Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Must-Do's rondom Las Vegas.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ksanthony
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Must-Do's rondom Las Vegas.

Bericht door ksanthony »

Klein vraagje , in Maart heb ik een weekje vakantie , er staat nog niets gepland , het was normaal gezien de bedoeling een weekje ergens in Europa (of niet té ver) naar het zonnetje te gaan en in het najaar pas naar de USA.

Nu zag ik net voor de periode waarin ik vakantie heb spotgoedkope tickets passeren naar Las Vegas. Ik dacht misschien voor 6 nachten nog zo gek niet.
Ik wil geen 6 volle nachten in Vegas spenderen , hoogstens 3.
Daarom vroeg ik me af , hebben jullie aanraders in deze periode om te bezoeken in de omgeving (max. +/-4u rijden).

Grand Canyon , Death Valley , Los Angeles , Zion zijn geen opties , net zoals Vegas al een aantal x gedaan , zou ook graag iets nieuws willen zien :)
Zelfde voor Sequoia en Yosemite (iets verder rijden) om dezelfde reden , ook weet ik niet hoe het zit met sneeuw in deze periode..

Ik speelde met het idee van bv. Bryce Canyon , maar heb me nog niet echt verdiept in de toegankelijkheid/sneeuwval in deze periode + Disney in Anaheim is ook al door de gedachten gegaan , al ben ik niet zo'n Disneyfan dus zou het eerder zijn om mevrouw te plezieren :)

Alvast bedankt voor jullie tips !
Afbeelding
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Re: Must-Do's rondom Las Vegas.

Bericht door Christian »

Een aantal opties zijn.

Valley of Fire
Red Rock
Coral Pink Sand Dunes
Lake Mead

Page is wellicht nog een optie dat net buiten de 4 uur ligt.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Yant flat bij Leeds
Red reef trail(Red reef recreation area)
Mount Washington
Death valley
Nelson ghost town

Genoeg te doen, Valley of fire al genoemd :thumbup: :thumbup:
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Misschien The Wave proberen?
Groetjes,
Daniel
Gast

Bericht door Gast »

Hoover Dam
ksanthony
Amerikafan

Bericht door ksanthony »

Allereerst bedankt voor jullie feedback Pipo Chris , Ina , MrVanilla & Eoms ! Ik bekijk sowieso volgende mogelijkheden eens.
  1. Valley Of Fire
  2. Red Rock
  3. Coral Pink Sand Dunes
  4. Lake Mead
  5. Yant Flats
  6. Red Reef Trail
  7. Mt Washington
  8. Nelson Ghost Town
Pipo Chris schreef:Page is wellicht nog een optie dat net buiten de 4 uur ligt.
Ook reeds geweest , dus spijtig genoeg geen optie , hoewel de Antelope Canyon een van mijn favoriete ervaringen is! De andere opties bekijk ik zeker !
ina schreef:Death valley
Ook reeds geweest , dus geen optie , trouwens ook zeker niet bij mijn favorieten, maar da's persoonlijk natuurlijk. De andere opties bekijk ik zeker !
Mrvanilla schreef:Misschien The Wave proberen?
Bedoel je The Wave (Coyote Buttes) in de buurt van Page ? Staat (spijtig genoeg) nog steeds op de bucketlist ! Ik meen ergens gelezen te hebben dat er ook een soort Wave is in (de buurt van) Valley Of Fire, dit lijkt mij ook wel leuk , maar heb me er nog niet in kunnen verdiepen
eoms schreef:Hoover Dam
De laatste keer redelijk vluchtig bezocht , dus vanwege de korte afstand zeker nog eens een bezoekje waard !

Als er nog mensen tips hebben , altijd welkom ! :)
Afbeelding
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

ksanthony schreef:Ik meen ergens gelezen te hebben dat er ook een soort Wave is in (de buurt van) Valley Of Fire, dit lijkt mij ook wel leuk , maar heb me er nog niet in kunnen verdiepen
Je bedoelt denk ik de Fire Wave.
Dat is een korte, makkelijke wandeling.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik meen ergens gelezen te hebben dat er ook een soort Wave is in (de buurt van) Valley Of Fire, dit lijkt mij ook wel leuk , maar heb me er nog niet in kunnen verdiepen
Wij zijn hier 2 weken terug geweest, we hadden een leuke wandeling waaronder de Wave in VoF ik kan deze wandeling zeker aanbevelen, je ziet dan veel hoogtepunten van het park in een wandeling, mits je van wandelen houdt. Deze Wave is in niets te vergelijken met de Wave bij Page/Kanab maar toch leuk om te zien, gelukkig bij ons in de goede volgorde, eerst deze en daarna de echte :D
http://usnov2016.blogspot.nl/2016/11/va ... re-we.html Het hele verslag is van 2 weekjes rondom Vegas.
ksanthony
Amerikafan

Bericht door ksanthony »

michelly schreef:Je bedoelt denk ik de Fire Wave.
Dat is een korte, makkelijke wandeling.
Die bedoel ik idd ! Thx !
ina schreef:Deze Wave is in niets te vergelijken met de Wave bij Page/Kanab maar toch leuk om te zien
Bij gebrek aan beter dan maar hé :oops: . Ik check zeker je verslag :)
Afbeelding
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

In het topic van Kalaman staat een leuke wandeling in Valley of Fire. Eentje die alle bezienswaardigheden omheen de Fire Wave ook meeneemt, en in totaal nog goed te doen is. Met Crazy Hill, Thunderstorm Arch en de Pink Canyon. Ik zoek 'm even op voor je.
Edit: Hierzo, dus.

Aangezien je in maart gaat, heb je het seizoen mee. Bij ons was het er namelijk telkens warmer dan in Death Valley.
In Bryce zul je zo goed als zeker nog (erg) koud weer hebben, en meer dan waarschijnlijk ook sneeuw. Of je het dan net wel of niet wilt bezoeken, ligt aan jou :) Lijkt me wel bijzonder mooi. Daar zijn ook een paar prachtige wandelingen te maken.
Maar een heel pak van de viewpoints waren van de zomer gesloten. Eerlijk gezegd zo veel dat ik vind dat ze dat zouden moeten aangeven op de website, en iets aan de toegangsprijs zouden moeten doen. Ik weet niet of dat dan nog is, maar kijk het zeker even na als je dit gaat doen.

Als de sneeuw op de rode rotsen in Bryce je niks zegt, zou je kunnen kijken naar een stukje Route 66, en dan Joshua Tree NP. Misschien in combinatie met Disney, want dan zit je er wel erg dicht bij?
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

In plaats van the Wave (Coyote Buttes North) kan je ook de Coyote Buttes South doen. Een erg mooi gebied, ook alleen toegankelijk met Permit, alleen zijn die net iets makkelijker verkrijgbaar.
ksanthony
Amerikafan

Bericht door ksanthony »

Iedereen super bedankt voor de tips ! Toen ik de dag na mijn originele bericht wou overgaan tot boeken waren de vluchten spijtig genoeg van € 370 naar € 700+ pp gestegen. Een stuk minder interessante deal dus.

Echter zijn de tips niet verloren , ik zal deze zeker gebruiken voor de vakantie in het najaar.

Voor voorjaar 2017 heb ik in de plaats van Vegas dan maar een citytrip Chicago geboekt. Net iets kouder :roll: , maar zal zeker en vast ook heel leuk zijn ! :mrgreen: En de Bulls spelen net een match tegen Utah Jazz , dus da's ook weer mooi meegenomen.
Afbeelding
lynn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door lynn »

Wij zijn afgelopen jaar in maart naar las vegas gevlogen voor 7 nachten. We hadden een auto gehuurd en vanuit vegas een aantal dagtrips gemaakt, nl valley of fire, mount charleston en een dagtrip richting het zuiden met oa nelson, oatman. Ook wilden we nog een dag naar death valley maar bewaren we voor de volgende keer. Het beviel prima zo, een dag vegas en de volgende dag een roadtripje.
Nu aan t kijken op expedia, staan ook goede deals op voor las vegas, vlucht en hotel voor 6 nachten rond de 600 dollar voor een n middenklasse hotel. Wel komt daar nog weer de resortfee overheen.

Gr Lynn
Dutchkathy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Dutchkathy »

Wat wij een hele leuke dagtrip vanuit Vegas vonden is Mojave desert met Cima en Kelso a whole lot of nothing...verlaten stuk gereden wegen, een klein oud station waar een klein museumpje in is gevestigd, prachtige zandduinen.

Een andere optie is naar Pioche rijden, daar is nog een echte boothill cemetery die door de bewoners wordt gekoesterd, een million dollar courthouse, een lokaal eettentje waar de politie zit te vergaderen en als bonus een soort kabelbaan met bakken eraan, deze bleken uit een oude mijn te komen.

In Vegas zelf vonden wij de Pinball hall of fame leuk en het redelijk nieuwe Hollywood cars, beide een beetje Americana :-)

Een andere mogelijkheid is om een dag naar St George te rijden, genoeg te bezoeken met de tempel, tabernacle, winterhuis van Smith, de rots met een prachtige uitzicht over de stad en de I-15 North, dat stuk door de bergen, is zowiezo al de moeite waard.

Dan heb je nog Chloride en inderdaad Oatman en misschien wel Kingman om naar te te rijden. Binnen Vegas een bezoekje aan Ricks Restauration, count's kustoms of de Shelby fabriek, ook allemaal leuk.

En voor wat anders dan anders met het eten: the heart attack diner in Fremont Street is hilarisch om te eten en erg Amerikaans. Fifties diner Peppermill (heel erg schuin tegenover Circus Circus) daar lijk je in een klap in een klein dorpje te eten, iedereen kent elkaar daar...

Succes met je planning !
South West 9 x - North West 2 x - South East 2 x - Deep South 1 x - North East 1 x - Orlando 7 x - Las Vegas 8 x en dat allemaal sinds 2007 !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer