Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Eten op de camping
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Eten op de camping
Wij vetrekken op 23 juli om met z'n tweetjes (m'n man en ik) min of meer het standaard rondje Zuid-West te doen in 3,5 week. Daarbij kamperen we op de campings van de Nationale Parken in Grand Canyon, Bryce, Zion, Yosemite en Sequoia en op Wahweap Campground in Page. In de steden (Vegas, SF en LA) verblijven we in hotels en B&B's. We huren geen camper, maar een auto (midsize SUV) en kopen ter plekken een tentje bij de Walmart. Redelijk basic dus.
Nu lees ik hier regelmatig dat mensen een koelbox meenemen of die ter plekke kopen. Ik neem aan dat dat voor ons niet heel nuttig is, omdat we op de campings geen aansluiting voor stroom hebben en dat ijs zijn werk na een paar uur wel gedaan heeft in de hitte. Ik vroeg me af hoe jullie dat doen met eten op de campings. We willen er actieve vakantie van maken en lekker veel hiken. Daar hoort ook goed eten bij. We hebben een brandertje waar je een pannetje op kunt zetten (werkt op een fles spiritus die we daar kopen) en willen gebruik maken van de firepit die bij iedere kampeerplek zit.
Hebben jullie tips? En weten jullie of je nog iets moet aanschaffen om de firepit bij de campground als BBQ te kunnen gebruiken?
Nu lees ik hier regelmatig dat mensen een koelbox meenemen of die ter plekke kopen. Ik neem aan dat dat voor ons niet heel nuttig is, omdat we op de campings geen aansluiting voor stroom hebben en dat ijs zijn werk na een paar uur wel gedaan heeft in de hitte. Ik vroeg me af hoe jullie dat doen met eten op de campings. We willen er actieve vakantie van maken en lekker veel hiken. Daar hoort ook goed eten bij. We hebben een brandertje waar je een pannetje op kunt zetten (werkt op een fles spiritus die we daar kopen) en willen gebruik maken van de firepit die bij iedere kampeerplek zit.
Hebben jullie tips? En weten jullie of je nog iets moet aanschaffen om de firepit bij de campground als BBQ te kunnen gebruiken?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Eten op de camping
Belangrijkste tip: wel een koelbox aanschaffen. Je zult inderdaad wel regelmatig nieuw ijs moeten halen, maar dat is overal te krijgen. In de auto zul je zien dat het meevalt met het smelten.
Wij hebben een paar keer met de tent gekampeerd en ook wel overnacht in cabins op KOA campings. We hadden 1 pit bij ons, met een pannensetje. Echt culinair zijn we nooit bezig geweest, maar zo nu en dan een rijst of pasta maken met saus was leuk ter afwisseling. Verder is uit eten gaan in de VS relatief goedkoop en snel, dus daar maakten we dan vaak gebruik van. In de parken kun je vaak wel verse groente etc kopen, dus dat hoef je niet meerdere dagen koel te houden.
Volgens mij kopen veel mensen een eigen bbq, of alleen een los rooster.
Marianne
Wij hebben een paar keer met de tent gekampeerd en ook wel overnacht in cabins op KOA campings. We hadden 1 pit bij ons, met een pannensetje. Echt culinair zijn we nooit bezig geweest, maar zo nu en dan een rijst of pasta maken met saus was leuk ter afwisseling. Verder is uit eten gaan in de VS relatief goedkoop en snel, dus daar maakten we dan vaak gebruik van. In de parken kun je vaak wel verse groente etc kopen, dus dat hoef je niet meerdere dagen koel te houden.
Volgens mij kopen veel mensen een eigen bbq, of alleen een los rooster.
Marianne
Wij kamperen niet, maar barbequen wel heel vaak. Bij de meeste picnic area's heb je fire pits of grills. Omdat deze niet altijd schoon zijn en vaak erg groot, kopen we een kleine bbq. Die zetten we dan in de fire pit of vlakbij. Je hebt dan minder briquettes nodig en na het eten koelt de bbq sneller af (makkelijker met opruimen). Heel handig vinden wij de briquettes die je met een lucifer kunt aansteken.
http://www.walmart.com/ip/Backyard-Gril ... l/19597662
http://www.walmart.com/ip/Kingsford-Mat ... g/43001397
Afgelopen jaar hebben we onze bbq een nachtje ergens laten staan om af te koelen. Stom, want de volgende dag was die weg. Toen hebben we voor de resterende dagen een roostertje gekocht die je dubbel kan klappen. Was ook handig.
http://www.walmart.com/ip/Senco-3-1-2-i ... 3/21039236
http://www.walmart.com/ip/Backyard-Gril ... l/19597662
http://www.walmart.com/ip/Kingsford-Mat ... g/43001397
Afgelopen jaar hebben we onze bbq een nachtje ergens laten staan om af te koelen. Stom, want de volgende dag was die weg. Toen hebben we voor de resterende dagen een roostertje gekocht die je dubbel kan klappen. Was ook handig.
http://www.walmart.com/ip/Senco-3-1-2-i ... 3/21039236
Die dingen heten eigenlijk een grill in de VS - 'bbq' is de kookmethode of het gerecht zelf.
Zakken met ijs kun je echt overal kopen: bij het benzinestation, de supermarkt, etc
Zakken met ijs kun je echt overal kopen: bij het benzinestation, de supermarkt, etc

- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Zo'n roosterje net als Felicitas vind ik ook heel handig. Verder kopen wij altijd een grote wokpan voor op het vuur. Wij nemen altijd leren tuinhandschoenen mee als ovenhandschoen en ook een bijltje is handig om je hout te kloven voor bijv. aanmaakhoutjes.
Een zwitsers zakmes gaat ook altijd mee om blikken te openen, flessen te ontkurken of takjes te zagen.
Een zwitsers zakmes gaat ook altijd mee om blikken te openen, flessen te ontkurken of takjes te zagen.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Opgelet, hou in het hoogseizoen wel de regels in de gaten. Bij extreem brandgevaar mag je op sommige plekken niet BBQ'en, vuur maken is ook soms al vroeger verboden.
En zoals aangehaald, ijs kun je in elke supermarkt kopen.
En zoals aangehaald, ijs kun je in elke supermarkt kopen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Bedankt voor jullie reacties! Een koelbox is dan toch zo'n slecht idee nog niet, zeker als je overal ijs kunt halen. En bij brandgevaar moeten we dan maar uit eten, dat is overmacht 

- Janbren
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Wij nemen elk jaar van Coleman een eenpittertje mee die we in Amerika hebben gekocht met 2 pannetjes. Altijd weer verbazingwekkend hoe simpele gerechten zo lekker kunnen zijn na een drukke dag
En een koelbox is een must.... IJs kopen, samen met blikjes drinken onderin blijft het vrij lang koud.

En een koelbox is een must.... IJs kopen, samen met blikjes drinken onderin blijft het vrij lang koud.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1384 Weergaves
-
Laatste bericht door ReinierB
-
- 2 Reacties