Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Grand Canyon advies vanuit Tusayan

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
RienduPre
Amerika-ontdekker

Grand Canyon advies vanuit Tusayan

Bericht door RienduPre »

Hallo,

Wij verblijven 1 nacht in Tusayan (komen uit Scottsdale en reizen door naar Cedar City)

Graag zou ik advies willen hebben over welke bezienswaardigheden ik vanuit Tusayan het beste kan bezoeken?
Wij zijn geen wandelaars en ook niet van plan om in een helicopter te gaan. We zijn daar eind juli, dus meer dan een paar honderd meter lopen is veel te warm lijkt me.

Ik ben benieuw naar jullie reactie.

Groet,
Rien
Afbeelding
Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: GC advies vanuit Tusayan

Bericht door Laura&Edwin »

De South Rim van de Grand Canyon :D

Je kunt de South Rim vanuit Grand Canyon Village prima bezoeken. Daar zijn verschillende uitzichtpunten, weliswaar rijkelijk gevuld met Aziaten.
Je zou ook nog de bus kunnen pakken naar Hermit's Rest en teruglopen. Of een een stukkie oplopen en dan de bus verder of terug pakken. Enfin. De strekking is wel duidelijk denk ik.

Ook het National Geographic Visitor Center in Tusayan is wel aardig om te bezoeken.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Grand Canyon advies vanuit Tusayan

Bericht door Marcopstal »

Als je maar één nacht blijft kan je de dag van aankomst de shuttle bus nemen naar de GC Village en van daaruit een aantal viewpoints bezoeken en eventueel andere shuttles gebruiken. De volgende dag kan je dan met de wagen richting Desert View rijden.

Waar haal je het vandaan dat het veel te warm zou zijn ? De Grand Canyon ligt op vrij grote hoogte hoor.

Wel raar dat je direct doorreist naar Cedar City. Dit is vrij ver en je hebt dus geen tijd voor alles wat er onderweg te zien is.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook een stuk van Hermits Rest doen. Kijk eens hier voor ons bezoek aan het park. Wij liepen toen ook een stuk naar beneden. Dat is toch wel een echte aanrader - al is het maar een heel klein stukje. Als je dat rond zonsopkomst doet is het prachtig, en qua temperatuur is het dan ook nog goed te doen.
Ik zou die eerste dag al zoveel mogelijk proberen te doen, want de dag erna heb je niet veel tijd denk ik.
Als je in Tusayan aankomt is de shuttlebus naar het park handig, parkeren kan namelijk erg lastig zijn. Je kunt eten in bijvoorbeeld de Bright Angel Lodge, met uitzicht over de canyon. Dan kun je ook een zonsondergang meemaken.

Kijk alvast eens op http://www.nps.gov/grca voor een kaart van het park en voor informatie over de shuttlebussen. En zie ook http://www.ontdek-amerika.nl voor informatie over het park.

Marianne
SusVanGestel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door SusVanGestel »

Wij hebben net aan de Grand Canyon gezeten en afhankelijk van het weer kan je aan een busstop uitstappen en een stuk wandelen naar een andere busstop. Er staat telkens op paaltjes naast het begin van de wandelroute aangegeven hoe ver het is naar de volgende stopplaats. Dus je kan zelf kiezen hoe ver je wil/kan wandelen om dan weer verder te gaan met de bus.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk ook hier voor de rim trail.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

We zijn daar eind juli, dus meer dan een paar honderd meter lopen is veel te warm lijkt me.
Ik denk dat je op veel plekken nog veel warmer weer gaat meemaken, dus dan kom je niet je auto uit? Zorg dat je altijd voldoende water/drinken en wat eten bij je hebt. Ik vind het zelf altijd erg irritant om met een rugzak(je) te lopen, maar het is daar toch gewoon enorm handig en nodig dat je iig vocht tot je kan nemen. Dan kan je overal wel wat meer dan een paar 100m lopen, zelfs in Death Valley (al ga je daar nooit enorm veel afstanden wandelen wrs).
RienduPre
Amerika-ontdekker

Bericht door RienduPre »

Allemaal bedankt voor jullie reactie.

Ik denk dat we de shuttlebus vanaf ons hotel in Tusayan het park in nemen (geen parkeer gedoe) en dan de Hermits Rest bus nemen en afentoe er uit om een stukje te lopen langs de rim naar de volgende halte.

Als we er zijn, laat ik nog wel even wat weten :-)

Groet,
Rien
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer