Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dead Horse Point SP

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Dead Horse Point SP

Bericht door kalaman »

Op 2 februari 2016 waren we helemaal alleen in Dead Horse Point SP. Omwille van deze reden en omdat we buiten het broedseizoen waren, kregen we zonder probleem een permit om er een korte aerial video te maken. Deze maakt deel uit van onze blog van deze dag:
Kalaman's Travelblog Januari 2016: 02 februari 2016 - Canyonlands NP - Dead Horse Point SP

[youtube]GXcyVMR-dMA[/youtube]
swissdutchie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Dead Horse Point SP

Bericht door swissdutchie »

Prachtige beelden kalaman! Wij hebben Dead Horse Point SP in november 2000 voor het laatst bezocht en hebben er hele mooie herinneringen aan. Over 3 weken vertrekken we opnieuw naar de VS en hopen dan tijdens ons verblijf in Moab ook dit schitterende park eindelijk weer eens te bezoeken.
Vorige week ben ik per toeval via dit forum op jullie home page belandt en ben er sindsdien nauwelijks meer weg te slaan. Wat een leuke blogs en vooral wat een schitterende foto's! Doe je dit gewoon als hobby of is fotograferen / filmen jouw beroep? Ik fotografeer zelf ook graag, maar mijn "kiekjes" zijn helaas niet half zo professioneel als die van jou. In elk geval bedankt voor het delen. Ik heb in de voorbereiding van onze reis al heel veel aan jullie blog gehad.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Ik vind het een pracht plek om te zijn.
Dat jullie er in de winter waren maakt het heel bijzonder.
Ineens krijg je heel andere vormen,kleuren,licht.
Schitterend.
Ook aanleiding om weer eens "Thelma & Louise" te kijken.
Zoals er op elke hoek een link met een film ligt.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

swissdutchie schreef: Doe je dit gewoon als hobby of is fotograferen / filmen jouw beroep? Ik fotografeer zelf ook graag, maar mijn "kiekjes" zijn helaas niet half zo professioneel als die van jou. In elk geval bedankt voor het delen. Ik heb in de voorbereiding van onze reis al heel veel aan jullie blog gehad.
Nee hoor, helemaal niet professioneel, maar eerder een "uit de hand gelopen hobby" :wink: . Al gaat mijn zoon er wél zijn beroep van maken, maar dan vooral wat betreft luchtfotografie/video Ground2sky.
Het is altijd leuk om lezen dat mensen iets aan onze blogs hebben. We steken er dan ook bijzonder veel tijd in (té veel?), ook tijdens de reis zelf waardoor we zelden ons bed zien vóór middernacht.
Maar...we (ik) doe het ook graag, hoor. Alleen...door al dat reizen begin ik serieus achter te lopen.
Nu nog 3 dagen te gaan voor de januariblog van het Zuidwesten, maar dan moet ik nog beginnen met IJsland (maart) en onze afgelopen VS-zomertrip.
"Probleem" is dat ik ook snel moet beginnen met de voorbereiding van onze volgende IJslandtrip (begin februari) en Zuidwestentrip van begin april.
Pfff...wat is reizen toch lastig :wink: .

@Bert: het zuidwesten is in de winter inderdaad prachtig en nog helemaal anders dan tijdens andere seizoenen. Vooral ook de rust en de stilte is er dan fantastisch. Helemaal (écht helemaal) alleen zijn in Arches en/of Bryce...moeilijk te geloven voor iemand die er enkel in het "seizoen" geweest is...
swissdutchie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door swissdutchie »

Het is altijd leuk om lezen dat mensen iets aan onze blogs hebben. We steken er dan ook bijzonder veel tijd in (té veel?), ook tijdens de reis zelf waardoor we zelden ons bed zien vóór middernacht.
Maar...we (ik) doe het ook graag, hoor. Alleen...door al dat reizen begin ik serieus achter te lopen.
Dat komt me erg bekend voor, want ook wij hebben de afgelopen jaren altijd een blog bijgehouden tijdens onze vakantie. Uit ervaring weet ik precies, hoeveel werk daar in zit, zeker als de blog zoals bij ons ook nog drietalig is. Het is dan inderdaad leuk om te horen, dat al dat werk door de lezers gewaardeerd wordt en ze ook echt iets aan jouw verslag hebben. Daar doe je het uiteindelijk voor. Al vind ik de blog ook voor mezelf altijd een leuke herinnering. Toch ga ik tijdens onze volgende reis geen live-blog bijhouden. Ik wil namelijk weer eens voor middernacht naar bed :lol: of de nacht juist gebruiken om met nachtfoto's te gaan experimenteren. Mijn reisdagboek gaat natuurlijk wel mee op vakantie en hierin zal ik dagelijks de nodige aantekeningen voor mezelf gaan maken. Misschien dat ik deze dan achteraf ga gebruiken, om alsnog een reisverslag voor onze website te tikken, maar beloven doe ik voorlopig niets.
"Probleem" is dat ik ook snel moet beginnen met de voorbereiding van onze volgende IJslandtrip (begin februari) en Zuidwestentrip van begin april.
Pfff...wat is reizen toch lastig :wink: .
Ik zie het al, een echt luxe-probleem! Ben nu al stinkend jaloers op jullie, maar verheug me uiteraard al wel op de mooie plaatjes en interessante verslagen.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Wauw, prachtige beelden! :clap: Canyonlands is ons favoriete gebied geworden, en zo te zien moeten we zeker eens in de winter richting Utah.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Al via FB gereageerd maar nogmaals, gaaf filmpje!

Ik zou dolgraag alles eens willen bezoeken in de winter. Is het erg koud? Sliepen jullie in camper of hotels?

Mag ik vragen of jij een tip hebt voor een eenvoudig programma om te gaan oefenen met knippen en plakken van filmpjes? Ik heb een Macbook, beginner maar wel vasthoudend :wink:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

goldenhills schreef:Wauw, prachtige beelden! :clap: Canyonlands is ons favoriete gebied geworden, en zo te zien moeten we zeker eens in de winter richting Utah.
Absoluut, maar niet allemaal tegelijk hé, het is daar nu zo rustig :wink: .
dimple schreef:Al via FB gereageerd maar nogmaals, gaaf filmpje!
Ik zou dolgraag alles eens willen bezoeken in de winter. Is het erg koud? Sliepen jullie in camper of hotels?
Mag ik vragen of jij een tip hebt voor een eenvoudig programma om te gaan oefenen met knippen en plakken van filmpjes? Ik heb een Macbook, beginner maar wel vasthoudend :wink:
Is het erg koud? Laat ons zeggen dat de flesjes water die 's nachts in de auto blijven, 's morgens 1 blok ijs zijn :wink: . Het vroor toch wel tot zo'n -18°C, maar overdag merk je daar echt niets van. Het is dan immers altijd zo goed als windstil en een, bijna, altijd staalblauwe lucht.
We slapen in hotels, gewoon omdat die dan spotgoedkoop zijn. En daarmee bedoel ik echt spot-goed-koop. Ik heb nog eens gekeken wat we afgelopen winter betaalden en we hebben een gemiddelde van...60 Euro (ontbijt inbegrepen). Nochtans slapen we altijd in goede hotels zoals Best Western Plus of gelijkaardig.
Video's worden gemonteerd met Adobe Premiere.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Wauw, echt.Zo koud??
Ik slaap er nog een nachtje over :lol:

Wij vonden de rust in Oost Canada dit jaar ook heerlijk. Lang niet zo toeristisch als de zomer in het zuidwesten. Maar ja.....die rode rotsen he! <3
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

dimple schreef:Maar ja.....die rode rotsen he! <3
Mét een beetje sneeuw :wink: .
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

Prachtige beelden en inderdaad het lijkt me fantastisch in de winter met die serene rust, maar of ik mijn vrouw dan meekrijg in de kou?
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ja joh, wrijf het er maar in. Rode rotsen met een beetje sneeuw.......*droomt verder*
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Robbie&Irene schreef:Prachtige beelden en inderdaad het lijkt me fantastisch in de winter met die serene rust, maar of ik mijn vrouw dan meekrijg in de kou?
Thermisch ondergoed is inmiddels modieus, comfortabel en lekker warm :wink: .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer