzakken bij ons omdat we ook wel eens in KOA cabins overnachten.
In ons 2006-verslag zie je wat foto's van HCK (12 augustus).
Mocht je naar HCK willen en je kunt nog kiezen voor een river unit, dan zou ik dat aanraden; je zit dan vlakbij de Merced River, die daar een strandje heeft. Prachtig!

Marianne
Hallo,

Heb eens naar je verslag gekeken, proficiat trouwens voor de schitterende foto's ! We zien zo een HCK wel zitten, maar vragen ons af of wat je overdag met je spullen doet, vermits de "tent" blijkbaar niet op slot kan met enkel een gordijn ervoor? Alles in de wagen laten ?

groetjes

Anne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

anne uit Asse schreef: Heb eens naar je verslag gekeken, proficiat trouwens voor de schitterende foto's ! We zien zo een HCK wel zitten, maar vragen ons af of wat je overdag met je spullen doet, vermits de "tent" blijkbaar niet op slot kan met enkel een gordijn ervoor? Alles in de wagen laten ?

groetjes

Anne
Gewoon in je "tent"laten daar komt geen mens in hoor :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

anne uit Asse schreef:
Martin & Marianne schreef: Ik heb nog nooit het idee gehad dat het niet veilig zou zijn, en wij hebben al meerdere keren in HCK overnacht.
De park rangers weten altijd of er beren rondlopen ' s nachts en houden dan ook de boel in de gaten. Als ze beren zien, dan worden die weggejaagd (je hoort wel eens vuurwerkachtige geluiden, dan weet je dat er een beer in de buurt is).
HCK is een geweldige plek om te overnachten. Je hebt naast je tent nog een soort binnenplaatsje met een picknicktafel. Je moet wel zelf voor een slaapzak of lakens/dekens zorgen (bij curry village hoeft dat niet), maar je kunt het ook huren. Wij hebben altijd slaapzakken bij ons omdat we ook wel eens in KOA cabins overnachten.
In ons 2006-verslag zie je wat foto's van HCK (12 augustus).
Mocht je naar HCK willen en je kunt nog kiezen voor een river unit, dan zou ik dat aanraden; je zit dan vlakbij de Merced River, die daar een strandje heeft. Prachtig!

Marianne
Hallo,

Heb eens naar je verslag gekeken, proficiat trouwens voor de schitterende foto's ! We zien zo een HCK wel zitten, maar vragen ons af of wat je overdag met je spullen doet, vermits de "tent" blijkbaar niet op slot kan met enkel een gordijn ervoor? Alles in de wagen laten ?

groetjes

Anne
Hallo Anne,
Zoals Rob al zei: gewoon laten liggen. Geld en fototoestellen en dergelijke hadden we meestal bij ons, of legden we in de auto, maar de kleding enzo bleef gewoon in de tent (toiletspullen en voedsel in de berenbox).

Marianne
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

anne uit Asse schreef:
Coyote schreef: Voor de Grand Canyon zou ik kiezen voor de Yavapai Lodge of de Maswik Lodge. Beide te boeken bij de eerder genoemde www.xanterra.com. De prijs vond ik reuze meevallen destijds en je kunt 's ochtends vroeg mooi de zonsopgang in de Grand Canyon meemaken bij Yavapai Point.

Roland
Er is keuze tussen kamers met of zonder airco, maar ik vermoed dat in juli airco wel een noodzaak zal zijn ?
groetjes

Anne
Dit zou ik ook wel graag weten, is airco nodig in juli in de granc canyon?
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

De gemiddelde temp in juli is 28 gr., dus koeler dan in andere gebieden in Arizona. Wij hebben voor de zekerheid wel een kamer met a/c geboekt bij Maswik Lodge.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

jerbia schreef:De gemiddelde temp in juli is 28 gr., dus koeler dan in andere gebieden in Arizona. Wij hebben voor de zekerheid wel een kamer met a/c geboekt bij Maswik Lodge.
Het is net daardoor dat ik dacht dat het niet nodig is. Het is hier soms ook 28°, en wij slapen toch ook zonder airco? En ik veronderstel dat dat de gemiddelde maximum temperatuur is?

En 50 dollar, is toch 50 dollar hè :lol:
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

KellyVG schreef:
jerbia schreef:De gemiddelde temp in juli is 28 gr., dus koeler dan in andere gebieden in Arizona. Wij hebben voor de zekerheid wel een kamer met a/c geboekt bij Maswik Lodge.
Het is net daardoor dat ik dacht dat het niet nodig is. Het is hier soms ook 28°, en wij slapen toch ook zonder airco? En ik veronderstel dat dat de gemiddelde maximum temperatuur is?

En 50 dollar, is toch 50 dollar hè :lol:
Ja, dat is de gemiddelde maximum temp.. Bovendien hebben alle kamers een fan, dus je zult zonder a/c zeer zeker wel overleven :wink:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer