Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Pretparken

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
nikki79
Amerika-ontdekker

Pretparken

Bericht door nikki79 »

Wij gaan in juni 3 weken naar het zuidwesten (start in Phoenix) en ik wilde graag een pretpark bezoeken in California, Arizona of Nevada.
Heeft iemand nog tips of aanraders?

Ik ben in 2005 in Orlando naar Disney geweest en naar Universal Studio's.
Als ik het bij het juiste eind heb lijken deze parken heel erg op de parken in LA. Klopt dit?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Pretparken

Bericht door Njit »

nikki79 schreef:Ik ben in 2005 in Orlando naar Disney geweest en naar Universal Studio's.
Als ik het bij het juiste eind heb lijken deze parken heel erg op de parken in LA. Klopt dit?
Disneyworld @ Orlando is een stukje groter dan Disneyland @ Anaheim. In Anaheim heb je 2 parken, het orginele Disneyland en California Adventure. Als je in Orlando bent geweest dan zul je in Anaheim weinig nieuws ontdekken (afhankelijk natuurlijk van welke parken je allemaal in Orlando hebt bezocht).

Universal in Orlando bestaat uit 2 parken: Universal Studios en Island of Adventures. In LA heb je alleen de Studios. Het verschil is wel dat de Studiotour hier echt is. De attracties zijn hetzelfde.

Andere pretparken in LA/Anaheim:

- Six Flags Magic Mountain
- Knotts Berry Farm

Wat wij ook leuk vonden in LA waren de Studio Tours. Bij Warner Brothers en NBC kun je hiervoor terecht.
Zie ook het reisverslag op onze site. Deze heeft een hoog pretpark-gehalte :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Marjolijn
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marjolijn »

Als je in Orlando al in Disney en Universal geweest bent, zou ik inderdaad niet in LA gaan. Het kan volgens mij alleen maar tegenvallen dan.....

Wij hebben in 2005 de studio-tour van Warner Bros gedaan.......erg leuk en dus zeker aan te raden, maar natuurlijk niet te vergelijken met een pretpark. (we zijn toen ook in Universal geweest omdat we Disney al in Orlando bezocht hadden)
Dit jaar gaan we naar Knott´s Berry Farm.

Succes met kiezen!
2023: Zuid-West USA
2007: West USA
2005: New York en Zuid-West USA
2004: Florida
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Het is ook maar net wat voor een pretpark-fanaat je bent. Wij hebben ze toen allemaal gedaan in die regio. Disneyland is natuurlijk wel het allereerste Disney park. Voor de echte fan is dat natuurlijk wel een reden om te gaan.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Bovendien is Disney's California Adventure een heel ander park dan de parken in Orlando. Ik kan het erg aanraden, wij vonden het erg mooi.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Jasmino schreef:Bovendien is Disney's California Adventure een heel ander park dan de parken in Orlando. Ik kan het erg aanraden, wij vonden het erg mooi.
Soarin is een aangepaste versie van die in Orlando. De Tower of Terror is ook iets anders dan die in Orlando.

California Screamin is wel een unieke attractie.

Afbeelding
Animar
Amerikakenner

Bericht door Animar »

Wij vonden Disneyland Anaheim helemaal geweldig! Het idee dat je in het allereerste park van Disney rondloopt, waar Walt zelf ook nog gelopen heeft.... erg mooi. Het park had een hele leuke sfeer. Heel gemoedelijk, ik weet niet hoe ik het moet uitleggen. Het staat met stip op nummer 1 in onze parken top 10!!!
California Adventure is ook erg mooi en leuk. Heel mooi aangelegd, leuke attracties, echt toppie.
Vooral Soarin' over California vonden wij prachtig mooi. Dit was trouwens de eerste Soarin' attractie. Die in Orlando is vier jaar later gebouwd.
Anita
Manonneke

Bericht door Manonneke »

Ook wij vonden Disneyland Anaheim erg leuk. Vorig jaar bestond het 50 jaar en waren er veel extra festiviteiten.
Het enige waar je rekening mee moet houden is dat in het park geen enkele attractie "over de kop" gaat.
Dus voor echte "thrill" moet je aan de overkant van het park zijn, in het adventure gebeuren. (zijn wij overigens niet in geweest)
Ik vond de attractie "Indiana Jones" absoluut het allerleukst, heeeeel anders dan in Parijs maar zo verrassend!
Wij hebben het park in 1 dag "gedaan". Het was lekker rustig (februari) en we hebben alles kunnen doen, sommige zelfs 2 keer.

Manon
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

het is lastig om Disneyland california en Disneyworld met elkaar te vergelijken.
Ondanks dat er vele attracties zijn die gelijk in beide parken zijn vind ik dat Disneyland toch iets meer sfeer heeft dan zijn tegenhanger.
Disneyworld is wat gladder van opzet terwijl in california meer de sfeer heeft van het oudere amerika.
De attracties die gelijk zijn van opzet kunnen toch anders worden beleeft.
Zoals indiana Jones precies gelijk is als de rit van Dinasaur in Disneyworld, de Boottocht in Pirates of the Carrabean vind ik in California weer mooier.
Je bent in Californie ook geen week nodig om alle attracties te doen ,het is wat compacter.
we gaan in september weer een maand naar florida waar we Disneyworld bijna dagelijks aandoen,al was het maar om de vuurwerkshows.
avgoethem
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door avgoethem »

Als je een liefhebber bent van achtbanen dan is six flags big mountain zeker een aanrader;

In Arizona (Tuscon) heb je de "wild west studio's" ; Dit is leuk voor een paar uurtjes vooral als je bekend bent met de oude serie "Bonaza".
Las Vegas Fan
tamara21
Amerika-ontdekker

Bericht door tamara21 »

Hoi,
Wij zijn 3 jaar geleden naar orlando geweest en hebben daar de disney parken bezocht en afgelopen september zijn we naar het westen geweest en hebben daar ook de disney parken bezocht.
Wij vonden het toch wel heel leuk om het eerste park van disney te zien en disney's california adventure is ook een heel mooi park.
Wij hebben ook de WB VIP tour gedaan en dat is echt een aanrader.
Six Flags Magic Mountain was voor ons wat minder omdat wij er iemand bij hadden die niet in achtbanen durft en dan zit hij daar elke keer te wachten en wij waren steeds weg. Maar durf je wel in achtbanen dan is dit echt een gaaf park.
San Diego Zoo is ook een mooie dierentuin met koala's, pandaberen etc.
Er is dus zat te zien qua attracties.
Groetjes Tamara
nikki79
Amerika-ontdekker

Bericht door nikki79 »

Ik ben inderdaad wel gek op achtbanen dus six flags is inderdaad een goed idee.

Maarrrr de sfeer in de parken is ook echte belangrijk. Wat ik me kan herinneren vond ik vooral de sfeer in Univeral studio erg goed.

Ook stond de dierentuin van San Diego op de planning.

Tis moeilijk kiezen allemaal, het is eigenlijk allemaal leuk :o)
Michiel
Amerika-newbie

Bericht door Michiel »

Je noemt nu net de 2 die er voor mij boven uit staken in Californie, Six flags and San Diego Zoo. De ene met de achtbanen de andere met de dieren. Ze doen absoluut niet onder voor het entertainment geweld van Universal en Disney.
paula58
Amerika-expert

Re: Pretparken

Bericht door paula58 »

Njit schreef: Wat wij ook leuk vonden in LA waren de Studio Tours. Bij Warner Brothers en NBC kun je hiervoor terecht.
Zie ook het reisverslag op onze site. Deze heeft een hoog pretpark-gehalte :)
Klopt het misschien dat Warner Bros geen tours doet in het weekend? Op hun site staat de zaterdag en zondag nl. helemaal leeg als het gaat om de tickets te bestellen.

Wij zijn daar dus alleen op de zaterdag en zondag, zullen we toch iets anders moeten bedenken.
gr. paula
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Maandag tot vrijdag ja.. Zelfde geld voor de NBC Studio Tour. Ze zijn in het hoogseizoen soms wel open.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Njit schreef:Maandag tot vrijdag ja.. Zelfde geld voor de NBC Studio Tour. Ze zijn in het hoogseizoen soms wel open.
Heb net nog even verder gekeken, ook Paramount doet dit soort tours niet in het weekend. :shock: :shock:
Maar ik weet eigenlijk niet precies wat ik me er bij kan voorstellen, als ze wel open zijn kan je wel rondlopen neem ik aan en bepaalde dingen bezichtigen?????

Misschien moeten we dus toch maar voor Universal gaan?
paula
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Dit zijn ECHTE studios. Je mag er dus alleen onder begeleiding rondlopen.
Je gaat met een trammetje of met een gids het terrein over.

Er staan een aantal permanente sets maar je komt ook vaak langs filmsets van films die nog uit moeten komen. Soms zie je ook een opname van een film of serie (wij zagen een stukje van Gilmore Girls).
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Ja, dat begrijp ik dus nu ook, heb net nog even bij de zoekfunctie gekeken bij Paramount maar dat komt er niet echt best uit.
Jij schreef er zelf dit over:
Njit schreef:Als de Tour net zo goed is als het Paramount Great America pretpark dan hoef ik er niet naar toe :)

Wat een prut-park was dat :(

Dit heeft me dus wel over de streep getrokken.
Zat net al bij Universal te kijken op hun site en daar is in het weekend toch wel genoeg te doen, denk dat we daar dus maar voor gaan.
Bedankt voor de info.
gr. paula
robbedoes

Bericht door robbedoes »

Zijn Universal Studios en Warner Brothers combineerbaar op 1 dag
(een werkdag natuurlijk)?
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

robbedoes schreef:Zijn Universal Studios en Warner Brothers combineerbaar op 1 dag
(een werkdag natuurlijk)?
Zelf hebben we de NBC Tour en de WB Tour op 1 dag gedaan. De WB Tour duurt ca 2.5 uur. Als je die vroeg zou doen dan zou je daarna naar Universal kunnen gaan. De eerste Tour begint om 8.30.

Zie ook ons Reisverslag..
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer