Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis per Camper of Hotel ? Wie kan me helpen.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Rondreis per Camper of Hotel ? Wie kan me helpen.

Bericht door PSVwally »

In beide routes hierboven zie ik niet helemaal in waarom op LA te vliegen. In de route van Hans heb je op dag 2, zeker met een camper een onmogelijke rit lijkt me. LA - GC en de camper ophalen op één dag lijkt me niet te doen.

In de route van Pumi is Kingman misschien ook al ver, maar kom je niet terug in LA. In beide routes zou ik dus vanaf Phoenix beginnen, als LA geen must is. Dan heb je ook niet gelijk 2 van die rijdagen.

Mocht je kiezen voor reizen per auto dan moet je ook de mogelijkheden eens bekijken om te beginnen in SF en te eindigen in Denver, daar heb je met drive-usa (of usareisen.de) geen dropoffkosten.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Denver en de Black Hills is zo'n uithoek dat ik dat niet zou adviseren, tenzij je er nog een week aan vast knoopt.
Anders wordt het racen i.p.v. reizen. Ja dit kan met de camper prima.
Deze afstanden heb ik in het verleden ook wel gereden.

O. ik ben in het schema te enthousiast geweest, ik ging uit van een auto.
Het ophalen van een camper vergt nogal wat tijd, de 1e dag Grand Canyon red je niet, maar hier en daar is in het schema wel wat tijd terug te winnen.

Of beter één dagje langer blijven. :thumbup:
Of dagje LA er af.
Laatst gewijzigd door Hans B op 18 okt 2016, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Een one-way zoals Wally zegt, zou het mooiste zijn, maar dan moet je afwegen of de drop off kosten hier tegenop wegen.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

puur qua autoreis:

01 vliegen naar LA
02 LA
03 LA - Pismo Beach
04 PB - Monterey
05 Monterey - SF
06 SF
07 SF - Yosemite
08 Yosemite
09 Yosemite - Bishop
10 Bishop - Death Valley - Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas - Zion
13 Zion
14 Zion - Bryce
15 Bryce - Page
16 Page - Grand Canyon
17 GC - MV
18 MV - Moab
19 Moab
20 Moab
21 Moab - Vernal
22 Vernal - Grand Teton
23 Grand Teton
24 GT - Yellowstone
25 Yellowstone
26 Yellowstone
27 Yellowstone - Cody
28 Cody - Sheridan
29 Sheridan - Black Hills
30 Black Hills
31 Black Hills - Wall/Interior
32 Wall/Interior - Scottsbluff
33 Scottsbluff - RMNP
34 RMNP - Denver
35 Denver - naar huis
36 aankomst thuis

volle bak, maar je ziet wel veel
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Topic poster geeft aan met de camper te gaan.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik lees alleen dat de voorkeur uitgaat naar de camper, nog niets definitief. Met de camper kan mijn route ook, alleen heb je dan idd dropoffkosten. Maar als het je route beter maakt zou ik dat voor lief nemen dan mezelf in allerlei bochten wringen om maar terug in de beginstad te moeten komen en toch heel het zuidwesten op 1 reis mee te moeten pakken.
sunshine state
Amerikakenner

Bericht door sunshine state »

Hans B , Pumi en PSVwally,

Dank voor jullie input..
De hoek richting Denver laten we vallen, wordt wellicht gewoon teveel hooi op de vork !!
Dan liever wat meer kijktijd hier en daar onderweg!

LA als plaats ben ik wel geweest en kan wel als vertrek/aankomst ( vliegen ) gelden, maar we hoeven hier niet te kijken!!
Dus zou hier een dag afkunnen?

De Camper heeft voorkeur maar staat nog niet vast, eerst de route maar rondmaken met jullie hulp.
Vind jullie hulp nu al zo top, echt mega bedankt!!

De startplaats maakt ons niets uit, wel dat we het meeste zien in een haalbaar tempo.
Wordt het dan 37 dgn dan kan dat net !!!
Ik weet niet wat de dropoff kosten zullen zijn maar een one way mag ook zeker.
Als ik in het Schema van HansB begin in Las Vegas maakt dit dan uit?
En anders toch maar uitgaan van 37 dgn.

Ik ben erg voor het schema van Hans, zit daar ook Seqouia en King in ?
En het aantal dgn Zion is dat nodig? Zoja dan graag !!

Rick
Florida oktober 2024 http://www.oldersom.nl

Afbeelding
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Die route van Hansb is zeker rustiger. Alleen LA - GC is veel te lang dan zou ik toch echt via Joshua Tree en Oatman naar Kingman gaan en route 66 op weg naar GC. SQ kan je dan nog inlassen met de doorsteek van Pismo Beach naar SQ en daarna terug naar LA. Hoelang je in de parken wilt blijven is persoonlijke voorkeur. Wij hebben bij Page maar 1 overnachting gehad en genoeg tijd gehad voor Antelope canyon en Horshoe Bend. Zion is een echt wandelpark en daar moet je even kijken wat je allemaal wilt doen, The Narrows is zeker een aanrader. Met jullie 35 dagen kun je wel wat schuiven op plekken waar jezelf wat langer wilt zijn.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
sunshine state
Amerikakenner

Ja van LA naar Grand Canyon is te lang.
Bij Page zou ik wel de fototour willen doen voor de Antelope Canyon maar als 1 overnachting genoeg is, dan is dat prima!

Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou ook echt die rit tussen LA en de GC breken. Maar met JT en route 66 zou ik aanraden om daar 3 dagen over te doen. Of bv LA - JT en dan daar overnachten. De dag erna via route66 naar Williams en de dag daarna richting de GC. Of begin in Phoenix of Vegas.
MHMS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door MHMS »

Met een camper reizen is echt geweldig!! Wij hebben dit afgelopen zomer gedaan. Je hebt alles bij de hand, ook onderweg makkelijk.
Wij vonden het heerlijk om ook eens zelf te koken, lekker eten aan de picknick tafel in een prachtige omgeving.
Als je in de natuurparken kan kamperen is het zo bijzonder en uniek, dichterbij de natuur kan je haast niet komen.
Ook het hoog op de weg zitten/rijden is ons erg goed bevallen, je hebt een prachtig uitzicht op de mooie wegen/omgeving.
Het is natuurlijk een persoonlijke keuze, maar wij moesten niet denken aan een hotelkamer, leven uit je koffer en elke dag verplicht uit eten.
Zelfs onderweg, de camper even aan de kant, eitje bakken en genieten van het uitzicht:)
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Nou MHMS. dat zijn nou precies de redenen waarom wij voor onze reis van volgend jaar voor een camper hebben gekozen.
Het lijkt ons geweldig om zo in de natuur te staan, genieten van alles om je heen, het buiten zijn, mooie sterren luchten, etc.
Met name de State Parks trekken ons.

We hebben ook al in onze lijst staan waar supermarkten liggen op onze route en gaan naar de winkel vóór we naar de camping rijden. We willen, als we daar eenmaal staan, dan ook niet meer weg.

De een zweert bij een camper de ander bij een auto/hotel maar wij moeten er niet aan denken om 7 weken uit een koffer te moeten leven en tegen 4 muren te moeten aankijken. En ook 2 keer per dag het gesleep van bagage naar en van hotelkamer.
We hebben dat afgelopen februari 2 weken gedaan en dan heeft een "eigen" huisje toch onze voorkeur.

Rick:
Wij zijn al 3 jaar bezig met het plannen van onze reis en hebben er in die tijd heel veel aan veranderd. Nu is het zoals we hem willen hebben.
Kijk, zoals hierboven al werd vermeld, heel goed naar de afstanden.
Wij wandelen ook veel (en nemen daar ook de tijd voor) en hebben zelfs per dag hier alle (globale) tijden voor genoteerd zodat we kunnen zien of het haalbaar is of niet. (je mag maar een hobby hebben).

We zijn mensen van lijstjes en planningen omdat we er bij thuis komst niet achter willen komen dat we veel gemist hebben. Maar, we zijn wel flexibel genoeg om van die planning af te wijken als de tijd (of de zin) er om vraagt.

Verder willen we zo veel mogelijk campings vooraf reserveren. Er zijn genoeg mensen die dat niet doen omdat ze de vrijheid willen om te gaan en staan waar en wanneer ze willen. Wij noemen dat verkeerde vrijheid. Wij hebben door te reserveren de vrijheid om de hele dag te genieten en niet al vroeg in de middag op zoek te moeten naar een kampeerplek. We weten dat we een plekje hebben en dat geeft ook een gevoel van vrijheid. Voor ons dan...
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik denk idd dat het persoonlijk is. Je kunt het 'uit je koffer' leven voor jezelf heel wat makkelijker maken door niet iedere dag een ander hotel te kiezen. Natuurlijk kun je daar niet altijd aan ontkomen, maar door niet teveel te willen kan dat prima in deze route. Paar nachten Yellowstone, paar nachten Moab, LV, SF, dan valt het allemaal best mee.
In de meeste NP's heb je ook cabins waar je midden in de natuur zit.
Het gemak van aanschuiven voor het eten vinden wij persoonlijk heerlijk en zoals in de blogs van Mandy en Rick te lezen is gaan zij ook veel uit eten.
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

In een eerdere post gaf ik al aan, dat Los Angeles - Grand Canyon met een camper een beetje te veel van het goede is.
Ik dacht dat je het met de auto zou doen en dan is dat wel mogelijk.
De eerste ophaaldag van de camper vergt nogal wat tijd, uitleg, papierwinkel, boodschappen doen, voordat je op weg bent, is het wel middag.

In de route zit Sequoia - Kings Canyon er niet in.
Maar je geeft zelf aan, dat LA niet nodig is.
Yosemite - Sequoia/Kings - San Francisco - Monterey
Yosemite - San Francisco - Monterey - Sequoia/Kings
Is even een kwestie van wat je zelf het handigste reizen vindt.

In Las Vegas starten is natuurlijk geen probleem.
Hoef je ook helemaal niet naar LA te gaan.
Kun je van SeKi via Bakersfield en Barstow terug naar LV.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
sunshine state
Amerikakenner

OK Hans, dat ga ik vanavond even in de planner van Toga uitwerken..
Kom erop terug, enorm bedankt voor de hulp..
Hiermee is de reis wel klaar, qua schema..
Ik zal mijn route snel delen, maar het zal de route van Hans zijn incl Sequoia/Kings!!

Afbeelding
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Vanaf Las Vegas wordt het natuurlijk een stuk eenvoudiger om de Grand Canyon in één dag te bereiken.

Page : hier zijn verschillende dingen te doen. Of je nu speciaal een Antelopefoto tour moet nemen, is aan jezelf.
Ik ben er al 3x geweest ben geen echte fotograaf, maar heb zat voldoende mooie foto's kunnen maken tijdens een normale tour.
NB. De lower canyon is 2x zo lang.

Denk ook eens aan een kajak tocht. Als je bij de lower Antelope de weg helemaal af rijdt, kom je bij de marina. Huur een kajak ($30 pd volgens mij) en je kunt naar de Antelope Canyon varen. Zit je lekker te peddelen op het water midden tussen de hoge wanden. Fantastisch. Maar het kost je wel een extra dag. Heen en terug is ± 4 / 5 uur.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Reizen per auto (hotels en/of met een tent) of per camper, dat is altijd een persoonlijke keuze. Beide hebben voor en nadelen. Een foute keuze kan je niet maken.

Als je veel nationale parken gaat bezoeken en je wilt daar speciale plekken bezoeken, dan is een RV wellicht wat minder handig. Niet alleen is het vaak lastiger om je RV even langs kant van de weg te zetten maar er zijn ook plekken in de nationale parken waar je niet met een RV kan komen.
Zo is het in Yellowstone niet toegestaan om met een RV de Firehole Canyon drive en de Firehole Lake drive te rijden waardoor je niet de Great Fountain Geyser, onze favoriete geiser in Yellowstone, kan bezoeken. In Yosemite mag je met een camper die langer is dan 25 feet of breder is dan 8 feet niet de Hetch Hetchy Road rijden (en met een RV langer dan 30 feet niet naar Glacier Point - in de zomer rijdt daar wel een shuttlebus). In Sequoia NP mag je met een RV niet de Panoramic Point Road rijden en kan je met een RV langer dan 22 feet niet de Crystal Cave bezoeken. Ook zijn daar een aantal wegen die afgeraden worden voor(de wat grotere) RV’s.
Maar er blijven nog genoeg plekken in de parken over die je wel met een RV kan bezoeken.
RV.jpg
Kleine camper of grote bomen? (in het Prairy Creek Redwoods State Park)

Martin
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Da's gewoon een Dinky Toy Martin :lol:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Grappig, liefhebbers van auto/motel zullen een camperreis nooit afkraken maar omgekeerd menen sommigen dat auto/motel 'uit den boze is' en komen met allerhande vooroordelen zoals 'leven tussen vier muren' en 'leven uit de koffer'. :roll: Waarom op die manier het reizen met een auto zo afkraken?

Naast de eerder door mij genoemde beweegredenen om niet voor een camper te kiezen is het voor mij vooral het kostenplaatje.

Ten eerste de huur, die ligt al een stuk hoger. Dan moet de camper natuurlijk een beetje ingericht worden en worden daarvoor diverse aankopen gedaan. Natuurlijk is de basis er al maar je vult zelf altijd wat aan. Dan het brandstofverbruik zoals ik al eerder noemde. Bovendien vaak geen ongelimiteerde mijlen. Ook als je dagelijks je eigen eten klaarmaakt (zeg, 3x per dag) kost dat natuurlijk het één en ander. Verder zijn de staanplaatsen op de campgrounds natuurlijk ook niet voor niets. Ja, er zullen goedkope bijzitten maar ik heb ook in reisverslagen prijzen gelezen waar je een mooie motelkamer voor hebt. En last not least, de drop off kosten indien van toepassing. Volgens mij heb je die altijd met een camper? Met een auto vervallen die nog wel eens tussen verschillende staten.

Kortom, als ik zo een globale berekening maak dan denk ik dat een camper voor mij niet aantrekkelijk is. Daarmee wil ik niet zeggen dat iemand niet met een camper zou moeten reizen. Het lijkt mij zelfs ook wel leuk, heb tijdens mijn reizen ook enkele keren een aantal dagen in een camper overnacht. Dus 'ken het gevoel'. :)

Overigens, ik dacht dat dit draadje ging over een rondreis per camper of met een auto. Zie dat er nu hele routes worden voorgesteld. Misschien handig dat in een nieuw draadje te doen?

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Wij hebben al veel rondreizen gemaakt met de auto, maar echt nog nooit het gevoel gehad dat we tegen vier muren moeten aankijken of verplicht uit eten moeten. Integendeel zelfs. We wandelen veel en vinden het heel prettig dat je met de auto veel trailheads kunt bereiken. We eten ook heel vaak buiten. We boeken bij voorkeur motels/cabins met een picnic area of rijden naar een (state) park om daar te barbequen. Juist in Amerika is dat allemaal heel goed geregeld en geen enkel probleem.

@Trails Ik zie dat jullie vooral veel reizen in het zuidoosten. Wij gaan komend jaar voor het eerst die kant op in het voorjaar. Voor zover ik het nu al kan overzien kan ik me goed voorstellen dat daar kamperen heel aantrekkelijk is. Ik zie ontzettend veel mooi gelegen state parks in de Florida panhandle waar je voor weinig kunt kamperen. De hotels vind ik daar gruwelijk duur. Vrijwel geen leuke betaalbare mom and pop motels.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer